הכרות עם רשתות חברתיות באינטרנט
רשתות חברתיות יוצרות קשרים וירטואלים חזקים
המושג "עולם קטן" מעולם לא היה נכון יותר בעידן של אינטרנט וטלפון סלולרי.
הצורך בשיתוף הוא יצר עכשווי ביותר הבא לידי ביטוי אצל המין האנושי. טלפון סלולרי מאפשר לנו שיתוף בזמן אמת של חוויותינו עם חברים ומכרים בכל זמן נתון. אך מהי למעשה רשת חברתית באינטרנט? מה המטרות של אתר המגדיר את עצמו כאתר רשת חברתית, ואיך מצטרפים?
אתר רשת חברתית הוא אתר המאפשר לגולש להיות חלק ממרכיבי תכניו, כאשר לרוב מתחלקות רשתות חברתיות לשני סיווגים עיקריים, רשתות חברתיות קהילתיות, ורשתות חברתיות עסקיות. למה להצטרף אל רשת חברתית עסקית?
רשת חברתית עסקית מאפשרת לבעל העסק את קידום עסקיו בין בתי עסק אחרים על ידי כתיבת מאמרים אל תוך האתר בתחום עיסוקו, העלאת תמונות, סרטוני וידאו, השתתפות בפורומים וקבוצות לימוד, יצירת בלוגים, קישורים ופרסום מודעות דרושים. למעשה מהווה רשת עסקית חדר ישיבות גדול, בו יכולים להתייעץ ולהחליף מידע ביניהם בעיניני עסקים ללא מגבלות מרחק, וליצור קשרים עסקיים ללא צורך בתיווך. דוגמאות לכמה רשתות חברתיות - עסקיות בארץ ניתן למצוא בכתובות:
למה להצטרף אל רשת חברתית קהילתית?
אם אתם אוהבים לשתף את חוויותיכם, אם אתם אוהבים להצטלם ולצלם אחרים בתמונות ובווידיאו ולחלוק את התוצאות עם כולם, אתם השותפים הפוטנציאליים לרשתות חברתיות קהילתיות.
בכל רשת חברתית תוכלו לאתר אנשים מכל העולם, אשר הנם בעלי אותם תחומי התעניינות כשלכם, לצפות בסרטוני ווידאו, תמונות וכתבות מחוויותיהם, וכמובן שיתאפשר לכם ליצור עמוד אישי ובו בלוג משלכם, אליו תוכלו לטעון גם אתם את תמונותיכם, וסרטוני הווידיאו שיצרתם.
רשת חברתית פעילה וגדולה תדאג לכלול בשורות חבריה להקות, זמרים, פוליטיקאים ואנשי רוח, אליהם ניתן לפנות בלי סינון מקדים. כמו כן, באתר רשת חברתית הבנוי כהלכה, ניתן יהיה למצוא מנוע חיפוש מתקדם, אשר באמצעותו תוכלו לאתר בנפרד, תמונות בתחום התעניינותכם, סרטונים, גולשים אחרים או בלוגים ופורומים. נכון להיום, הרשת החברתית הפופולארית בעולם היא MySpace, אותה ניתן למצוא בכתובת: http://www.myspace.com דוגמאות לכמה רשתות חברתיות בארץ ניתן למצוא בכתובות הבאות:
רשת חברתית לסיכום,
היתרון הבולט ברשתות עסקיות וחברתיות באינטרנט הוא למעשה הנינוחות של הישיבה בבית או במשרד. בפן העסקי, ניתנת האפשרות ליזם להיכנס תחילה לאתר בתחומו, וללא התחייבות כלשהי לשוטט ברחבי האתר, לקרוא בלוג או לצפות בסרטון, ובמידת התעניינותו אף לפנות ליזם אחר ולבצע התקשרות עסקית.
בצד הקהילתי אנו עדים לתחילתה של תרבות שונה, בה השארנו את הגבולות מאחור, ולמעשה מתאפשר חופש ביטוי לאנשים מכול קצוות תבל, גם במדינות בהן חופש מסוג זה לא בהכרח קיים.
בימים אלו המושג "חברה" מקבל משמעות אחרת.
אם עד לעידן הטלקומוניקציה הכרנו רק חברות בין - אישית פיזית, הרי בזמננו אנו עדים לחברות וירטואליות, המתפקדות כפיזיות לכל דבר, אשר אינן מתבססות על מעמד כלכלי ומראה חיצוני, אלא על תוכנים פנימיים ותחומי התעניינות בלבד.