היי, אני יודע שאתם מחפשים פה דרשת מוסר בגלל הכותרת אבל לא תקבלו ^^
לא, אני לא רוצה לעשות אותכם בן אדם.
זה העניין:
שמעתי דרשות ושמעתי אנשים שאומרים שהם לא בני אדם והם רוצים לתקן את עצמם והם איומים ונוראים וכל זה.
אפילו נתנו לזה פסוק של "נעשה אדם בצלמנו כדמותנו".
אני לא מדבר על לעשות בן אדם ככה, אני מדבר על באמת לעשות בן אדם, ולא ללכת מכות עם עצמכם שכעסתם לפני 10 דקות.
אני מוכן להתערב שאם אני אשאל את רובכם, אם גדולי הדור נהגו להרביץ לעצמם עד שהפכו למה שהם הפכו - אתם תגידו שבוודאי שלא. אתם יכולים לדמיין גדול דור אחד צועק על עצמו "מה אמרת לשון הרע יא גוי רשע ומסריח?!" ????
לי זה קשה, אבל משהו אחר קל לי לדמיין, וזה בדיוק ההפך.
מה שהצדיקים עושים באמת זה שאם הם עשו עבירה - במקום לצעוק עצמם שהם רעים. הם צועקים על עצמם שהם טובים!
"צדיק כתמר יפרח"
הצדיק נקרא תמר לפי הפסוק הזה, מלשון "תמורה" - החלפה.
הצדיק לוקח את הרע ומחליף אותו בטוב.
אני רוצה להבהיר: הוא לוקח עבירה והופך אותה לזכות!
אז איך הצדיקים עושים את זה?
הם למדו מהמלאכים.
כתוב באיוב אם אני לא טועה "אם יש עליו מלאך מליץ מיני אלף".
הפירוש הוא 'אם יש עליו מלאך אחד בעדו בבית דין של מעלה כסנגור - מול אלף מלאכי חבלה שמקטרגים נגד האדם'
אז מה עושים במצב כזה??
המלאך יכול לעשות דבר מאוד פשוט ולמרות זאת להביא תועלת עצומה:
מספיק שהמלאך מוצא נקודה אחת טובה באדם. ויש לו כבר טענה:
לבן אדם הזה יש כל כך הרבה מקטרגים! אם יש לו הרבה מקטרגים יש לו הרבה יצרים רעים ("המסית הוא המקטרג" בבא בתרא טז.)
ואם ככה סתכלו איזה פלא זה! איך הבן אדם התחזק נגד כל היצרים הרעים בשביל לחטוף איזה מצווה?!
ונחשו מה המצב - אחרי שהמלאך טוען את זה כל הקיטרוגים הופכים לזכויות!!!
כי ככל שיש יותר קיטרוג יש יותר פלא! איך הוא הצליח עם כל הרע שבו לחטוף איזה מעט טוב?!
אם תרצו גם אתם להפוך את כל הקיטרוג לזכויות - אתם צריכים דבר אחד לעשות:
להאמין בזה! תמצאו בכם נקודות טובות ותאמינו שהם שוות יותר מכל העבירות ותדונו את עצמכם לכף זכות!
וזה קורה אוטומטית! אם תרצו לקבל עוד מידע בנושא - קראו את סימן רפ"ב בספר ליקוטי מוהר"ן של רבי נחמן, תקבלו שמה הסבר מעולה להכל.



ציטוט ההודעה