עד היום הדבר הזה ישב בבלוג הלא כל כך פעיל שלי בחוסר מעש ולא זכה לתגובות, אז אני מעתיק את זה לכאן.
איך בעצם נעלמו הדינוזאורים? את זה אף אחד לא יודע... היום התעמקתי טיפה יותר במקורות [ספר התורה בגמרא במשנה וכו`] וניסיתי לדלות מידע על הדינוזאורים.
הפסוק שבעצם מדבר על הדינוזאורים[אני לא אומר שזה בטוח דינוזאורים אבל בשביל שהיה לי על מה לכתוב נגיד שזה דינוזאורים...] שבו נתמקד הוא זה:"וַיִּבְרָא אֱלֹהִים, אֶת-הַתַּנִּינִם הַגְּדֹלִים; וְאֵת כָּל-נֶפֶשׁ הַחַיָּה הָרֹמֶשֶׂת אֲשֶׁר שָׁרְצוּ הַמַּיִם לְמִינֵהֶם, וְאֵת כָּל-עוֹף כָּנָף לְמִינֵהוּ, וַיַּרְא אֱלֹהִים, כִּי-טוֹב."
בגמרא במסכת בבא בתרא פרק ה` אמר רב יהודה: [תימצות של הדברים] כל מה שברא הקב"ה בעולמו זכר ונקבה בראו שכל דבר שברא ה` ברא גם זכר, וגם נקבה. אפילו את הלויתן נחש בריח ולויתן נחש עקלתון ברא זכר ונקבה. אבל אם היו נזקקים זה לזה [מתרבים] היו מחריבים את העולם כולו, מה עשה ה` סירס את הזכר, וצינן [שמר בהקפאה-בערך, אני לא יודע איך להסביר את זה] את הנקבה, ושמרה לצדיקים לעתיד לבוא [עכשיו הוא מצטט הוכחות ממלא מקומות]...
את הפסוק המודגש למעלה^ מפרש רש"י כך: התנינם - דגים גדולים שבים ובדברי אגדה (פרק הספינה) הוא לויתן ובן זוגו שבראם זכר ונקבה והרג את הנקבה ומלחה לצדיקים לעתיד לבא שאם יפרו וירבו לא יתקיים העולם בפניהם אותו רעיון כמו בגמרא.
שפתי חכמים, שואלים על ראשי למה כתב תנינים חסר י [תנינם]-שנשמע לשון יחיד וקוראים לשון רבים, שבהתחלה שהיה גם זכר וגם נקבה נקראו תנינים, ושהרג את הנקבה נקרא תנינם[יחיד]
רמב"ן [רבי משה בן מימון], "בעבור גודל הנבראים האלה שיש מהם אורכם פרסאות רבות, הגידו היוונים בספריהם שידעו מהם ארוכים חמש מאות פרסה, ורבותינו גם כן הפליגו בהם[] בעבור זה יחס בהם הבריאה לאלוקים, כי הוא זה שהמציאם מאין מברשית, כאשר פירשתי לשון בריאה. וכן יעשה באדם למעלתו, להודיע כי הוא מוצא מאין עם דעתו ושכלו"הרמבן בהתחלה פירש מהם הלוויתנים הגדולים ואז הוא שאל למה כתוב כהדגמה למשהו שנברא ביום הזה דווקא לוויתנים? למה לא ג`ירפות,זברות, אריות? ללמדנו שהשם ברא את הכל, שלא נתחיל להאמין בדינוזאורים נאמין במי שהמציא את הדינוזאורים וכו`
בברכה אבישי



ציטוט ההודעה



בובית יש רק אחת 