אלפא רומיאו חשפה במסיבת עיתונאים מידע על הדגמים שתשיק עד סוף העשור; וגם…את התוכניות לכיבוש ארה"ב
לרוב, יצרני רכב לא נוהגים לפרט על התוכניות העתידיות שלהם מסיבות מובנות: תחרות עסקית בין היצרנים, פחד מפני פגיעה במכירות הדגם הנוכחי וכו'. קונצרן פיאט, אנחנו שמחים לבשר, שונה בעניין זה. אחרי שפירטו את כל התוכניות של המותגים השונים לשנים הקרובות, באלפא רומיאו יורדים כעת לפרטי פרטים, וקובעים (שוב) את זמן החזרה לארה"ב. המידע הוצג על ידי מנכ"ל אלפא, אנטוניו באראוואלה (Baravalle), במסיבת עיתונאים במסגרת כנס של חברת ההשקעות 'מורגן סטנלי'. אז הנה מה שצפוי לנו בשנים הקרובות מטעם המותג האיטלקי.
ברבעון השני של 2008 תציג אלפא את הסופר-מיני היוקרתית שלה שאמורה להתמודד מול המיני של ב.מ.וו. המכונית החדשה תכונה, כנראה, ג'וניור ותתבסס על פלטפורמת הגרנדה פונטו של חברת האם, פיאט. אורכה מיועד להיות כארבעה מטרים והיא תונע במבחר מנועים (החל מ-1.4 ליטר) בהספקים שבין 95 כ"ס לסביבות ה-230 כ"ס (בגרסת ה-GTA הספורטיבית). בשלב הראשון, ישודכו המנועים לתיבות הילוכים ידניות בנות שישה יחסי העברה, כשאופציה אוטומטית תוצע בהמשך. לטענת אלפא הסופר-מיני פרמיום תעוצב בקווים השאולים מה-8C קומפטיציונה. מה זה אומר? נאלץ להמתין להצגתה של המכונית. בינתיים נוכל לספר כי מחירה צפוי להתחיל ב-16 אלף אירו (כ-92 אלף שקלים, לפני מיסים).

ההשקה הבאה בתור - רבעון ראשון של 2009 - תהיה זו של ה-149, שתירש את מקומה של ה-147. הקומפקטית-יוקרתית תשתמש בפלטפורמה של אחותה לבית פיאט, הבראבו (אותה בחנו לפני כחצי שנה ברחובות רומא), ובאלפא מוכנים גם לגלות כי אורכה של המכונית יהיה כ-430 ס"מ (יותר מסדרה 1 של ב.מ.וו ואודי A3 ספורטבק למשל). גם ה-149 תצויד במגוון מנועים ממדף החלפים של פיאט ואלפא, החל ממנוע ה-1.4 ליטר טורבו (120 כ"ס) המשרת את הבראבו והלינאה החדשות (שגם בזו האחרונה נהגנו לא מכבר בפרברי איסטנבול), וכלה במנוע ה-V6 בנפח 3.2 ליטר (265 כ"ס) שיזכה לכיתוב GTA. עם יד על הלב, כבר כעת נראה כי חייה של הקומפקטית החדשה אינם צפויים להיות קלים; מחירה המשוער של הקומפקטית היוקרתית באירופה צפוי לעמוד על כ-28 אלף אירו (כ-160 אלף שקלים, לפני מיסים). מחיר זה ממקם את ה-149 בין סדרה 1 של ב.מ.וו (עמיתה לקטגוריה) לסדרה 3 (מקטגוריה גבוה יותר) של היצרנית הבווארית.
באביב 2009 - מוקדם מהצפוי אם נתחשב בהצהרות האחרונות - מתכננת אלפא את חזרתה לשוק האמריקני; השוק הגדול והחשוב עבורה בכלל ועבור פיאט בפרט. כנראה שהצלחת תוכניות התייעלות של פיאט יחד עם זינוק של 89% במחיר המניה של הקונצרן היו בין הזרזים לקיצור הזמנים לכיבוש ארה"ב. את המתקפה על ארה"ב תפתח ה-8C קומפטיציונה שהוצגה בתערוכת פרנקפורט 2006 בלבוש סדרתי שבחרטומה הסקסי מנוע V8 שנלקח מהחברה האחות מזראטי (450 כ"ס). זו צפויה לרדת מפס היצור רק בעוד כשנה שלא הרחק אחריה ה-8C קומפטיציונה ספיידר. כדי לוודא שצמד היפיפיות יישארו יוקרתיות ונחשקות, לא יותר מ-500 אקזמפלרים (מכל אחת) מתוכננים לרדת מפס היצור. המחיר בהחלט תואם את שאיפותיה של אלפא - כ-180 אלף אירו עבור ה-C8 הפתוחה (למעלה ממיליון שקלים לפני מיסים).
בשלב הבא יצטרפו למתקפה על ארה"ב הבררה והספיידר עם מנועי ה-V6 3.2 ליטר כאשר מכונית "הלחם וחמאה" של אלפא, 159, מצטרפת למאבק ב-2010. כדי לעזור לאלפא לחדור ביתר שאת, רשת סוכני מזראטי ישמשו לה כבסיס, וזה מצוין עבור ה-169 - מכונית הסאלון הבאה של אלפא שתחליף את ה-166 הנושנה (שהוצגה ב-1998). כבר כיום מכנים את מכונית הסאלון הבאה של אלפא "כמזארטי קוואטרופורטה קטנה", תואר שאולי גם יכול לרמז על חיזוק הקשר בין המותגים. כמובן שאם רצונה של אלפא לשחק "במגרש המשחקים" של הגדולים מול - סדרה 5 של ב.מ.וו, E קלאס של מרצדס ו-A6 של אודי - תאלץ ה-169 להתבסס על פלטפורמת הנעה אחורית (בניגוד ל-166 הנוכחית). אולם דווקא הפעם באלפא שומרים על זכות השתיקה ואינם מתחייבים לדבר; האם תתבסס על פלטפורמת הנעה אחורית מקוצרת של הקוואטרופורטה? האם על פלטפורמה מאורכת של ה-159 בעלת הנעה קדמית או כפולה? או שמא פלטפורמה חדשה לחלוטין? טרם ניתנה הודעה רשמית והשמועות בעולם הרכב אינן חד משמעיות. לעומת זאת, מחיר משוער למכונית הסאלון האיטלקית דווקא יש: בין 40 ל-55 אלף אירו (בין 230 ל-316 אלף שקלים, לפני מיסים).

ואחרון אחרון חביבי, קרוסאובר אופנתי. שאלפא חשפה בתערוכת ז'נבה של 2003 את ה`קאמאל` (Kamal) - הכבישביל הראשון שלה - נראה כי היצרנית האיטלקית נמצאת כפסע מירידה אל השטח. אולם חלומות לחוד ומציאות לחוד; מצבה הכלכלי העגום של פיאט אילץ את היצרנית להחזיר את תוכניות האב למגרה ולהמתין לשעת כושר. ובכן, נראה שהזמן המתאים הגיע ורכב השטח של היצרנית עתיד להופיע לקראת סוף העשור. התיזמון כפי שוודאי שמתם לב, מעט אחרי החדירה לארה"ב במטרה לסייע לאלפא בשוק האמריקני חובב הקרוסאוברים. מחירו של רכב השטח צפוי להיות אטרקטיבי למדי גם עבור השוק האירופי (וגם עבורנו) - בין 28 ל-45 אלף אירו (בין 161 ל-259 אלף שקלים, לפני מיסים). בהחלט יש מה לצפות מאלפא בשנים הקרובות.


קרדיט: MOTOCAR