המשחק הקודם - Resident Evil 4 היה הצלחה ענקית, היה ונשאר אחד מהמשחקים שכל אחד חייב לשחק וזכה לשבחים ופרסים בכל העולם. Resident Evil 4 סטה מהסגנון האיטי והמסורבל של שלושת הקודמים והפך את הסדרה להצלחה מסחררת בגלל אקשן מעולה, שליטה טובה הרבה יותר וגרפיקה מדימה. כל זה אבל הם שמרו על תחושת הפחד והלחץ שהיו סימן היכר של הסדרה. לפי סרטוני הדגמה אחרונים, אפשר לראות שהמשחק כנראה ישאר באותה צורה בסיסית של אקשן משולב עם תחושת לחץ ואימה.
כריס רדפילד, סוכן ה S.T.A.R.S שהופיע במשחק הראשון בסדרה, מגיע מסיבות לא ידועות כרגע, לעיירה מדברית קטנה באפריקה. הבלאגן חוגג שם. מהומות בין חיילים ואזרחים מתרחשות בכל פינה ואנחנו אפילו לא יודעים למה. עד שלא רואים בקטע מהקליפ את אחד האנשים, כשחומר אדום ממלא לו את העיניים, לא ידענו אם המשחק יעסוק בזומבים או במשהו אחר כמו שהיה במשחק הקודם. נדמה גם שCapcom החליטו גם להפוך את המשחק לקשה עוד יותר כשהרעים, זומבים או לא, הם מהירים יותר מהמשחק הקודם, חכמים יותר וחמושים יותר עם נשקים קרים כאלו ואחרים. דבר שנראה כמו נקודת מפתח למשחק היא שההמון נראה מנוהל על ידי דמות אחת שמנהיגה אותם בעזרת מגה-פון. יכול להיות שבמשחק, חיסול המנהיג הזה יהפוך את ההמון הזועם למבולבל ויתן לנו סיכוי לצאת משם בחיים.
הגרפיקה חדה ומדהימה ואפשר רק לשער כמה העוצמה של המכשיר משפיעה על המשחק עצמו בגודלו, בהתנהגות האויבים ועוד משתנים רבים. גם אפשר רק לנחש איך שקאפקום החליטו לערב את ה Sixaxis, השלט עם זיהוי התנועה של הפלייסטיישן, לתוך המשחק. אם בחלקי אקשן קבועים, כמו שהופיעו במשחק הקודם בתור לחצנים בלבד, ואם בשימוש רציף יותר - כמו לנער מעלינו את האויבים ודברים שכגון
|