אם למישו יש מידע על עריכה בקולנוע זה יעזור למה יש לי יום שני מגן..
אם למישו יש מידע על עריכה בקולנוע זה יעזור למה יש לי יום שני מגן..
|
|
הנה אחי:
חיבורי השוטים זה לזה. השוטים יכולים להציג אירועים ודברים במקומות שונים בזמנים שונים.
- עריכה- Editing-
א. טייק- Take-
קטע צילום על הסט, מרגע שמפעילים את המצלמה עד לרגע שמפסיקים את פעולתה.
ב. שוט- Shot-
קטע הצילום הרצוף שנבחר מתוך הטייק להיות משובץ בסרט. השוט הסופי נבחר תמיד מכמה שוטים אפשריים.
ג. סוגי חיבור בין שוטים-
· קאט- Cut-
· דיזולב- Dissolve-
מעבר "רך" בין שני שוטים. השוט השני מופיע בהדרגה תוך התמזגות עם השוט הקודם, הנעלם אף הוא בהדרגה.
· פייד אין – Fade In-
מסך כהה המתבהר בהדרגה עם הופעתו של שוט.
· פייד אאוט – Fade Out-
שוט הנעשה כהה בהדרגה, עד כדי הפיכתו של המסך לשחור. (לעיתים מתבהרים פיידים למסך לבן או לצבע אטום אחר).
· איריס- Iris-
תחבולה המחשיכה חלקים של המסך, כשרק חלק ממנו נראה לעין. בדרך כלל האיריס הוא עגול ויכול להתרחב (out) או להצטמצם (In).
· סופר אימפוזיציה- Superimposition-
חשיפה של יותר מתמונה אחת על רצועת הסרט, באופן שרואים את שתי התמונות ביחד, זו על גבי זו. (השהיית נקודת ההתמזגות בתהליך הדיזולב בין שני שוטים). למשל: פני הכלה בו זמנית עם ורד...
· וויפ- Wipe-
טכניקת עריכה המשמשת למעבר בין שוטים: קו "נוסע" לרוחב המסך ה"דוחף" את התמונה ומכניס במקומה תמונה חדשה.
ד. סגנונות עריכה-
· מסטר שוט- Master Shot-
שוט רציף של כל הסצינה, המצולם בדרך כלל מרחוק. השוטים הקרובים
יותר מצולמים מאוחר יותר ונערכים לתוך המאסטר שוט.
· אינטר קאט- Inter Cut-
חיתוך של סצינה באמצעות החדרה של שוט שאינו שייך לה. טכניקה שבה משתמשים בעריכה צולבת/ מקבילה (שבה שתי סצינות או יותר נחתכות לסירוגין).
· המשכיות- Continuity-
ההיגיון המנחה את עריכת השוטים. עריכה המשכית מאופיינת במעברים חלקים בין השוטים, שבהם מרחב וזמן מכווצים באופן לא מורגש. הצופה יכול לשקוע ב"אסקפיזם" (בריחה מהמציאות) ולזרום עם האשלייה הקולנועית. עריכה זו מאפיינת קולנוע קלאסי.
· עריכה מקבילה- Cross Cutting-
הצלבה של שוטים השייכים לשתי סצינות, או יותר, המתרחשות במקומות שונים, באותו הזמן.
· ג'אמפ קאט- Jump Cut-
מעבר פתאומי בין שוטים, לעיתים מכוון, השובר את מוסכמות בניית ההמשכיות של החלל והזמן הקולנועיים. זהו חיתוך המפנה את תשומת ליבו של הצופה למעשה העריכה, שומר עליו דרוך ומונע ממנו אסקפיזם ובריחה מהמציאות. ("הגל החדש הצרפתי")
· כיסוי- Covering Shot-
שוטים נוספים לסצינה, שאפשר להשתמש בהם לשם גישור בין מעברים, במקרים שבהם אי אפשר לערוך את החומר המצולם ללא קפיצות בעריכה (ג'אמפ קאטים) ולשמור בעזרתם על המשכיות וזרימה חלקה של הסצינה. (למשל: בזמן שהמרואיין מדבר חותכים לידיו הממוללות את הדשא...).
· מונטאז'- Montage-
מצרפתית, עריכה. רצפים של מעבר של דימויים הערוכים בקצב מהיר, כדי להראות כיווצי זמן או אירועים מתמשכים. לעיתים משמש המונטאז' להעברת רעיונות ומסרים, ייצור מטאפורות ודימויים שונים בעזרת החיבורים השונים של השוטים. (עריכה זו מאפיינת קליפים לדוגמה).
· הילוך איטי- Slow Motion-
אפקט המושג בשלב הצילום או בשלב העריכה ויוצר אפקט חלומי, כמו ריקוד, באמצעות הפעולה המואטת.
· הילוך מהיר/ מואץ- Fast Motion-
אפקט המושג בשלב הצילום או בשלב העריכה ויוצר אפקט של תנועה קופצנית וקומית, המעבירה תחושה של חוסר שליטה.
· סצינה-
קטע קולנועי (סדרה של שוטים) בסרט נרטיבי, המתרחש במרחב ובזמן אחד, או אשר משתמש בעריכה מקבילה כדי להראות שני אירועים, המתרחשים באותו הזמן.
· סיקוונס-
רצף של שוטים ארוך יחסית, המתאר אירוע מתמשך, קטע נרטיבי (עלילתי), רצף של פעולה מסוימת או רצף רעיוני כלשהו. לכל סרט יש סיקוונס פתיחה וסיקוונס סיום. בדרך כלל הסיקוונס כולל יותר מסצינה אחת.
· פלאשבק- Flashback-
טכניקת עריכה הקוטעת את רצף הצגת ההווה באמצעות שוט או סדרת שוטים המייצגים עבר.
פשש תודה אחי נעזרתי בזה.. נקווה שהלך טוב
וואלה? איזה בצפר אתה? ואם אתה יכול לעזור לי גם באכול של הלשון אני יודע לך מאד