קראתי במאמרים שונים בחכמת הקבלה, כי כל מה שנכתב בספרים הקדושים , ביניהם התורה, הזוהר הגמרא , תהילים וכו', אינם מדברים כלל מסיפורים היסטוריים או סיפורי מעשיות למיניהם אלא כולם מדברים אך ורק על הדרך הנפשית רוחנית בדרכו של אדם לעבר הכרת העולם הרוחני, עולם שכולו שרוי בתכונת האהבה והנתינה,. ע"י עליה במדרגות הרוחניות הפנימיות בנפשו של אדם, מהרצון לקבל אך לעצמו על חשבון אחרים לעבר תכונת האהבה והנתינה, תכונתו של הטבע עצמו, ובכך להגיע להשתוות התכונות עם כוח הטבע ולחיות עימו בהרמוניה אין סופית, שזוהי מטרת בריאת האדם התכליתית, להפוך להיות כדומה בתכונותיו לבורא ובכך להיות שווה לו, כנאמר בספר ישעיה "אדמה לעליון" אדם- לשון דומה.
כך בעצם כל אלו הסיפורים והמשלים שבכל הכתבים הקדושים מדברים על הקשר שבין שני כוחות הטבע וההתמזגות ביניהם,
קבלה לעצמו, שנאה, רע, מינוס
אהבת הזולת, אהבה, טוב,פלוס
והשילוב ביניהם.
כמובן שאין רע בלי טוב ואין טוב בלי רע, לכן השילוב שבין שני התכונות הוא שמביא את האדם לתכליתו ואין להרוס שום דבר במציאות לא טוב ולא רע, אלא רק לתקנו למוטב
הכל בפנימיותו של ההולך בדרך הרוחנית, כך מסופר למשל על הר סיני, שהינו משל להירהורי השנאה הר=הרהורים סיני=שנאה כלפי כולם, בנפשו של אדם ועל היכולת להתעלות מעל אותם הרהורים ע"י כוח מושך, שנקרא משה, מלשון למשוך, שהוא שמושך את האדם לעבר התעלות מעל תכונת השנאה שבו שהופכית מן הטבע,
או למשל סיפור יציאת מצריים, כל למשל פרעה, פה רע, הרוע שבפנימיות האדם, אינו נותן לאדם החפץ בכך לצאת משליטתו, עד שיגיע ליאוש מכוחותיו ויפנה לכוח העליון שיעזור לו לצאת משליטת המצריים,מיץ -הרע השולטת בכל אדם ואדם.
או למשל דוד וגוליית , דוד כוח הטוב שבאדם, קטן מסכן ללא כוח רב, גוליית כוח הרע שבאדם, גדול אדיר ושולט בכל, כוח הדוד נלחם בגוליית ומנצח בזכות דביקתו בכוח העליון שעוזר לו להתעלות מעל רגשות השנאה,
הכל מדובר בתוך כל אדם על האדם עצמו, על פנימיותו, על כוחות הנפש שבכל אחד בתוכו, וזה מה שמדהים בכל התורה והכתבים הקדושים, שהם מסוגלים להפוך את טבע האדם מרע לטוב, בלימוד נכון שלהם, ואך ורק בלימוד נכון, מפני שאם לא לומדים נכון ועוברים על האיסור של, "לא תעשה לך פסל וכל תמונה" אזי הופכים את התורה לסם המוות במקום לסם החיים ובכך האדם הופך לותר רע משאם לא היה לומד בתורה כלל. ואפשר לראות זאת על כל אותם המונים שלומדים את התורה בחלקה החיצוני בלבד מבלי ללמוד את חלקה הפנימי, שהיא פנימיות התורה, חכמת הקבלה.
לי זה נשמע מאד מאד הגיוני וממש יוצא מגדר הרגיל, פשוט מדהים,
מה אתם אומרים, איזה מאמרים נהדרים יש שם בחכמת הקבלה.![]()



ציטוט ההודעה


