הקרב על הרייטינג: משחקי המונדיאל - חגיגה לצופים, מלחמה לערוצים
מי ששילמה את המחיר הגבוה ביותר בעקבות שינוי דפוסי הצפייה שיצר המונדיאל עד כה היא תוכנית הדגל של ערוץ
"אנו מאמינים ש'הישרדות' תהיה אלטרנטיבה מצוינת לקהל הגדול שאינו מעוניין לצפות בכדורגל בימים אלה".
בזכיינית ערוץ 2 רשת, שתשד 10 - "הישרדות". עם ההכרזה כי העונה הנוכחית של התוכנית תושק במקביל לשידורי המונדיאל אמרו בערוץ 10: ר תשעה ממשחקי המונדיאל, עקצו אז בחזרה ואמרו, "אנחנו בטוחים שזה לא הגול
העצמי היחיד שנראה על המסך".
ארבעה פרקים לתוך העונה, שיעורי הצפייה ב"הישרדות" יורדים והולכים: משיעור צפייה של 17.4% בפרק השקת
העונה, ירד שיעור הצפייה בתוכנית ל-11.7% בשבוע החולף. בערוץ 10 אמרו בתגובה לנתונים: "למרות
האטרקטיביות הידועה מראש של המונדיאל, העדפנו לשדר סוגה עילית. ההצלחה של שידורי המונדיאל מבחינת
נתוני הצפייה לא מפתיעה, והערכנו שכך יהיה. כך לדוגמה, המשחקים ששודרו בערוץ 2 משלב הבתים במונדיאל
נמכרו המשחקים היו אטרקטיביים במיוחד".
2006 שנערך בגרמניה, השיגו כולם רייטינג גבוה מ-20%. יתרה מכך, אנחנו סבורים שהמחירים שבהם
ערוץ 10: "כמעט כל יום אנחנו משדרים תוכניות סוגה עילית"
הנפגעת העיקרית. "הישרדות"
על הסיבות לכך שבערוץ בחרו לא להתמודד על שידור המשחקים (לאחר שרשות השידור לא הסכימה למכור לערוץ
חבילה של ארבעה משחקים בלבד), אמרו בערוץ: "התחייבנו לעמוד בכל המחויבויות ולכן כמעט כל יום אנחנו
משדרים תוכניות מסוגה עילית. העובדה שהרשות השנייה לא הגדירה את משחקי המונדיאל כסוגה עילית, ושרשות
השידור התעקשה על מכירה של חבילה קשיחה של תשעה משחקים, כמובן הקלה על הבחירה שלנו. לשמחתנו,
אנחנו מצליחים להציג אלטרנטיבה למשחקי המונדיאל כפי שמעידה הדומיננטיות של חלק מהתוכניות שלנו
בקרב קהל הילדים, הנוער והנשים, ואנו רואים ברכה בצד המסחרי".
נענע 10






ציטוט ההודעה





