המערבון הזה פותח דווקא על ידי חברה פולנית, אך זה ממש לא מפריע לו להיות אחד המוצלחים ביותר שראינו. אקשן בסגנון הישן והטובשלוש שנים אחרי Call of Juarez המקורי מגיע אלינו משחק ההמשך הרשמי, אף הוא מתוצרת חברת Techland הפולנית. בכל הזמן הזה לא קמו מתחרים של ממש לסדרה, שכן תעשיית הגיימינג הוסיפה להתעלם מז'אנר המערבונים. קשה להבין למה: המערב הפרוע של ארה"ב הוא זירה מושלמת למשחקי פעולה איכותיים, הרבה יותר מתסריטי המדע הבדיוני העבשים שאנחנו בדרך כלל נאלצים לסבול.
![]()
אבל ב-Techland, כאמור, מנסים להחזיר עטרה ליושנה, ואם Call of Juarez הראשון היה מערבון פשטני ועמוס קלישאות, הרי ש-Bound in Blood הוא כבר אפוס של ממש; המשחק הזה יצניח אתכם הישר לתוך קרבות הענק של מלחמת האזרחים, ומשם יגרור אתכם דרך סיפור מפותל וטראגי על בגידה ואובדן. גיבורי העלילה הם האחים ריי ותומס מק'ול, בעוד שהכומר וויליאם, חבר נוסף במשפחה, נותר רוב הזמן מאחורי הקלעים.
לפני כל משימה תתבקשו לבחור באיזה מבין שני האחים מתחשק לכם לשחק. תומס הוא רזה ואתלטי, מסוגל לנוע במהירות, לטפס על עצים ובניינים ולתקוף יריבים מבלי שאלו יבחינו בו. ריי הוא בחור קצת יותר איטי ומגודל, אך הוא מפצה על כך בארסנל רחב של כלי נשק כבדים ורבי-עוצמה, תוך התמחות ייחודית בהשלכת מקלות דינמיט. האח שבו לא תבחרו יישאר לצדכם וינסה לסייע במהלך הקרבות, אך כמו תמיד, אל תסמכו על האינטליגנציה המלאכותית שתעשה לכם את העבודה. עיקר הנטל תמיד ייפול עליכם, ואם לא תחושו לעזרתו של אחיכם הממוחשב, הוא ייהרג שוב ושוב.
אקשן בסגנון הישן והטוב
לאורך השלבים מצאתי את עצמי בוחר שוב ושוב בריי, שנראה הרבה יותר מתאים לאופי הקרבות של Bound in Blood. מתחילתו ועד סופו, זהו בהחלט לא משחק של התגנבויות חשאיות. בסגנונו הוא הזכיר לי יותר מכל את משחקי Call of Duty: סדרה ארוכה של קרבות מתוסרטים לפרטי פרטים, במהלכם תתבקשו לחסל עשרות ואף מאות יריבים חמושים המסתערים לעברכם.
האווירה והרקע ההיסטורי הם אלו שמבדלים את Bound in Blood משאר משחקי הפעולה. המנוע הגרפי, פיתוח עצמאי של Techland, משחזר בדייקנות את המערב הצחיח של ארה"ב. כלי הנשק ברובם מגושמים, איטיים, וטעינתם בתחמושת עשויה להימשך שניות ארוכות. בשלבים מאוחרים יותר תזכו לשדרג כמה מכלי המשחית, אך האקשן נותר מאוד בסיסי באופיו, כראוי לתקופה בה המשחק מתרחש.
כמובן שבמערב הפרוע אי-אפשר להעביר יום אחד בלי "דו-קרב" מרגש, וכמעט כל משימה מסתיימת במעמד שכזה. כאן תתבקשו - ממש כמו בסרטים הקלסיים - לתפוס לכם עמדה במרכז העיר, להסתובב סביב יריבכם, ואז ברגע הנכון לשלוף את האקדח ולירות. אין לכם יותר מידי אפשרויות: או ששלפתם ברגע הנכון וניצחתם, או שהתזמון שלכם לא היה מדויק ולכן תאלצו לחזור על הכל מחדש. אלו הם כנראה הרגעים המאתגרים ביותר במשחק, והם עשויים נהדר, החל בזווית הצילום הייחודית וכלה בפס-הקול.
http://www.youtube.com/watch?v=5bIpY...layer_embedded
המערב מחכה לכם
![]()
כפי שכללי הז'אנר מכתיבים (והפעם אני מתכוון לז'אנר הפעולה מגוף-ראשון), Bound in Blood כולל גם מצב משחק מרובה-משתתפים. רוב האתגרים שהוא מציע סטנדרטיים למדי, עם מבחר צפוי של ווריאציות על Deathmatch ו-Team Deathmatch הקלסיים. חלק מהמפות מבוססות על רגעים קולנועיים מפורסמים, אך זו כנראה לא מה שיהפוך את Call of Juarez ללהיט המולטיפלייר החדש.
Call of Juarez: Bound in Blood מצליח לעשות בדיוק את מה שמפתחיו הבטיחו, ומתעלה על קודמו בקלילות. זהו לא משחק פעולה חדשני ופורץ גבולות – להיפך, הוא איטי ומיושן במקצת, ואולי זהו בדיוק סוד קסמו. נדמה שסגנונו ה"כבד" מתאים כמו כפפה לאווירת המערב הפרוע, והעלילה, לשם שינוי, עשויה היטב ובאמת מעניינת. את המשחק הזה חובבי המערבונים לא ירצו לפספס, ולא רק משום שאין להם כרגע אף אלטרנטיבה אחרת.
בעד
קרבות סוחפים ומאתגרים, המסתיימים בסצנות "דו-קרב" מדהימות
גרפיקה מצוינת
עלילה מרתקת ועשויה היטב
נגד
הסגנון האיטי והמיושן לא יתאים לכולם
מצב המשחק מרובה-המשתתפים לא מציע שום חוויה חדשה, ומרגיש קצת מיותר
ציון: 84
[גיימר]
זה היה אחד המשחקים שיותר נהנתי לשחק בהם
לדעתי מגיע לו לפחות 94...




ציטוט ההודעה






