למרות המכירות המאכזבות, יוצרי Guitar Hero ו-Rock Band בטוחים שהעתיד עדיין נראה מבטיח עבור הז'אנר
השנה האחרונה לא הייתה מוצלחת במיוחד לז'אנר משחקי המוזיקה. Rock Band ו-Guitar Hero, סדרות שהפכו ללהיטי גיימינג וטרנדים בין-לאומיים לוהטים בעבר, סבלו מירידה חדה בהכנסות. חלק מהאנליסטים כבר מיהרו להכריז כי הז'אנר לא יגיע שוב לעולם לשיאים שרשם בצעירותו.

ומה חושבים האנשים שמאחורי המותגים הגדולים? בוודאי לא תתפלאו לשמוע שהם כלל אינם מסכימים עם התחזית הקודרת. מגזין המשחקים Edge ראיין את אלכס ריגופולוס ובריאן ברייט, בכירים ב-Harmonix וב-Neversoft בהתאמה. שניהם הסכימו כי 2009 אינה מייצגת שום מגמה, וכי בעתיד הנראה לעין מכירות משחקי המוזיקה עוד יעקפו את התחזיות. המהפכה הגדולה שתקפיץ את הז'אנר לשיאים חדשים תהיה תוכן שאותו ייצרו המשתמשים עצמם, במה שיהפוך לקהילת האמנים והמוזיקאים הגדולה ביותר בעולם.

הבדל אחד ראוי לציון בין שני המנהלים מגיע מהצורה שבה הם בוחרים לתאר את אותם תכני קהילה. ל-Harmonix, המפתחת של Rock Band, כבר יש תכנית מסודרת וברורה בעניין - אתר המאפשר ללהקות בכל גודל להעלות שירים שאותם יוכלו השחקנים לרכוש ולנגן. "לרשת של Rock Band יש פוטנציאל להפוך לקהילה ענקית של משתמשים מוכשרים, יוצרי מוזיקה מיומנים", הסביר ריגופולוס.

התכניות של Neversoft בעניין זה פחות ברורות. בריאן אומנם אמר כי המפתח לעתידה של סדרת Guitar Hero הוא "האפשרות ליצור מוזיקה, ולגרום לתהליך היצירה להראות מושך ומהנה", אולם מדובר בהצהרה כללית למדי, וכלי יצירת המוזיקה שכבר עשה את דרכו למשחקי הסדרה לא זכה עד כה להצלחה גדולה.

דעה אישית:בתור אחד שהיום קיבל את הרוק בנד שלו אני אומר משחקי מוזיקה FTW