Ubisoft עובדת על משחק פעולה שמתרחש בכוכב אקזוטי ומבוסס על סרט המד"ב החדש של הבמאי ג'יימס קמרון, ההוא משליחות קטלנית 2 והנוסע השמיני 2 - ובתלת-ממד "אמיתי"
ג'יימס קמרון ידוע כבמאי של Terminator 2 ו-Aliens, שני סרטי מד"ב מפורסמים שהם גם הטובים בסדרות שלהם, לטעמי, מספיק טובים שניתן לסלוח לו על Titanic.
הפרוייקט האחרון של קמרון, Avatar, הוא סרט מד"ב נוסף, שהתסריט לו חיכה במגירה של הבמאי 14 שנה כדי שהטכנולוגיה תגיע לנקודה שקמרון יחוש בטוח שניתן בעזרתה לממש את החזון הויזואלי השאפתני שלו. לצד הסרט, בדצמבר הקרוב, יצא גם משחק Avatar בפיתוח Ubisoft.
Avatar הסרט מתרחש בעתיד, ברובו על כוכב בשם פנדורה. האנושות מצאה את הכוכב הזה במסגרת התפשטותה לכוכבים, והוא הופך לנכס חשוב לאחר שמתגלה בו מינרל חיוני, שמתומחר במיליוני דולר לכמה גרמים. גוף בשם ה-RDA (ניהול פיתוח משאבים) ממונה מטעם כדור הארץ על כריית האוצר, דבר שמוביל תוך זמן קצר לקונפליקט עם האוכלוסיה המקומית, זן בשם ה"נאבי", יצורים דמויי אנוש אבל גבוהים יותר, כחולים ועם זנב.
מאחר ופנדורה רעיל לבני אדם, האנושות מפתחת את ה-Avatars, גופים ריקים שנבנים בהנדסה גנטית משילוב של תכונות אנושיות ומקומיות. לתוך גופים אלה ניתן לטעון דיגיטלית תודעה אנושית, שאז יכולה לפעול באופן חופשי על פני השטח של פנדורה.
אהבה בין-מינית
בסרט, חייל אנושי נכה שהפך ל-Avatar מתאהב במקומית, עורק לשורות ה"נאבי" ועוזר להם להילחם בכוחות האנושות כנגד הכיבוש התעשייתי של הכוכב. המשחק מצידו יכיל קו עלילה עצמאי שמתרחש לפני פתיחת הסרט, על פנדורה, והעלילה המתפצלת תאפשר לשחקן לבחור בעבור מי הוא מעדיף להילחם - בני האדם העדיפים טכנולוגית, או המקומיים, שהם בעלי כוח רב וקשר סימביוטי עם הטבע של הכוכב.
כמו הסרט, המשחק בנוי לתצוגה בתלת-ממד, למרות שעדיין לא הובהר באיזו טכנולוגיה בדיוק הוא ישתמש כדי ליצור את אשליית התלת, ואיזה חומרה נצטרך כדי ליהנות מהאפקט. התמיכה בתלת-ממד תהיה אופציונלית, כמובן, כך שאם מדובר בחומרה מיוחדת רוב השחקנים מן הסתם יחוו אותו בגרסה השטוחה הרגילה.
כרגע המשחק הודגם רק על טלוויזיות יקרות עם תמיכה בתלת-ממד, כך שאלא אם יתגלה פתאום שהמשחק תומך חלופית גם בפתרון לו-טק כמו משקפיים סטריאוסקופיות, רק בעלי כיסים עמוקים יהנו מהחדשנות.
קרבות אוויר
משחק הפעולה מגוף שלישי שנחשף ב-E3 נראה כמשלב בין אזורים צרים ופתוחים, לחימה ברגל ותוך נהיגה, טיסה ורכיבה. בתור חייל RDA נוכל להשתמש במבחר של נשקים מתקדמים ולנהוג ב-Mech ובג'יפ כדי להילחם ב"נאבי" ובצורות החיים התוקפניות של ג'ונגלי פנדורה - בהדגמת E3 הוצגו כמה מהם בפעולה, ביניהם דמוי קרנף ענק עם ראש של דג פטיש.
אם נבחר להצטרף ל"נאבי" נשתמש בנשקים פרימיטיביים ואינטימיים יותר, כמו חניתות וחץ וקשת, אבל מאסיביים כל-כך שהם חודרים ישר דרך השריון האנושי. אחד מיתרונותיהם של המקומיים הוא היכרותם עם הכוכב, במסגרתה נוכל לרכב על יצורים שונים שחיים לצד ה"נאבי". בתערוכה הודגם יצור מעופף דמוי פטרודקטיל, בעזרתו התעופף הגיבור בחופשיות מעל שלב ג'ונגל גדול, בתוך קניונים ותוך לחימה עם מסוקי ה-RDA.
המשחק מכיל מערכת צבירת ניסיון, שתאפשר לשחקן לרכוש טכנולוגיה ו\או כוחות מיוחדים עם ההתקדמות במשחק. כוחות שנחשפו כוללים הסוואה, כוח שמעיף לאחור אויבים קרובים, ריצה מהירה וקריאה לתמיכה אווירית.
לילה סגול
הצופים בהדגמה הביעו את התרשמותם מהצד הויזואלי של המשחק, ולא רק מהתלת-מימד. המראה אמור להיות אינדקטיבי לעיצוב הויזואלי של הסרט, שהוא כאמור שאפתני ומתיימר ליצור מערכת אקולוגית זרה שלמה, כולל צמחיה, בעלי חיים מכל הגדלים ונוף חוצני שכולל הרים מרחפים ולילות זוהרים בסגול וכחול של ביו-תאורה (אור המופק טבעית על ידי החרקים והצמחים של פנדורה).
רמת הפירוט ואיכות האנימציות צפויים להפוך את המשחק למרהיב עין גם ללא אפקט התלת, למרות שתיאוריהם הנלהבים של הצופים גורמים לך לייחל לעתיד שבו מערכות 3DTV חמישים אינץ' יהיו חלק סטנדרטי מכל סלון.
לסיכום - מדובר אמנם במשחק מבוסס סרט, ובכותר שבנוי בין השאר על אפקט שרובנו לא נוכל ליהנות ממנו, וכמו כן - במה שנשמע בבסיסו כמשחק פעולה מוכר מאוד מגוף שלישי. עם זאת, Ubisoft כבר הראו לנו מה הם מסוגלים לעשות כשהם משקיעים בזיכיון קולנועי כמו שצריך עם King Kong המצויין ברובו. יש תקווה.
Avatar יצא בדצמבר למחשב, ל-PS3 ול-Xbox360. גרסאות של המשחק יגיעו גם ל-Wii, ל-DS ול-PSP.
[קרדיט ל-VGAMES]
אותי הרשים מאוד...








ציטוט ההודעה








