קהילות פורומים, הורדות, יעוץ ותמיכה


אשכולות דומים

  1. העולם עדיין זוכר?
    על ידי Ravid בפורום דיבורים
    תגובות: 31
    הודעה אחרונה: 05-08-2011, 18:48
  2. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 04-11-2005, 20:07
  3. מלחמת העולם הראשונה....
    על ידי 8L4(k p1|24+3 בפורום צבא וגיוס
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 01-10-2005, 19:00
  4. חחח אני רואה כל אוהד מכבי שיש לו דרגה חש מלך העולם..
    על ידי לא רשום בפורום בעיות בהרשמה/התחברות
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 19-09-2005, 20:33
  5. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 10-09-2005, 23:23
+ תגובה לנושא
עמוד 2 מתוך 3 << ראשון 123 אחרון >>
מציג תוצאות 16 עד 30 מתוך 44

צורת העולם ע''פ היהדות. - עמוד 2

  1. #16
    משתמש מתקדם האוואטר של firya
    תאריך הצטרפות
    01/2009
    הודעות
    782
    לייקים
    97
    נקודות
    50
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    השאלה הייתה על מנת להעריך אם מי באמת יש לי דיון פה. אני לא אנהל אותו סוג של דיון מול אדם שחושב בצורה רציונלית, ובין אדם שחושב שפיות זה דבר אמיתי.

    כדי שתוכל להשתמש בכתבי היהדות כראיה, אתה צריך להוכיח שמה שרשום בהם הוא אמת. וזה משהו שהוא קצת טריקי בלי פירושים וגם לא תמיד, בגלל שהעובדות אומרות אחרת. אין לי בעיה להשתמש בהיסטוריה, אבל מי אומר לי שאם יש טעויות רבות בספרים האלה, שגם ההיסטוריה הרשומה בהם תיהיה נכונה?
    לא אני קובע עובדה, מי שמציג את הספרים כראיה הוא זה שמציג את הספרים כעובדה, אני רק מעמיד אותו על טעותו. מעבר לכך שעל פי ההיסטוריה, כן היו אלה היוונים שטענו ראשונים שהכוכב עגול, הראשונים לחשב את ההיקף שלו, ואם תברר קצת לגבי הזוהר תראה שהדברים שנרשמו בו הועתקו מהידע שהיה לחכמי יוון. והזוהר עצמו הוא עם מעל ל 250 כתבים שונים שהתגלו. אומנם המידע שרשום בו היה שגוי, אבל אני חייב להודות שזה קונספט מאוד מעניין שהם עדכנו אותו כל כך הרבה, אולי הוא כן בצורה מסויימת היווה את הבסיס לאינטרנט של ימינו. אבל עדיין שפנים וארנבות לא מעלות גרה...
    "One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad"
    יצאתי מדעתי... מיד אשוב.

  2. קישורים ממומנים

  3. #17
    משתמש מתחיל האוואטר של AXX212
    תאריך הצטרפות
    03/2012
    גיל
    32
    הודעות
    464
    לייקים
    48
    נקודות
    50
    משפט מחץ
    אל תרצה מה שאתה משיג תשיג את מה שאתה רוצה!
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי S.P.Q.R צפיה בהודעה
    שטויות במיץ, הזהר אומר בפירוש שיש 7 עולמות,
    כל אחד גדול מהשני, ואנחנו בעולם הכי גדול.

    ויש מפלצות מתחתינו וכל מניי שטויות כאלה,
    קיצר,לך תעבוד על מישהו אחר.

    כי בינתיים יש אתאיסטים שחישבו 300 שנה לפני הספירה,
    מה קוטר כדו"א, ככה שזה לא רלוונטי גם אם זה היה נכון.

    אל תמציא דברים!!!
    עם המפלצת שסוחבת עולם לא, וממש לא כתוב בזוהר!!!

  4. #18
    משתמש מתקדם האוואטר של firya
    תאריך הצטרפות
    01/2009
    הודעות
    782
    לייקים
    97
    נקודות
    50
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי AXX212 צפיה בהודעה
    אל תמציא דברים!!!
    עם המפלצת שסוחבת עולם לא, וממש לא כתוב בזוהר!!!
    הזוהר אומר שהעולם עומד על עמודים בכלל.. כן עד כדי כך שונה ממפלצת. תתחיל מ 1:25, ואחרי זה לך תקרא ספר:
    נערך לאחרונה על ידי firya; 28-03-2012 בשעה 16:55.
    "One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad"
    יצאתי מדעתי... מיד אשוב.

  5. #19
    משתמש מתחיל האוואטר של AXX212
    תאריך הצטרפות
    03/2012
    גיל
    32
    הודעות
    464
    לייקים
    48
    נקודות
    50
    משפט מחץ
    אל תרצה מה שאתה משיג תשיג את מה שאתה רוצה!
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי firya צפיה בהודעה
    הזוהר אומר שהעולם עומד על עמודים בכלל.. כן עד כדי כך שונה ממפלצת. תתחיל מ 1:25, ואחרי זה לך תקרא ספר:
    זה לא כפשוטו עמוד תקרא יותר שם ותבין שמדובר במטאפורה
    לשון המשנה במסכת אבות "על שלושה דברים העולם עומד על התורה ועל העבודה ועל גמילות חסדים"
    עומד,עמודים זה מטאפורה לא יותר.

  6. #20
    משתמש מתקדם האוואטר של firya
    תאריך הצטרפות
    01/2009
    הודעות
    782
    לייקים
    97
    נקודות
    50
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ברור שזה מטפורה.
    (נאמר בנימה צינית כמו שמדברים לילד בן 3 שאומר משהו לא הגיוני בעליל)


    רק שיש בעיה. זה לא.
    "One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad"
    יצאתי מדעתי... מיד אשוב.

  7. #21
    משתמש מתחיל האוואטר של AXX212
    תאריך הצטרפות
    03/2012
    גיל
    32
    הודעות
    464
    לייקים
    48
    נקודות
    50
    משפט מחץ
    אל תרצה מה שאתה משיג תשיג את מה שאתה רוצה!
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי firya צפיה בהודעה
    ברור שזה מטפורה.
    (נאמר בנימה צינית כמו שמדברים לילד בן 3 שאומר משהו לא הגיוני בעליל)


    רק שיש בעיה. זה לא.

    לא ירדתי לפסים אישיים וגם כעת לא ארד לעלבונות. חשבתי שזה לא הרמה כאן...
    אם יש לך סיבה למה זה לא-אנא ספר לי, ערב טוב

  8. #22
    משתמש מתקדם האוואטר של firya
    תאריך הצטרפות
    01/2009
    הודעות
    782
    לייקים
    97
    נקודות
    50
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    לא. בוא תגיד לי אתה על פי מה החלטת שזה מטפורה?
    אחרי שברור שהעולם האמיתי שונה מכתבי הקודש? זה לא סיבה, זה תירוץ.
    "One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad"
    יצאתי מדעתי... מיד אשוב.

  9. #23
    משתמש מתחיל האוואטר של AXX212
    תאריך הצטרפות
    03/2012
    גיל
    32
    הודעות
    464
    לייקים
    48
    נקודות
    50
    משפט מחץ
    אל תרצה מה שאתה משיג תשיג את מה שאתה רוצה!
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    במה ברור ששונה העולם האמיתי מכתבי הקודש?
    (בבקשה...אל תגיד לי "בזה!" חחחח)

  10. #24
    משתמש מתקדם האוואטר של firya
    תאריך הצטרפות
    01/2009
    הודעות
    782
    לייקים
    97
    נקודות
    50
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    אנשים לא הופכים למלח, ימים לא נחצים לחצי, אין נחשים מדברים, אין ליקוי חמה בלי שהירח במיקום הנכון, צפרדעים לא נופלות מהשמים, ערים לא מתפרקים מקולות של אנשים צוהלים ברחובות, אנשים לא מבלים ימים בתוך דג ונשארים בחיים... (כן פסח משפיע על הפוסט הזה)

    לגבי פרטים על העולם שבו אנו חיים, היהדות קובעת נחרצות מידע שגוי שלא תואם את המציאות, כמו מבנה העולם, המורכב משכבות של עולמות אחד על גבי השני ועומד על עמודים, שפנים לא מעלים גרה, ועוד.

    ועכדשיו, עמדת להסביר מאיפה לך היידע הוודאי שהכל מטאפורה? בגלל שיש דברים שרשומים ממש בבירור.
    "One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad"
    יצאתי מדעתי... מיד אשוב.

  11. #25
    משתמש מתקדם האוואטר של moshe7007
    שם פרטי
    משה
    תאריך הצטרפות
    05/2010
    גיל
    29
    הודעות
    550
    לייקים
    63
    נקודות
    74
    משפט מחץ
    "החכמה - אבידת המאמין, צריך שיבקשנה אפילו בדברי הכופרים." (ר' שלמה אבן גבירול)
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    כולכם מדברים בלי לראות את הזוהר בפנים וסתם מקשקשים. הזוהר זה ספר מאוד נגיש למה כ"כ קשה לכם שניה לראות מה באמת כתוב במקום להתווכח סתם? בכל אופן, הנה הקטע המלא של הזוהר, אני אשים אותו בספוילר כי הוא ארוך. שחור זה הזוהר וכחול זה התרגום.

    ספוילר:
    אִם זֶבַח שְׁלָמִים קָרְבָּנוֹ. רִבִּי יְהוּדָה פָּתַח, (בראשית א) וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי רָקִיעַ בְּתוֹךְ הַמָּיִם וְגוֹ'. תָּא חֲזֵי, בְּשַׁעֲתָא דְּבָרָא קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא עָלְמָא, בָּרָא ז' רְקִיעִים לְעֵילָּא, בָּרָא ז' אֲרָצוֹת לְתַתָּא, ז' יַמִּים, ז' נְהָרוֹת, ז' יוֹמִין, ז' שָׁבוּעוֹת, ז' שָׁנִים. ז' פְּעָמִים. ז' אַלְפֵי שְׁנִין דַּהֲוֵי עָלְמָא, קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בִּשְׁבִיעָאָה דְּכֹלָּא.

    אִם זֶבַח שְׁלָמִים קָרְבָּנוֹ. רַבִּי יְהוּדָה פָּתַח, (בראשית א) וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי רָקִיעַ בְּתוֹךְ הַמָּיִם וְגוֹ'. בּא רְאֵה, בְּשָׁעָה שֶׁבָּרָא הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא אֶת הָעוֹלָם - בָּרָא שִׁבְעָה רְקִיעִים לְמַעְלָה, בָּרָא שֶׁבַע אֲרָצוֹת לְמַטָּה, שִׁבְעָה יַמִּים, שִׁבְעָה נְהָרוֹת, שִׁבְעָה יָמִים, שִׁבְעָה שָׁבוּעוֹת, שֶׁבַע שָׁנִים, שֶׁבַע פְּעָמִים. שִׁבְעָה אַלְפֵי שָׁנִים יִהְיֶה הָעוֹלָם, וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בַּשְּׁבִיעִי שֶׁל הַכֹּל.

    ז' שְׁחָקִים (ס''א רקיעין) לְעֵילָּא, וּבְכָל חַד וְחַד כֹּכָבִים וּמַזָּלוֹת, וְשַׁמָּשִׁין דִּמְשַׁמְּשִׁין בְּכָל רְקִיעָא וּרְקִיעָא. וּבְכֻלְּהוּ מֵאִלֵּין, רְתִיכִין אִלֵּין עַל אִלֵּין, לְקַבְּלָא עָלַיְיהוּ עוֹל מַלְכוּתָא דְּמָארִיהוֹן. וּבְכֻלְּהוּ רְקִיעִין אִית רְתִיכִין וְשַׁמָּשִׁין, מְשַׁנְיָין דָּא מִן דָּא, אִלֵּין עַל אִלֵּין, מִנְּהוֹן בְּו' גַּדְפִּין, וּמִנְּהוֹן בְּד' גַּדְפִּין. מִנְּהוֹן בְּד' פָּנִים. וּמִנְּהוֹן בִּתְרֵין פָּנִים, וּמִנְּהוֹן בְּחַד. מִנְּהוֹן אֶשָּׁא דְּלָהִיט. מִנְּהוֹן מַיָּא. מִנְּהוֹן רוּחָא. הֲדָא הוּא דִּכְתִּיב, (תהלים קד) עוֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ להֵט.

    שִׁבְעָה שְׁחָקִים (רקיעים) לְמַעְלָה, וּבְכָל אֶחָד וְאֶחָד כּוֹכָבִים וּמַזָּלוֹת וְשַׁמָּשִׁים שֶׁמְּשַׁמְּשִׁים בְּכָל רָקִיעַ וְרָקִיעַ. וּבְכֻלָּם מֵאֵלּוּ, מֶרְכָּבוֹת אֵלּוּ עַל אֵלּוּ, לְקַבֵּל עֲלֵיהֶם עֹל מַלְכוּת רִבּוֹנָם, וּבְכָל הָרְקִיעִים יֵשׁ מֶרְכָּבוֹת וְשַׁמָּשִׁים מְשֻׁנִּים זֶה מִזֶּה אֵלּוּ עַל אֵלּוּ, מֵהֶם בְּשֵׁשׁ כְּנָפַיִם, וּמֵהֶם בְּאַרְבַּע כְּנָפַיִם. מֵהֶם בְּאַרְבַּע פָּנִים, וּמֵהֶם בִּשְׁתֵּי פָנִים, וּמֵהֶם בְּאַחַת. מֵהֶם אֵשׁ לוֹהֵט, וּמֵהֶם מַיִם. מֵהֶם רוּחַ. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (תהלים קד) עוֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט.

    וְכֻלְּהוּ רְקִיעִין, אִלֵּין עַל אִלֵּין כְּגִלְדֵּי בְּצָלִים, אִלֵּין לְתַתָּא, וְאִלֵּין לְעֵילָּא. וְכָל רְקִיעָא וּרְקִיעָא, אַזְלָא וְרַעֲשָׁא מֵאֵימָתָא דְּמָארֵיהוֹן. עַל פּוּמֵיהּ נַטְלִין, וְעַל פּוּמֵיהּ קַיְימִין. וְעֵילָּא מְכֻּלְּהוּ קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, דְּנָטִיל כֹּלָּא בְּחֵילֵיהּ וְתוּקְפֵּיהּ. כְּגַוְונָא דָּא שִׁבְעָה אֲרָצוֹת לְתַתָּא, וְכֻלְּהוּ בְּיִשּׁוּבָא בַּר (דף י' ע''א) דְּאִלֵּין עִלָּאִין וְאִלֵּין תַּתָּאִין. וְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל עִלָּאָה מִכֹּלָּא, וִיְרוּשָׁלַ ם עִלָּאָה מִכָּל יִשׁוּבָא.

    וְכָל הָרְקִיעִים אֵלּוּ עַל אֵלּוּ כְּגִלְדֵי בְצָלִים, אֵלּוּ לְמַטָּה וְאֵלּוּ לְמַעְלָה. וְכָל רָקִיעַ וְרָקִיעַ הוֹלֵךְ וְרוֹעֵשׁ מֵאֵימַת רִבּוֹנָם. עַל פִּיו נוֹסְעִים, וְעַל פִּיו עוֹמְדִים. וּמֵעַל לְכֻלָּם הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא שֶׁנּוֹשֵׂא הַכֹּל בְּחֵילוֹ וְתָקְפּוֹ. כְּמוֹ כֵן שֶׁבַע אֲרָצוֹת לְמַטָּה, וְכֻלָּם בְּיִשּׁוּב, פְּרָט שֶׁאֵלֶּה עֶלְיוֹנִים וְאֵלֶּה תַחְתּוֹנִים. וְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל עֶלְיוֹנָה מֵהַכֹּל, וִירוּשָׁלַיִם עֶלְיוֹנָה מִכָּל יִשּׁוּב.

    וחַבְרָנָא יַתְבֵי דָּרוֹמָא, חָמוּ בְּסִפְרֵי קַדְמָאֵי, וּבְסִפְרָא דְּאָדָם, דְּהָכִי מְחַלֵּק כָּל אִינּוּן אֲרָצוֹת, דְּכֻלְּהוּ מִשְׁתַּכְּחֵי לְתַתָּא, כְּגַוְונָא דְּאִינּוּן רְקִיעִין דִּלְעֵילָּא. אִלֵּין עַל אִלֵּין, וְאִלֵּין עַל אִלֵּין וּבֵין כָּל אַרְעָא וְאַרְעָא, רָקִיעַ דְּמַפְרִשׁ בֵּין דָּא לְדָא. וְעַל דָּא כֻּלְּהוּ אֲרָצוֹת פְּרִישָׁן בִּשְׁמָהָן. וּבֵינַיְיהוּ גַּן עֵדֶן וְגֵיהִנָם. וְאִית בֵּינַיְיהוּ בִּרְיָין מְשַׁנְיָין, אִלֵּין מִן אִלֵּין, כְּגַוְונָא דִּלְעֵילָּא. מִנְּהוֹן בִּתְרֵין אַנְפִּין, וּמִנְּהוֹן בְּד', וּמִנְּהוֹן בְּא'. וְחֵיזוּ דְּאִלֵּין לָאו כְּאִלֵּין.

    וַחֲבֵרֵינוּ יוֹשְׁבֵי הַדָּרוֹם רָאוּ בְּסִפְרֵי הַקַּדְמוֹנִים וּבְסִפְרוֹ שֶׁל אָדָם, שֶׁכָּךְ מְחֻלָּקִים כָּל הָאֲרָצוֹת הַלָּלוּ, שֶׁכֻּלָּם נִמְצָאִים לְמַטָּה כְּמוֹ אוֹתָם הָרְקִיעִים שֶׁלְּמַעְלָה, אֵלּוּ עַל אֵלּוּ וְאֵלּוּ עַל אֵלּוּ, וּבֵין כָּל אֶרֶץ וְאֶרֶץ רָקִיעַ מַפְרִיד בֵּין זֶה לָזֶה, וְלָכֵן כָּל הָאֲרָצוֹת מְפֹרָשׁוֹת בְּשֵׁמוֹת, וּבֵינֵיהֶן גַּן עֵדֶן וְגֵיהִנֹּם, וְיֵשׁ בֵּינֵיהֶן בְּרִיּוֹת מְשֻׁנּוֹת אֵלּוּ מֵאֵלּוּ, כְּמוֹ שֶׁלְּמַעְלָה, מֵהֶן בִּשְׁתֵּי פָנִים וּמֵהֶן בְּאַרְבַּע וּמֵהֶן בְּאַחַת, וּמַרְאֶה שֶׁל אֵלֶּה אֵינוֹ כְאֵלֶּה.

    ואִי תֵּימָא, הָא כָּל בְּנֵי עָלְמָא מֵאָדָם נַפְקוּ, (לאו הכי דלא) וְכִי נָחִית אָדָם הָרִאשׁוֹן לְכֻלְּהוּ אֲרָצוֹת, וְאוֹלִיד בְּנִין, וְכַמָּה נָשִׁין הֲווֹ לֵיהּ. אֶלָּא, אָדָם לָא אִשְׁתְּכַח אֶלָּא בְּהַאי עָלְמָא עִלָּאָה מְכֻּלְּהוּ, דְּאִקְרֵי תֵּבֵל, כִּדְאַמְרִינָן דִּכְתִּיב (משלי ח) (ס''א משחקת בתבל ארצו) וַיְצַו לְתֵבֵל אַרְצוֹ. וְהַאי תֵּבֵל אֲחִידָא בִּרְקִיעַ דִּלְעֵילָּא, וְאִתְאֲחִידָא בִּשְׁמָא עִלָּאָה. הֲדָא הוּא דִכְתִיב, (תהלים ט) וְהוּא יִשְׁפּוֹט תֵּבֵל בְּצֶדֶק. בְּצֶדֶק וַדַּאי. בְּגִין כָּךְ בְּנוֹי דְּאָדָם, אִשְׁתְּכָחוּ בְּהַאי אַרְעָא עִלָּאָה דְּאִקְרֵי תֵּבֵל. ואִינּוּן עִלָּאִין עַל כֹּלָּא, כְּגַוְונָא דִּלְעֵילָּא.

    וְאִם תֹּאמַר, הֲרֵי כָּל בְּנֵי הָעוֹלָם יָצְאוּ מֵאָדָם, (אינו כך, שלא) וְכִי יָרַד אָדָם הָרִאשׁוֹן לְכָל הָאֲרָצוֹת וְהוֹלִיד בָּנִים? וְכַמָּה נָשִׁים הָיוּ לוֹ? אֶלָּא אָדָם לֹא נִמְצָא אֶלָּא בָּעוֹלָם הָעֶלְיוֹן הַזֶּה מִכֻּלָּם, שֶׁנִּקְרָא תֵבֵל, כְּמוֹ שֶׁאָמַרְנוּ, שֶׁכָּתוּב (משלי ח) (משחקת בתבל ארצו) וַיְצַו לְתֵבֵל אַרְצוֹ. וְהַתֵּבֵל הַזּוֹ אֲחוּזָה בָּרָקִיעַ שֶׁלְּמַעְלָה וְנֶאֱחֶזֶת בַּשֵּׁם הָעֶלְיוֹן. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (תהלים ט) וְהוּא יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק. בְּצֶדֶק וַדַּאי. מִשּׁוּם כָּךְ בָּנָיו שֶׁל אָדָם נִמְצָאִים בָּאָרֶץ הָעֶלְיוֹנָה הַזּוֹ שֶׁנִּקְרֵאת תֵּבֵל. וְהֵם עֶלְיוֹנִים עַל הַכֹּל, כְּמוֹ שֶׁלְּמַעְלָה.

    מַאי טַעְמָא. כְּמָה דִּלְעֵילָּא לְכֻלְּהוּ רְקִיעִים, אִית רָקִיעַ עִלָּאָה, מְכֻּלְּהוּ, וּלְעֵילָּא אִשְׁתְּכַח כִּסֵּא דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, כְּמָה דְאַתְּ אָמֵר (יחזקאל א) כְּמַרְאֵה אֶבֶן סַפִּיר דְּמוּת כִּסֵּא וְעַל דְּמוּת הַכִּסֵּא דְּמוּת כְּמַרְאֵה אָדָם עָלָיו מִלְמָעְלָה. אוּף הָכָא בְּהַאי תֵּבֵל, אִשְׁתְּכַח מַלְכָּא דְּכֹלָּא, וּמַאן אִיהוּ אָדָם. מַה דְּלָא אִשְׁתְּכַח בְּכֻלְּהוּ תַּתָּאִין.

    מָה הַטַּעַם? כְּמוֹ שֶׁלְּמַעְלָה לְכָל הָרְקִיעִים יֵשׁ רָקִיעַ עֶלְיוֹן מִכֻּלָּם, וּלְמַעְלָה נִמְצָא כִּסְאוֹ שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר כְּמַרְאֵה אֶבֶן סַפִּיר דְּמוּת כִּסֵּא וְעַל דְּמוּת הַכִּסֵּא דְּמוּת כְּמַרְאֵה אָדָם עָלָיו מִלְמָעְלָה. אַף כָּאן בַּתֵּבֵל הַזּוֹ נִמְצָא הַמֶּלֶךְ שֶׁל הַכֹּל, וּמִיהוּ? אָדָם, מַה שֶּׁלֹּא נִמְצָא בְּכָל הַתַּחְתּוֹנִים.

    ואִינּוּן תַּתָּאִין מֵאָן אָתוּ. אֶלָּא מִקִסְטוֹרָא (נ''א מקטורא) דְּאַרְעָא, וְסִיוּעָא דִּרְקִיעָא דִּלְעֵילָּא, נָפְקִין בִּרְיָין מְשַׁנְיָין אִלֵּין מִן אִלֵּין, מִנְּהוֹן בִּלְבוּשִׁין, מִנְּהוֹן בִּקְלִיפִין, כְּאִלֵּין תּוֹלָעִין דְּמִשְׁתַּכְּחֵי בְּאַרְעָא, מִנְּהוֹן בִּקְלִיפִין סוּמָקִין, אוּכָמִין חִוָּורִין, וּמִנְּהוֹן מִכָּל גַּוְונִין. כַּךְ כָּל בִּרְיָין כְּגַוְונָא דָּא. וְלָא אִשְׁתְּכָחוּ בְּקִיּוּמָא בַּר עֶשֶׂר שְׁנִין. (או יתיר ס''א מעט או פחות מעט)

    וְאוֹתָם תַּחְתּוֹנִים מֵאֵיפֹה בָּאוּ? אֶלָּא מֵהָאֵדִים (מעשן) שֶׁל הָאָרֶץ וְהַסִּיּוּעַ שֶׁל הָרָקִיעַ שֶׁלְּמַעְלָה, יוֹצְאִים בְּרִיּוֹת מְשֻׁנּוֹת אֵלּוּ מֵאֵלּוּ, מֵהֶם בִּלְבוּשִׁים, מֵהֶם בִּקְלִפּוֹת, כַּתּוֹלָעִים הַלָּלוּ שֶׁנִּמְצָאוֹת בָּאָרֶץ, מֵהֶן בִּקְלִפּוֹת אֲדֻמּוֹת, שְׁחוֹרוֹת וּלְבָנוֹת, וּמֵהֶן מִכָּל הַגְּוָנִים. כָּךְ כָּל הַבְּרִיּוֹת כְּמוֹ כֵן, וְלֹא נִמְצָאִים בְּקִיּוּם, רַק עֶשֶׂר שָׁנִים (או יותר. ס''א מעט או פחות מעט).

    וּבְסִפְרָא דְּרַב הַמְנוּנָא סָבָא, פָּרִישׁ יַתִּיר, דְּהָא כָּל יִשׁוּבָא מִתְגַּלְגְּלָא בְּעִגוּלָא כַּכַּדּוּר, אִלֵּין לְתַתָּא, וְאִלֵּין לְעֵילָּא, וְכָל אִינּוּן בִּרְיָין מְשַׁנְיָין בְּחֶזְוַויְיהוּ מִשִׁנוּיָא דַּאֲוִירָא. כְּפוּם כָּל אֲתַר וַאֲתַר, וְקַיְימִין בְּקִיּוּמַיְיהוּ כִּשְׁאָר בְּנֵי נָשָׁא.

    וּבְסִפְרוֹ שֶׁל רַב הַמְנוּנָא סָבָא פֵּרַשׁ יוֹתֵר, שֶׁהֲרֵי כָּל הַיִּשּׁוּב מִתְגַּלְגֵּל בְּעִגּוּל כְּמוֹ כַּדּוּר, אֵלֶּה לְמַטָּה וְאֵלּוּ לְמַעְלָה, וְכָל אוֹתָן בְּרִיּוֹת מְשֻׁנּוֹת בְּמַרְאֵיהֶן מִשִּׁנּוּי הָאֲוִיר כְּפִי כָּל מָקוֹם וּמָקוֹם, וְעוֹמְדוֹת בְּקִיּוּמָן כְּמוֹ שְׁאָר בְּנֵי אָדָם.

    ועַל דָּא אִית אֲתַר בְּיִשּׁוּבָא, כַּד נָהִיר לְאִלֵּין, חָשִׁיךְ לְאִלֵּין, לְאִלֵּין יְמָמָא, וּלְאִלֵּין לֵילְיָא. וְאִית אֲתַר דְּכוּלֵיהּ יְמָמָא, וְלָא אִשְׁתְּכַח בֵּיהּ לֵילְיָא, בַּר בְּשַׁעֲתָא חֲדָא זְעֵירָא. וְהַאי דְּאָמַר בְּסִפְרֵי קַדְמָאֵי, וּבְסִפְרָא דְּאָדָם הָרִאשׁוֹן הָכִי הוּא. דְּהָכִי כְּתִיב, (תהלים קלט) אוֹדְךָ עַל כִּי נוֹרָאוֹת נִפְלֵיתִי נִפְלָאִים מַעֲשֶׂיךָ. וּכְתִיב, (תהלים קד) מַה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ ה'. וְעַל דָּא, כֹּלָּא שַׁפִּיר. וְרָזָא דָּא אִתְמְסַר לְמָארֵיהוֹן דְּחָכְמְתָא, וְלָא לִמְפָלְגֵי תְּחוּמִין, בְּגִין דְּאִיהוּ רָזָא עֲמִיקָא דְּאוֹרַיְיתָא.

    וְלָכֵן יֵשׁ מָקוֹם בַּיִּשּׁוּב, כְּשֶׁמֵּאִיר לְאֵלֶּה חָשׁוּךְ לְאֵלֶּה, לְאֵלֶּה יוֹם וּלְאֵלֶּה לַיְלָה. וְיֵשׁ מָקוֹם שֶׁכֻּלּוֹ יוֹם, וְלֹא נִמְצָא בּוֹ לַיְלָה פְּרָט לְשָׁעָה אַחַת קְטַנָּה. וְזֶה שֶׁאָמַר בְּסִפְרֵי הַקַּדְמוֹנִים, וּבְסִפְרוֹ שֶׁל אָדָם הָרִאשׁוֹן כָּךְ הוּא. שֶׁכָּךְ כָּתוּב, (תהלים קלט) אוֹדְךְ עַל כִּי נוֹרָאוֹת נִפְלֵיתִי נִפְלָאִים מַעֲשֶׂיךְ. וְכָתוּב (שם קד) מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךְ ה'. וְלָכֵן הַכֹּל יָפֶה. וְסוֹד זֶה נִמְסָר לְבַעֲלֵי הַחָכְמָה, וְלֹא לִמְחַלְּקֵי תְחוּמִים, מִשּׁוּם שֶׁהוּא סוֹד עָמֹק שֶׁל הַתּוֹרָה.

    כְּגַוונָא דָּא אִית בְּיַמָּא. דְּאִית בֵּיהּ כַּמָה בִּרְיָין מְשַׁנְיָין דָּא מִן דָּא. הֲדָא הוּא דִכְתִיב, (תהלים קד) זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדַיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדוֹלוֹת שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן וְגוֹ'. וְכֹלָּא תַּלְיָיא דָּא בְּדָא (ומתקשרא דא בדא), וְכֹלָּא כְּגַוְונָא דִּלְעֵילָּא. וּבְכֻלְּהוּ עָלְמִין לָא שַׁלְטָא בְּכֹלָּא בַּר אָדָם, וְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא עָלֵיהּ.

    כְּמוֹ כֵן יֵשׁ בַּיָּם, שֶׁיֵּשׁ בּוֹ כַּמָּה בְרִיּוֹת מְשֻׁנּוֹת זוֹ מִזּוֹ. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (שם) זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדַיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדלוֹת שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן וְגוֹ'. וְהַכֹּל תָּלוּי זֶה בָּזֶה (ומתקשר זה בזה), וְהַכֹּל כְּמוֹ שֶׁלְּמַעְלָה. וּבְכָל הָעוֹלָמוֹת אֵין שׁוֹלֵט בַּכֹּל, רַק אָדָם, וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מֵעָלָיו.

    רִבִּי נְהוֹרָאי סָבָא פָּרִישׁ לְיַמָּא רַבָּא, וְאִתְרְגִּישׁ יַמָּא, וְאִתְאֲבִידוּ כָּל אִינּוּן דַּהֲווֹ בְּאַרְבָּא, וְאִתְרְחִישׁ לֵיהּ נִיסָא, וְנָחַת בִּשְׁבִילִין יְדִיעָן בְּלִבָּא דְּיַמָּא, וְנָפַק תְּחוֹת יַמָּא לְיִשׁוּבָא חֲדָא, וְחָמָא מֵאִינּוּן בִּרְיָין, כֻּלְּהוּ זְעִירִין. וַהֲווּ מְצַלֵּי צְלוֹתָא, וְלָא יָדַע מַאי קָא אַמְרֵי. אִתְרְחִישׁ לֵיהּ נִיסָא, וְסָלִיק. אָמַר, זַכָּאִין אִינּוּן צַדִּיקַיָּיא, דְּמִשְׁתַּדְּלֵי בְּאוֹרַיְיתָא, וְיַדְעִין סְתִימִין דְּרָזֵי עִלָּאֵי. וַוי לְאִינּוּן דְּאַפְלִיגוּ עַל מִלֵיהוֹן וְלָא מְהֵימְנֵי.

    רַבִּי נְהוֹרַאי סָבָא פָּרַשׁ לַיָּם הַגָּדוֹל, וְהִתְרַעֵשׁ הַיָּם, וְנֶאֶבְדוּ כָּל אוֹתָם שֶׁהָיוּ בַסְּפִינָה, וְהִתְרַחֵשׁ לוֹ נֵס, וְיָרַד בִּשְׁבִילִים יְדוּעִים לְלֵב הַיָּם, וְיָצָא תַחַת הַיָּם לְיִשּׁוּב אֶחָד, וְרָאָה מֵאוֹתָן הַבְּרִיּוֹת כֻּלָּן קְטַנּוֹת, וְהָיוּ מִתְפַּלְלִים תְּפִלָּה, וְלֹא יָדַע מָה אוֹמְרִים. הִתְרַחֵשׁ לוֹ נֵס וְעָלָה. אָמַר, אַשְׁרֵיהֶם הַצַּדִּיקִים שֶׁמִּשְׁתַּדְּלִים בַּתּוֹרָה וְיוֹדְעִים נִסְתְּרֵי הַסּוֹדוֹת הָעֶלְיוֹנִים. אוֹי לְאוֹתָם שֶׁחוֹלְקִים עַל דִּבְרֵיהֶם וְלֹא מַאֲמִינִים.


    ציטוט נכתב במקור על ידי noamXD צפיה בהודעה
    כשנשאל רבי שמעון בר יוחאי אם התורה צופה את הכל אז איך העולם נראה בדיוק?
    ענה רבי שמעון בר יוחאי לפני יותר מ 2000 שנה:
    ''כל ישובא דעלמא מתגלגלא בעיגולא ככדור''.
    - כל העולם זה כדור שמתגלגל בחלל.
    ''אלין לתתא ואלין לעלא''.
    - יש אנשים בתחתית הכדור, ויש אנשים בחלק העליון של הכדור.
    ''כד נאיר לאלין חשיך לאלין''.
    - כשמאיר לאלה, אומר הזהר, מחשיך לאלה.
    ''לאלין יממא לאלין לילא''.
    - וכשלאלה יום לאלה לילה.
    והכנסיות, שטענו שהעולם שטוח, עמדו מהצד ולעגו לעם ישראל.
    אם היית באמת קורא את הזוהר ולא שומע איזה הרצאה שמסלפת את כל מה שכתוב, לא היית אומר את השטויות האלה.
    יש לך טעות כבר בשורה הראשונה: רשב"י לא אמר את מה שאמר כי שאלו אותו איך העולם נראה, אלא בהקשר אחר לגמרי.
    ובכלל, כשהזוהר אומר אילן לעלא ואלין לתתא הוא מתכוון לבני אדם ולמפלצות שחיות מתחת לאדמה. הזוהר הבין שהעולם לא כדורי והוא אומר ליש ליצורים שמתחת לאדמה אור בחק משעות היום, (כמובן שזה בלתי אפשרי בעולם כדורי כי הוא סגור מכל הצדדים, בניגוד לעולם שטוח.)

    ציטוט נכתב במקור על ידי noamXD צפיה בהודעה
    איזה 7 עולמות?
    לא שבע עולמות כמו שלנו תיהיה בטוח. עולמות עליונים וזה לא ממש עולמות ואתה, בלי להעליב בחיים לא תוכל להבין את הזהר וספרים דומים לו כמו הקבלה. בחיים. ושלא תחשוב שאני מתנשא או משהו כי גם אני לא.

    אפשר ציטוטים מדוייקים שהזהר רשם שיש מפלצות?
    לפי מה ששאלתי את המורה שלי להיסטוריה את צורת העולם גילו כולם לפני כ 500 שנה ושבט המאיה חשדו שהעולם עגול קצת לפני בערך לפני 1000 שנה.
    בלי להעליב אבל אתה האחרון שיכול לומר למישהו שהוא לא יבין את הזוהר וספרים קבליים אחרים, כי למעשה אין לך מושג מה הזוהר אומר. גם מה שאתה חושב שאתה יודע, פשוט לא הבנת נכון.
    עכשיו אני אענה בדיוק על מה שאמרת:
    "איזה 7 עולמות?"
    "בָּרָא ז' רְקִיעִים לְעֵילָּא, בָּרָא ז' אֲרָצוֹת לְתַתָּא"
    "ז' שְׁחָקִים (ס''א רקיעין) לְעֵילָּא, וּבְכָל חַד וְחַד כֹּכָבִים וּמַזָּלוֹת..."
    "כְּגַוְונָא דָּא שִׁבְעָה אֲרָצוֹת לְתַתָּא..."

    "אפשר ציטוטים מדוייקים שהזהר רשם שיש מפלצות?"
    "וְאִית בֵּינַיְיהוּ בִּרְיָין מְשַׁנְיָין, אִלֵּין מִן אִלֵּין, כְּגַוְונָא דִּלְעֵילָּא. מִנְּהוֹן בִּתְרֵין אַנְפִּין, וּמִנְּהוֹן בְּד', וּמִנְּהוֹן בְּא'. וְחֵיזוּ דְּאִלֵּין לָאו כְּאִלֵּין." (הוא מדבר על הארצות לא על הרקיעים.)

    "לפי מה ששאלתי את המורה שלי להיסטוריה את צורת העולם גילו כולם לפני כ 500 שנה ושבט המאיה חשדו שהעולם עגול קצת לפני בערך לפני 1000 שנה."
    אם המורה שלך להיסטוריה באמת אמרה את זה, זה ממש מחדל.
    אריסטו גילה את זה ראשון, והעלו את הטענה הזאת פיתגורס ואפלטון לפניו. תקרא כאן:
    http://davidson.weizmann.ac.il/onlin...9E%D7%AA%D7%99
    תגיד למורה שלך להיסטוריה שלא תבלבל את המוח בדברים שהיא לא מבינה.

    ציטוט נכתב במקור על ידי פראגער צפיה בהודעה
    אופיר, לאחרונה התפעלתי דווקא שאתה ממהר פחות להסיק מסקנות ויותר נצמד לדיון הנקי ולמקורות, שאפו.

    לצערי בדיון הזה גם אתה וגם חברך המלומד מפריחים שמועות מהזהר, שלא קשורות בכלל למה שכתוב שם.
    הזהר מדבר על עולמות רוחניים, כוחות נפש ומדרגות רוחניות. גם בעולמות עליהם הוא מדבר אנחנו נמצאים בעולם הנמוך ביותר, ולא הגבוה ביותר כפי שצויין. כל הנסיון כאן לזלזל בו גרם למלעיגים להשמע בורים מעט וחבל.

    לא בכדי על מנת ללמוד את ספר הזהר יש להקדים לימוד מקיף ומורכב של כל חלקי התורה, אחרת ההבנה שלו נראית כמו הסרטונים שמובאים כאן מיוטיוב.
    כנראה שלכבודו אין ידע מקיף בכל חלקי התורה כי גם הוא לא ממש הבין את הזוהר.
    מי שאמר שאנחנו בעולם הגבוה ביותר לא טעה, אתה זה שטועה. למה אתה אומר שהם נשמעים כמו בורים?
    "בְּגִין כָּךְ בְּנוֹי דְּאָדָם, אִשְׁתְּכָחוּ בְּהַאי אַרְעָא עִלָּאָה דְּאִקְרֵי תֵּבֵל."
    "אָדָם לָא אִשְׁתְּכַח אֶלָּא בְּהַאי עָלְמָא עִלָּאָה מְכֻּלְּהוּ"
    "כָּל אִינּוּן אֲרָצוֹת, דְּכֻלְּהוּ מִשְׁתַּכְּחֵי לְתַתָּא"
    הזוהר ממש לא מדבר על עולמות רוחניים, ואין לי מושג מאיפה הבאת שהוא מדבר על כוחות נפש. הזוהר מדבר על יצורים פיזיים לחלוטין שחיים מתחת לשכבה של הארץ שאנחנו חיים בה שנקראת "תבל".
    לדוגמא, רואים שבהתחלה הזוהר הבין שאדם הוליד את היצורים האלו:
    "ואִי תֵּימָא, הָא כָּל בְּנֵי עָלְמָא מֵאָדָם נַפְקוּ, (לאו הכי דלא) וְכִי נָחִית אָדָם הָרִאשׁוֹן לְכֻלְּהוּ אֲרָצוֹת, וְאוֹלִיד בְּנִין, וְכַמָּה נָשִׁין הֲווֹ לֵיהּ."
    וגם, רבי נהוראי ראה יצורים כאלה בים:
    "כְּגַוונָא דָּא אִית בְּיַמָּא..."
    "רִבִּי נְהוֹרָאי סָבָא פָּרִישׁ לְיַמָּא רַבָּא, וְאִתְרְגִּישׁ יַמָּא, וְאִתְאֲבִידוּ כָּל אִינּוּן דַּהֲווֹ בְּאַרְבָּא, וְאִתְרְחִישׁ לֵיהּ נִיסָא, וְנָחַת בִּשְׁבִילִין יְדִיעָן בְּלִבָּא דְּיַמָּא, וְנָפַק תְּחוֹת יַמָּא לְיִשׁוּבָא חֲדָא, וְחָמָא מֵאִינּוּן בִּרְיָין, כֻּלְּהוּ זְעִירִין."

    עצה שלי, עדיף שלא תפרסמו את דעותיכם ברבים בלי לבדוק טוב טוב לפני, סתם פאדיחות.
    "גם אויל מחריש חכם יחשב, אוטם שפתיו נבון". עצה של שלמה. כדאי לכם ליישם.

    קרדיט לי

    "אם חפץ אתה בשלוות נפש ובאושר - האמן, אם נוהה אתה אחרי האמת - חקור..."
    פרידריך ניטשה.

  12. #26
    משתמש ותיק האוואטר של Scofield
    שם פרטי
    נועם
    תאריך הצטרפות
    12/2010
    גיל
    29
    הודעות
    6,772
    לייקים
    1186
    נקודות
    221
    משפט מחץ
    Time you enjoy wasting is not a wasted time
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי moshe7007 צפיה בהודעה


    אם היית באמת קורא את הזוהר ולא שומע איזה הרצאה שמסלפת את כל מה שכתוב, לא היית אומר את השטויות האלה.
    יש לך טעות כבר בשורה הראשונה: רשב"י לא אמר את מה שאמר כי שאלו אותו איך העולם נראה, אלא בהקשר אחר לגמרי. פשש באמת? איזה הקשר?
    ובכלל, כשהזוהר אומר אילן לעלא ואלין לתתא הוא מתכוון לבני אדם ולמפלצות שחיות מתחת לאדמה. איך אתה יודע? הזוהר הבין שהעולם לא כדורי והוא אומר ליש ליצורים שמתחת לאדמה אור בחק משעות היום, (כמובן שזה בלתי אפשרי בעולם כדורי כי הוא סגור מכל הצדדים, בניגוד לעולם שטוח.) איך אתה יודע מה הוא הבין?



    בלי להעליב אבל אתה האחרון שיכול לומר למישהו שהוא לא יבין את הזוהר וספרים קבליים אחרים, כי למעשה אין לך מושג מה הזוהר אומר.נכון מאוד. גם את המילים הכי פשוטות מהזהר אני לא ינסה להבין לבד כי אולי הדבר הוא בהקשר אחר, אבל אני מסתמך על רבנים או אנשים בקיאים בזהר. גם מה שאתה חושב שאתה יודע, פשוט לא הבנת נכון.
    עכשיו אני אענה בדיוק על מה שאמרת:
    "איזה 7 עולמות?"
    "בָּרָא ז' רְקִיעִים לְעֵילָּא, בָּרָא ז' אֲרָצוֹת לְתַתָּא"ז' ארצות - זה שבעה יבשות, לא עולמות.. ז' רקיעים - מדובר על הרקיעים ש'בדרך' לגן עדן (אני לא ממש בקיא בעניין העולם הבא אבל אני יודע שיש שבעה מדורים/רקיעים). כנראה שאתה ניסית להבין את זה לבד ועשית טעות
    "ז' שְׁחָקִים (ס''א רקיעין) לְעֵילָּא, וּבְכָל חַד וְחַד כֹּכָבִים וּמַזָּלוֹת... ז' שחקים - אותו הדבר כמו רקיעים.
    "כְּגַוְונָא דָּא שִׁבְעָה אֲרָצוֹת לְתַתָּא..." לא הבנתי את השפה כאן....

    "אפשר ציטוטים מדוייקים שהזהר רשם שיש מפלצות?"
    "וְאִית בֵּינַיְיהוּ בִּרְיָין מְשַׁנְיָין, אִלֵּין מִן אִלֵּין, כְּגַוְונָא דִּלְעֵילָּא. מִנְּהוֹן בִּתְרֵין אַנְפִּין, וּמִנְּהוֹן בְּד', וּמִנְּהוֹן בְּא'. וְחֵיזוּ דְּאִלֵּין לָאו כְּאִלֵּין." (הוא מדבר על הארצות לא על הרקיעים. לא הבנתי את השפה גם כאן מצטער וגם אם כן אני לא יצליח להבין את המשמעות XD

    "לפי מה ששאלתי את המורה שלי להיסטוריה את צורת העולם גילו כולם לפני כ 500 שנה ושבט המאיה חשדו שהעולם עגול קצת לפני בערך לפני 1000 שנה."
    אם המורה שלך להיסטוריה באמת אמרה את זה, זה ממש מחדל. ושחכתי להזכיר שהיא אמרה גם שהיה מישהו לפני 1800 שנה שגילה או חשב או לא יודע...זה היא אמרה.
    בקישור שהבאת הם העלו את הטענה רק כמו שאמרת... הם עדיין לא באמת היו בטוחים...
    אריסטו גילה את זה ראשון, והעלו את הטענה הזאת פיתגורס ואפלטון לפניו. תקרא כאן:
    http://davidson.weizmann.ac.il/onlin...ול-ומתי


    ....

  13. #27
    משתמש מתקדם האוואטר של moshe7007
    שם פרטי
    משה
    תאריך הצטרפות
    05/2010
    גיל
    29
    הודעות
    550
    לייקים
    63
    נקודות
    74
    משפט מחץ
    "החכמה - אבידת המאמין, צריך שיבקשנה אפילו בדברי הכופרים." (ר' שלמה אבן גבירול)
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי noamXD צפיה בהודעה
    ....
    איזה חמוד, אתה חושב שהיבשות אחד מעל השני?
    "אִלֵּין עַל אִלֵּין, וְאִלֵּין עַל אִלֵּין וּבֵין כָּל אַרְעָא וְאַרְעָא, רָקִיעַ דְּמַפְרִשׁ בֵּין דָּא לְדָא" כלומר: אלו על אלו ואלו על אלו ובין כל ארץ וארץ יש רקיע שמפריד בין אחד לשני.
    כנראה הרבנים הבקיאים שלך לא כ"כ בקיאים..
    אני מביא לך אטת הקטע המלא ובמקום לראות מה הוא אומר אתה ממשיך לחרטט. אל תמציא.

    "כְּגַוְונָא דָּא שִׁבְעָה אֲרָצוֹת לְתַתָּא" זה: כך גם יש שבע ארצות למטה (כמו הרקיעים שלמעלה)

    "וְאִית בֵּינַיְיהוּ בִּרְיָין מְשַׁנְיָין, אִלֵּין מִן אִלֵּין, כְּגַוְונָא דִּלְעֵילָּא. מִנְּהוֹן בִּתְרֵין אַנְפִּין, וּמִנְּהוֹן בְּד', וּמִנְּהוֹן בְּא'. וְחֵיזוּ דְּאִלֵּין לָאו כְּאִלֵּין." זה: ויש בניהם בריות משונות אלו מאלו כמו אלה שלמעלה. לחלק מהם יש 2 פנים, לחלק 4 ולחלק 1. והם שונים אחד מהשני.

    ובקשר למורה להיסטוריה..
    אריסטו חי לפני 2300 שנה. לא 1800. שלא לדבר על פיתגורס ואפלטון שחיו לפני 2500 שנה.
    פיתגורס ואפלטון העלו השערה, אריסטו שחי 200 שנה אחריהם קבע עובדה. אם היית טורח ללחוץ על הלינק היית רואה שזה כתוב.

    קרדיט לי

    "אם חפץ אתה בשלוות נפש ובאושר - האמן, אם נוהה אתה אחרי האמת - חקור..."
    פרידריך ניטשה.

  14. #28
    משתמש ותיק האוואטר של Scofield
    שם פרטי
    נועם
    תאריך הצטרפות
    12/2010
    גיל
    29
    הודעות
    6,772
    לייקים
    1186
    נקודות
    221
    משפט מחץ
    Time you enjoy wasting is not a wasted time
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי moshe7007 צפיה בהודעה
    איזה חמוד, אתה חושב שהיבשות אחד מעל השני? איזה חמוד, אתה חושב שחשבתי ככה?

    "אִלֵּין עַל אִלֵּין, וְאִלֵּין עַל אִלֵּין וּבֵין כָּל אַרְעָא וְאַרְעָא, רָקִיעַ דְּמַפְרִשׁ בֵּין דָּא לְדָא" כלומר: אלו על אלו ואלו על אלו ובין כל ארץ וארץ יש רקיע שמפריד בין אחד לשני.
    כנראה הרבנים הבקיאים שלך לא כ"כ בקיאים..
    אני מביא לך אטת הקטע המלא ובמקום לראות מה הוא אומר אתה ממשיך לחרטט. אל תמציא. אל תמציא.

    "כְּגַוְונָא דָּא שִׁבְעָה אֲרָצוֹת לְתַתָּא" זה: כך גם יש שבע ארצות למטה (כמו הרקיעים שלמעלה) הלמטה הזה זה בעצם איפה שאנחנו נמצאים.

    "וְאִית בֵּינַיְיהוּ בִּרְיָין מְשַׁנְיָין, אִלֵּין מִן אִלֵּין, כְּגַוְונָא דִּלְעֵילָּא. מִנְּהוֹן בִּתְרֵין אַנְפִּין, וּמִנְּהוֹן בְּד', וּמִנְּהוֹן בְּא'. וְחֵיזוּ דְּאִלֵּין לָאו כְּאִלֵּין." זה: ויש בניהם בריות משונות אלו מאלו כמו אלה שלמעלה. לחלק מהם יש 2 פנים, לחלק 4 ולחלק 1. והם שונים אחד מהשני.


    ובקשר למורה להיסטוריה..
    אריסטו חי לפני 2300 שנה. לא 1800. שלא לדבר על פיתגורס ואפלטון שחיו לפני 2500 שנה. משנה מתי הם חיו? אני אומר מתי ספר הזהר נכתב לא מתי רשב''י חי. הספר הוצא לאור לפני 2000 שנה, מתי הוא אמר את זה אני לא יודע יכול להיות לפני אבל אני אומר 2000 שזה מתי שהספר נכתב.
    פיתגורס ואפלטון העלו השערה, אריסטו שחי 200 שנה אחריהם קבע עובדה. אז זה יוצא לפני 2000 שנה גם? אם היית טורח ללחוץ על הלינק היית רואה שזה כתוב.
    ....

  15. #29
    משתמש מתקדם האוואטר של moshe7007
    שם פרטי
    משה
    תאריך הצטרפות
    05/2010
    גיל
    29
    הודעות
    550
    לייקים
    63
    נקודות
    74
    משפט מחץ
    "החכמה - אבידת המאמין, צריך שיבקשנה אפילו בדברי הכופרים." (ר' שלמה אבן גבירול)
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי noamXD צפיה בהודעה
    ....
    אני אסביר לך לאט לאט כדי שיהיה לך קל יותר להבין. אחרי כל קטע אני אשאל אותך אם אתה מסכים עם מה שאמרתי ואני אשמח אם תשתף פעולה ותענה.
    אני ציטטתי: "בָּרָא ז' רְקִיעִים לְעֵילָּא, בָּרָא ז' אֲרָצוֹת לְתַתָּא"
    אתה ענית לי: ז' ארצות - זה שבעה יבשות, לא עולמות..
    מסכים?
    לאחר מכן, הבאתי את הציטוט הנ"ל: "אִלֵּין עַל אִלֵּין, וְאִלֵּין עַל אִלֵּין וּבֵין כָּל אַרְעָא וְאַרְעָא, רָקִיעַ דְּמַפְרִשׁ בֵּין דָּא לְדָא" כלומר: אלו על אלו ואלו על אלו ובין כל ארץ וארץ יש רקיע שמפריד בין אחד לשני.
    לפי מה שאתה אומר, הכוונה ליבשות כלומר הזוהר אומר שהיבשות אחד מעל השני.
    מסכים?
    אני הבאתי את הציטוט: "כְּגַוְונָא דָּא שִׁבְעָה אֲרָצוֹת לְתַתָּא" זה: כך גם יש שבע ארצות למטה (כמו הרקיעים שלמעלה)
    ואתה ענית לי: הלמטה הזה זה בעצם איפה שאנחנו נמצאים.
    מסכים?
    הזוהר אומר: "אָדָם לָא אִשְׁתְּכַח אֶלָּא בְּהַאי עָלְמָא עִלָּאָה מְכֻּלְּהוּ" כלומר: האדם מצוי רק בעולם העליון מכולם
    וגם: "כָּל אִינּוּן אֲרָצוֹת, דְּכֻלְּהוּ מִשְׁתַּכְּחֵי לְתַתָּא" כלומר: כל הארצות האלה שנמצאות למטה
    וגם" "בְּגִין כָּךְ בְּנוֹי דְּאָדָם, אִשְׁתְּכָחוּ בְּהַאי אַרְעָא עִלָּאָה דְּאִקְרֵי תֵּבֵל." כלומר: לכן בניו של אדם נמצאים בארץ העליונה שנקראת תבל
    מסכים?
    לסיכום:
    יש שבעה ארצות אחד מעל השני, חוץ משבעת הרקעים.
    האדם נמצא בארץ העליונה. מתחתיו עוד שישה ארצות
    מסכים?
    ----------------------------------------------------------
    נראה לי שאתה לא ממש יודע מתי ספר הזוהר יצא לאור. גם אם נזרום ונגיד שאת ספר הזוהר כתב רשב"י, הוא יצא לאור רק לפני כ600 שנה. לפני זה אף אחד לא ראה את הזוהר. לא נראה לך מוזר שמהכתיבה של הזוהר שאתה טוען שהיתה לפני 2000 שנה עד לפני כ600 שנה אף אחד לא הזכיר אותו? לא בגמרא, לא בגאונים, לא בראשונים, בשום מקום.
    ---------------------------------------------------------
    אני כתבתי: "פיתגורס ואפלטון העלו השערה, אריסטו שחי 200 שנה אחריהם קבע עובדה."
    אתה ענית לי: אז זה יוצא לפני 2000 שנה גם?
    מסכים?
    אני כתבתי: "אריסטו חי לפני 2300 שנה. שלא לדבר על פיתגורס ואפלטון שחיו לפני 2500 שנה."
    כלומר גם כתבתי לך שאריסטו חי לפני 2300 שנה, ולא התייחסת, וגם כתבתי לך שפיתגורס ואפלטון חיו לפני 2500 שנה ואריסטו 200 שנה אחריהם, ובמקום לעשות 2500-200 אתה שואל אותי אם זה מלפני 2000 שנה גם. אז כן. אם לא הבנת עד עכשיו, זה יוצא לפני 2300 שנה.
    -------------------------------------------------------
    עוד דבר קטן:
    כשאני אמרתי לך: "אל תמציא"
    אתה אמרת לי "אל תמציא"
    אז, אין לי בעיה לא להמציא, אני לא אמציא.
    אני רק רוצה להבין אם ראית איזה המצאה שהמצאתי שאמרת לי את זה, או שאתה סתם נהנה לחזור אחרי.

    קרדיט לי

    "אם חפץ אתה בשלוות נפש ובאושר - האמן, אם נוהה אתה אחרי האמת - חקור..."
    פרידריך ניטשה.

  16. #30
    משתמש ותיק האוואטר של Scofield
    שם פרטי
    נועם
    תאריך הצטרפות
    12/2010
    גיל
    29
    הודעות
    6,772
    לייקים
    1186
    נקודות
    221
    משפט מחץ
    Time you enjoy wasting is not a wasted time
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי moshe7007 צפיה בהודעה
    אני אסביר לך לאט לאט כדי שיהיה לך קל יותר להבין. אחרי כל קטע אני אשאל אותך אם אתה מסכים עם מה שאמרתי ואני אשמח אם תשתף פעולה ותענה.
    אני ציטטתי: "בָּרָא ז' רְקִיעִים לְעֵילָּא, בָּרָא ז' אֲרָצוֹת לְתַתָּא"
    אתה ענית לי: ז' ארצות - זה שבעה יבשות, לא עולמות..
    מסכים? כן
    לאחר מכן, הבאתי את הציטוט הנ"ל: "אִלֵּין עַל אִלֵּין, וְאִלֵּין עַל אִלֵּין וּבֵין כָּל אַרְעָא וְאַרְעָא, רָקִיעַ דְּמַפְרִשׁ בֵּין דָּא לְדָא" כלומר: אלו על אלו ואלו על אלו ובין כל ארץ וארץ יש רקיע שמפריד בין אחד לשני.
    לפי מה שאתה אומר, הכוונה ליבשות כלומר הזוהר אומר שהיבשות אחד מעל השני.
    מסכים?
    אני הבאתי את הציטוט: "כְּגַוְונָא דָּא שִׁבְעָה אֲרָצוֹת לְתַתָּא" זה: כך גם יש שבע ארצות למטה (כמו הרקיעים שלמעלה)
    ואתה ענית לי: הלמטה הזה זה בעצם איפה שאנחנו נמצאים.
    מסכים? כן, אבל אולי הכוונה כאן זה לשכבות של כדור הארץ? כמו שאמרתי- זה לא שעה להתקשר לשאול ואני לא יכול להבין לבד ואני לא רוצה לנסות כדי לא להטעות אותך.
    הזוהר אומר: "אָדָם לָא אִשְׁתְּכַח אֶלָּא בְּהַאי עָלְמָא עִלָּאָה מְכֻּלְּהוּ" כלומר: האדם מצוי רק בעולם העליון מכולם והוא צודק במקרה והניחוש שלי שזה שכבות כדור הארץ (היבשות)
    וגם: "כָּל אִינּוּן אֲרָצוֹת, דְּכֻלְּהוּ מִשְׁתַּכְּחֵי לְתַתָּא" כלומר: כל הארצות האלה שנמצאות למטה
    וגם" "בְּגִין כָּךְ בְּנוֹי דְּאָדָם, אִשְׁתְּכָחוּ בְּהַאי אַרְעָא עִלָּאָה דְּאִקְרֵי תֵּבֵל." כלומר: לכן בניו של אדם נמצאים בארץ העליונה שנקראת תבל
    מסכים? אני רק תוהה אם אתה לא טועה בתרגום....
    לסיכום:
    יש שבעה ארצות אחד מעל השני, חוץ משבעת הרקעים. אולי, עכשיו שהוא אומר את זה, הכוונה כאן היא ליבשות, כן זה נראה כאילו אני משנה את דעתי בשביל להוציא את הזהר 'זכאי' אבל אני באמת לא יכול להבין לבד, ואני לא יודע מאיפה אתה מביא את כל הפירושים של מה הזהר אמר....
    האדם נמצא בארץ העליונה. מתחתיו עוד שישה ארצות
    מסכים?
    ----------------------------------------------------------
    נראה לי שאתה לא ממש יודע מתי ספר הזוהר יצא לאור. גם אם נזרום ונגיד שאת ספר הזוהר כתב רשב"י, הוא יצא לאור רק לפני כ600 שנה. לפני זה אף אחד לא ראה את הזוהר. לא נראה לך מוזר שמהכתיבה של הזוהר שאתה טוען שהיתה לפני 2000 שנה עד לפני כ600 שנה אף אחד לא הזכיר אותו? לא בגמרא, לא בגאונים, לא בראשונים, בשום מקום.
    ---------------------------------------------------------
    אני כתבתי: "פיתגורס ואפלטון העלו השערה, אריסטו שחי 200 שנה אחריהם קבע עובדה."
    אתה ענית לי: אז זה יוצא לפני 2000 שנה גם?
    מסכים?
    אני כתבתי: "אריסטו חי לפני 2300 שנה. שלא לדבר על פיתגורס ואפלטון שחיו לפני 2500 שנה."
    כלומר גם כתבתי לך שאריסטו חי לפני 2300 שנה, ולא התייחסת, וגם כתבתי לך שפיתגורס ואפלטון חיו לפני 2500 שנה ואריסטו 200 שנה אחריהם, ובמקום לעשות 2500-200 אתה שואל אותי אם זה מלפני 2000 שנה גם. אז כן. אם לא הבנת עד עכשיו, זה יוצא לפני 2300 שנה.
    -------------------------------------------------------
    עוד דבר קטן:
    כשאני אמרתי לך: "אל תמציא"
    אתה אמרת לי "אל תמציא"
    אז, אין לי בעיה לא להמציא, אני לא אמציא.
    אני רק רוצה להבין אם ראית איזה המצאה שהמצאתי שאמרת לי את זה, או שאתה סתם נהנה לחזור אחרי.
    חכה שניה, בוא נתחיל שוב מאפס, הזהר- מחר אני אשאל את אבא שלי לגבי הקטע הזה, הוא מכיר את הזהר ואני אשאל אותו אם את הקטע הזה הוא מכיר ויכול להסביר לי את הכוונה שלו, אם תוכל לרשום לי את הפסקה השלמה שעליה אנחנו דנים אני אשמח.ואני ישאל אותו על מה הזהר מדבר כאן בדיוק ואז אני ירשום לך ונתחיל שוב..אני פשוט ממש ערבבת לי פה הכל והתרגום שלך.....
    עוד פעם זה נראה כאילו אני מתחמק חחחח
    קיצר תרשום לי את כל הפסקה ומחר אני יביא לך פירוש של זה ונתחיל שוב.

+ תגובה לנושא


הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך


כל הזמנים הם לפי GMT +3. השעה כרגע היא 21:25.
מופעל על ידי vBulletin™ © גרסה 4.1, 2011 vBulletin Solutions, Inc. כל הזכויות שמורות.
פעילות הגולשים
אומנות וגרפיקה
מוזיקה
ספורט
סדרות טלוויזיה
סרטים וקולנוע
קנייה ומכירה
רשתות חברתיות
הבורר 3
פורומי פנאי ובידור
סרטים
סדרות
משחקים
דיבורים
אקטואליה
בעלי חיים
בדיחות והומור
משחקי ספורט
הבורר
מחשבים וטכנולוגיה
תמיכה טכנית
חומרה ומודינג
תוכנות להורדה
סלולארי וגאדג'טים
רקעים למחשב
ציוד הקפי למחשב
אבטחת מידע
תכנות ובניית אתרים
כסף ברשת
אייפון
בריאות ואורח חיים
כושר ופיתוח גוף
דיאטה
צבא וגיוס
יעוץ מיני
מה שבלב
אומנות הפיתוי
יהדות
מיסטיקה ורוחניות
אתאיזם ודתות

נושאים: 2,451,101 | הודעות: 8,151,683 | משתמשים: 315,603 | המשתמש החדש ביותר: upizijoj | עיצוב גרפי: סטודיו עודד בביוף | קידוד: rellect