Valve: רוצים משחקים טובים יותר? שלמו מראש
גייב ניואל מ-Valve חושב על מודל עסקי מקורי: הגיימרים ישקיעו בפיתוח המשחק עוד לפני שיצא לחנויות - וירוויחו כותר מוצלח יותר
במהלך השנים האחרונות התפתחו בתעשיית הגיימינג לא מעט מודלים עסקיים מקוריים - הפצה דיגיטאלית, עסקאות זעירות, פרסום... ואולם כל המודלים הללו מתבססים בסופו של דבר על חשיבה עסקית קלסית: חברת הפיתוח משקיעה מכספה, מפתחת מוצר, ואז מקווה להחזיר את ההשקעה (ואולי אפילו להרוויח, אם אפשר...) כשהמשחק יוצא.
לגייב ניואל, מנכ"ל חברת המשחקים Valve ומהאנשים המשפיעים ביותר בתעשייה, יש רעיון חדש שעשוי לחולל מהפכה של ממש אם יתגשם: במקום שחברות המשחקים תאלצנה לגייס כספים לצורך פיתוח מוצרים, הגיימרים עצמם יהיו אלו שיממנו את הפקתו של המשחק.
ניואל הסביר את הקונספט בראיון מצולם לערוץ הטלוויזיה האמריקני ABC. לטענתו, משחק מודרני מצריך השקעה של בין 10 ל-30 מיליוני דולרים, בלעדיה אי-אפשר בכלל להתחיל בפיתוח. "יש המון סיכון בהשקעה כזו, ועל כן המפתחים מקבלים החלטות שמרניות. היה עדיף אם הקהילה הייתה מממנת את הפיתוח".
למעשה, גייב ניואל מציע שחברות המשחקים יציגו בפני הגיימרים את רעיונותיהן, ואלו יבחרו במה להשקיע ובמה לא. קהילה שתבחר להזרים כספים לחברת המשחקים, תהנה מעותקים חינמיים של המוצר הסופי, ואולי גם מחלק מהרווחים
הרעיון מקורי, ונשמע מצוין בתיאוריה - אך אנו רואים לפחות בעיה אחת קשה מאוד: האתגר האמיתי בפיתוח משחקים הוא המעבר בפועל משלב הרעיון לביצוע, וצוותי פיתוח רבים עשויים להכשל בניסיון, ולהשאיר את הגיימרים בלי מוצר מוגמר, ובלי הכסף שהשקיעו מראש. אולי לניואל יש רעיון לאיזו מערכת שתפחית את הסיכונים? אנו בהחלט נמשיך לעקוב.
(גיימר)






ציטוט ההודעה




