בס"ד
את החידוש שמעתי מפי הרב זמיר כהן שליט"א.
השבוע התחלנו את חומש במדבר.
בפרשת השבוע,פרשת במדבר רשום:
"וידבר ה' אל משה במדבר סיני באהל מועד באחד לחדש השני בשנה השנית לצאתם מארץ מצרים לאמר"
ויש לשאול שאלה,למה מוזכר איפה הקב"ה דיבר אם משה,למה נאמר "במדבר סיני".הרי אנחנו יודעים שאין מילה מיותרת בתורה.
אז למה לא נאמר,"וידבר ה' אל משה באוהל מועד..."
למה היה צריך להזכיר "במדבר סיני"?
אז שמעתי חידוש יפה מהרב זמיר כהן שליט"א,
הרי אנחנו יודעים שהמידה הכי גדולה בתרה היא מידת הענווה.
ויש לשאול ,אם הקב"ה מביא לעם ישראל את התורה,למה דווקא במדבר סיני?הקב"ה היה יכול להביא את עם ישראל להר גבוה ולמקום הכי מפואר לקבלת התורה,למה דווקא במדבר ועל הר קטן?
לא!הקב"ה אמר אני לא רוצה להביא לעם ישראל את התורה במקום מפואר אלא רק במדבר.
ומכאן אנחנו לומדים את גודלה של הענווה.
שמעתי עוד חידוש,הרי מדבר לא שייך לאף אחד המדבר הוא הפקר כל מי שרוצה יכול ללכת למדבר.
כך גם התורה,התורה היא לא של אף אחד,מי שרוצה יכול לבוא וללמוד תורה,בדומה למדבר.
כידוע ישנם 3 כתרים:
כתר מלכות - ניתן לדוד המלך
כתר כהונה - ניתן לבניו של אהרון
כתר תורה - וכתר תורה לא ניתן לאף אחד,כל מי שרוצה יכול לבוא ולקחת אתו.
עדיף תלמיד חכם על כוהן גדול עם הארץ!!!
למרות גדולתו של הכוהן הגדול הוא עדיין עם הארץ ותלמיד חכם בדרגה יותר גבוהה מימנו מפני כוחה של התורה.
תזכו למצוות![]()



ציטוט ההודעה