מאת: רותם לצטר
הכותר האחרון בסדרת ההאבקות המצליחה של THQ מציג מגוון מצבי משחק מבדרים ומנוע גראפי מרשים במיוחד – אך מדובר בהתקדמות מינורית להפליא ביחס לכותרים הקודמים.
שמנו את עצמכם היטב, היכנסו למכנסי הטייץ האהובים עליכם, שירכו את מגפי ההאבקות - שנה נוספת חלפה לה, וכותר ה-WWE הפופולארי מגיע לחנויות לסיבוב נוסף. אנשי סוני ציפו בשקיקה גדולה שכותר ההיאבקות הפופולארי החדש מבית THQ יהיה לאחד מכותרי ההשקה הגדולים של הפלייסטיישן 3. למרבה האכזבה, הודיע צוות הפיתוח שעקב חוסר בזמן הכותר יהיה זמין רק לקונסולות הוותיקות יותר, ה-PSP והפלייסטיישן 2, ולמתחרה הקשוחה - ה-Xbox 360. למרות זאת, גם השנה המעריצים מקבלים את כותר ההיאבקות הפופולארי שלהם מלוטש מתמיד, עם ערכי הפקה גבוהים במיוחד, ושלל מצבי משחק. מעט חבל שבגלל בעיות טכניות וחוסר בחידושים משמעותיים, יש הרגשה שמותג Smackdown הוותיק מתחיל לדרוך במקום.
במשחק תמצאו למעלה מחמישים מתאבקים שונים, כמו Edge, Triple-H, Batista ועוד רבים וטובים, לצד דמויות עבר מוכרות כמו הרוק והאלק הוגן הנצחי. לצד מתאבקים חדשים, מופיעות דמויות רבות שלא ניתן לשחק בהן, אך הן עוזרות להביא את מותג ה-WWE המצליח לחיים, כמו וינס מקמהן, ג'רי לולר וטוני צ'ימל. הופעות הכניסה של כל מתאבק לזירה מרשימות במיוחד: כל אחד עם שיר הכניסה שלו, התגובות השונות מהקהל, והפירוטכניקה המסעירה.
לנהל תוכנית היאבקות
כמו תמיד, ישנם אינספור מצבי משחק שיכולים להעסיק אתכם במשך חודשים רבים. רוב השחקנים ירוצו למצב ה-Exhibition, שם יוכלו לבחור את המתאבק החביב עליהם ולהיכנס הישר לזירה. בנוסף, יש גם מצבי עונה ומצבי ניהול ארוכים, שכוללים סצנות מעבר רבות המוקדשות לעלילה מגוחכת אך אפקטיבית. העלילה תשתנה בעיקר לפי המתאבק איתו אתם מתחילים את העונה - וסצנות המעבר ייבנו באופן דינאמי לפי החלטות השחקן וביצועיו בזירה. בסך הכל, ישנן כמעט ארבעים עלילות שונות.
במצב הניהול, תוכלו לשלוט על כל האלמנטים של תכניות הטלוויזיה Raw או Smackdown. אתם תנהלו את החוזים של המתאבקים ותשבצו אותם בהתאם לפופולאריות שלהם בקרבות השונים. התכנית בעלת הרייטינג הגבוה ביותר בסוף השנה, היא התכנית המנצחת. במצב זה תוכלו לנהל פחות או יותר הכל - מהמצאת יריבויות חדשות בין המתאבקים וכתיבת טקסטים עבורם (מי היה מאמין שמישהו יושב וכותב את השטויות האלה?!) ועד חישוב המשכורות.
כדי להפוך את הניהול לקל יותר, תוכלו להוריד ממנו מספר אלמנטים כמו פציעות או מוראל. המצב הזה, למרות שהוא משעשע וכיפי, יימאס עליכם לאחר זמן קצר, זאת בעיקר עקב חוסר בגיוון אמיתי וחזרה בלתי פוסקת על אותם הדברים. זה מעט מצער, כי הפוטנציאל הגלום במצב הניהול הוא עצום, ואם מבצעים אותו נכון הוא יכול להיות פנינה של ממש.
השליטה בדמויות שונתה באופן ניכר יחסית למשחקי העבר. לצד מהלכי ההאבקות הרגילים, ניתן לבצע את המהלכים המיוחדים של כל דמות. במהלך הקרבות לחיצה על לחצן העיגול תעזור לכם להשיב את מדד הסיבולת שלכם למקסימום - צעד חיוני אם תרצו לשלוט בזירה לאורך זמן. לחיצה על לחצני הכתף תגרום להפיכת מהלך התקפי של היריב למהלך משלכם.
התזוזה בזירה מתבצעת על ידי המוט האנלוגי השמאלי, כאשר מקשי החיצים משמשים לביצוע מהלכי Taunting שמעצבנים את היריב. התפיסות מתבצעות על ידי המוט הימני, וכאשר משלבים זאת עם כיוונים שונים, ניתן לבצע מהלכים מגוונים. אחיזה בזמן שתלחצו על מקש R1 תגרום לביצוע נעילה של היריב באחת מארבע דרכים שונות. במצב זה תוכלו לבצע את המהלכים המיוחדים שלכם, ולשלוט באופן בו תרצו לבצע אותם. לדוגמא, תוכלו להחליט כמה זמן אתם רוצים להחזיק את היריב באוויר כדי לבצע בו מהלך 'סופלקס' אכזרי.
כניסות מרשימות וריבוי משתתפים
חידוש נוסף הוא המיקומים אליהם תוכלו לגרור את היריב כדי לבצע מהלכים אכזריים במיוחד. אם יצא לכם לגרור אותו לפינת הזירה ולמדרגות הברזל, תוכלו לחבוט את ראשו בחוזקה, או אם תגיעו לשולחן הקריינות, תוכלו לטפס על הפיגומים ולמעוך אותו באכזריות מגובה רב - תענוג של ממש... באותו אופן תוכלו להילחם גם בתוך הקהל, מה שמתאפשר בעיקר בקרבות לשחקן יחיד. מצבי המשחק השונים נשארו כשהיו, למעט מצב 'הכסף בבנק' שכולל שישה משתתפים וסולם. במצב זה מי שמנצח ומקבל את הכסף הוא המתאבק שמצליח לעלות על הסולם ולהשיג את המזוודה שתלויה מעליו. לא מקורי במיוחד, אבל בכל זאת מדובר בהיאבקות ולא בתיאטרון פרינג' אפלולי.
כמובן שניתן ליצור מתאבק משלכם, למרות שאפשרויות הבחירה - במיוחד בתחום סגנונות השיער והלבוש - צומצמו במקצת יחסית לשנה שעברה. למרות זאת המבחר עדיין עצום, וכל אחד יוכל ליצור לעצמו את מתאבק החלומות. אהבתי את האפשרות להתערב גם בצורה בה המתאבק יכנס לזירה. כל מופע כניסה שכזה מחולק לארבע חלקים: במה, רמפה, מחוץ לזירה ועל הזירה, ואתם יכולים להחליט על האפקטים המיוחדים, הפירוטכניקה, וזוויות המצלמה בכל אחד מהם.
חלק בלתי נפרד מהמשחק הוא מצבי ריבוי המשתתפים, גם זה הרגיל, וגם זה המופעל דרך רשת האינטרנט. במצב הרגיל יוכלו להשתתף עד שישה שחקנים בו-זמנית, בזמן שעל גבי הרשת ארבעה שחקנים מסוגלים להתחרות זה בזה. המצב המקוון כולל תמיכה מלאה בצ'אט קולי במהלך הקרבות. האינטלגנציה המלאכותית של היריבים הממוחשבים היא לרוב טובה מאוד, אך בקרבות הזוגות היא מתחרפנת לחלוטין, וה'חבר' הווירטואלי שלכם אינו מועיל לכם כלל.
הייתי רוצה לקבל קצת יותר אינטראקטיביות עם הזירה, כדוגמת שימוש בחפצים שונים הפזורים בשטח ואינטראקציה עם דמויות שונות מחוץ לה. בנוסף, הייתי מאושר לראות גידול במספר המהלכים השונים של המתאבקים. ברור לי שכמות המהלכים מוגבלת - בכל זאת מדובר בהיאבקות ולא במשחק מכות כדוגמת Tekken - אך עדיין יש מקום לתוספות. כמו כן, זמני הטעינה הארוכים חייבים להתקצר. ישנם זמני טעינה שאורכם עולה על שתי דקות, וברגע שאנו מבלים זמן רב יותר במסכי טעינה מאשר בקטעי מעבר וקרבות – זו מתחילה להיות תקלה רצינית.
מבחינה גראפית, המשחק נראה פשוט מצוין. החל מהפתיחה האנרגטית, וכלה בעיצוב התפריטים החכם. האנימציה ופירוט המודלים התלת-מימדיים של המתאבקים, הם מהמוצלחים ביותר שראיתי בקונסולת הפלייסטיישן 2. הקהל והזירה נראים בסיסיים במקרה הטוב, ויש גם לא מעט תקלות גראפיות (כדוגמת מודלים שנכנסים זה בזה בזוויות לא אנושיות), אך בסך הכל מאוד התרשמתי. גם בתחום הקול, המשחק עושה לרוב עבודה מקצועית. המוזיקה שנבחרה לקרבות ולמופעים שלפניהם מצוינת, האפקטים הקוליים חדים ומדויקים, והדיבוב שבוצע לרוב על ידי המתאבקים המקוריים מפתיע ברמתו הגבוהה. הקריינות פושרת במקרה הטוב, וממש מרגיזה במקרה הרע. אני הייתי מוותר עליה בכלל.
למרות שמדובר בכותר האבקות מוצלח, Smackdown Vs. RAW 2007 לא מהווה קפיצה משמעותית - או אפילו קפיצה קטנטנה – עבור הסדרה הפופולארית. ההבדלים בין הכותר הזה והכותר שראינו בשנה שעברה די מינוריים, וניתן רק לקוות שכאשר המשחק הבא יצא לחנויות, נזכה לראות הרבה יותר שיפורים. אם תצליחו להתגבר על זמני הטעינה האינסופיים, תקבלו עוד יופי של כותר היאבקות, שמצביו הרבים יחזיקו אתכם במשך חודשים על גבי חודשים – רק אל תצפו למהפכה.
ציון כללי שקבל השמחק הזה : 8.1
כל הזכויות שמורות לגיימר
כמה תמונות :






ציטוט ההודעה
גשם של עופרת יצוקה.


