קרדיט לאתר אחר

חשבתם ש-Arkham Asylum היה משחק הסופר-גיבורים הטוב בהיסטוריה? המשכו מדהים אף יותר, ומוכיח כי לקמפיין חזק ומושקע עדיין יש מקום בעולם של מולטיפלייר
Arkham Asylum, שיצא לפני קצת יותר משנתיים, היה לטעמי המשחק מבוסס-הקומיקס הטוב ביותר בהיסטוריה. הוא הצליח מפני שגרם לי להרגיש, ולו כמה רגעים, כאילו הפכתי באמת לאביר האפל היוצא להלחם על חייהם של תושבי גות'האם כנגד הג'וקר המופרע. השליטה בבאטמן הייתה כמעט מושלמת, ושילבה היטב בין שניים מהאלמנטים הבולטים בדמותו: גם לוחם כמעט בלתי מנוצח, וגם בלש מתוחכם הנעזר בגאדג'טים מדהימים בכדי להתחקות אחר יריביו.

Batman Arkham City
צילום: יח"צ
ואולם מאפיין נוסף בעלילותיו של באטמן סבל, כנראה בשל המגבלות הטכניות, מהתעלמות מאופקת. המשחק ההוא התרחש כל כולו בין כתליו של בית המשוגעים, וכלא את איש העטלף בין מסדרונות אפלים ומחילות אפלות עוד יותר. זוהי לא סביבתו הטבעית של באטמן - ובדיוק את זה בא Arkham City לתקן. כבר בשמו הוא רומז על המהפך: לא מיקום יחיד ומבודד, אלא עיר שלמה הפרוסה בפניכם, מגרש המשחקים האולטימטיבי. אל תדאגו, זהו אינו חיקוי GTA. התחושה היא יותר כשל משחק אשר כורך יחדיו עשרות הרפתקאות בסגנון Arkham Asylum לחוויה אחת מתמשכת, עם אחת העלילות המורכבות והטובות שראיתי השנה.
עיר הנבלים
פרסומת
אז איפה זה בכלל Arkham City? מסתבר שבחודשים שחלפו מאז השתלטותו המצערת של הג'וקר על ארקהם, הצליח מנהל המוסד להפוך לראש העיר של גות'האם כולה, ואחד ממהלכיו הראשונים היה לכלוא את כל פושעיה המפורסמים יותר ופחות ברובע מוזנח ומוקף חומות גבוהות. כאן אין לאיש שום כוונה לשקם ולהחזיר אותם לחברה כאזרחים נורמטיביים. לדוקטור הוגו סטריינג', השולט בכלא החדש, פשוט לא אכפת, במקרה הטוב, מה מתרחש בתוכו ומי מחסל את מי. במקרה הרע הוא שותף במיני קונספירציות מוזרות, והן שמביאות את באטמן אל תוך עיר הנבלים בכדי לבדוק מה בדיוק קורה שם.
תחילה נדמה כי המעבר לזירה גדולה ודינמית יותר לא מביא עמו שינויי משחקיות מהפכניים. בכלל, צוות הפיתוח ב-Rocksteady העדיף ללטש ולשפר במקום להרוס ולתקן, וטוב שכך - כאמור השליטה בבאטמן הייתה מוצלחת מאוד כבר במשחק הראשון, ולא היה שום טעם לקלקל אותה רק כדי לצאת מגבולות בית המשוגעים. קרבות המגע מהירים, חלקים ומהנים מבלי להפוך מסובכים יתר על המידה, וכדי לחסל יריבים חמושים תתבקשו להסתתר ולהגיח לעברם ברגע שבו אינם מצפים לראותכם, וכך לחסל אותם אחד-אחד במה שכנראה נראה לבאטמן כרעיון הומני יותר מלירות בהם מרחוק.
שינוי אחד שבכל זאת משפיע באופן מהותי על אופי הקרבות הוא הפיכתו של "מצב הבילוש" להרבה יותר מינורי. ב-Arkham Asylum אפשרה יכולת זו לבאטמן לראות דרך קירות ולחסל יריבים בלי קושי. בעצם, לא הייתה לכם שום סיבה טובה שלא להשתמש במצב זה כל הזמן. הפעם הגאדג'טים טובים לאיתור היריבים ולאיסוף מידע, אך הופכים חסרי תועלת במהלך התקיפה עצמה. ככל שהמשחק מתקדם כך רשימת הצעצועים הללו הולכת ותופחת, עד שכבר קשה לזכור איזה כפתור מפעיל כל אחד מהם. מזל שמערכת התפריטים הפשוטה, המשמשת גם לשדרוג היכולות עם צבירת נקודות הניסיון, עושה סדר בכל ומקפידה לשים את האקשן במרכז.
Minimum
OS: XP/Windows® Vista / Windows® 7
Processor: Intel® Core™ 2 Duo E6600 or AMD Phenom™ X3 8750 processor or better
Memory: 3 GB RAM
Graphics: Shader 3.0 or better 256 MB NVIDIA® GeForce™ 8600GT / ATI® Radeon™ X1950 or better
DirectX®: DirectX® 10 or later
Hard Drive: 17 GB free hard drive space
Sound: DirectX® 10-11 or later
Internet: Broadband connection and service required for Multiplayer Connectivity.
Internet connection required for activation.
Recommended
OS: XP/Windows® Vista / Windows® 7
Processor: Intel Core® 2 Duo E6700 2.6 GHz or AMD Athlon 64 X2 6000+ or better
Memory: 3 GB Windows® XP / 4 GB Windows Vista® - Windows 7®
Graphics: GeForce 8800 GT or ATI Radeon HD 4700 or better
DirectX®: 10.0-11
Hard Drive: 17 GB
Sound: 5.1 sound card
Peripherals: Keyboard, mouse, joystick optional (Xbox 360® Controller for Windows recommended)
Supported Video Cards: ATI® RADEON® HD /6000 series, NVIDIA GeForce® 8/9/100/200/300/400/500 series
Note* * This product does not support Windows® 98/ME/2000/NT
Internet: Broadband connection and service required for Multiplayer Connectivity.
Internet connection required for activation
5 GB
1 GB
OR