לנסר איוו-10, רפליקת הראלי המיוחלת שתוצג בסתיו, ממשיכה לעורר עניין. והפעם במיצובישי מציגים פרטים על תיבת ההילוכים ומערכת ההנעה הכפולה
פולקסווגן, מאחוריך
הפרט המעניין ביותר באיוו-10 צפוי להיות תיבת ההילוכים. מדובר ביחידה עם שני מצמדים (כל אחד שולט בשלושה - 3,1 ו-5; 4,2 ו-6) ושישה הילוכים, בטכנולוגיה המזכירה את ה-DSG המצוינת של פולקסווגן. אלא שבניגוד לזו, לתיבה של מיצובישי (המכונה SST - או Sport Shift Transmissin, תיבת העברה ספורטיבית), יהיו שלוש תוכניות: נורמלי, לחסכון בדלק ונוחות בנסיעה עירונית על-ידי העברות הילוכים איטיות והחלפה בסל"ד נמוך; ספורט - כשתנאי הנהיגה מהירים ותובעניים, התיבה מעבירה מהר ובסל"ד גבוה; ולחובבי הנהיגה האמיצים - מצב סופר-ספורט, שמעביר הילוכים עוד יותר מהר ובסל"ד אסטרונומי.
מדובר בפעם ראשונה בה מציעה יצרנית כלשהי - מחוץ לקונצרן פולקסווגן - תיבה מסוג זה. מעניין יהיה לגלות האם גם הפעם מדובר במוצר בעל ביצועים ידניים והעברות הילוכים סופר-חלקות, כפי שמבטיחים היפנים.
עוד נמסר ממיצובישי, כי ללנסר הספורטיבית תהיה מערכת הנעה כפולה מסוג S-AWC (ר"ת של Super All Wheel Control - סופר שליטה לכל הגלגלים). מערכת זו מנטרת את מצב הגלגלים, ויכולה לבלום גלגל ולהעביר מומנט בהתאם לצורך המיידי. בכך ניתן לצמצם סבסוב (YAW), החלקה ועִלְרוּד. המערכת החדשה - הדומה לזו שהוצעה באיוו-9 - מסתייעת בבקרות המוכרות - יציבות, סבסוב, דיפרנציאל מרכזי אקטיבי וכמובן ב-ABS.
תמונה:
האיוו-10 תוצג בתערוכת פרנקפורט הקרובה, וצפויה להגיע לישראל בשנה הבאה.
תמונה שלה:
סוף סוף היא מגיעה!
מכונית ח-ל-ו-מ-י-ת.
קרדיט: YNET






ציטוט ההודעה




