גרפיקה מציאותית? עוד 10-15 שנים
המתכנת הראשי של Epic Games מתנבא על עתידם הקרוב והרחוק של המנועים הגרפיים
משחקי הוידאו של ימינו נראים מצוין לכל הדעות, אך עדיין לעתים נדירות בלבד אפשר להתבלבל בינם ובין העולם האמיתי. טים סוויני, היזם והמתכנת הראשי של חברת Epic Games המפתחת את מנועי Unreal, מאמין שבעוד 10-15 שנים נתגבר על הבעיה הזו לחלוטין, ומשחקי הוידאו החדישים יראו בדיוק כמו העולם שבו אנו חיים.
בראיון לאתר Gamesutra טוען סוויני כי אנו קרובים מאוד לחזון הריאליזם הטוטלי. "כוח החישוב של המעבדים הזמינים לרכישה כיום הוא בערך אלפית ממה שדרוש לכך", הוא מספר. "אני משוכנע שבהחלט נראה את זה קורה במהלך תקופת חיינו. זו תוצאה טבעית של חוק מור" (חוק מור קובע שמידי שנה מוכפל כוחם של מעבדי המחשוב החדשים).
ואולם גם לאחר שמשחקי הוידאו שלנו יהיו מציאותיים לחלוטין, עדיין נשאר עם בעיה הרבה יותר קשה ומסובכת – סימולציה של בני אדם. "אנימציה, תנועות, אינטראקציה עם דמויות ממוחשבות, שיחות... כל אלה הם לא עניין של כוח חישוב", מסביר סוויני. "אנחנו פשוט לא יודעים איך המוח האנושי עובד, ולכן אין לנו מושג איך ליצור סימולציה ריאליסטית שלו".
לדעת המתכנת המוכשר של Epic, הבעיות הללו רחוקות שנות דור מפתרון. אולי הילדים שלנו כבר יזכו לשחק במשחקים שיכילו דמויות ממוחשבות שיראו וירגישו אנושיות לחלוטין.
(גיימר)
מעניין איזה כרטיסים גרפיים ידרשו בשביל כזו גרפיקה...






ציטוט ההודעה






