בס"ד
בעז"ה בלי נדר אני יפרסם פה פירושים ברורים כמה שאני יכול למשניות(לא לכולם).
ברכות - פרק א'
משנה ג'
בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים, בָּעֶרֶב כָּל אָדָם יַטוּ וְיִקְרְאוּ, וּבַבֹּקֶר יַעֲמְדוּ, שֶׁנֶּאֱמַר (דברים ו) וּבְשָׁכְבְּךָ וּבְקוּמֶךָ. וּבֵית הִלֵּל אוֹמְרִים, כָּל אָדָם קוֹרֵא כְּדַרְכּוֹ, שֶׁנֶּאֱמַר (שם) וּבְלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ. אִם כֵּן, לָמָּה נֶאֱמַר וּבְשָׁכְבְּךָ וּבְקוּמֶךָ, בְּשָׁעָה שֶׁבְּנֵי אָדָם שׁוֹכְבִים, וּבְשָׁעָה שֶׁבְּנֵי אָדָם עוֹמְדִים . אָמַר רַבִּי טַרְפוֹן, אֲנִי הָיִיתִי בָא בַדֶּרֶךְ, וְהִטֵתִי לִקְרוֹת, כְּדִבְרֵי בֵית שַׁמַּאי, וְסִכַּנְתִּי בְעַצְמִי מִפְּנֵי הַלִּסְטִים. אָמְרוּ לוֹ, כְּדַי הָיִיתָ לָחוֹב בְּעַצְמְךָ, שֶׁעָבַרְתָּ עַל דִּבְרֵי בֵית הִלֵּל:
פירוש:
בערב וכו' יטו ויקראו, ובבוקר יעמדו בית שמאי סוברים את זה מהפסוק בשכבך,זאת אומרת בצורת שכיבה."בקומך" בצורת עמידה:כל אדם קורא כדרכו בין ביושב בין בעומד בין מוטה וכו':בא בדרך הולך בדרך:כדי היית לחוב בעצמך שאם היית נהרג היית חייב בנפשך על שעברת על דברי בית הלל:



ציטוט ההודעה