לפני כמה שבועות, ניסיתי לבנות מפה ב-CSS עם המדריך של VALVe ולבסוף לא הצלחתי :| אחרי כמה זמן, החלטתי שוב לנסות ולקרוא את כל מה שהיה כתוב שם, ובסוף מצאתי את הטעות שעשיתי, שבגללה הכל נהרס לי, ואז סוף סוף הצלחתי לבנות מפה קטנה, ונזכרתי שהיה פה ביקוש רב למדריך בסיסי לבניית מפה ב-CSS אז החלטתי לבנות אחד כזה, והנה הוא: D: זה בערך אותו הדבר משיש במדריך של VALVe אבל פירשתי, וכתבתי את כל זה מעצמי בלי לראות תמדריך, ולאחר מכן בדקתי שהכל טוב ולא פיספסתי כלום, והכל היה בסדר, אבל אם בכל מקרה יהיו בעיות, תגידו פהואני ישמח לעזור.
טוב אז בואו נתחיל:
פותחים את ה-Source SDK ובוחרים את התוכנה Hammer Editor שדרכה נבנה את המפה:
פותחים חלון חדש: File >> New
ותקבלו את זה:
הסברים: ב-camera רואים את המפה מ-D3 (תלת-מימד).
ב-top רואים את המפה מלמלה.
ב-front רואים את המפה מקדימה.
וב-sideרואים את המפה מהצד.
ומעכשיו מתחילה העבודה D:
צריך ליצור שטחבשביל שתוכלו לשים דברים וכו...
אז בוחרים בכלי: BlockTool
וב-top תיצרו את השטח שאתם רוצים לעשות (אם חלון של ה-top או כל חלון אחר (front, side...) נראה לכם גדול מדי או קטן מדי, פשוט על אותו חלון תסובב את הגלגלת של העכבר (סיבוב למלה - הגדלה, סיבוב למטה - הקטנה):
אחרי שיצרתם את השטח הרצוי, צריך שהוא ישמר ולא שאם תחליפו עכשיו לכלי אחר הוא יעלם, ולכן על השרטוט תלחצו כפתור ימני על העכבר ו-Create Object:
עכשיו בואו נגדיל טיפה את השטח ע"י בחירת הכלי: Selection Tool:
וב-front פשוט תגדילו את ה-64.00 ל-128.00:
טוב, אז עכשיו צריך להוסיף מצלמה בשביל שנוכל לראות את המפה, ולכן תשתמשו בכלי Camera
וב-top תלחצו ליד האמצע, ולאחר מכן תגררו את ה"כדור" שנוצר לכם החוצה:
חשוב: לפני שממשיכים חייבים ללחוץ בשטח של ה-camera ולמלה ללחוץ על view ושם לבחור ב-3D Textured Polygons אם תשכחו לעשות את זה או תתדלגו על זה, תסימו לב בהמשך שהכל יצא לא כמו שצריך, ותראה משהו כזה:
במקום את זה:
הוספת טקסטורה
עכשיו למלה בחרו ב-Tools ושם בחרו ב-Make Hollow ושם במקום 32 כתבו 16- בשביל שהקירות יהיו חלולות.
פתחו שוב את-view והפעם בחרו ב-Ungroupבשביל להבדיל את הקירות אחת מהשניה:
ועכשיו בכל רגע, אתם יכולים ללחוץ על המקש "Z" בשביל לעבור למצב "freelock" שבוא אתם יכולים לזוז עם המקשים למקום הרצוי ולא להיסתבח עם הסירטוט של ה-camera. מקשים לתזוזה (אותו הדבר כמו ב-feelock במשחק):
W - קדימה.
S- אחורה.
A - שמואלה.
D - ימינה.
ועכבר מכוון.
ודרך זה, כנסו לתוך מה שיצרתם.
עכשיו מימן יש לכם כפתור בשם Browse:
תלחצו עליו, ושם בחרו את הטקסוטרה שאתם רוצים, לאחר שבחרתם, תבחרו בכלי Seliction Tool ואיתו בחרו את הקיר/התיקרה/ריצפה (לפי רצונכם) ואז תלחצו על: Apply current texture:
ותראו שהקיר או ההתיקרה/ריצפה בשבחרתם תתמלא בטקסטורה שבחרתם, כך תמלאו את כל המקום עם הטקסטורות שאתם תרצו.
הוספת מידע למפה (entity)
תבחרו בכלי: Entity Tool:
ועכשיו מימין תשימו לב שנפתחו לכם אפשרויות ב-Object Toolbar:
עכשיו זה תלואי לאיזה משחק אתם רוצים ליצור את המפה, אם ל-
HL2
M אז פשוט ברשימה של ה-
Objects תבחרו ב-
info_player_deathmatch ואז תסמנו במפה את כל המקומות שאתם רוצים שהשחקנים יופיעו, ובשביל המשקים, חפשו ברשימה שכתוב שם
weapon_name שבמקום ה-
name יהיה כתוב שם הנשק, ואותו הדבר אם הכדורים, רק שבמקום ה-
weapon_name חפשו
ammo_name (
ערה: תראו נשק בשם 357 תדעו שזה המגנום).
ואם אתם רוצים ליצור את המפה ל-CSS אז ב-Objects תבחרו ב-info_player_terrorist ושם תראו איפה את המקונות שאתם רוצים שהטרוריסטים יופיעו, ועם ה-info_player_counterterrorist תראה לו איפה אתם רוצעם שהשוטרים יתחילו.בשביל ליצור Buy Zone תבחרו ב-Objects את func_buyzoneושם תראו לו איפה יהיה ה-Buy Zone.אם אתם רוצים לעשות מפה עם פצצה, אז ב-Objects תבחרו ב-func_bombtargetואם אתם רוצים מפה עם Hostages אז ב-Objects בחרו ב-hostage_entityושם תראו איפה יהיו ה-hostages ובשביל שלהראות לו את המקום שצריך להביא אותם, בוחרים ב-func_hostage_rescue. (מקור: http://www.valve-erc.com/srcsdk/Levels/counter-strike_source_maps.html).
הוספת אור (לא מנורות)
בשביל שהמפה לא תהיה חשוכה מדי, כדי להוסיף קצת אור על הקירות/תיקרה או הריצפה, בשביל זה ב-Objects תבחרו ב-lightוסמנו את המקום שברצונכם יהיו בוא אור (מסמנים בחלון של ה-D3), ואז תראו שיהיה סימן של מנוראה, תלחצו על זה פעמייםעם ה-Selection Toll ואז יפתח לכם חלון, ושם ב-Keyvaluesתבחרו ב-Brightnessואז מימין תראו שיש לכם שם כפתור בשם Pick colorתלחצו עליו, יפתח לכם חלון, ושם תבחרו תצבע:
אחרי שבחרתם תצבע, תלחצו OK ועכשיו תראו את המספר של הצבע מעל הפתור Pick color ובסוף יהיה לכם את המספר 200 שזאת הבהירות של הצבע, תשנו את זה ל-800:
תלחצו Apply וסגרו את החלון ועכשיו יהיה לכם אור במפה.
הוספת מודלים (props)
צריך לבחור בכלי Entity Tool וב-Objects תבחרו ב-prop_static ועכשיו סימו את זה באיזשהו מקום, ואז תלחצו פעמיים על מה שנוצר, ב-Keyvalues בחרו ב-World Model ותלחצו ליד זה על Browse:
עכשיו כנסו לתיקיה props_c17ועכשיו בוחרים במודל הרצוי
ואפשר להוסיף מודלים דרך ה-prop_physics_multiplayer שפה בוחרים מודל שזז (דוגמא: חבית).
זהו, זה הבסיס של התוכנה, אם תרצו לדעת איך מוסיפים עוד דברים (כמו מים, סולמות וכו...), אפשר להכנס לפה: http://www.valve-erc.com/srcsdk ולראות.
טוב אז עכשיו אחרי שגמרנו לבנות תמפה, צריך לשמור אותה, ולכן, לכו ל File>>Save As... ושם תשמרו קובץ vtf איפה שתרצו (ממליץ ליצור תיקיה לכל מפה) ואזואז- File >> Run Map... יפתח לכם החלון.
וב-Additional game parameters תכתבו-dev -console -sv_lan 1 תלחצו OK, חכו כמה זמן, ותראו שהוא נכנס למשחק, ויפעיל לכם תמפה, המפה תהיה אוטומטי בתיקית המפות של המשחק + במקום ששמרתם את הקובץ vtf שבגלל זה היה עדיף ליצור תיקיה חדשה למפה.
תהנו, ותיצרו אחלה מפות D: אם אתם רוצים, פרסמו פה את מה שיצא לכם.