כמה וכמה סוגיות בתלמוד דנות בפרטי הערמה, וכיצד היא מותרת,
לעתים אנו משתמשים בה לטובתינו ותועלתינו, כך אנו עושים היתר עיסקא, מכירת חמץ, עירוב, פרוזבול.
מן הצד השני חלק גדול מן הפוסקים מתנגדים מאד להיתר מכירה בשביעית, מכשירי גרמא בשבת, ועוד כיוצא בהן.
איך בכלל אפשר לתת לגיטימציה להערמה שהיא עקיפת החוק? ואם נותנים לה לפעמים לגיטימציה, מדוע מתנגדים לה בחמת זעם בהזדמנות אחרת כאילו היא עקירת כל התורה כולה???



ציטוט ההודעה


