רקע "הסטורי" והסבר כללי על המשחק:
Xiah הוא משחק MMORPG שעבר "תקופות" שונות. אני התחלתי לשחק במשחק עוד בגרסת הבטא הראשונה, לפני 3 שנים.
אחרי 3 שנים, המנהלים לא התקרבו למשחק, ונעשה מצב שהשרתים קרסו וחזרו רק אחרי חצי שנה. בתקופה הזו היו ממש מעט שחקנים, ואז החלו להתפשט צ'יטים למשחק והמשחק היה במצב
של אנדרלומסיה (היה די כיף למען האמת). לבסוף המנהלים החליטו לשתף פעולה עם חברה מארצות הברית, ואז הגיעה ה"OFFICIAL GRAND OPENING" (התקופה הנוכחית).
לאלו ששחקו בישן, לידיעתכם עברו שינויים רבים, ואדאג להציגם.
Xiah רץ כרגע בקוראה וסין, ויש לו גם גרסה גלובאלית (אנגלית). הגרפיקה טובה, אך היא די ישנה ויש בה באגים קטנים, ובנוסף האנימציות יפות אך לא תמיד מושקעות
הSound מצויין, והמשחק די אינטנסיבי. הרעיון העיקרי במשחק הוא לשאוף לשלמות - ליצור את הדמות המושלמת, עם האיזון המושלם בסקילים (מן הסיבה שיש הגבלה בלמידתם - הם דורשים Training Points).
כרגע הגרסה הגלובאלית לא שופעת אנשים (בגלל המצב הגרוע שהיא הייתה נתונה בו), אך הסינית במצב לא רע, ובקוראנית ישנם יותר ממליון שחקנים.
חשוב לדעת שהמשחק דורש סבלנות, רוב האנשים פותחים בערך 3 דמויות עד שהם מגיעים לדמות שהם מרוצים ממנה.
במשחק 4 סוגי דמויות: Swordman, Mage, Warrior ו- Ghost Fighter.
לכל דמות ייחוד משלה:
Swordman - חיים
Mage - סיכויי פגיעה וCritical Hit
Warrior - הגנה
Ghost Fighter - נזק
כרגע במשחק הרוב בשחקנים הוא Ghost Fighters, אחר כך Swordmen, Warriors, ולבסוף הMage. קצת משחק יגרום לכם להבין מה הסיבה לכך.
מבחינת איזון הדמות, העדפת השחקנים במקרה של ה"Skill Points" (לא, זה לא נקודות סקילים, זה פשוט Stat Points בשם אחר), היא להעלות נקודות לפי דרישות החפצים, ואז לStat העיקרי של הדמות.
לכל דמות יש Stat עיקרי, שכאשר מעלים אותה עולה ה"ייחוד" שלה בצורה רבה יותר מהשחקנים האחרים. למשל, Ghost Fighter מעלים Strength בעיקר, אז הנזק שלהם עולה פי 2.
חשוב לציין שגם הדרישות בחפצים שונות בהתאם לדמות, למשל Ghost Fighter צריך הרבה Strength לנשק משום שזה הStat העיקרי שלו.
הStats לפי שחקנים:
Swordman - Energy
Mage - Dexterity
Warrior - Stamina
Ghost Fighter - Strength
בניית דמות:
כשזה מדובר בבניית דמות, הייחוס הוא תמיד לסקילים, הם קובעים כמעט הכל (בניית חפצים זה משהו אחר, מדריך לזה בהמשך).
בד"כ לרוב הדמויות מומלץ ללמוד את הסקיל האחרון שלהם, פרט לMage.
ישנם שלושה סקילים שטובים לכל הדמויות אבל ברמה מסויימת - Attack Focus, Accuracy Focus, Defense Focus.
פרט חשוב: סקיל ראשון תלמדו רק על הרמה הראשונה שלו (יש קווסט לזה), למידה שלו מעבר לרמה הראשונה היא בזבוז Training, עדיף להשתמש בשיקויים.
Swordman:
אחת הבניות הטובות אצל הSwordman היא לשמור כמה שיותר נקודות וללמוד Shadow Strike עד הסוף.
Shadow Strike יוצר כפיל של הדמות, עם יותר HP ונזק, וכל מכה שמקבלת הדמות, מופנת אל הכפיל (דמוי Invinicible).
אני ממליץ ללמוד Attack Focus על 11 וAccuracy Focus על 11, Defense Focus על 5 ואז לשמור נקודות כדי ללמוד Shadow Strike על 12.
לכל דמות שתי סוגי נשקים. כשאתם סיימתם לבנות את הדמות שלכם, תמיד תהיה לכם האופציה ללמוד Masterys. למשל Axe Mastery לWarrior - מחזק את הWarrior לפי האופציה של הגרזן שלו (יש גם Claw Mastery בשבילו).
הרעיון הוא שאם למדתם Mastery מסויים, הוא יחזק את הסוג נשק שלו, ובכך כביכול קבעתם באיזה סוג נשק תמיד תשתמשו.
Mage:
שיטה נפוצה - ללמוד Attack Song על 12, וWar Cry על 12, ופשוט להרוג. Attack Song זו ירייה מרחוק שעושה 1400 נזק בנוסף לנזק הרגיל, וWar Cry
מעלה את הסיכויי פגיעה. הצעה שלי בקשר לFocusים, תלמדו רק Accuracy Focus על 11.
Warrior:
בנייה נפוצה - ללמוד את כל הFocusים עד הסוף, Frenzy רמה 1, וReflection עד הסוף.
Frenzy לוקח אחוזים מסויימים מההגנה, ומעלה להתקפה (לWarrior יש המון הגנה).
Reflection מחזיר נזק למפלצת שמרביצה באחוזים, ואת השאר מסננת ההגנה של הWarrior. נניח Reflection על 11 וWarrior עם 1200 הגנה - הReflection שלו מעביר 70% מהנזק שהמפלצת עושה, ואת השאר (נניח ונשאר 350) מסננת ההגנה.
ההגנה במשחק הולכת ביחס של 3 הגנה = 1 נזק. ז"א ש1200 הגנה תסנן 400 נזק, ובמקרה הזה הWarrior יקבל רק נזק 1. Reflection לא מחזיר סקילים, וזאת הבעיה העיקרית שלו.
המלצה שלי - Attack Focus וAccuracy Focus על 5, Defense Docues על 12, Frenzy על 12 וReflection על 12.
Ghost Fighter:
הדמות האהובה עליי. הדרך הנפוצה היא Poison Shield על 6, Poison Power Up עד הסוף (12), Accuracy Focus ו- Attack Focus על 11\12, וDefense Focus על 7.
Poison Shield הוא כמו תוספת HP. ברגע שהוא בפעולה, הוא לא על זמן, אבל יש לו "HP". נניח ומפלצת עושה עליכם 200 נזק, כשאתם עם הסקיל הזה תקבלו 1, ואת השאר יסנן הShield.
Shield ברמה 6 הוא עם 1000 HP, במקרה הזה 5 מכות.
Poison Power Up זה פשוט ממתק. הוא מעלה את הנזק ב130% (פי 2 ושליש) ותוספת של 150 סיכויי פגיעה כשהוא ברמה 12, ומן הסתם שזה יעיל מהסיבה שהGhost Fighter הוא דמות של נזק נטו.
החסרון שלו זה שהמפלצות עושות יותר נזק על הGhost Fighter (ברמה 12 הם עושות 65% יותר).
הצעה שלי - עם אתם שחקני Hardcore, תלמדו Accuracy Focus וAttack Focus על 11, Poison Shield על 1 וזהו. אלו חיים קשים אבל ככה נשמרות נקודות לסקילים של רמה 60.
פרטים מפורטים במדריך הרשמי על המשחק באנגלית (בפורמט PDF, צריך להוריד Acrobat Reader בשביל לקרוא אותו):
http://www.gamescampus.com/xiah/download/XIAH_Guide.zip
תמונות מהמשחק (שאני צילמתי כמובן):
http://img231.imageshack.us/img231/4...shot064yz0.jpg
http://img144.imageshack.us/img144/7408/co...nshot071qz4.jpg
http://img144.imageshack.us/img144/1...shot119nh7.jpg
http://img144.imageshack.us/img144/6...shot121we6.jpg
http://img231.imageshack.us/img231/3...shot142ti7.jpg
http://img386.imageshack.us/img386/2...shot144pj1.jpg
ובנוסף סרטון שערכתי על GuildWar שהתקיים לא מזמן:
http://www.youtube.com/watch?v=mXcTonKJ4fU
הרשמה והורדה:
אתר (גלובאלי): http://www.gamescampus.com/xiah
הרשמה למשחק: http://www.gamescampus.com/account/agreeme...amescampus=xiah
הורדה: http://www.gamescampus.com/xiah/download/download.asp




):

