Star Trek Online







הוא כנראה לא יהיה ה-WoW הבא, אבל ל-Star Trek Online יש הרבה מה להציע למעריצי מסע בין-כוכבים. רשמים ראשונים מהבטא

פרסום


שבועות ספורים לפני צאתו לחנויות נפתח העולם הווירטואלי של Star Trek Online בפני כמה עשרות אלפי ברי מזל, שחקנים שהקפידו להירשם מראש ולהמתין בסבלנות, וגם כמה עיתונאים מקומבנים כמונו. במהלך הימים הראשונים ההתחברות לשרתים הייתה כמעט בלתי אפשרית, אך Cryptic Studios, החברה המפתחת, בהחלט לא חדשה בתחום והצליחה להתגבר על הבעיות בזריזות. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, הכל עובד פחות או יותר לפי התוכנית - והרשמים חיוביים בהחלט.

Star Trek Online הוא לא המשחק הראשון שמנסה להגשים את חלומו של כל מעריץ "מסע בין-כוכבים" באשר הוא: לפצוח בקריירה של קצין בצי הכוכבים של הפדרציה (או באחת האומות האחרות שמאכלסות את עולם המדע הבדיוני העשיר הזה) ולפקד על ספינת חלל משלו. אולם בניגוד לקודמיו, משחקים ישנים יחסית שיצאו עוד בימים בהם התחברנו לאינטרנט עם מודם טלפוני רעשני, Star Trek Online הוא משחק תפקידים המוני המתרחש כל-כולו ברשת.

הדבר הראשון שעושים עם ההתחברות הראשונית לשרת הוא, כמובן, בחירת צד ויצירת דמות שתייצג אתכם בעולם. כבר כאן אפשר להרגיש את הקריצה למעריצי מסע בין-כוכבים, שמכירים כל פרט ופרט בסיפורי המדע הבדיוני - אך לאו דווקא את הקונבנציות המקובלות בז'אנר ה-MMORPG שמגיעות דווקא מתחומי הפנטזיה. למעשה, אם לא מתחשק לכם לבזבז זמן על התאמה אישית של דמות, תוכלו לצלול אל תוך עולם המשחק בתוך כמה לחיצות - ולקבל דמות מוכנה מראש שאיננה נופלת בשום תכונה מהותית מדמות שהייתם מעצבים בעצמכם.







הבורג מגיעים



בחירה אחת שכן תדרשו לקבל היא בהכשרתה הבסיסית של דמותכם: קצין טקטי, קצין מדע או מהנדס. הקצין הטקטי מתמחה בקרבות (הן על הקרקע והן בחלל), קצין המדע עוסק בהטיית הכף לטובת הצד אליו הוא משתייך על ידי ניטרול ופגיעה במערכות האויב, ואילו המהנדס משפר את נתוני השרידות של החללית עליה הוא מוצב ושל החיילים איתם הוא יוצא למשימות. בתחילת המשחק ההבדל בין הדמויות הללו מינורי, אך בהמשך הוא נעשה משמעותי יותר ויותר, ככל שצוברים ניסיון ורוכשים עוד ועוד יכולות חדשות וערכות שיפור (Kits) שיהפכו את דמותכם למוכשרת במיוחד בתפקידה.

העולם של מסע בין-כוכבים היה תמיד עמוס בדילמות מוסריות, אינטריגות דיפלומטיות וגם לא מעט רומנטיקה בין-גזעית, אך זה של Star Trek Online מתמקד בעיקר באקשן וקרבות. יש לזה סוג של תירוץ: בתקופה בה המשחק מתרחש, איפשהו אחרי אירועי הסרט האחרון של "מסע בין-כוכבים: הדור-הבא", הגלקסיה כולה בוערת בעקבות מלחמה בין הפדרציה לקלינגונים, וגם הבורג צצים משום מקום ועושים צרות לכולם. זה גם התירוץ שאותו המשחק נותן לקידומכם הבלתי סביר בעליל לקפטן על ספינת חלל משלכם כבר בדרגת קצין זוטר. המצב נורא כל-כך, שלפדרציה פשוט אין די קצינים בכירים לאייש את כל התפקידים.

משימה טיפוסית ב-Star Trek Online מתחילה על סיפונה של תחנת חלל מרכזית במסלול סביב כדור הארץ, שם אפשר לרכוש ציוד ושיפורים עבור החללית. מקבלים הוראות מאחד הקצינים הבכירים, ואז יוצאים למסע של כמה אלפי שנות אור לעבר אזור המשימה - חללית ששידרה אות מצוקה, כוכב תחת מתקפה, או אולי דווקא יעד טקטי שהפדרציה מעוניינת לחסל. מרגע שנכנסים לאקשן מקבלות המשימות (לפחות בגרסת הבטא) מבנה מאוד דומה: קרב בחלל, שגורר קרב קרקעי, שגורר עוד קרב בחלל וחוזר חלילה. למרבה המזל אתם לא לבד - בחלק מהמשימות תזכו לגייס קצינים נוספים שיצטרפו לצוות שלכם, ואלו ילוו אתכם גם בקרבות הבאים.



מעריצי מסע בין-כוכבים, נא להתפקד!



קרבות החלל הם ללא ספק גולת הכותרת של המשחק. השליטה בחללית היא עניין ישיר וטריוויאלי: כפתורי ה-WASD מנווטים, E ו-Q שולטים במצערת, ולחיצה על אחת הספרות במקלדת מפעילה מערכות נשק כגון סוללות פייזרים או משגרי טורפדו. עוד דבר שתתבקשו להקדיש לו מחשבה הוא חלוקת האנרגיה למערכות המיגון. לדוגמה, אם המגן השמאלי שלכם נפל, גוף החללית יהיה פגיע במיוחד מאותו כיוון. עליכם להחליט האם להעביר אנרגיה ממערכות אחרות לחיזוק המגן, או אולי לנווט את החללית שלכם כך שצד זה יהיה חשוף פחות לירי.

קרבות הקרקע הלהיבו אותי פחות. הם איטיים, מגושמים ומרגישים מאוד "אוטומטיים" - כמו בהרבה משחקי תפקידים המוניים אחרים. היריבים, לפחות בגרסת הבטא, עשו את המינימום האפשרי בכדי להגן על עצמם, דהיינו, פחות או יותר עמדו במקומם וירו עלי. נקווה שבזמן שנותר עד לצאת המשחק ינסו החבר'ה של Cryptic להפוך את הקרבות הללו לקצת יותר מאתגרים ומהנים. גם טלאי שיעלה לשרתים אחרי תאריך היציאה הרשמי של המשחק יתקבל בברכה.

סביר להניח שתוכלו להסתדר ב-Star Trek Online גם אם לא ראיתם פרק אחד של סדרת הטלוויזיה, אך ברור לחלוטין שקהל היעד האמיתי של המשחק הוא מעריצי הסדרה והמותג. עבורם מדובר בסיבה לחגיגה: שחזור מדויק ואותנטי של לפחות חלק מהדברים שהופכים את "מסע בין-כוכבים" לעולם מדע-בדיוני מוצלח כל כך. אם יש בכם שמץ של הערכה לפועלה של הפדרציה הבין-כוכבית (או הקלינגונים תאבי הדם), עושה רושם ש-Star Trek Online הוא חוויה שלא תוכלו להרשות לעצמכם לפספס. המשחק מפותח עבור המחשב האישי בלבד, וצפוי להגיע לחנויות בתחילת החודש הבא.