זה נושא
מאוד מורכב, שהוא חלק מלימודים לרבנות, ובוודאי אינו מתאים לדיון על רגל אחת.
קיימות שתי דעות לגבי המצאות הבשר בגוף - האחד אומר שהאיסור הוא על קיום השאריות בבית הבליעה, והשני אומר שמדובר על בשר שבין השיניים (הרמב"ם, כמו שציין ישראל).
הרמב"ם אומר שבשר שבין השיניים מתכלה או נאבד לאחר שש שעות. לכן, תאורתית, אם תצליח להוציא את הבשר מהשיניים
עד הסוף, אכן, תוכל לאכול חלב. אבל מדובר בניקיון אבסלוטי, מה שלא שייך למציאות.
לא מדובר כאן בהחמרה, אלא בדין בסיסי שמקובל על כולם, והוא נלמד מכך שכתוב את איסור בישול גדי 3 פעמים.
כידוע, בתורה אין אות מיותרת, ולכן חכמים מחוייבים ללמוד מהריבוי הזה. ולכן למדו 3 דברים: איסור בישול, איסור אכילה, ואיסור הנאה.
אין כאן שום שינוי של החוקים, אלא אך ורק לימוד, העמקה והבנה.
הרמב"ם לא כתב שום דבר על דעת עצמו, אלא הוא מסכם את דברי המשנה והתלמוד.
ושוב, נראה לי שדיון אמיתי ונכון קצת יהיה קשה לעשות פה, מחוסר ידע, אפשרות ומקום.
בכל אופן, מקווה שהייתי מספיק ברור.
מועדים לשמחה!
