קהילות פורומים, הורדות, יעוץ ותמיכה


אשכולות דומים

  1. -טריילרים לסרטים 2010
    על ידי -HAIM- בפורום סרטים וקולנוע
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 23-07-2010, 19:08
  2. [הורדה] Kaspersky Anti-Virus super DreamEdition v.2010 | אנטי וירוס חינם לשנה אחת
    על ידי -HAIM- בפורום תוכנות להורדה
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 06-02-2010, 00:58
  3. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 17-09-2005, 22:52
+ תגובה לנושא
מציג תוצאות 1 עד 2 מתוך 2

ביקורות מקוצרים לסרטים לשנה 2010

  1. #1
    משתמש כבוד האוואטר של -HAIM-
    שם פרטי
    חיימוביץ
    תאריך הצטרפות
    09/2009
    הודעות
    30,964
    לייקים
    1234
    נקודות
    83
    פוסטים בבלוג
    77
    מין: זכר

    ברירת מחדל ביקורות מקוצרים לסרטים לשנה 2010




    לידע כללי
    טריילר
    סיקור של הסרט

    [ע"י לחיצה על האייקון תגיעו לסיקור או לטריילר]





    שם תואר משטרה


    אתם מכירים את הסרטים ההם שלא מתרחש בהם הרבה, המון שקט, המצלמה רוב הזמן קפואה והאווירה אפרורית ומעיקה. "שם תואר, משטרה" הוא בדיוק מסוג הסרטים האלה. הוא מינמליסטי מבחינה ויז'ואלית, אפילו הדיאלוגים עצמם מצומצמים למינימום, אין יותר ממה שצריך. כשמגיעים לסרט מהסוג הזה צריך לקחת את כול מה שהקולנוע ההוליוודי מאכיל אותנו ולשכוח לשעתיים תמימות כדי שהחוויה הקולנועית מ"שם תואר, משטרה" תהיה שלמה וכדאית.
    לכול מי שחושב שמדובר בסרט פעולה או מתח בגלל שיש את המילה "משטרה" בשם הסרט הוא טועה לחלוטין. מדובר בדרמה סאטירית מבריקה שחוקרת את משמעות המילה "מצפון". לא סתם הסרט זכה בפרס חבר השופטים - בתחרות "מבט מסוים", פסטיבל קאן 2009. מדובר ביצירה קולנועית מבריקה שנעה בין קולנוע ריאליסטי למחזה אבסורד, התנגשות בין המציאות האפרורית ברומניה לחוסר היגיון שהחוק והמשטרה פועלים במסגרתו.



    טרון -מורשת



    קצת עצוב שהסרט הלוהט של החורף ואחד הסרטים המתוקשרים של השנה האחרונה מתגלה כנפיחה פטפטנית מייגעת ומיושנת. אפילו פעלולי התלת מימד המאוד לא מרשימים לא מצליחים לעורר את הסרט מהתרדמת שבה "טרון" הסרט הכושל נכנס לתוכה בשנת 1982 ומאז לא התעורר. גם הבמאי ג'וזף קוסינסקי, צוות התסריטאים, הפעלולנים, אנשי האפקטים הממוחשבים וצמד המוסיקאים דאפט פאנק, לא מצליחים להפיח חיים בגופה של היצירה המדע בידיונית הקלאסית וליצור לה המשך ראוי.
    העלילה צפויה להחריד ומתרחשת בעולם של משחקי מחשב מיושנים משהו. סאם פלין בן ה-27 יוצא בחיפושים אחרי אביו קווין פלין שנעלם לפני כ 25 שנים ומוצא את עצמו לכוד בעולם האכזרי של תוכנת משחקי גלדיאטורים. תוך כדי מאבק השרדות לחיים ומוות הוא מנסה למצוא את אביו שאבד באותו עולם ולנסות ולחדש איתו את הקשר. ברידג'ס שהופך לעת זקנה לכוכב הקולנוע ההוליוודי הגדול שהוא כול כך ניסה להיות במשך כול כך הרבה שנים, מגלם את האב ואת קלו יציר כפיו הדומה בעזרת אנימציה ממוחשבת לברידג'ס הצעיר כמעט כשתי טיפות מים.



    פלונטר


    סרט האנימציה החמישים במספר מבית היוצר של דיסני הוא מוצר נוצץ ועכשווי עם ניחוח של פעם. אל הנסיכות שלגיה, היפיפיה הנרדמת, לכלוכית, בת הים הקטנה ועוד שכיכבו בסרטי דיסני לאורך ההיסטוריה הארוכה מצטרפת רפונזל, או בעברית פעמונית. עם אנימציה ממוחשבת בטכנולוגיית התלת מימד המזכירה את האנימציה הקלאסית ובעזרת תסריט קלאסי המשלב בתוכו קטעים מוסיקלים חביבים, אולפני דיסני מצליחים לייצר סרט בסגנון של פעם שעדיין מאוד עכשווי ויצליח לגרום גם לזאטוטים וגם להוריהם הנאה מרובה.
    פלין ריידר הוא גנב שרמנטי שיחד עם שני חבריו הביריונים הם גונבים את הכתר של הנסיכה האבודה מארמון המלוכה. הוא מצליח להמלט מהם אבל מוצא את עצמו נרדף על ידי סוס קרבות עקשן. הוא מוצא מפלט במגדל מסתורי בלב היער ולהפתעתו מגלה שהמקום איננו שומם כפי שחשב. מסתתרת בו רפונזל, בחורה צעירה עם שיער בלונדיני ארוך וקסום במיוחד בעל יכולות מרפא. היא אף פעם לא יצאה מהמגדל ורואה בהגעתו של פלינט סוג של נס. היא מכריחה אותו לקחת אותה אל הארמון לטקס האורות השנתי.



    באה בקלות


    בשנות השמונים אלו היו קומדיות הנעורים של ג'ון יוז כמו "מועדון ארוחת הבוקר", "בת 16 הייתי", "שמתי ברז למורה". בשנות התשעים "קלולס" כבשה את ליבן של הנערות האמריקאיות, ולפני 6 שנים לינדזי לוהן הפכה לכוכבת בעזרת "ילדות רעות". עכשיו מגיעה קומדיית נעורים חדשה שכובשת את בני הטיפש-עשרה בארה"ב ואף זוכה לביקורות טובות מצד המבקרים הקשוחים ביותר. בארה"ב קוראים לסרט “Easy A” . בארץ הוא נקרא "באה בקלות". אז מי שטוען שאין כזה דבר קומדיית נעורים כתובה, מבוימת ומשוחקת היטב – טעה. אפילו מדובר בקומדיה חכמה ואקטואלית ביותר.
    "באה בקלות" נכתב על ידי תסריטאי לא מוכר, ברט וי. רויאל, ובמאי צעיר שלו זה רק סרט שני בשם וויל גלוק. העלילה מזכירה במקצת את הסרט האמריקאי העצמאי “Saved” משנת 2004 שלא זכה להצלחה מסחרית או ביקורתית על צעירה (ג'ינה מלון) בבית ספר קתולי שנכנסת להריון ומוצאת את עצמה מוחרמת על ידי קבוצת התלמידים הקתוליים שומרי הנגיעה בהנהגתה של הצבועה התורנית (מנדי מור). בסרט החדש הגיבורה לא נכנסת להריון אבל משקרת לחברתה שהיא עשתה את זה. הצבועה הקתולית שומעת את הדבר ומפיצה את השמועה וכך הגיבורה המסכנה הופכת לשרלילה בעיני כול תלמידי התיכון למרות שהיא בתולה.



    הארי פוטר ואוצרות המות - חלק 1


    איזה כיף שאולפני וורנר בחרו לוותר על משקפי התלת מימד ולהעניק לסרט השביעי והלפני האחרון בסדרת הארי פוטר את הכבוד הראוי לו כיצירה קולנועית מכובדת ומרשימה. "הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 1" הוא אכן סרט בוגר ואפל. העלילה מתמקדת בשלושת הגיבורים הצעירים ורבות מהדמויות הקבועות כלל אינן מופיעות בסרט. גם הוגוורסט בית הספר למכשפים כמעט ואינו בנמצא וזו הפעם הראשונה בסדרה שאפשר לכתוב באופן מפורש: הסרט איננו מיועד לילדים. קהל היעד הישיר שלו הם אותם צעירים שגדלו עם סדרת הסרטים/ספרים, בדיוק כמו כוכבי הסרט, והם כרגע בתחילת שנות העשרים שלהם.
    התסריטאי המעולה סטיב קלובס ממשיך להשקיע בתסריט שהפך למרות שפע הפעלולים לאינטימי יותר, קודר ומעיק מהרגיל. הארי, הרמוני ורון נמלטים על נפשם אחרי שמשרד הכשפים נפל לידיהם של כוחות הרשע המונהגים על ידי וולדמורט. הסכנה מוחשית ומאיימת מאי פעם. חתונה של חבריהם מותקפת, אנשים הקרובים להם שהגנו על הארי במהלך השנים האחרונות נרצחו בדם קר, ועכשיו על שלושת הצעירים הנמצאים במצב של אבדון ודכאון לנסות למצוא פתרון. הם נודדים בעולם בתקווה שיצליחו לפענח את הרמזים שדמבלדור מורם ורבם השאיר אחרי הרצחו.



    משחק הוגן


    "משחק הוגן" הוא סיפורה האמיתי של ואלרי פלאם – סוכנת סמויה ובכירה של ה CIA שאנשי הבית הלבן תחת משטרו המפוקפק של ג'ורג בוש החליטו לחשוף את זהותה האמיתית ובכך לסכן את חייה ואת חיי הסובבים אותה. הם עושים זאת לאחר שבעלה ג'וזף ווילסון, דיפלומט בכיר במשרד החוץ כותב מאמר המוכיח שממשלת בוש ידעה שאין נשק גרעיני בעירק והטעתה את המודיעין האמריקאי כדי להצדיק את הפלישה אחרי אסון התאומים.
    השערורייה שעוררה רעש רב בתקשורת העולמית ופגעה באופן אנוש בבית הלבן, אקטואלית במיוחד גם לימינו ולארצנו. אנשי הבית הלבן בתקופת בוש הבן, סברו שאם הם יאיימו וישליטו שלטון טרור כלפי המתנגדים להם הטוענים נגדם ישתקו. ממשלת ישראל תחת שלטון נתניהו משתמשת בטקטיקות הפחדה וטרור זהות בימים אלו כלפי אנשי התאטרון והקולנוע כדי שאלו לא יצרו סרטים והצגות הנוגדות את דעותיהם הפוליטיות. לימור לבנת שרת התרבות אף מאיימת לפגוע בתקציבי התאטראות השונים אם יעבידו בהם אמנים שיסרבו להופיע בשטחים.



    הרשת החברתית


    הבמאי דיוויד פינצ'ר ממשיך להתנסות בז'אנרים קולנועים שלא אפיינו את תחילת דרכו. האיש שאחראי על סרטים אלימים שהפכו לסרטי פולחן כגון "שבעה חטאים" ו"מועדון קרב" וכמובן לסרט ההמשך הטוב ביותר בסדרת "הנוסע השמיני", חוזר אל אולמות הקולנוע. סרטו הלפני האחרון "בנג'מין באטן", סרט תקופתי פנטסטי וקיטשי בסגנון "פורסט גאמפ", חיזק את מעמדו ההוליוודי. במקום להמשיך את הקו ההוליוודי המסחרי, פינצ'ר מפתיע בדרמה עכשווית מסחררת על התופעה האינטרנטית שהשתלטה על העולם: פייסבוק.
    "הרשת החברתית", הוא בעצם דרמה יוונית מודרנית או סוג של מחזה שיקספירי בסגנון ר'יצרד השלישי. מארק צוקרברג האיש מאחורי אחד אתרי האינטרנט הפופולאריים ביותר בעולם, מתואר כאדם בעל יחסי אנוש איומים עם כישורים חברתיים השואפים לאפס. לא פלא שהוא האדם שעומד מאחורי אתר אינטרנט שכול עיסוקו הוא יצירת קשרים חברתיים דרך האינטרנט



    תמרה דרו


    הבשורה הטובה בסרטו החדש של סטיבן פרירס, "תמרה דרו", היא שמדובר בסרט טוב יותר מסרטו הקודם, "שרי". הבשורה הפחות טובה - זה בהחלט לא אחד השיאים הקולנועים של הבמאי שברזומה העשיר והלא אחיד שלו נמצאים "יחסים מסוכנים", "הנוכלים" ו"המלכה". "תמרה דרו" הוא ממתק קולנועי מהסוג שכיף לצפות בו ולמרות שיש בו רגעים מספר רגעים מקסימים הוא נשכח במהרה. יצירה קולנועית לא אחידה הנעה בין גבוה ושנון לנמוך וזול שבסופה נראית כאילו היא מנסה לרצות את הקהל המדושן והאמיד שיגיע לצפות בה ולא לאתגר אותו עם הומור מתוחכם.
    יש לציין שלא קראתי את ספרו של תומאס הרדי "הרחק מהמון מתהולל" וגם לא קראתי את העיבוד לקומיקס "תמרה דרו" שמבוסס על הספר הקלאסי. כך שהביקורת שלי נשענת אך ורק על הסרט. אני מנסה להבין מה כולם מוצאים באותה "תמרה דרו". היא לא בחורה חכמה במיוחד, היא מתלבשת כמו פרחה מקומית וממש לא נראית עיתונאית או סופרת רצינית כמו שהיא מציגה את עצמה או כפי שהסרט מציג אותה. אפילו יש תחושה שיוצר הסרט עצמו לא מחבב אותה.



    תלוי באוויר


    הקומדיה הרומנטית החדשה של ג'ורג' קלוני, היא לא קומדיה רומנטית כפי שהכרזה של הפוסטר היתה רוצה שתחשבו, והוא בהחלט לא מתלבט בין שתי נשים. הסרט שמועמד לששה פרסי אוסקר הוא דרמה אפרורית עם נגיעות של הומור שחור, ומשיכת מכחול רומנטית שהופכת לטראגית. ככה זה כשהסרט מתרחש על רקע המצב הכלכלי העגום של ארה"ב ושהבמאי הוא ג'ייסון רייטמן, אותו אדם שביים קומדיות ציניות מוצלחות כמו "ג'ונו" ו"תודה שעישנתם". היוצר המוכשר ממשיך במסורת ומספק סרט אנושי על אדם שעוסק במקצוע שרחוק מלהיות אנושי והוא עושה זאת בחוכמה.
    ריאן בינגהאם הוא סוכן נוסע שמרבית זמנו מבלה בנמלי תעופה ובטיסות. הוא כבר יודע שאסור לעמוד בתור לבידוק הבטחוני מאחורי אנשים זקנים כי הגוף שלהם מכיל כול מיני חלקים מברזל והם מבזבזים את קצת הזמן שנשאר להם לחיות, אבל מאחורי אנשי עסקים אסיאתים כדאי לעמוד כי הם לא אורזים הרבה ומאוד מאורגנים. כן, ריאן בינגהאם לא סוחב הרבה משקל במזוודה הקטנה והמסודרת שלו, ואת התיאוריה שלו לאריזת המזוודה הוא מיישם גם בחייו הפרטיים; הוא כמעט לא בקשר עם בני משפחתו, חברים ועם המציאות. כמה שפחות רגשות כלפי הסובבים אותך כך גם יותר קל לשרוד את החיים.



    גברים שבוהים בעזים


    אז למה ללכת לסרט עם השם המוזר "גברים שבוהים בעזים"? הסיבה הראשונה היא שמשתתפים בו ארבעה כוכבי קולנוע: ג'ורג קלוני, יואן מקרגור, קווין ספייסי וג'ף ברידג'ס, שיכולים בקלות להחזיק סרט לבד. כשארבעתם בתפקידים קומיים לא שגרתיים ולקראת הסוף אפילו יש להם סצנות משותפות, זו כבר חגיגה לעיניים.
    "גברים שבוהים בעזים" היא הפתעה קולנועית בלתי שגרתית, חכמה ביותר, בעלת הומור שחור לאניני טעם וכן, מדובר בסרט מצחיק מאוד שבעזרת המשחק האנושי והרב-גוני של קלוני, ברידג'ס ומקרגור אפילו יש בו מטען רגשי מפתיע ביותר.



    צוות לעניין


    כנראה מי שלא גדל על סדרת הפעולה הטראשית שהפכה את שבת אחה"צ לתענוג אחד גדול, לא יבין מה פשר הסרט הזה שרווי סצנות פעולה מופרכות ובלתי הגיוניות בעליל. אבל העיבוד הקולנועי לסדרה הקלאסית מצליח במשימתו המרכזית והיא להחיות את הכיף שחוויתי כילד בבית ספר יסודי. לא משנה שחלפו מאז עשרים וחמש שנה ואני אמור להיות אדם בוגר חובב סרטי איכות, "צוות לעניין" הוא סרט קיץ מבדר שירענן לכם את הלילות הלחים והדביקים בעזרת המון הומור ופעלולים.
    הבמאי ג'ו קרנהן מוכר בארה"ב כמי שביים שני סרטי פעולה מדוברים שאף פעם לא הגיעו לבתי הקולנוע בארץ: NARC המשטרתי בהפקת טום קרוז ו Smokin' Aces עמוס כוכבי הקולנוע כמו בן אפלק, ריי ליאוטה, ראיין ריינולדס, אנדי גרסיה שכשל בקופות. באופן מפתיע הבמאי המדובר קיבל לידיו את הג'וב שבמקור ג'ון סינגלטון (הח'ברה בשכונה, מהיר ועצבני), היה אמור לבצע - לביים את העיבוד הקולנועי לסדרת הפולחן "צוות לעניין".



    קיק אס


    לקח קצת זמן, ובסופו של דבר הגיע הסרט הראשון של שנת 2010 שצפיתי בו פעמיים על גבי המסך הגדול. "קיק אס" הוא בידור קולנועי מושלם. גם סרט שקורע אותך מצחוק, גם שפע סצנות פעולות מטורפות, גם עשוי טכנית מדהים, גם תסריט מעולה והכי חשוב אתה לא יוצא מהחוויה הקולנועית הזו בתחושה שצפית בסתם סרט הוליוודי שגרתי, אלא בקולנוע מבדר ואיכותי – מהסוג שעלול להפך לקלאסיקה או לפחות סרט פולחן.
    הבמאי מתיו ווהן סיפק בשנת 2007 את אחת הפנטסיות הקולנועיות המצחיקות והקסומות ביותר, "אבק כוכבים". סרט הבכורה שלו ""Layer Cake משנת 2004 הפך את דניאל קרייג לג'יימס בונד וכוכב קולנוע ואת סיינה מילר משחקנית בסדרות טלוויזיה נשכחות לכוכבנית פופולארית. לווהן יש מגע זהב וזה כנראה מה שיהפוך את הכוכבים הראשיים והיחסית אנונימיים של קיק אס לשחקנים מבוקשים בעתיד הקרוב.



    התגשות הטיטאנים


    אם יש משהו מאכזב בשני תוצרי התלת מימד האחרונים "אליס בארץ הפלאות" ו"התנגשות הטיטאנים" הוא שאין בהם תלת מימד. מדובר בסרטים שצולמו באופן רגיל לחלוטין ורק אח"כ עברו עיבוד ממוחשב שהפך אותם לתלת מימד. התוצאה עלובה לא רק בגלל השימוש הנלוז והלא אפקטיבי בטכנולוגיה הקולנועית אלא גם בגלל שהתסריט והבימוי רעים ונטולי כול השראה.
    במקרה של "התנגשות הטיטאנים" ניתן קצת להקל ראש כי בסך הכול היה מדובר בסרט אקשן תקופתי רדוד לבני נוער עם תקציב גדול מדי, מערכת יחסי ציבור משומנת ותלת מימד שנוסף ברגע האחרון ולא תורם דבר מלבד אכזבה גדולה. כאשר הורדתי את המשקפים הכהים באמצע הסרט גיליתי להפתעתי שהצבעים של הסרט הרבה יותר חיים.



    איירון מן 2


    רוברט דאוני ג'וניור חוזר לגלם את טוני סטארק, אחד האנשים העשירים בתבל בעל חברה לייצור נשק שמטרתו להשכין שלום בעולם והוא עושה זאת כשהוא עוטה על עצמו את התלבושת של איירון מן. סטארק השחצן פרסם את כוחותיו בפומבי, וכך כולם יודעים שהמיליונר הגחמן הוא גם מושיע -גיבור על - ולכן גם קמים לו אויבים שונים לחסלו.
    סרט ההמשך של "איירון מן" ממשיך לשלב הומור כתוב היטב, משחק מקצועי ומדויק, דרמה מספקת, מתח בלי הפסקה וגם מספר קטעי פעולה מגניבים. הצופים יכולים לנשום לרווחה. המפיקים ידעו שהמוצר שלהם מספיק טוב ולכן לא נלחצו להפוך אותו לסרט תלת מימד כמו "התנגשות הטיטאנים".



    הבלתי נשכחים


    סילבסטר סטאלון ממשיך עם הקאמבק שלו. אחרי ההצלחה הביקורתית והכלכלית עם "רוקי בלבואה" ב 2006 וההצלחה החלקית אך מאוד מבדרת, "ג'ון רמבו" מ-2008, שתי הדמויות הקלאסיות שמיתגו אותו ככוכב סרטי הפעולה הבלתי מעורער של שנות השמונים, סטאלון מחליט לקבץ בסרט אחד כוכבי פעולה ותיקים פחות או יותר, כאלו שהתחילו איתו את הקריירה או כאלו שהתחילו את הקריירה לפני עשור. ביניהם ג'ייסון סטטהם שמככב בסרטי הפעולה המצליחים "המשלח" ו"קראנק", או ותיקים כמוהו פחות או יותר, כמו ג'ט לי, דולף לונדגרן, מיקי רורק, אריק רוברטס ואפילו הופעות אורח של ברוס וויליס וארנולד שוורצנגר.
    ז'אן קלוד ואן דאם וויתר על התענוג (טעות שלו) וסטיבן סיגל שאותו נראה בקרוב בסרט החדש של רוברטו רודריגז וויתר בגלל סכסוך עתיק יומין עם אחד ממפיקי הסרט. השניים חסרים כי מדובר בסרט פעולה קלאסי המזכיר את הזבלונים המשעשעים שסטלון, סיגל, ואן דאם וחבריהם המוכרים והלא מוכרים שיחקו בהם ועדיין משחקים בהם. העלילה ממוחזרת מאלפי סרטים זהים שנוצרו בתחילת שנות השמונים והיום מיוצרים בעיקר לערוצי סרטי פעולה או לערוצי VOD. ההבדל היחיד הוא שכאן יש התאחדות מרשימה של מיטב הכוכבים של פעם, וגם הושקע כסף בפעלולים.



    סולט


    כאילו אנחנו לא בתחילת המאה ה-21. "סולט" יספק הנאה לכול חובבי סרטי הפעולה של שנות השמונים. הרוסים הם שוב פעם הרעים התורנים של הוליווד, תמצאו כאן המון מרדפים, יריות וסתם מכות בלי פיצוצים ואפקטים מיותרים. נראה שהפעלול העיקרי הוא הכוכבת הסקסית והמרשימה של הסרט, אנג'לינה ג'ולי. איזה כיף שפטרו את טום קרוז ולהקו אותה במקומו. מהלך מבריק שמציל את הסרט והתסריט הבינוני שלו.
    ב"סולט" הרוסים שוב פעם מתכננים להשתלט על העולם, כאילו המלחמה הקרה לעולם לא הסתיימה. בתיאום מופלא עם המצב המדיני ופרשת הריגול הרוסית שהגיעה עד למסדרונות הבית הלבן, יוצא למסכי הקולנוע בארה"ב ובשאר העולם סרט פעולה לא מבריק אך אפקטיבי עם המון מרדפים, מכות ואנג'לינה ג'ולי אחת שגם בסיטואציות עמוסות פעולה נראת כאילו היא מדגמנת לשער של ווג.



    סופר הצללים


    אחרי אסון הטבע ששמו "אוליבר טוויסט" וההצלחה המסחררת עם "הפסנתרן" שהיה סרט אוסקרים יותר מסרט אוסקרים, חוזר רומן פולנסקי לשורשים. סרטו החדש הוא מותחן אלגנטי ואינטליגנטי למדי שמוכיח שאפשר ליצור מותחנים עשויים היטב גם בלי פעלולים מיותרים רק עם תסריט כתוב היטב שיש בו שפע הומור דק ומתוחכם.
    יואן מקגרגור שלאחרונה כיכב בקומדיה הסאטירית המופלאה אך הכושלת "גברים בוהים בעזים", בהמשך ל"קוד דה וינצ'י" וכמובן בסרט האיום "הסחיטה", חוזר לככב בתפקיד ראשי בסרט שגם זוכה להצלחה. הוא מגלם סופר צעיר המתמחה בכתיבת ביוגרפיות עבור סלבריטאים מפורסמים. הוא מוזמן לכתוב את הביוגרפיה של ראש ממשלת בריטניה לשעבר. כמובן שאין הוא מודע אפילו לתוך איזה חור שחור הוא צולל ולתוך איזה עולם של קנוניות הוא עומד להיחשף.



    סקייליין


    הייתי צריך לחשוד בנתוני הפתיחה של הסרט. היחצנים בארץ לא ערכו הקרנה לעיתונאים, גם בחו"ל לא נערכה הקרנה לעיתונאים, הסרט גם משוחרר בבתי הקולנוע ברחבי העולם באותו הזמן כנראה כדי לעשות כמה שיותר כסף כמה שיותר מהר לפני שהשמועה שהסרט מחורבן תופץ ובעיתונות יקטלו את המוצר הקלוקל הזה.
    הטכנאים שעומדים מאחורי "סקייליין" הם הצמד המפוקפק האחים שטראוס. אנשי פעלולים שהספיקו להחריב את הזיכיון של "הנוסע השמיני נגד הטורף" כאשר הסרט השני במספר היה לאסון קופתי וביקורתי. אבל כמו כול חובב סרטי מדע בדיוני ואימה אובססיבי החלטתי לקחת את הסיכון וללכת להקרנת אחה"צ ביום יציאת הסרט למסכי הקולנוע.



    מופע הפלאים של דוקטור פרנסוס


    טרי גיליאם חוזר לעצמו בסרטו האחרון "מופע הפלאים של דר' פרנסוס" עם פנטסיה אפלה, מצחיקה ומרהיבה שהפכה גם לשיר פרידה מהכוכב שלה, הית' לדג'ר שנפטר במהלך צילומי הסרט. בסרט זה גיליאם עושה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב - לבנות עולם אלטרנטיבי, לייצר עלילה לא שגרתית, עם שחקנים נוצצים במיטבם, פעלולים מרהיבים, תפאורות (הפעם ממוחשבות) מרהיבות, הומור בריא, ועדיין להצליח לשמור על סגנונו הייחודי כיוצר שלא מתפשר על אומנותו. מי שאוהב את סרטיו הקודמים, יאהב גם את זה. מי שמחפש מוצר הוליוודי שגרתי, אין לו מה לחפש בסרט הזה.







    נערך לאחרונה על ידי -HAIM-; 25-12-2010 בשעה 13:27.

  2. קישורים ממומנים

  3. #2
    משתמש כבוד האוואטר של -HAIM-
    שם פרטי
    חיימוביץ
    תאריך הצטרפות
    09/2009
    הודעות
    30,964
    לייקים
    1234
    נקודות
    83
    פוסטים בבלוג
    77
    מין: זכר

    ברירת מחדל


    האויב שבפנים היום שאחרי


    אחת מסדרות הסרטים החביבות עלי היא "האויב שבפנים". סוג של guilty pleasure, הרי מדובר בסרטים לא מבריקים במיוחד עם תסריטים איומים, משחק במקרה הטוב בינוני ובמקרה הפחות טוב איום ונורא, בימוי שרחוק מלהפתיע אבל בכול זאת הם מבדרים ומהנים. הסרט הראשון בסדרה הוא עדיין הטוב ביותר והבשורה הטובה בנוגע לסרט הרביעי במספר היא שהוא מבדר ומהנה כמו הסרט השלישי. הסרט השני הוא עדיין הסרט הרע ביותר בסדרת הסרטים הבלתי נגמרת ולפי ההצלחה של הסרט הרביעי והסוף הפתוח שלו, היא גם לא עתידה להסתיים בקרוב.
    את הסרט הראשון ביים פול אנדרסון מי שיהפוך בהמשך גם לבעלה של כוכבת סרטי האויב שבפנים, מילה יובוביץ' והנה הוא חוזר לביים את הסרט הראשון בסדרה שצולם בתלת מימד. התוצאה מספקת מספר רגעים בודדים מפתיעים כגון התליין הענק עם הגרזן, הכלבים שעושים קאמבק מהסרט הראשון והפעם הם מפתיעים כאשר גופם מתגלה כמלתעות ענקיות ויש גם זומבים שמהפה שלהם יוצאת לשון ענקית ורצחנית.



    פיראנה


    הפריצה הגדולה של הבמאי הצרפתי אלכסנדר אז'ה אל תודעת חובבי ז'אנר האימה היתה בשנת 2003, בסרטו המצמרר והמטריד "Haute tension" בכיכובה של ססיל דה פרנס - בסרט שהפך אותה לכוכבת בינלאומית. בעקבות ההצלחה של הסרט והגישה נטולת הפשרות של הבמאי לסצנות מזוויעות במיוחד, הוא הוזמן ב-2006 להוליווד לביים את החידוש לסרט האימה של ווס קרייבין “The Hills Have Eyes”. אז'ה עמד במשימה בכבודה ויצר סרט מפחיד ומטריד לא פחות מהסרט המקורי, שעודנו אפקטיבי ומרשים.
    בשנת 2008 הניסיון שלו לרכב עם גל העיבודים לסרטי אימה מהמזרח הרחוק עם Mirrorsהתגלה כפלופ ביקורתי וכלכלי. השנה אז'ה חוזר אלינו ולראשונה סרט שלו אף מוקרן בבתי הקולנוע המסחריים בישראל. מדובר בקומדיית האימה "פיראנה" - סוג של התייחסות לסרט הפולחן של ג'ו דאנטה משנת 1978 וסרט ההמשך של ג'יימס קמרון מ 1981. אפילו הכרזה של הסרט החדש מתייחסת באופן ישיר לסרט הקלאסי של דאנטה.



    נערה עם קעקוע דרקון


    אני מודה ומתוודה, לא קראתי את שלושת ספריו של העיתונאי השבדי סטיג' לרסון שהפכו לרבי מכר בינלאומיים. שלושת הסרטים שנוצרו בעקבות הספרים הפכו באירופה לשוברי קופות, הספרים הצליחו גם בארצנו ובסופו של דבר חברת הפצה מסחרית לכל דבר "פורום פילם" זהתה את הפוטנציאל המסחרי וקנתה אותם להפצה, כך שבמהלך החודשים הקרובים תוכלו לצפות בשלושת הסרטים בבתי קולנוע רב-חן ויס פלאנט.
    גם בארה"ב הסרט נקנה להפצה וכבר עיתוני הבידור האמריקאים מדווחים שישנה אפשרות שכוכבת הסרט נוּמי ראפאס תהיה מועמדות לאוסקר בגלל הבאז סביבה. אפילו במאי קולנוע אמריקאים בכירים כבר נפגשו איתה לשיחה, ביניהם ג'יי ג'יי אברהמס ששוקל ללהק את הכוכבת העולה ל"משימה בלתי אפשרית 4". בהוליווד גם לא התעלמו מההצלחה הכלכלית, ודיוויד פינצ'ר האיש שמאחורי מותחנים אפלים ולא מתחנפים כמו "שבעה חטאים", "זודיאק" ו"מועדון קרב" נמצא בהכנות מוקדמות לבימוי הרימייק האמריקאי. הסרט האמריקאי יצולם בשבדיה עם דניאל קרייג בתפקיד הראשי.



    יום שלישי, אחרי החגים


    הסרט הרומני החדש והמדובר, "יום שלישי אחרי החגים" של הבמאי ראדו מונטאן מגיע במהירות לבתי הקולנוע בישראל, מיד אחרי שהוקרן בפסטיבל קאן 2010 ובפסטיבל ירושלים האחרון. הישג נדיר לסרט אומנותי שהבמאי שלו הוא לא אלמודובר ואין בו שחקני קולנוע אירופאים מפורסמים. עוד יותר מפתיע שיוניטד קינג החליטו להוציא את הסרט הזה במהירות כי בדרך לוקח לסרטי איכות מסוג זה זמן רב לראות אור מסך בארצנו.
    הסרט החדש הוא דרמה איטית על משולש בלתי אפשרי. גבר במשבר אמצע החיים הנקרע בין אשתו עורכת הדין למאהבת שלו, רופאת שיניים צעירה המטפלת בבתו. את הסיפור הזה ראינו כבר במאות סרטים אחרים אבל הבמאי ושני התסריטאים שעמלו איתו על התסריט: אלכסנדרו באצ‘יו וראזבן ראדולסקו מגישים יצירה מורכבת ולא קלה לצפייה שנעה בין רגעים קולנועים מופתיים לרגעים ארוכים, איטיים וקצת מתישים. החוויה בסופו של דבר מרשימה אך דורשת סבלנות ואורך רוח.



    הרפתקאותיה המופלאות של אדל


    לוק בסון, האיש שביים להיטים גדולים כמו "לאון", "ניקיטה" ו"האלמנט החמישי" הפך לאחד המפיקים המצליחים בצרפת בשנים האחרונות עם סרטי פעולה קלילים, זולים ומבדרים כמו סדרת סרטי "טקסי", "המשלח" וגם סרטים כמו "חטופה", "אני אוהב אותך, פיליפ מוריס" ו"אהבה וצרות אחרות". מרביתם מוצרים קולנועיים קלילים ונטולי יומרה אומנותית אך מוכיחים שגם הצרפתים יכולים להפיק מוצרים הוליוודים מבדרים לא פחות טוב מהאמריקאים עצמם.
    לעומת הקריירה הענפה של בסון קריירת הבימוי שלו די תקועה במקום. נראה שמאז "ז'אן דארק", הפלופ הקטסטרופלי שלו משנת 1999 , הוא לא מצליח למנף אותה מחדש. הוא ביים סרט יומרני מגוחך בשם "אנג'ל A" שהיה סוג של אסון ביקורתי וקופתי. הוא עבר לבימוי סרטי ילדים בסדרת סרטי "ארתור והמיני מונים" הלא מוצלחים במיוחד ועכשיו, לראשונה מאז 2005 , נראה שהוא מראה סימנים של חזרה לעצמו עם "הרפתקאותיה המופלאות של אדל". קומדיית הרפתקאות תקופתית מודעת לעצמה עם שפע הומור, שחקנית כובשת, שלל פעלולים ותסריט מופרך לחלוטין.



    הסוד שבעניים


    אחרי שביים פרקים בסדרות נחשבות כמו "חוק וסדר", "האוס", "עמוק באדמה", ואפילו פרק בסיטקום המצליח "רוק 30". הבמאי הארגנטינאי, חואן חוזה קמפנייה (הבן של הכלה) חוזר אל הקולנוע עם סרט קולנוע הוליוודי נוסחתי עשוי היטב תוצרת ארץ מוצאו. ברגעים המוצלחים שלו הוא מבריק ובמספר רגעים הוא נוטה להיות מביך ומלודרמטי כמו טלנובלה שגרתית. "הסוד שבעיניים" הוא סוג ניצחת לא ניצחת. לרגע אחד הוא מדהים ולרגע אחד אתה רוצה לסגור את המסך. הצרה היא שאתה יושב בקולנוע ולא מול הטלוויזיה.
    אז מה מדהים בסרט הזה? יש בו את אחת הסצנות המרשימות ביותר מבחינה ויזואלית, סצנת מרדף מסעירה המתרחשת באצטדיון הומה אדם. יש לו גם טוויסט המוביל לסוף מפתיע ומטריד במיוחד. מצד שני יש בו עלילה רומנטית מביכה עם סצנת רכבת מגוחכת שחוזרת על עצמה יותר מדי פעמים. יש גם דמות משנה מעצבנת של חבר ועוזר אלכוהוליסט שההתפתלויות השונות בעלילה גורמות לך לפלוט "ברוך שפטרנו" ברגע מסוים.



    התייר

    אדפטציה אמריקאית לסרט הפעולה הצרפתי, "אנתוני זימר". פרנק הוא תייר אמריקאי המטייל באיטליה אחרי שלבו נשבר. אליס היא אשה יפייפה הפוגשת בו ברכבת ומשנה את חייו לנצח.



    על אלוהים ואנשים

    מבוסס על מקרה אמיתי מתאר את חייהם של שמונה נזירים צרפתיים במנזר מבודד באלג'יר של שנות ה- 90. במנזר, הנמצא באזור פראי יפהפה, מבודד ושטוף שמש, יש לנזירים כמעט את הכל: גינות ירק, עדרי צאן ובקר, אחד את השני - והכי חשוב - את אלוהים. באותה תקופה, האוכלוסייה באזור היא מוסלמית בלבד, אך הנזירים, שחיים במעוז הנוצרי האחרון באזור מצליחים לשמור על שכנות טובה וחיים בשלום עם שכניהם. אולם כאשר במדינה פורצת מלחמת אזרחים, ומקרי אלימות קשים מתחוללים בקרבת המנזר מתחיל לפעול עליהם לחץ לעזוב ולחזור לצרפת. אפשרות זו, בתחילה בלתי מתקבלת על הדעת מבחינתם, אך הופכת רלבנטית יותר ויותר כשהאלימות הדתית גוברת, וסדקים מתחילים להיווצר באמונתם ובליכודם כקבוצה.



    דרכו של לוחם




    יאנג חיסל את כל אויבי השבט שלו מלבד אחת – תינוקת שחיוכה הצליח למוסס את לבו. הוא לא היה מוכן להרוג אותה אך באותה העת
    גם לא יכול היה להגן עליה מפני שאר לוחמי השבט שלו, הוא לוקח את התינוקת הקטנה ובורח, כשהוא מתכנן למצוא מחסה אצל חבר
    ותיק במערב ארה"ב. כשהוא מגיע הוא מגלה שחברו הטוב נהרג והעיירה, שבעברה הייתה משגשגת ומלאה במחפשי זהב, נותרה
    מוזנחת ומאוכלסת רק בעשרות אנשים תמהונים ביניהם לין, יפהפייה שמתאמנת בזריקת סכינים ורון, שיכור מרופט.

    בכדי לתת לתינוקת בית בטוח הרחק מחברי השבט הרצחניים, מחליט יאנג להישאר בעיירה בתפקיד איש המכבסה,
    והוא מאפסן את חרבו לעולמים.

    באופן בלתי צפוי מוצא יאנג הרבה מן המשותף עם לין. היא יתומה כתוצאה מרצח אכזרי במיוחד,
    ובעשר השנים האחרונות היא מתכננת את הנקמה שלה ברוצח, הקולונל .



    נערך לאחרונה על ידי LikeMe; 27-12-2010 בשעה 09:56.

+ תגובה לנושא


הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך


כל הזמנים הם לפי GMT +3. השעה כרגע היא 00:45.
מופעל על ידי vBulletin™ © גרסה 4.1, 2011 vBulletin Solutions, Inc. כל הזכויות שמורות.
פעילות הגולשים
אומנות וגרפיקה
מוזיקה
ספורט
סדרות טלוויזיה
סרטים וקולנוע
קנייה ומכירה
רשתות חברתיות
הבורר 3
פורומי פנאי ובידור
סרטים
סדרות
משחקים
דיבורים
אקטואליה
בעלי חיים
בדיחות והומור
משחקי ספורט
הבורר
מחשבים וטכנולוגיה
תמיכה טכנית
חומרה ומודינג
תוכנות להורדה
סלולארי וגאדג'טים
רקעים למחשב
ציוד הקפי למחשב
אבטחת מידע
תכנות ובניית אתרים
כסף ברשת
אייפון
בריאות ואורח חיים
כושר ופיתוח גוף
דיאטה
צבא וגיוס
יעוץ מיני
מה שבלב
אומנות הפיתוי
יהדות
מיסטיקה ורוחניות
אתאיזם ודתות

נושאים: 2,449,570 | הודעות: 8,150,152 | משתמשים: 315,603 | המשתמש החדש ביותר: upizijoj | עיצוב גרפי: סטודיו עודד בביוף | קידוד: rellect