לגדעון אוברזון לא חסר ביטחון עצמי. מצד שני גם לא חסר לו כשרון. מעצב האופנה הפורה ביותר בישראל מציג את קולקציית הקיץ החדשה של `גוטקס` וחולם בלילות על קולקציית 2008 רוני דורי
אתמול (א`) בבוקר, בצעד חריג ויוצא דופן, הכניס גדעון אוברזון בכובעו כמעצב הראשי של `גוטקס` אסופה של עיתונאים נרגשים לקודש הקודשים של החברה – החדר שבו הכל קורה. איפה שגוזרים את הבדים, איפה שנעשית עבודת התדמיתנות, התפירה והמדידות. לדברי אוברזון, חשוב היה לו להכניס את התקשורת בסוד העניינים שכן זו, לדידו, הדרך הטובה ביותר להמחיש את כמות העבודה המושקעת בכל דגם ודגם (וכך להסביר מדוע מחיר המוצר המוגמר גבוה מאוד).
בשלב הראשוני קיימת השקעה בהדפס – אוברזון נשלח מדי שנה לתערוכת הדפסים, שם הוא קונה רעיונות להדפסים (בוריאציות שונות) על בדים מתוכם צולח כ- 60% את הקולקציה. לאחר מכן נעשית עבודת העיצוב, הגזירה, התדמיתנות, התפירה, המדידה (על שתי דוגמניות – האחת במידה קטנה והשנייה במידה גדולה – על מנת לוודא שהדגם מחמיא לטווח מידות רחב ככל האפשר) והייצור הסופי. בבגדי הים של `גוטקס`, מספר אוברזון ומגבה בדוגמאות מהקולקציה החדשה, מושקעת השקעה אדירה בכל פרט ופרט – התפירה `סוגרת` את ההדפס באופן סימטרי כך שחלקי הבד `ימשיכו` זה את זה באופן מושלם, הדיטיילים משדרגים את הדגמים ולא מעמיסים עליהם ודגמי הלבשת החוף מרשימים מאוד.
כשנשאל אוברזון כיצד הוא מבצע את ההפרדה בין מותג בגדי הים שעל שמו לבין `גוטקס` הוא עונה ללא שהות "בלי שום בעיה" ומיד מפרט: "זה סוג של פיצול אישיות מבורך וזה הטיפול שלי. `אוברזון` זה `אוברזון` ו`גוטקס` זה `גוטקס`, הפנייה היא לקהלים שונים – האישה של `אוברזון` היא אשת קריירה ואילו האישה של `גוטקס` היא אישה בוגרת יותר (35+) וממעמד אקונומי גבוה יותר. אני תמיד אומר ש`אוברזון` זה `ארמני` ו`גוטקס` זה `ורסאצ`ה`. `ארמני` יותר פשוט בתחכום שלו ו`ורסאצ`ה` מציג מראה מאוד עשיר. דווקא יש יתרון בזה שאני מעצב לשניהם שכן כך אני יודעת להישמר ממגמות מקבילות בשני המותגים. אם אני עושה הרבה סגול ב`אוברזון`, לדוגמה, אדע לתת את הדגש על שחור ב`גוטקס`".
מבט חטוף בקולקציית 2006 של `גוטקס` מלמדת שלמילותיו של אוברזון יש כיסוי. הקולקציה מושקעת, מרשימה, יוקרתית ומדיפה ניחוח חו"ל – לא בכדי. `גוטקס` מייצאת למאות מדינות ברחבי העולם ונמכרת היטב בקרב הקהל התיירותי בארץ (נקודת המכירה החזקה ביותר של החברה, לטענת אוברזון, נמצאת באילת).
בימים אלה שוקד אוברזון על עיצוב קולקציית 2008 של החברה. בקיץ תוצג קולקציית 2007 (אפילו יש כבר קטלוג) בניו יורק וקולקציית 2006, כלומר זו הנוכחית, היא כבר חדשות ישנות מבחינתנו. לנו לא נותר לקוות שהקסם, שקורה כבר 50 שנים במפעלי החברה, ימשיך לקרות עוד שני










גשם של עופרת יצוקה.
ציטוט ההודעה









