פלאש מאפשר לשאוב פילטרים ספציפיים מתוך תיקיית הפילטרים. פילטר נפוץ שאפשר לשאוב באמצעות AS הוא פילטר של MOVIECLIPS שנקרא BEVEL.
חלקכם עושים בוא שימוש בלי שאתם יודעים - כשאתם מקצים לMC פילטר של "BLUR" לדוגמא, או "GLOW" , יש שימוש בפילטר זה.
כדי להשתמש במלוא כוחו של הפילטר (בכל האפשרויות שבו) צריך להשתמש במכלול פקודות שאציג במדריך.
קודם כל ניצור MC חדש, ונכניס EVENT HANDLER של LOAD לחלון הACTIONS כמו כאן:
קוד
onClipEvent(load) {
//ourcode
}
כדי להבין לעומק את משמעות הקוד יש לקרוא מדריך שכתבתי על TRIGERS וEVENTS בפלאש:
קישור כאן: מדריך לEVENT HANDLING
קודם כל ניצור משתנה חדש:
קוד
myBevelFilter = new BevelFilter(distance, angle, highlightColor,highlightAlpha, shadowColor, shadowAlpha, blurX, blurY, strength,quality, type, knockout);
יצרנו BEVEL FILTER חדש (וקראנו לו myBevelFilter).
עכשיו אסביר מה זה כל פרמטר בתוך הסוגריים (מה המשמעות והערכים שמתקבלים):
אה, שכחתי לציין שכשאנחנו יוצרים פילטר ומראים אותו על המסך אז זה בעצם שיכפול של הMC שעליו הפעלנו את הפילטר רק עם תכונות חדשות.
distance - המרחק בין הBEVEL (השכפול שיוצרים) ובין הMC האמיתי - ברירית המחדל היא 4
angle - הזווית במעלות בין הMC לשכפול שלו (ברירת מחדל 45, ערכים בין 0 ל 360)
highlightColor - הצבע של ה"הילה" של השכפול (ברירת מחדל 0xFFFFFF, ערכים אפשריים: 0XRRGGBB)
highlightAlpha - מידת השקיפות של ההילה (ברירת מחדל 1, ערכים בין 0 ל 1 - לדוגמא 0.25 זה 25% שקיפות)
shadowColor - הצבע של הSHADOW של השכפול (ברירת מחדל 0x000000, ערכים: 0XRRGGBB)
shadowAlpha - מידת השקיפות של הצל של השכפול (ברירת מחדל 1, ערכים בין 0 ל1)
blurX - מידת המריחה על ציר האיקס בפיקסלים (ערכים אפשריים: 0-255, ערכים שהם חזקות של 2 פועלים בצורה אופטימלית ויותר טובה)
blurY - אותו דבר על ציר Y
strengh - ככל שהערך הזה יותר גדול, ככה הניגודיות בין השכפול לבין הרקע גדול יותר (וככה רואים אותו יותר בבירור) ערכים אפשריים: 0-255
quality - איכות השכפול, בתאחלס זה בעצם כמה פעמים לבצע שכפול, אך לצורך העיניין זהו איכות השכפול (ערכיים אפשריים בין 1 ל 3, 1 זה איכות גרועה, 2 איכות בינונית, 3 איכות גבוהה - ככל שהאיכות גבוה כך נדרש יותר כוח מהמחשב)
type - סוג השכפול. הערכים האפשריים הם "inner" , "outer" , "full" האינר זה אומר שכל האפקטים יתבצעו לתוך השכפול, OUTER זה אומר מחוץ לשכפול, FULL זה גם וגם (בדרך כלל ערל מומלץ הוא FULL)
knockout - מקבל ערך true או false - אם הוא TRUE, אז השכפול למעשה "מעיף" את הMC המקורי מהזירה ומחליף אותו, אחרת הוא מופיע יחד איתו.
אחרי שהבנו מה זה כל פרמטר, נשאר לנו לגלות איך מפעילים את ה"BEVEL" המותאם אישית שלנו לMC ספציפי:
קוד
our_mc.filters = [myBevelFilter];
במקום our_mc נשים את שם הMC שלנו (אפשר גם לכתוב THIS כי הרי הקוד בתוך הMC, תתפרעו) ובמקום myBevelFilter את שם הBEVEL שלנו.
אז הקוד המלא:
קוד
onClipEvent(load) {
myBevelFilter = new BevelFilter(distance, angle, highlightColor,highlightAlpha, shadowColor, shadowAlpha, blurX, blurY, strength,quality, type, knockout);
this.filters = [myBevelFilter];
}






ציטוט ההודעה