דרישות
  • לאחר שלמדנו על מסגרות אנחנו יכולים להמשיך לפרק הזה.
  • רצון.
  • קצת שכל
אוקיי, נשמע נחמד, איך מתחילים?
בשביל להתחיל, נצטרך ללכת לקוד שרשמנו במדריך הקודם(עדיף לרשום ולא להעתיק כדי לזכור את הקוד יותר טוב)
להלן הקוד מהמדריך הקודם:
קוד:
import java.awt.*;

public class test extends Frame{
     public test(String caption) {
        super(caption);
        setLayout(new GridLayout(10,1));
        setSize(700,500);
        setVisible(true);
    }

    public static void main(String[] args){
        test window = new test("Hello Java!");
    }
}
אם אתם לא מוצאים את המדריך הקודם שלי, תוכלו למצוא אותו כאן.

לאחר מכן נשנה כמה דברים:
קוד:
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;

public class test extends Frame implements ActionListener{
    Button exit = new Button("Close Window");
    Label label = new Label("Prees on the button to exit from the prgram.");
     public test(String caption) {
        super(caption);
        setLayout(new GridLayout(10,1));
        add(label);
        add(exit);
        exit.addActionListener(this);
        setSize(700,500);
        setVisible(true);
    }
     public void actionPerformed(ActionEvent e) {
         if(e.getActionCommand() == "Close Window"){
             System.exit(0);
         }
     }
     public void init() { //Add window close's event
        addWindowListener(new WindowAdapter(){
            public void windowClosing(WindowEvent e) {
                System.exit(0);
            }
        });
     }
    public static void main(String[] args){
        test window = new test("Hello Java!");
        window.init();
    }
}
שוב נעבור על הקוד וננסח אותו:
import java.awt.event.*;
מייבא את ספריית האירועים, בלעדיה אנחנו לא יכולים לעשות כלום כאשר המשתמש לוחץ על הכפתור.
public class test extends Frame implements ActionListener{
אנחנו יוצרים מחלקה חדשה אשר יורשת מהאובייקט Frame(היה גם במדריך הקודם)
אבל הקטע " implements ActionListener" אומר שיש אירועים לכפתור, כלומר שהמחשב ידע שעומדים להיות פה דברים דינמיים.
Button exit = new Button("Close Window");
מגדיר כפתור, קראנו לכפתור "exit" מה שיהיה על הכפתור הגדרנו בגירשיים שבתוך הסוגריים(במקרה שלנו זה עכשיו "Close Window")
Label label = new Label("Prees on the button to exit from the prgram.");
מגדיר Label(שזה קטע טקסט, אי אפשר לכתוב ישר צריך לעשות זאת דרך לייבל)ל-Label קראנו label.
הכנסו לתוכה את הערך: Prees on the button to exit from the prgram.
או בתרגום: לחץ על הכפתור בכדי לצאת מהתוכנית.
[QUOTE]public test(String caption) {
super(caption);
setLayout(new GridLayout(10,1));[/CODE]
כמו במדריך הקודם, אין שינוי.
add(label);
add(exit);
מוסיף את הכפתור ואת הטקסט לדף.
בלי זה אנחנו נראה חלון ריק.
exit.addActionListener(this);
מוסיף אירוע לחיצה, לכפתור exit, זה מפנה ישירות לפונקציה "actionPerformed" שנלמד עלייה עוד מעט.
setSize(700,500);
setVisible(true);
}
כרגיל כמו במדריך הקודם.
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
מגדיר פונקצייה חדשה, הפונקצייה של האירועים.
לדוגמה, שהגדרנו את הכפתור והוספנו לו אירוע לחיצה(exit.addActionListener(this)
זה היה לפונקצייה הזאת, הפונקצייה מקבל ערך שזה המה שכתוב על הכפתור(במקרה הזה "Close Window")
if(e.getActionCommand() == "Close Window"){ System.exit(0);
}}
בודק אם הערך של מה שהוספנו לו את האירוע שווה לכפתור/לחצן מסויים.
אם כן אז זה סוגר את המערכת.
public void init() { //Add window close's event addWindowListener(new WindowAdapter(){
public void windowClosing(WindowEvent e) {
System.exit(0);
}
});
}
אירוע שבודק אם המשתמש לוחץ על הכפתור יציאה(ה-X האדום שבצד למעלה)
אם כן אז זה סוגר את המערכת.
public static void main(String[] args){
test window = new test("Hello Java!");
המתודה הראשית, אותו קוד כמו במדריך קודם.
window.init()
קורא ממחלקת ה-window שהגדרנו לפונקציה init().
}}
סוגר את הפונקציה.

עד פה!
מקווה שלמדתם משהו חדש