קהילות פורומים, הורדות, יעוץ ותמיכה


אשכולות דומים

  1. [סקר]אקואה נובה/עין גדי?
    על ידי liScO0pss בפורום סקרים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 16-11-2007, 19:27
  2. נביעות / עין-גדי / אקווה-נובה ?
    על ידי SWISHY בפורום סקרים
    תגובות: 25
    הודעה אחרונה: 19-09-2007, 22:50
  3. אישום - אנס את המטפלת של אמו
    על ידי Bar בפורום פוליטיקה וחדשות
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 15-04-2007, 23:48
  4. כוב אמו המדינה זאתי! :פ
    על ידי veRoNix בפורום Maple Story
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 21-02-2007, 23:53
  5. גדי אלבז - משמעויות
    על ידי Fury בפורום מזרחית ודיכאון להורדה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 08-09-2005, 14:38
נושא נעול
מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 10

" לא תבשל גדי בחלב אמו"

  1. #1
    מנהל ראשי האוואטר של Old Lady
    שם פרטי
    Oshri
    תאריך הצטרפות
    12/2009
    גיל
    33
    הודעות
    13,851
    לייקים
    1116
    נקודות
    550
    משפט מחץ
    Sometimes you have to serve to lead
    מין: זכר

    ברירת מחדל " לא תבשל גדי בחלב אמו"

    טוב אז בכותרת כתוב במפורש לכל מי שמבין פשוטו כמשמעו- אסור לבשל\לאכול ביחד בשר עם חלב.
    השאלה שלי היא : איפה כתוב בתורה שאסור לאכול בשר עכשיו ולאכול קורנפלקס עם חלב בעוד 10 דקות?
    למה צריך לחכות כמה שעות?הרי אנחנו מעכלים כשיש לנו יציאות בשירותים,אז מה הקטע לשמור כמה שעות ואז לאכול?
    עדיין הכל מעורבב בקיבה..

  2. קישורים ממומנים

  3. #2
    מורחקים
    תאריך הצטרפות
    04/2009
    הודעות
    9,990
    לייקים
    1
    נקודות
    1
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    למעשה אנחנו מעכלים ואז זה עובר לSTAND BY ליציאה בשירותים.. זה לא יוצא מהקיבה לאסלה אלא עובר למעי הגס ומשם לאסלה.
    כלומר שאם תאכל עכשיו בשר, עוד 6 שעות (לפי התורה) הוא יהיה מוכן ליציאה לאוקיינוס (במעי הגס) אבל הקיבה תהיה ריקה..

    מי שחושב שאני לא מדויק מוזמן לתקן אותי
    נערך לאחרונה על ידי WOOOOOOW; 20-04-2011 בשעה 16:30.

  4. #3
    מורחקים
    שם פרטי
    ישראל
    תאריך הצטרפות
    12/2010
    הודעות
    4,725
    לייקים
    644
    נקודות
    558
    פוסטים בבלוג
    3
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    הסיבה שלא אוכלים חלב אחרי בשר אינה בגלל ההתערבות במעיים, אלא בגלל הבשר שבין השיניים:

    רמב"ם הלכות מאכלות אסורות פרק ט הלכה כח:
    "מי שאכל בשר בתחלה בין בשר בהמה בין בשר עוף לא יאכל אחריו חלב עד שיהיה ביניהן כדי שיעור סעודה אחרת והוא כמו שש שעות מפני הבשר של בין השינים שאינו סר בקינוח"
    מסיבה זו, נפסק בשולחן ערוך יורה דעה הלכות בשר בחלב סימן פט סעיף א:
    "אכל בשר, אפילו של חיה ועוף, לא יאכל גבינה אחריו עד שישהה שש שעות. ואפילו אם שהה כשיעור, אם יש בשר בין השינים, צריך להסירו"

  5. #4
    מנהל ראשי האוואטר של Old Lady
    שם פרטי
    Oshri
    תאריך הצטרפות
    12/2009
    גיל
    33
    הודעות
    13,851
    לייקים
    1116
    נקודות
    550
    משפט מחץ
    Sometimes you have to serve to lead
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי הפילוסוף צפיה בהודעה
    הסיבה שלא אוכלים חלב אחרי בשר אינה בגלל ההתערבות במעיים, אלא בגלל הבשר שבין השיניים:

    רמב"ם הלכות מאכלות אסורות פרק ט הלכה כח:
    "מי שאכל בשר בתחלה בין בשר בהמה בין בשר עוף לא יאכל אחריו חלב עד שיהיה ביניהן כדי שיעור סעודה אחרת והוא כמו שש שעות מפני הבשר של בין השינים שאינו סר בקינוח"
    מסיבה זו, נפסק בשולחן ערוך יורה דעה הלכות בשר בחלב סימן פט סעיף א:
    "אכל בשר, אפילו של חיה ועוף, לא יאכל גבינה אחריו עד שישהה שש שעות. ואפילו אם שהה כשיעור, אם יש בשר בין השינים, צריך להסירו"
    אז מותר לאכול בשר,לצחצח שיניים ואז לאכול חלבי?כי הוא אומר שאסור שיהיה שאריות בשר בשיניים?
    עוד שאלה,אם רמב"ם כתב את זה,משמע זה לא מן התורה?
    עוד שאלה,למה היה כל כך חשוב לרבנים לשנות את חוקי התורה ולהחמיר?

  6. #5
    משתמש כבוד האוואטר של פראגער
    שם פרטי
    אלי
    תאריך הצטרפות
    02/2011
    הודעות
    7,296
    לייקים
    1999
    נקודות
    454
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי אושרי צפיה בהודעה
    אז מותר לאכול בשר,לצחצח שיניים ואז לאכול חלבי?כי הוא אומר שאסור שיהיה שאריות בשר בשיניים?
    עוד שאלה,אם רמב"ם כתב את זה,משמע זה לא מן התורה?
    עוד שאלה,למה היה כל כך חשוב לרבנים לשנות את חוקי התורה ולהחמיר?
    זה נושא מאוד מורכב, שהוא חלק מלימודים לרבנות, ובוודאי אינו מתאים לדיון על רגל אחת.
    קיימות שתי דעות לגבי המצאות הבשר בגוף - האחד אומר שהאיסור הוא על קיום השאריות בבית הבליעה, והשני אומר שמדובר על בשר שבין השיניים (הרמב"ם, כמו שציין ישראל).
    הרמב"ם אומר שבשר שבין השיניים מתכלה או נאבד לאחר שש שעות. לכן, תאורתית, אם תצליח להוציא את הבשר מהשיניים עד הסוף, אכן, תוכל לאכול חלב. אבל מדובר בניקיון אבסלוטי, מה שלא שייך למציאות.
    לא מדובר כאן בהחמרה, אלא בדין בסיסי שמקובל על כולם, והוא נלמד מכך שכתוב את איסור בישול גדי 3 פעמים.
    כידוע, בתורה אין אות מיותרת, ולכן חכמים מחוייבים ללמוד מהריבוי הזה. ולכן למדו 3 דברים: איסור בישול, איסור אכילה, ואיסור הנאה.
    אין כאן שום שינוי של החוקים, אלא אך ורק לימוד, העמקה והבנה.
    הרמב"ם לא כתב שום דבר על דעת עצמו, אלא הוא מסכם את דברי המשנה והתלמוד.

    ושוב, נראה לי שדיון אמיתי ונכון קצת יהיה קשה לעשות פה, מחוסר ידע, אפשרות ומקום.

    בכל אופן, מקווה שהייתי מספיק ברור.

    מועדים לשמחה!

    "אהוב את הבקורת כי היא תעמידך על הגובה האמיתי"
    * * *
    מתוך הבנה הדדית, אשמח שלא תגיבו על הודעותי בשבתות וחגי ישראל.
    בכל עניין, אשמח לעזור בפורום תמיכה טכנית / יהדות
    גלישה נעימה ומטורפת :-)

  7. #6
    מנהל ראשי האוואטר של Old Lady
    שם פרטי
    Oshri
    תאריך הצטרפות
    12/2009
    גיל
    33
    הודעות
    13,851
    לייקים
    1116
    נקודות
    550
    משפט מחץ
    Sometimes you have to serve to lead
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי פראגער צפיה בהודעה
    זה נושא מאוד מורכב, שהוא חלק מלימודים לרבנות, ובוודאי אינו מתאים לדיון על רגל אחת.
    קיימות שתי דעות לגבי המצאות הבשר בגוף - האחד אומר שהאיסור הוא על קיום השאריות בבית הבליעה, והשני אומר שמדובר על בשר שבין השיניים (הרמב"ם, כמו שציין ישראל).
    הרמב"ם אומר שבשר שבין השיניים מתכלה או נאבד לאחר שש שעות. לכן, תאורתית, אם תצליח להוציא את הבשר מהשיניים עד הסוף, אכן, תוכל לאכול חלב. אבל מדובר בניקיון אבסלוטי, מה שלא שייך למציאות.
    לא מדובר כאן בהחמרה, אלא בדין בסיסי שמקובל על כולם, והוא נלמד מכך שכתוב את איסור בישול גדי 3 פעמים.
    כידוע, בתורה אין אות מיותרת, ולכן חכמים מחוייבים ללמוד מהריבוי הזה. ולכן למדו 3 דברים: איסור בישול, איסור אכילה, ואיסור הנאה.
    אין כאן שום שינוי של החוקים, אלא אך ורק לימוד, העמקה והבנה.
    הרמב"ם לא כתב שום דבר על דעת עצמו, אלא הוא מסכם את דברי המשנה והתלמוד.

    ושוב, נראה לי שדיון אמיתי ונכון קצת יהיה קשה לעשות פה, מחוסר ידע, אפשרות ומקום.

    בכל אופן, מקווה שהייתי מספיק ברור.

    מועדים לשמחה!
    תודה לך,הבנתי
    גם לך
    נערך לאחרונה על ידי Old Lady; 20-04-2011 בשעה 23:33.

  8. #7
    משתמש משקיע האוואטר של -Ben-
    שם פרטי
    אליהו ענבים
    תאריך הצטרפות
    12/2009
    הודעות
    4,713
    לייקים
    563
    נקודות
    1
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    בתורה כל מה שכתוב זה שאסור לך לאכול גדי עם החלב של אמא שלו.
    זה ה"חכמים" (עם דגש על המרכאות) שאומרים שאסור לאכול מאכלים חלביים עד 6 שעות לאחר ארוחה בשרית.


  9. #8
    משתמש כבוד האוואטר של פראגער
    שם פרטי
    אלי
    תאריך הצטרפות
    02/2011
    הודעות
    7,296
    לייקים
    1999
    נקודות
    454
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי -Ben- צפיה בהודעה
    בתורה כל מה שכתוב זה שאסור לך לאכול גדי עם החלב של אמא שלו.
    זה ה"חכמים" (עם דגש על המרכאות) שאומרים שאסור לאכול מאכלים חלביים עד 6 שעות לאחר ארוחה בשרית.
    כפי שכבר הסברתי -
    אין שום אות מיותרת בתורה, ומכל ייתור 'לכאורה' אנו למדים דבר חדש. לכן, לקחו חכמים את שילוש הכתוב וניתחו אותו לעומק.
    לגבי ה-6 שעות מדובר כבר במדע. להזכירך, הרמב"ם היה איש משכיל ביותר, מדען ורופא בכיר.

    "אהוב את הבקורת כי היא תעמידך על הגובה האמיתי"
    * * *
    מתוך הבנה הדדית, אשמח שלא תגיבו על הודעותי בשבתות וחגי ישראל.
    בכל עניין, אשמח לעזור בפורום תמיכה טכנית / יהדות
    גלישה נעימה ומטורפת :-)

  10. #9
    משתמש משקיע האוואטר של -Ben-
    שם פרטי
    אליהו ענבים
    תאריך הצטרפות
    12/2009
    הודעות
    4,713
    לייקים
    563
    נקודות
    1
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי פראגער צפיה בהודעה
    כפי שכבר הסברתי -
    אין שום אות מיותרת בתורה, ומכל ייתור 'לכאורה' אנו למדים דבר חדש. לכן, לקחו חכמים את שילוש הכתוב וניתחו אותו לעומק.
    לגבי ה-6 שעות מדובר כבר במדע. להזכירך, הרמב"ם היה איש משכיל ביותר, מדען ורופא בכיר.
    כתוב במפורש "לא תבשל גדי בחלב אימו"
    אז עכשיו יש שני דברים שצריך לדבר עליהם,
    1. "בחלב אימו" כתוב במפורש שאסור לבשל את הגדי בחלב של אמא שלו, עכשיו בטח הרמב"ם הביא תירוץ של "אי אפשר לבדוק כל פעם אם זאת באמת אמא שלו" או משהו כזה, אבל בסדר בזה יש עוד טיפה הגיון.
    2."לא תבשל" איך לעזאזל הוא הגיע לזה שאסור שהחלב ייגע בבשר שבין השיניים? כתוב לא לבשל ולפי דעתי החום בפה שלנו הוא לא 180 מעלות כך שסביר להניח שהגדי לא מתבשל לנו בפה.
    עם כל הכבוד לחכמה הגדולה שלו, זה נראה כאילו שהוא פשוט חיפש עוד ועוד חוקים מיותרים ולא קשורים.


  11. #10
    מורחקים
    שם פרטי
    ישראל
    תאריך הצטרפות
    12/2010
    הודעות
    4,725
    לייקים
    644
    נקודות
    558
    פוסטים בבלוג
    3
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי אושרי צפיה בהודעה
    אז מותר לאכול בשר,לצחצח שיניים ואז לאכול חלבי?כי הוא אומר שאסור שיהיה שאריות בשר בשיניים?
    עוד שאלה,אם רמב"ם כתב את זה,משמע זה לא מן התורה?
    עוד שאלה,למה היה כל כך חשוב לרבנים לשנות את חוקי התורה ולהחמיר?
    רמב"ם כותב בספרו גם דינים שהם מן התורה, וגם דינים שהם מדרבנן, כך שזה שציטטתי לך מדברי הרמב"ם זה לא בגלל שהמקור הוא לא מן התורה, אלא בגלל שרמב"ם הוא ספר יותר מסודר וברור.
    כל זה לא רלוונטי לנושא הזה, שברור שהוא אינו מן התורה, ובקושי מדרבנן.

    מקור דין זה, הוא מדברי התלמוד במסכת חולין דף ק"ה (הסוגריים להלן הם מפירוש רש"י):
    אמר רב חסדא: אכל בשר - אסור לאכול גבינה, גבינה - מותר לאכול בשר (משום דבשר מוציא שומן והוא נדבק בפה ומאריך בטעמו). אמר ליה רב אחא בר יוסף לרב חסדא: בשר שבין השינים מהו (האם הוא נחשב בשר לעניין שלא לאכול גבינה עמו עד שיטלנו)? קרי עליה: (במדבר י"א) הבשר עודנו בין שיניהם (משמע שהוא נחשב בשר גם כשהוא בין השינים. אמר מר עוקבא: אנא, להא מלתא, (אני, לעניין זה), חלא בר חמרא (חומץ בן יין) לגבי אבא (לעומת אבי), דאילו אבא - כי הוה אכיל בשרא האידנא לא הוה אכל גבינה עד למחר עד השתא (כשהיה אוכל בשר כעת, לא היה אוכל גבינה עד שיעברו 24 שעות), ואילו אנא - בהא סעודתא הוא דלא אכילנא, לסעודתא אחריתא – אכילנא (ואילו אני, איני אוכל בשר רק באותה סעודה ממש).
    נמצא אם כן, שישנם שני עניינים שונים, האחד בנוגע לבשר שבין השיניים, והשני בנוגע לטעם המצוי בפה והגרון.
    כמו שאפשר לראות ההפסקה שבין בשר לחלב, נאמרה ביחס לבשר שבין השיניים, אך מלבד זאת, מיד אחרי בשר אין לאכול חלב מחמת טעם הבשר שנשאר בפה.
    להלכה נפסק כמו שהיה עושה מר עוקבא, שהיה מפסיק בין הסעודות בגלל שירי הבשר הנשארים בין השינים.
    בנקודה זו נחלקו הפרשנים, מה נקרא הפסקה בין שתי סעודות?
    דעת הרמב"ם והשולחן ערוך היא כמו שהבאתי לך, שההפסק הוא בין סעודת הבוקר לסעודת הערב, שהוא כשש שעות הכי הרבה.
    אך דעת פוסקי אשכנז, והביאם הרמ"א ביו"ד סימן פט סעיף א, כמו שנראה יותר בדברי מר עוקבא, שהעיקר זה להפסיק בין סעודת הבשר לסעודת החלב, ולכן כתבו הם שאם מקנח את פיו משיירי הבשר, ומדיחו במים, זה כבר מספיק בשביל להחשב סעודה אחרת, ואין בזה כל חשש, אך הוסיף על זה הרמ"א, שלצאת מידי חשש, נהגו להוסיף שעה אחת של הפסק גם לשיטות אלו, כדי שיחשב שתי סעודות בוודאי.
    גם לשיטות אלו צריך לברך ברכת המזון או ברכה אחרונה אחרי הבשר, גם כן מאותה סיבה, כדי שלא יחשב לאותה סעודה.
    אבל, הוסיף הרמ"א שיש מדקדקין לנהוג כדעת הרמב"ם והשולחן ערוך, ולהפסיק שש שעות, וכן נכון לעשות.
    למעשה, בקהלות אשכנז יש נוהגים להמתין שלש וחצי שעות, כדי שיחשב רוב שש שעות, ולצאת גם את השיטה המחמירה.
    נערך לאחרונה על ידי ישראל; 21-04-2011 בשעה 14:49.

נושא נעול


הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך


כל הזמנים הם לפי GMT +3. השעה כרגע היא 22:15.
מופעל על ידי vBulletin™ © גרסה 4.1, 2011 vBulletin Solutions, Inc. כל הזכויות שמורות.
פעילות הגולשים
אומנות וגרפיקה
מוזיקה
ספורט
סדרות טלוויזיה
סרטים וקולנוע
קנייה ומכירה
רשתות חברתיות
הבורר 3
פורומי פנאי ובידור
סרטים
סדרות
משחקים
דיבורים
אקטואליה
בעלי חיים
בדיחות והומור
משחקי ספורט
הבורר
מחשבים וטכנולוגיה
תמיכה טכנית
חומרה ומודינג
תוכנות להורדה
סלולארי וגאדג'טים
רקעים למחשב
ציוד הקפי למחשב
אבטחת מידע
תכנות ובניית אתרים
כסף ברשת
אייפון
בריאות ואורח חיים
כושר ופיתוח גוף
דיאטה
צבא וגיוס
יעוץ מיני
מה שבלב
אומנות הפיתוי
יהדות
מיסטיקה ורוחניות
אתאיזם ודתות

נושאים: 2,450,492 | הודעות: 8,151,074 | משתמשים: 315,603 | המשתמש החדש ביותר: upizijoj | עיצוב גרפי: סטודיו עודד בביוף | קידוד: rellect