The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena
שיחקנו בגרסה המחודשת לכותר הפעולה בכיכובו של וין דיזל. אם חששתם שהמשחקיות המשובחת שלו התיישנה עם השנים – אין לכם מה לדאוג. זה בהחלט עשוי להיות אחד המשחקים הגדולים של 2009בתעשיית הגיימינג, "חיקוי" זו לא מילה גסה. אם מפתחי המשחקים לא היו לוקחים רעיונות האחד מהשני, לומדים מהצלחות וטעויות, לא היינו מתקדמים לשום מקום. כשכותר חדש מציג איזו תכונה יוצאת דופן שעוד לא ראינו בשום מקום אחר, בדרך כלל זה רק עניין של זמן עד שתהפוך לסטנדרט מקובל.
![]()
בדרך כלל - אבל לא תמיד. באמצע שנת 2004 הגיע למדפי החנויות משחק הפעולה "The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay". הוא היה נדיר באיכותו, והתעלה בקלות על סרט הקולנוע בעל השם הדומה, שיצא קצת לפני כן ונשכח בזריזות. סיפורו האפל והאלים של רידיק הפך לחוויה אינטראקטיבית מהפנטת, בעיקר בזכות מערכת קרבות ייחודית ששילבה בקלילות בין קרבות ירי סטנדרטיים, וחילופי מהלומות מטווח אפס.
התחושה הזו, של כוח עצום בכפות ידיכם, נשענת על שורה ארוכה של הישגים טכניים משמעותיים. כולם ניתנים לחיקוי – ובכל זאת, נדמה שאף אחד לא ממש ניסה להמשיך מהמקום שבו Escape from Butcher Bay הפסיק. איזה מזל שהחבר'ה שפיתחו את המשחק המקורי, אנשי חברת Starbreeze השוודית, עדיין בסביבה. בהחלטה ששמחה אותי מאוד, הם החליטו לנסות ולהעניק לרידיק את הכבוד המגיע לו בגרסה מחודשת לכותר המקורי, וגם בחבילת הרחבה קטנה... שהתרחבה עם הזמן למשחק המשך מלא. אם יש צדק בעולם, הפעם אף אחד לא יוכל להתעלם מכל זה. ברוכים הבאים למתקפה על אתנה!
בורחים מהכלא – שוב
![]()
גרסת הבטא שבה נזדמן לי לשחק במשרדי חברת "אטארי ישראל" חושפת כותר כמעט מוכן ברמת התוכן, עם כמה ברגים טכניים רופפים. אלו הן דווקא חדשות טובות: יפה שב-Starbreeze דאגו קודם כל לשלבים מלאי אווירה ועניין, ורק אחר כך התפנו לטפל בעניינים שזוכים – בטעות – למרב תשומת הלב של חברות אחרות, כמו גרפיקה ואפקטים מיוחדים. אני מקווה שעד חודש אפריל, המועד המשוער לצאתו של המשחק לחנויות (בגרסאות אקס-בוקס 360, פלייסטיישן 3 ומחשב אישי), כבר יספיק הצוות להתגבר על כל התקלות בהן נתקלתי, ולהגיש משחק שלא רק מרגיש מצוין ונראה טוב, אלא גם עובד בצורה חלקה לגמרי.
הקמפיין לשחקן יחיד מפוצל לשתי מערכות: האחת היא גרסה מחודשת לכותר המקורי, Escape from Butcher Bay, ואילו השנייה, Assault on Dark Athena, חדשה לגמרי. כאמור, לפי התכנון המקורי הייתה אמורה להיות "המתקפה על אתנה" חבילת הרחבה מוגבלת בהיקפה, אך ככל שעבר הזמן הספיקו אנשי צוות הפיתוח לדחוס לתוכה עוד ועוד שלבים, עד שהגיעה לאורך של לא פחות מעשר שעות – פחות או יותר זהה למשחק הראשון בסדרה.
מובן מאליו שהסקרנות הובילה אותי לבדוק קודם כל את השלבים החדשים. אלו מתרחשים על סיפונה של ספינת פיראטים. הם חשבו שרידיק עשוי להיות מציאה איכותית – כמובן שלא היה להם מושג למה הם נכנסים... האווירה משחזרת בדייקנות את זו של המשחק המקורי. זהו כותר פעולה אפל ואווירתי, המשלב במינון מדויק בין קרבות ירי, התנפלויות מטווח אפס, וזחילה חרישית וחשאית בין מסדרונות ופתחים מוסתרים.
אחד המשחקים המבטיחים של 2009
כבר בדקות המשחק הראשונות, קל להבחין ברעיונות חדשים שכמותם עוד לא ראינו בכותרים אחרים בז'אנר. קחו לדוגמה את היריב המרכזי שבו תתקלו בשלב הפתיחה – הרובוטים (Drones). אלו מכונות המסיירות להן במסדרונות, משוריינות וחמושות לעייפה. רידיק עצמו, שכאמור נחטף על ידי פיראטים, לא בדיוק עמוס בכלי נשק, ועל כן בכדי להביס את הרובוטים תאלצו לאלתר. זה מתחיל בהתנפלות עליהם מפינות חשוכות – תוך שימוש ביכולת ראיית הלילה של רידיק – ונגמר באפשרות להרים גופה של רובוט ולירות בכלי הנשק המוצמד אליו (!). בשלבים מאוחרים יותר, כך נאמר לי, ניתן יהיה גם לשלוט ברובוטים הללו מרחוק, וכך לחסל יריבים או לשלוח אותם למשימות התאבדות.
![]()
לאחר סיבוב היכרות קצר בשלבים החדשים, החלטתי לנסות גם את הגרסה המחודשת לכותר המקורי – ושוב הופתעתי לטובה. קודם כל, משום שקשה לומר שהמשחק מ-2004 התיישן. כאמור, אף אחד לא ממש ניסה לחקות אותו... אולם מעבר לכך, המנוע הגרפי המשודרג, שכפי שציינתי איננו נטול תקלות בגרסת הבטא, כבר נראה לא רע בכלל. בתוך הסביבות האפלות, כל פנס, תאורת ניאון זעירה או רשף ירי יוצרים אפקט מרשים, הראוי בהחלט לדור הקונסולות הנוכחי.
המשפט האחרון הוא למעשה סיכום קולע לחוויה שאיתה יצאתי: החשש המרכזי שלי מ- Assault on Dark Athena היה שהמשחק יראה מיושן מעט לעומת הסטנדרטים של ימינו. כעת אני משוכנע שהמשחקיות עמדה במבחן הזמן ללא דופי, והמנוע הגרפי המשודרג – בהנחה שיגיע למדפי החנויות נקי מבאגים למיניהם – יספיק בהחלט כדי לתת למעריצים סיבה לחזור שוב גם להרפתקה המקורית. קצת מוזר לטעון שאחד ממשחקי הפעולה הגדולים של 2009 הוא למעשה גרסה משודרגת לכותר שבו כבר שיחקנו ב-2004, אבל Assault on Dark Athena, מסתבר, הוא הרבה, הרבה יותר מזה.
^קרדיט לגיימר^
טריילר:
http://www.youtube.com/watch?v=4_O7tn2eNWE
גיימפליי:
http://www.youtube.com/watch?v=J-vd7KwxNvA
אז מה דעתכם איך הולך להיות המשחק???
לדעתי זה הולך להיות משחק פצצה בדומה לקודמו...




ציטוט ההודעה

יש חתימה! 


האליפות חזרה הביתה אל הכרמל! אז בוא נגיד תודה לאל! שהאליפות ירוקה!




