פעמים רבות כתבו על הנושא הזה שהסיבות הן הצבא, החיים בארץ ועוד ועוד סיבות שונות.
אך מה היא הסיבה העיקרית לנזק בקהילה? ההבטחות!
אם בוחנים את המצב בישראל אז יש את כל התנאים על מנת ליצור קהילה פעילה, מוצלחת ובעלת תוצאות לא רעות בכלל (ברמה המקומית) אך יש דבר שלא בחנו אותו וקורה על בסיס קבוע בקהילה שלנו - התקווה.
נכון הקהילה שלנו היא קהילה צעירה בה ממוצע הגילאים לא עובר לרוב את ה - 18 ואת הסיבה העיקרית שבגללה יש השפעה גדולה לתקוות אותם ממטירים על השחקנים כמעט בכל חודש.
הקהילה הישראלית מכילה אנשים בעלי יכולת טכנולוגית וגישה למחשבים, אינטרנט מהיר, חברה מודרנית אשר זוכה לחדירה של חברות ומותגים רבים לשוק הישראלי (חשוב ביותר למציאת ספונסרים מתאימים) ובכל זאת אנו רואים התפתחות של קהילות שלכאורה היינו אמורים להיות יותר מפותחים מהם כמו שליחת קבוצות לאירועים בינלאומיים ממדינות כמו דרום אפריקה, אינדונזיה ועוד.
אחת לכמה שבועות או חודשים קם "גוף" כזה או אחר ומצהיר בגדול על אירוע, טורניר או כל תחרות אחרת נושאת פרסים כספיים והקהילה מתעוררת לחיים.
שחקנים מתארגנים בקבוצות, קבוצות מתאמנות יותר ושחקנים שפרשו חוזרים לשחק ואז מגיעה ההודעה המוקדמת (במקרה הטוב - במקרה הגרוע זה קורה ממש בזמן האירוע) כי הוחלט להוריד את סך הפרסים, הספונסר החליט לא להשתתף בסוף או שמנהלי האירוע גילו כי יהיו להם הפסדים שהם לא חשבו עליהם.
כל מקרה שכזה גורם לפרישת שחקנים וחוסר אמון אצל הנשארים עד למצב בו לגופים המארגנים יש את התירוץ המושלם - "הקהילה לא בשלה כרגע, אין מספיק שוק בתחום וכו').
בכל העולם ישנה התקדמות בתחום הספורט האלקטרוני בכל תחומיו ואילו בישראל אנו רואים מדי יום נסיגה.
הטעות היא בהעברת המידע לגורמים הכלכליים אשר צריכים לפעול בשוק ודרך הפעולה:
האירועים כשלעצמם לא צריכים להניב רווח מייד בהתחלה. הגופים השונים צריכים לראות בזה השקעת ממון ראשונית או אפילו "תקציב פרסום".
תחום חי ופועל על בסיס קבוע מניב שחקנים חדשים בכל המשחקים בתחום, מניב צרכני חומרה, צרכני מידע באתרים העוקבים אחר ההולך בקהילות השונות וכמובן גם תמיכה מגופים שונים שרק תלך ותגדל ככל שהתחום/השוק/הקהל יגדל ואף מגופים אשר לא נחשבים כבעלי זיקה ישירה לתחום הספורט האלקטרוני.
דוגמאות לכך ניתן למצוא בכל העולם החל בתמיכה של חברות אופנה, חברות משקאות, ערוצי טלויזיה ועוד ועוד, אשר מבינים כי מדובר בתחום שלא הגיע לרוויה והקהל בו הוא צעיר - והרי ידוע שהצעירים נחשבים כקניינים הטובים ביותר והמשפיעים ביותר גם ברכישות אישיות וגם ברכישות המשפחתיות.
את הדוגמאות ניתן לראות גם בארץ בתחומים רבים בספורט המסורתי כמו לדוגמא גלישה בה כיום יש תמיכה של חברות החל מחברות הלבשה וחברות "חומרה" של התחום בגולשים ספציפיים ועד לתמיכה של גופים גדולים אחרים כמו חברות תיירות, חברות משקאות ועוד ברמת האירועים. הדוגמאות רבות מדי על מנת לפרט את כולן במאמר זה.
הדרך אמנם לא קצרה אך ברגע שמישהו יקום ויכין תוכנית ארוכת טווח לנושא אולי נוכל לראות את הצעד הראשון להתפתחות ולהפיכת התחום לקצת יותר מיינסטרים.
קדיט ענק ל UNIT101.
תקראו טוב טוב. אולי תבינו למה אנחנו ככה תמיד ברמה נמוכה מחו''ל.






ציטוט ההודעה






. *


