Final Fantasy I
סקירה:
שחק שתרם רבות להנחת הבסיס למשחקי התפקידים לקונסולות, למרות שלא חל בו פיתוח דמויות. במקור, היה אמור להיות המשחק האחרון של החברה, ולכן נקרא "הפנטזיה האחרונה". המשחק בוים על ידי הירונובו סקאגוצ'י, האב הרוחני של הסדרה. הפסקול נכתב על ידי המלחין נובואו אואמטסו, שכיום הוא ידוע כגדול המלחינים של משחקי הווידאו ביפן. על עיצוב הדמויות היה אחראי הצייר יושיטאקה אמאנו. באופן אירוני, דווקא המשחק הזה הצליח ומכר מספר עותקים חסר תקדים, שיצר סדרת כותרים שעדיין קיימת, והציל את החברה מפשיטת רגל.
הסיפור מספר את סיפורם של "ארבעת לוחמי האור", שלפי נבואה עתיקה יגיעו כשהם נושאים את "ארבעת הקריסטלים" - מוטיב עיקרי בסדרה שיחזור מספר פעמים בעתיד. הלוחמים מצילים את העולם מהמצב הנוראי שבו הוא מצוי, מביסים את המפלצות המסתובבות בעולם, ומחזירים את אורם של הקריסטלים - כדי להחיות את העולם ואת ארבעת יסודות הטבע שהפסיקו לפעול. המשימה הראשונה שלהם היא להציל את נסיכת קורנליה מחוטפה, גארלנד.
במשחק אלמנטים רבים ממשחקי תפקידים מסורתיים כגון "מבוכים ודרקונים" - ארבעת לוחמי האור הם דמויות ללא שם, כאשר השחקן בוחר את שמותיהם ואת "מקצועם" מתוך שש אפשרויות - לוחם, נזיר, גנב, קוסם לבן, קוסם שחור, וקוסם אדום. לכל "מקצוע" היו את החולשות שלו וליתרונות שלו, וכך בנה השחקן את אסטרטגיית המשחק שלו.
למרות הציוריות הנפלאה של עולם FF, והמוזיקה עוצרת הנשימה של המלחין נובואו אואמטסו, הערך הרגשי של המשחק היה נמוך ביותר, ודמויות בעלות עומק עלילתי ואופי ממשי - שכיום הן הדבר המרכזי בסדרה - הוכנסו לראשונה רק במשחק השני במספר.
תמונות:
הורדה:
-------------------------------------------------------------------------קוד:http://ugotfile.com/file/877404/ff.rar
Final Fantasy II
סקירה:
המשחק דמה בממשק, בסאונד, ובגרפיקה למשחק הקודם, אך הוכנסו שינויים רבים. ארבעת הדמויות הן כבר לא דמויות ללא שם - לדמויות יש חוזק וחולשה קבועים מראש, עלילה עמוקה ודרמטית, אופי, פרצוף - ושמות. המשחק מגולל את סיפורם של ארבעה יתומים הנמלטים מעירם "פין" (PHYN) הנתונה תחת כיבוש של אימפריית פאראמקייה המרושעת. ארבעת היתומים מצטרפים לנסיכת הממלכה לשעבר אלתאה, ולקבוצת המורדים שלה.
שינוי נוסף שנערך היה רפורמה בדרך צבירת הנסיון - לא עוד היו הדמויות מקבלות נקודות נסיון מקרבות (EXP) ועולות בדרגות כדי להתחזק. בשיטה החדשה, דמות שנפגעה הפכה לעמידה יותר - דמות שהשתמשה הרבה בנשק מסוים הפכה ליותר מיומנת בו - דמות שהשתמשה בקסמים רבים למדה את הכוחות הנסתרים בהם - וכן הלאה.
המשחק שיפר במובנים רבים את הסדרה, והציג לראשונה עומק עלילתי, וכן מוטיבים שיחזרו רבות ויהפכו לסמלים בעתיד - ציפורי הצ'וקובו, סיד מהנדס ספינות-האוויר, וכמובן הקשרים העלילתיים בין הדמויות. אך השינויים בדרך המשחק היו דרמטיים מדי עבור רוב קהל היעד, ודרך פיתוח הדמויות על ידי שימוש לא עבדה יפה. כתוצאה מכך המשחק לא הובא לארצות הברית מפני שהאמריקאים חששו כי המשחק יהיה מסובך מדי לקהל היעד.
תמונות:
הורדה:
קוד:http://ugotfile.com/file/877402/ff2weGeeks.rar











ציטוט ההודעה

