Assassin's Creed II - גרסת המחשב
גרסת המחשב האישי של משחק הפעולה היא שיפור ענקי על פני הכותר הקודם בסדרה, ודווקא בגלל זה הפגמים הקטנים בולטים כל כךיש לי הרבה מה לומר על Assassin's Creed II, אבל אני רוצה להתחיל במשהו מעט לא קשור: תופעת ה-Uncanny Valley. מדובר על מושג ברובוטיקה, שלפיו ככל שרובוט דומה יותר לאדם אמיתי, כך אנו נשים לב יותר לפגמים שבו. כלומר, אם משהו לא ממש דומה לאדם, אנחנו נשים לב לכל נקודות הדמיון ביניהם. כשמשהו הופך להיות ממש דומה לאדם, אנחנו נשים לב לכל הדברים שגורמים לו לא להיראות אנושי.
Assassin's Creed II הוא בדיוק כזה. אחרי המשחק הקודם, שהיה בעל רעיון מאד מעניין אך משחקיות שנמאסה אחרי השעה השנייה, מגיע המשחק הזה והופך את המצב לחלוטין. אני הולך לומר כל מיני דברים רעים על המשחק בהמשך, אבל זה לא משנה את העובדה שהוא ממש ממש טוב. אבל מרוב שהוא טוב, קל לשים לב לכל הפגמים הקטנים, לכל אי-השלמויות שנמצאות שם ומרגישות כאילו מישהו שם לכם חול בצלחת בזמן שאתם אוכלים.
The Uncanny Valley
עושים היסטוריהפרסום
Assassin's Creed II ממשיך את מסורת הסדרה ונותן לנו לשחק את דזמונד, בחור מהתקופה המודרנית שנכנס למכונה המאפשרת לו לחיות את הזכרונות של אבות-אבותיו. הפעם דזמונד ואתם תיכנסו לחייו של אציו - צעיר שמאבד את משפחתו ויוצא למסע נקמה של 20 שעות משחק (עבורכם) וכמות דומה של שנים (עבורו). ביחד עם אציו, תלמדו לרוץ ולקפוץ בין גגות ובניינים, להילחם בשומרים וחיילים, לרצוח אנשים בשקט, ואפילו לעוף (אך רק במשימה אחת, למרות הדגש ששמו על מכונת התעופה בפרסומים).
השיפורים המרכזיים מהמשחק הקודם בסדרה הם במגוון. במשחק הקודם היו 5-6 משימות שעליהן חזרתם שוב ושוב כדי לקבל את המידע על האנשים שאתם צריכים לרצוח, כך שעשיתם כל משימה בין 3 ל-9 פעמים בלי שום גיוון. הפעם, המשימות מתקדמות באופן עלילתי, כך שתמיד כיף להתקדם. ניתן גם לעשות משימות צדדיות (שהן דווקא כן משוכפלות) תמורת כסף, אבל אין צורך בכך - אישית, כשהגעתי לאמצע המשחק היה לי די והותר כסף.
![]()
![]()
הכסף עצמו הוא גם חידוש מבורך, ומאפשר לכם לקנות כלי נשק, שריונות, ציורים, מפות אוצר, ובניינים לעיר המגורים שלכם. מעבר לזה, תוכלו לשכור אנשים שיעזרו לכם להתמודד עם שומרים, בין אם בהסחת דעת ובין אם באלימות. כלומר, המשחק עצמו הרבה יותר גדול, מגוון, ומזכיר יותר את משחקי GTA מאשר את המשחק הקודם בסדרה. במשך כל 20 השעות (מלבד קטע קצר שאדבר עליו בהמשך) יהיה לכם כיף, מובטח.
ודבר אחרון לפני שעוברים לביקורת: הייתי רוצה לרדת על מערכת ה-DRM של יוביסופט, שהיא דרקונית ומטופשת. לצערי, עם כל כמה שאני חושב שהם טיפשים, לא חוויתי על בשרי בעיות עם המערכת, כך שאין לי דברים רעים לומר עליה. אבל הבטחתי ביקורת קשה, וביקורת קשה אכן תהיה - גם בלי לרדת על ה-DRM.
קפיצות קשותאת רוב זמנכם במשחק, שלא במפתיע, תבלו בריצות וקפיצות, בדרך למשימות, תוך כדי משימות, והרבה פעמים גם בזמן מרדף אחרי אנשים. זה ממש כיף, אבל יש כאן לא מעט בעיות מציקות. במשחק הקודם אפילו לא שמתי לב לבעייתיות, אולי בגלל מיעוט המשימות שבהן הייתי חייב לרדוף אחרי מישהו שיודע לטפס.
במשחק הזה יש המון משימות ריצה-קפיצה, ובולטות במיוחד שש משימות בסגנון "הנסיך הפרסי" שהן, לדעתי, מצויינות - אבל דווקא בהן מרגישים טוב מאד את התקלות הטכניות שמאחורי הריצות והקפיצות: הכל מרגיש דביק, כאילו אציו לא יודע מתי לעזוב משטח ובטח שלא יודע לאן אתם רוצים לקפוץ. לא מעט פעמים צללתי אל מותי (או אל אובדן דרסטי של נקודות בריאות) בלי סיבה טובה מלבד שליטה בעייתית. במשחק שזה המרכז שלו, זה מאד לא מספק.
הדבר השני הכי נפוץ שתעשו במשחק הוא אלימות, ולצערי היא החלק החלש. כבר במשחק הקודם כולנו התרגלנו שהדבר שנעשה הכי הרבה הוא התקפות-נגד, שתמיד פוגעות. ובכן, עכשיו המצב כמעט זהה - התקפות נגד זו הדרך הכי יעילה לפגוע באנשים, שבדרך כלל חוסמים את כל המכות שלכם - מלבד זה שעכשיו התקפות נגד לא עובדות נגד כולם. יש כמה סוגי אויבים שיכו בכם נמרצות בכל פעם שתנסו עליהם התקפת נגד, כך שאם לא תכננתם טוב את הקרב והרגתם אותם בהתחלה כשהם עוד לא הגנו על עצמם, אתם הולכים להילחם בהם במשך כמה דקות משמימות לחלוטין.
![]()
פרקים מיותרים
![]()
הבעיה הנוספת עם האלימות היא המסות הגדולות של יריבים. גם קרב אחד על אחד לוקח לא מעט זמן, וברגע שקבוצה של עשרה אויבים רודפת אחריכם - מצבכם די רע. בניגוד למשחק הקודם, במשחק הזה יש מערכת שתאפשר לכם לשמור על פרופיל נמוך (באמצעות תלישת פוסטרים שמכריזים עליכם כמבוקשים או שוחד למשפיעי דעת קהל), כך שלא תמיד ירדפו אחריכם - אבל בזמן משימות זה מאד מייגע. ומאד קשה להתחמק מהאויבים שרודפים אחריכם - חלקם מהירים יותר מכם, וניסיון להתחמק מהם על ידי טיפוס יגרום להם לזרוק עליכם אבנים, כאשר כל אבן תגרום לכם ליפול.
המצב הזה מודגש במיוחד בשני הפרקים האחרונים של המשחק, שלא נכללו בגרסת הקונסולות המקורית - שם תקבלו 9 משימות רצח בעיר אחת מוצפת בשומרים, ומהר מאד תלמדו לשנוא את מאות החיילים שרוצים להרוג אתכם. שני הפרקים האלה, לדעתי, הם חלק מיותר לחלוטין של המשחק, ויוצרים הארכה מלאכותית שלו בלי לתת לכם אתגרים כיפיים במיוחד (מלבד שתיים או שלוש מהרציחות המדוברות).
לא תרצו לעזובהנקודה המציקה האחרונה במשחק היא הדיבוב והדיאלוגים. הכתיבה עצמה לא רעה, אבל הרבה מהדמויות נשמעות כאילו הן מקריאות שורות בלי הרבה רגש מאחוריהן. יותר גרוע מזה, מישהו החליט שלהכניס מדי פעם מילים באיטלקית הולך ליצור תחושה של שפה אחרת, ולא סתם להיראות מגושם בשילוב עם כך שהדמויות מדברות אנגלית כל שאר הזמן.
אבל כמו שכבר אמרתי - אלה אמנם בעיות שמאד מציקות, אבל הסיבה שהן מציקות היא ששאר המשחק ממש ממש טוב. העלילה מצויינת, קטעי המשחק שמתרחשים מחוץ לאנימוס, מכונת הזכרונות, נמצאים שם הפעם בטוב טעם ואחד מהם אפילו מצויין, וסוף המשחק הוא מבריק. אתם מקבלים את כל מה שהיה כיף במשחק הקודם ויותר, ומלבד הבעיות שציינתי כאן אתם הולכים להנות. אני לא הצלחתי לעזוב את המשחק, וגם לא רציתי לעשות את זה עד הפרקים האיומים שלפני הסוף - ואני מאמין שגם אתם לא.
בעד
עלילה מצויינת
מגוון רחב של דברים לעשות
גרפיקה מדהימה
שיפור בלתי-נתפס מאז המשחק הקודם
ממכר בטירוף!
נגד
אציו לא תמיד עושה את מה שאתם רוצים שהוא יעשה, ואז נופל אל מותו
הקרבות מרגישים נוקשים ולא חלקים
שני השלבים הנוספים לגרסת המחשב מיותרים
דיבוב גרוע, ומילים לא קשורות באיטלקית




The Uncanny Valley
ציטוט ההודעה

