בס"ד
מסכת ברכות,פרק ו' הפרק מדבר על עניין הברכות על אוכל ועל ברכות אחרונות.
עכשיו במשנה ח' רשום:
אָכַל תְּאֵנִים עֲנָבִים וְרִמּוֹנִים, מְבָרֵךְ אַחֲרֵיהֶן שָׁלשׁ בְּרָכוֹת, דִּבְרֵי רַבָּן גַּמְלִיאֵל. וַחֲכָמִים אוֹמְרִים, בְּרָכָה אַחַת (מעין שלוש). רַבִּי עֲקִיבָא אוֹמֵר, אֲפִלּוּ אָכַל שֶׁלֶק וְהוּא מְזוֹנוֹ, מְבָרֵךְ אַחֲרָיו שָׁלשׁ בְּרָכוֹת. הַשּׁוֹתֶה מַיִם לִצְמָאוֹ, אוֹמֵר שֶׁהַכֹּל נִהְיָה בִּדְבָרוֹ. רַבִּי טַרְפוֹן אוֹמֵר, בּוֹרֵא נְפָשׁוֹת רַבּוֹת:
אכל תאנים וכו' אלו הם חלק משבעת המינים עליהם מברך שלוש ברכות(ברכת המזון) ע"פ דעת רבן גמליאל וחכמים אומרים ברכת מעין שלוש.רבי עקיבא אומר אגל שלק והוא מזונו מברך עליהם ברכת המזון....
ויש לתמוה,המשנה מדברת על ברכה אחרונה ופתאום בסוף המשנה המשנה אומרת "השותה מים לצימאו" שזהו נושא לא קשור,והיה יותר מתאים לכתוב את זה במשנה ג' ששם המשנה מדברת על ברכה שהכל.
נקודה למחשבה,מה הסיבה שהתנאים רשמו את הדין הזה במקום הזה ולא במשנה אחרת יותר מתיאמה.
דיון מהנה!![]()



ציטוט ההודעה