מיכאל ספיר נרגע מתערוכת GC שבה ביקר, ומספר לנו על זמן האיכות שבילה במחיצתו של Mirror's Edge – אחד ממשחקי הפעולה המבטיחים ביותר של עונת החגים הקרובהMirror's Edge איננו בדיוק משחק פעולה. הכותר הזה מציב אותנו בנעליה של פיית' (Faith), שהיא שליחה בעתיד בו שליחים הם הדרך היחידה להעביר מסר ממקום למקום מבלי שהממשלה תדע את תוכנו. פיית' היא שליחה מהירה, והיא טובה מאוד במה שהיא עושה. העבודה שלה כוללת ריצה על גגות גורדי השחקים של העיר, בריחה משוטרים, ולעתים עימותים אלימים עם החוק.
הדבר הראשון שמרשים במשחק הזה הוא הסגנון הוויזואלי. בשלב ההדגמה בו שיחקתי נגלים לעינינו גורדי השחקים של העיר. הנוף אפור וקר. הבניינים כולם לבנים-אפורים, ועל רבים מהם מתנוססים שלטים גדולים עם שמות של תאגידים. השלטים הם כתמים בודדים של צבע, ולא משפרים את האווירה המנוכרת שהנוף הזה משרה. המציגים הסבירו שהעולם נראה כך, כי כך הוא נראה בעיניה של פיית' – קר ומנוכר.
לכל אורך המשחק, לא מוצגים על המסך נתונים כלשהם: אין תצוגה של הבריאות של פיית' או של המטרות שלה, מפה, מצפן או כל פרט אחר אותו אנחנו רגילים לראות. למעשה, האלמנט היחיד שמצויר על המסך הוא נקודה ירוקה קטנה, אותה הוסיפו המפתחים אחרי שמחקר הראה להם כי המשחק עשוי לגרום לבחילה בלי נקודה באמצע, המשמשת עוגן עבור העיניים. תנועת המצלמה אפילו מחקה את תנועתן הטבעית של העיניים, למען הנוחות ותחושת המציאות.
Mirror's Edge מתהדר לא רק בסגנון חזותי מרשים, אלא גם במשחקיות מיוחדת במינה. הדמות רצה, קופצת, מטפסת, ומבצעת שלל פעלולים – אך כולם בגבול האפשרי. בשלב ההדגמה הקצר בו שיחקתי, הייתי צריך לרוץ תחילה, לצבור תאוצה ולקפוץ מהגג עליו התחלתי לגג אחר. כמה גגות ומספר פעלולים מאוחר יותר, שמה המשטרה לב לנוכחות שלי, ומצאתי את עצמי בורח במהירות מיריות השוטרים, מזיע מזרם האדרנלין הפתאומי.
יכולתי גם להישאר ולהלחם נגדם. הם רק בני אדם, ופיית' היא דמות מהירה מאוד. היא יכולה לשתק שוטר ולקחת את הנשק שלו, ואפילו להלחם נגד מספר שוטרים ולצאת מזה בחיים. הדבר המרשים הוא שזו לא האפשרות היחידה, וזו לא בהכרח האפשרות היעילה או המהנה ביותר.
המשחק עובר באופן חלק מטיול רגוע בסביבות המרשימות שלו לרגעים של מתח ואקשן. הוא אומנם מאפשר שימוש בכלי נשק (כשלוקחים אותם מאויבים), וזו אפשרות מהנה ויעילה, אבל יש לה גם חסרונות – קשה יותר לרוץ עם נשק ביד, ובטח שקשה יותר להיאחז בקיר של בניין עליו מנסים לקפוץ. המפתחים מבטיחים להעניק לשחקן בחירה בין לחימה ובריחה, וממה שאני ראיתי אכן מדובר בחופש אמיתי.
הרעיון שמאחורי המשחק בהחלט מצוין, והביצוע, אם לשפוט לפי גרסת ההדגמה שהוכנה עבור תערוכת GC 2008, כמעט מושלם. כמובן שנאלץ לחכות למוצר הסופי בכדי לגלות אם כולו באמת טוב כל-כך. Mirror's Edge מפותח עבור המחשב האישי, הפלייסטיישן 3 והאקס-בוקס 360, וצפוי להגיע לחנויות בתחילת חודש נובמבר.
Gamer\\
סירטון :
http://www.youtube.com/watch?v=XisOS6kynSk
נראה מהנה..





האליפות חזרה הביתה אל הכרמל! אז בוא נגיד תודה לאל! שהאליפות ירוקה!


