שלום לכולם,הבאתי עוד מדריך לפירוק והרכבת הגלגל!
אז הינה המדריך:
בכתבה זו נסביר כיצד מסירים גלגלים מאופני הרים המצוידים במעצורי חישוק (המכונים מעצורי V). מיומנות זו שימושית במיוחד לצורך שינוע האופניים ברכב, או אחסונם במקום צפוף, כמו גם לצורך החלפת פנימית מפונצ'רת.
לא פחות חשוב: נדגים גם איך להחזיר את הגלגלים למקומם!
בחירת הילוך
ראשית, נעביר את האופניים לגלגל השיניים הקטן ביותר מלפנים ומאחור. ע"י העברת הילוכים עד למספר הגבוה ביותר מימין, והקטן ביותר משמאל
ניתוק המעצורים
ביד אחת נכווץ את מנופי המעצורים , ובשנייה נשלוף את הקבל מהתושבת. מי שיש לו מעצורי דיסק אגב, פטור משלב זה.
כעת מומלץ להפוך את האופניים.
פירוק גלגל קדמי
נפתח את ידית השחרור המהיר.
בגלגל הקדמי זה אינו מספיק, עקב מגרעת במזלג שנועדה למנוע שחרור בלתי מתוכנן של הגלגל.
לכן יש ללסובב את הידית בין 2 ל-4 סיבובים כנגד כיוון השעון, תוך שאנו מחזיקים באום בצד השני.
פירוק גלגל אחורי
בגלגל האחורי מספיק לפתוח את ידית השחרור המהיר, אך כדאי למתוח את המעביר לאחור, על מנת להקל על שליפת הגלגל האחורי.
הרכבת הגלגל
כשמכניסים את הגלגל האחורי, חשוב לוודא שהשרשרת אינה מסובכת. לאחר הכנסתו נוודא שהגלגל יושב במקומו. למרות שלא פתחנו את אום ההידוק בגלגל האחורי, יש לוודא שהמנגנון מכוון נכון, כלאמר סגירת הידית מייצרת התנגדות סבירה. אם הידית נסגרת בקלות מדי, או מסרבת להיסגר, ניתן לכוון את עוצמת הסגירה ע"י סיבוב אום ההידוק
את הידית נסגור כך שתפנה לאחור או למעלה, ולא למטה על-מנת למנוע פתיחה בזמן הרכיבה עקב פגיעת אבן למשל.
נעבור לקדמי, כאן הכנסת הגלגל קלה יותר, אבל לפני סגירת הידית יש להדקה כמספר הסיבובים שרופפנו בפרוק.
חיבור המעצורים
נהפוך את האופניים ונחבר את כבלי המעצורים. שיטת הסגירה כמו בפתיחה: ביד אחד מקרבים את המנופים וביד שניה מחזירים את הקבל למקומו. החזרת שרוול הגומי למקומו תעזור לשמור על הקבל מאבק ולכלוך.
לפני רכיבה - יש לוודא שהברקסים מחוברים היטב ע"י לחיצה של הידיות. לא לשכוח קסדה, ולא לשכוח להנות. להתראות בשבילים
זהו זה סוף המדריך,יום טוב לכולם.




ציטוט ההודעה