תוכן עניינים
חלק א'
פרק 1: ------------------------------------------------------------------ הכנות ראשונות.
פרק 2: ------------------------------------------------------------------ רקע.
חלק ב'
פרק 3: ------------------------------------------------------------------- הכרזת סקריפט.
פרק 4: ------------------------------------------------------------------- הערות.
פרק 5 סעיף א': ------------------------------------------------------- הודעות קופצות.
פרק 5 סעיף ב': -------------------------------------------------------- הודעות קופצות עם בחירה.
פרק 5 סעיף ג': -------------------------------------------------------- הודעות קופצות עם מלל.
פרק 6: ------------------------------------------------------------------- הצגת מלל.
פרק 7 סעיף א': ------------------------------------------------------- משתנים, מהם?
פרק 7 סעיף ב': ------------------------------------------------------- שמות משתנים.
פרק 7 סעיף ג': ------------------------------------------------------- שימוש במשתנים.
פרק 8: ------------------------------------------------------------------ מערכים.
פרק 9: ------------------------------------------------------------------ ציור ב-JS.
חלק ג'
פרק 10: ------------------------------------------------------------------ קישור לקובץ JS.
פרק 11: ------------------------------------------------------------------ פונקציות עם JS.
פרק 12: ------------------------------------------------------------------ זמן והצגתו.
פרק 13: ------------------------------------------------------------------ מילים שמורות.
הכנות ראשונות
פרק 1: הכנות ראשונות.
בשביל להתחיל ללמוד את השפה המדוברת "
JavaScript" עליך לדעת
ידע בסיסי ב-HTML
בנוסף, יש כאלה שיגידו שצריך כותבי טקסט "עיליים" בשביל לכתוב את השפה, זה בכלל לא נכון.
כל מה שאתה רק צריך זה רק כתבן פשוט שנמצא בכל מחשב,
ידע בסיסי ב-HTML ורצון
שימו לב!
אם אתם גולשי IE תקפוץ לכם מלמעלה הודעה שאם לאפשר את קטעי הקוד של JS.
1) אחרי שתעלו את האתר זה כבר לא יהיה.
2) קטעי הקוד אינם יכולים לעשות לכם כלום (לפחות ברמה שאני מלמד)
בשביל לאשר את הרצת הסקריפט לחצו על ההודעה קליק ימני ו"אפשר תוכן חסום"
רקע
פרק 2: רקע.
השפה "JavaScript" נולדה ע"י חברת
נטסקייפ בשנת 1995 הגרסה הראשונה של JS יושמה לראשונה בדפדפן של נטסקייפ (לא חשבנו אחרת.. ) החל מגרסה 1.0 של הדפדפן. כיום כל הדפדפנים תומכים ב-JS.
כיום הגרסה האחרונה של JS עומדת על 1.6 (החל מ-1.0, 1.1, 1.2 וכן הלאה).
טעות נפוצה של מתחילים היא לחשוב ש-Java ו-JavaScript הם אותו דבר. הם טועים!
(JS(JavaScript הינה שפת צד לקוח, לעומת זאת Java הינה שפה עילית.
JS נחשבת לשפה מבוססת אובייקטים. כלומר יש אובייקט ולאובייקט הזה יש עוד כמה אובייקטים פנימיים שכל אחד מהם עושה משהו אחר וכן הלאה.
בואו נתחיל 
פרק 3: הכרזת סקריפט.
מכיוון שהשפה נכתבת בתוך דפי HTML עלינו לכתוב תג מסויים ש"יכריז" על התחלת הסקריפט וגמירתו.
בדיוק בשביל זה נרשום:
קוד HTML:
<script type="text/javascript"><!--JavaScript Code//--></script><noscript>Your browser does not support JavaScript!</noscript>
מה עשינו פה?
קודם כל הכרזנו על קוד JS שרשמנו:
<script type="text/javascript">
אם לא נרשום את הקטע"type="text/javascript
הדפדפן עלול להתבלבל ולחשוב שזה קוד VBScript
לכן מומלץ לרשום כך.
עד לתגית- </script> (תגית הסגירה) נרשום את קוד ה-JS
וכשרשמנו:
<noscript>Your browser does not support JavaScript!</noscript>
אמרנו שאם יש דפדפן שלא מזהה את JS אז זה יכתוב הודעה זו.
עכשיו אתם בטח תשאלו:
"אם הדפדפן לא מכיר את התגית <script> איך זה שהוא יכיר את <noscript> ?"
אז זהו, שלא! 
בדפדפנים החדשים הם יזהו את התגית הזאת וכך לא ידפיסו את שורת הקוד.
וכשרשמנו את <!-- JS CODE //-->
שמנו הערות (ראה פרק 2).
שאם יש דפדפן מיושן הוא לא יציג שאת כטקסט, דפדפן חדש "למד" (יותר נכון אמרו לו) שאחרי התגית <script> יבוא סקריפט של JS.
וכל הוא יתעלם מההערה.
פרק 4: הערות.
הערת HTML נראית כך:
<!-- Note -->
הערת JS לעומת זאת נראית כך:// A note for all thr line
/* Note to closing */
השני לוכסנים (" // ") הם הערה עד סוף השורה.
הלוכסן כוכבית (" /* ") הוא עד לסגירה (" */ ")
פרק 5 סעיף א): הודעות קופצות.
בשביל לעשות הודעה קופצת למשתמש (כמו שיש בפרסומות "אתה הזוכה ב...")בשביל להכניס הודעה קופצת כגון זאת:
אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer)
או בגוגל כרום (Google Chrome)

עלינו לרשום כך:
קוד HTML:
<script type="text/javascript"><!--window.alert("My First Message!"); //we make a message//--></script><noscript>Your browser does not support JavaScript!</noscript>
מה רשמנו פה?
קודם כל הכרזנו על הסקריפט ובלה בלה בלה.
שימו לב!
לא חובה (אך מומלץ) לרשום קודם את אובייקט החלון, אפשר להגיד שזה:
window.alert("bla"); //we alert bla
שקול לזה:
alert("bla"); //we alert bla
שימו לב לשורה:
window.alert("My First Message!"); //we make a message
היא זאת שעושה את הכל.
זוכרים שאמרתי שיש אובייקטים ולכל אובייקט תכונות?
אז זהו פה התחלנו 
קודם כל כתבנו את אובייקט החלון (window) אח"כ כתבנו את הפעולה שצריך לעשות(לעשות הודעה alert) ואז רשמנו מה לעשות.
שים לב!
צריך לשים בסוף כל משפט נקוד פסיק (" ; ") בשביל להראות על סיום הפקודה!
חדי העין שקראו את הפרק הקודם שמו לב שהשתמשתי בהערה
עשיתי זאת רק בגלל אילוצי הצגת המלל, אפשר להוסיף או לא להוסיף הערות זה אתם קובעים זיכרו! כל אחד יכול לראות את ההערות שלכם, אל תשימו שם מידע רגיש! (סיסמאות מידע אישי וכ'ו).
עכשיו תכתבו זאת בתוך קוד ה-HTML.
אם יצא לכם טוב צריך לצאת לכם כך:
אם לא יצא לכם טוב, נסו את הקוד עוד פעם, JS מאוד רגישה לאותיות קטנות.
בשבילה Window ו-window הם שני דברים יוצאי דופן.
פרק 5 סעיף ב): הודעות קופצות עם בחירה.
נכון ראיתם בכמה וכמה אתרים הודעות קופצות עם אפשרות בחירה? (של כן או לא)
עכשיו נלמד לעשות זאת!

בשביל להכניס הודעה קופצת כגון זאת:
אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer)
או בגוגל כרום (Google Chrome)
בשביל זה נרשום:
קוד HTML:
if (confirm("Prees Somthing")){alert("You Said Yes");}else{alert("You Said No");}
עכשיו יהיה לכם שאלת בחירה עם ללחוץ "אישור" או "ביטול" אם תלחצו על "אישור" תיהיה לכם הודעה רגילה שתכתוב "
You Said Yes"
לעומת זאת אם תבחרו ב-"ביטול"
אתם תקבלו: "
You Said No"
פרק 5 סעיף ג): הודעות קופצות עם הכנסת מלל.
בשביל להכניס הודעה קופצת כגון זאת:
אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer)

או בגוגל כרום (Google Chrome)

נרשום:
var x = prompt("Enter your name: ");
window.document.write("Hello, " + x + " welcome to my site!");
קודם כל רשמנו את ההודעה (Enter your name

אחרי שהמשתמש הקליד את השם,
למשל Smoxer הדפדפן ירשום:
Hello,
Smoxer welcome to my site!
עד כאן להודעות, פשוט וקל!
פרק 6: הצגת מלל.
בשביל להציג מלל ב-HTML בעזרת JS נרשום כך:
קוד PHP:
window.document.write("<span style='color: Red;'>I'm Red!</span>"); //we print "I'm Red" in Red
הפלט יהיה:
I'm Red!
למה?
קודם כל רשמנו את אובייקט החלון(window), אח"כ רשמנו את אובייקט המסמך (document) ואז שמנו את השיטה כתוב (write() )
בתוך השיטה write(); אפשר לשים את כל קודי ה-HTML העיקר שיהיהו בתוך מרכאות כפולות (" ") או גרש בודד (' ')
אפשר גם לרשום אותו דבר כך:
קוד PHP:
window.document.write("<span style='color: Red;'>" + "I'm Red!" + "</span>"); //we print "I'm Red" in Red
והפלט יהיה אותו פלט.
מכיוון שזה עושה את אותה פעולה בדיוק אבל זה יותר נוח כי זה מחבר את כל הפעולות יחדיו וכך הקוד יותר קל לקריאה.
פרק 7 סעיף א): משתנים, מהם?
מי שבא משפות התכנות (או משפות צד שרת) יודע שיש דבר הנקרא
משתנים.
אם אתם יודעים מתמטיקה אז כנראה תתחילו לחשוב לי על X,Y ו-Z. (או בשם אחר
אלגברה) זה בכלל לא ככה (חוץ מכמה פעולות בסיסיות).
בשביל להגדיר משתנה ב-JS עלינו לרשום כך:
var myvar ="Hello JavaScript!" // we make a var
אז מה עשינו פה?
קודם כל הכנסנו את ה
מילה השמורה "var" שאומרת שזהו משתנה.
מי שבא מרקע תכנותי (C, C#, Pascal וכדומה) יקפוץ לו משהו מוזר לעיין ובצדק.
איפה נמצא המילה string או int ? אז זהו היופי ב-JS. לא צריך את זה, אתה יכול להכניס גם קטע טקסט, מספר ועוד הרבה דברים טובים, אתה רק צריך לכתוב var לפני במקום להסתבך עם int או string.
פרק 7 סעיף ב): שמות משתנים.
בשפות שונות שמות המשתנים יכולות להיות קריטיות מאוד!
להלן מספר חוקים שאסורים בנוגע שמות למשתנים:
- אסור לשים רווח בשם משתנה.
- אין לשים תווים מיוחדים, מותר רק אותיות גדולות וקטנות באנגלית כאחד, ספרות ושני הסימנים המיוחדים ("_") ו-("$"). כל השאר אסורים בהחלט!
- התו הראשון חייב להכיל אות, קטנה או גדולה.
- אסור לעשות שימוש במילה שמורה (ראה כ-מילים שמורות בסוף המדריך)
פרק 7 סעיף ג): שימוש במשתנים.
בשביל להשתמש במשתנה אנחנו צריכים לרשום כך:
var myvarname = "Hello World" // we make a var
מה עשינו פה?
קודם כל הכרזנו על משתנה (var) אז נתנו לו שם (myvarname) ואז הכנסנו לו את הארך מחרוזת (string) האמור Hello World.
אם עשיתם טוב לא אמור לצאת לכם כלום.
בואו נכתוב את המשתנה (נדפיס אותו על המסך):
קוד PHP:
var myvarname = "Hello World"; // we make a varwindow.documwnt.write(myvarname); //we print the var
יצא:
Hello World
לעומת זאת אם נכניס לשם המשתנה את הקוד הזה:
var myvarname = "<span style='color: Red;'>Hello World</span>"; // we make a var
יצא:
Hello World
כך שאפשר להכניס לכל משתנה מה שרוצים, זה היופי ב-JS
אפשר להשתמש גם בנוסחאות מתמטיות ב-JS.
כלומר אם נרשום כך:
קוד PHP:
;var num = 5;var num2 = 10;var num3 = num * num2window.document.write(num3); // we print num3
מה לדעתכם יצא?
תשובה:
50 מכיוון שמכפילים את המשתנה הראשון (שווה ל-5) למשתנה השני (שווה ל-10) ו-10*5 שווה ל-50.
פרק 8: מערכים.
אחרי שלמדנו על משתנים, וברצוני לתת מספר משתנים (כגון שמות תלמידים) אני לא אתן לכל שם של ילד (או ילדה) משתנה משלו.
בשביל זה המציאו את
המערך. איך נכתוב מערך?
בשביל זה נרשום כך:
קוד PHP:
var Students = new Array("Omri","Simon","Asa","Raz","Hagai"); // we make an Array
מה עשינו פה?
קודם כל הכרזנו על משתנה בשם Students שהכנסנו לו מערך (
שימו לב! חובה לרשום Array ולא array בגלל ש-JS מאוד רגישה לאותיות גדולות וקטנות, בשבילה זה שני דברים שונים!)
עכשיו אם נרשום את זה:
קוד PHP:
window.document.write(Students[0]);
יצא: Omri
מכיוון שהספירה מתחילה מ-0 עד לערך האחרון.
אם למשל נכתוב כך:
window.document.write("Hello, " + Students[4] + " Welcome!"); //we print the var Students
הפלט יהיה:
!Hello, Hagai Welcome
יש כאלה הנוהגים להגדיר שזהו סוג של
מסד נתונים כלומר חלק שבתוכו מאחסנים, כמובן שזה לא משתווה ל-
MySQL ולעוד הרבה מסדי נתונים רבים.
פרק 9: ציור ב-JS.
נכון למשל אתם רואים תמונה רגילה?
למשל תמונה, כגון זו:

קל מאוד להכין, מ
פוטושופ או אפילו מכל עורך תמונות פשוט.
אבל מה עלינו לרשום בשביל שיהיה לנו תמונה כמו זו?
בשביל זה צריך ללמוד קצת על
בדיקת ערך מחרוזת
בשביל שנוכל להתחיל.
אחרי שלמדנו מהו ערך מחרוזת, אפשר להתחיל.
בשביל לעשות ריבוע פשוט נרשום כך:
קוד HTML:
<html><head><title>Draw whit JavaScript</title></head><body><canvas id="canvas">Your browser don't support in HTML-5</canvas><script> var elem = document.getElementById('canvas'); // Find the element canvas var ctx = elem.getContext('2d'); // add to API ctx.fillStyle = 'Blue'; // Make for blue ctx.fillRect(0, 0, 180, 100); // Make the Shape</script></body></html>
מה רשמנו פה?
קודם כל הכנסנו id לתג canvas וכשרשמנו "Your browser don't support in HTML-5" אמרנו שאם יש דפדפן ישן שלא מקבל HTML-5 זה יציג את ההודעה הזאת.
שהגדרנו את המשתנה elem אמרנו שיחפש id לפי השם canvas, אם לא הבנתם את השורה הזאת כדאי שתקראו שוב
את המדריך ל-JS ל-
בדיקת ערך מחרוזת
ואז בשורה שלאחריה, אמרנו שיוסיף את זה לממשק API (לא נכנס לזה מה זה אומר וכ'ו) בשני מימדים (2d)
בשורה אח"כ אמרנו להגדיר את צבע הצורה, אפשר לשים גם כן קודי
RGB .
אז זה הקטע החשוב, עשינו את הצורה.
בואו קודם נקרא את השורה:
ctx.fillRect(0, 0, 180, 100);
קודם כל רשמנו ctx.fillRect שזה אומר למלות את הקטעים שיפורטו.
אז מגיעה התבנית, שהיא כזאת:
ctx.fillRect(start X, Start Y, Width, Height);
הערך הראשוני אומר מאיזו נקודה להתחיל (מהציר האנכי) והערך השני אומר להתחיל מהנקודה שתפורט (מהציר האופקי).
הערך Width אומר את הרוחב
והערך Height אומר את הגובה.
אם חשבתם שאפשר לעשות רק צורות, טעיתם!
אפשר גם לכתוב דברים, לדוגמה אם נרשום כך:
קוד HTML:
<html><head><title>Draw with JavaScript</title></head><body><canvas id="canvas">Your browser don't support in HTML-5</canvas><script> var elem = document.getElementById('canvas'); // Find the element canvas var ctx = elem.getContext('2d'); // add to API ctx.fillStyle = 'Red'; // Make for red ctx.fillRect(0, 0, 180, 100); // Make the Shape // ctx.fillRect(start X, Start Y, Width, Height); ctx.font = '72px "Segoe UI" bold' ctx.strokeText("lol", 45, 70); ctx.restore(); </script></body></html>
נקבל את התמונה שהראינו קודם.
בואו נסתכל על הקטע החדש:
ctx.font = '72px "Segoe UI" bold'
ctx.strokeText("lol", 45, 70);
השורה הראשונה אומרת באיזו גודל להדפיס (72 נ'ק) איזה פונט (Segoe UI) והשיטה (מודגש)
אז רשמנו את הטקסט והגדרנו אורך ורוחב.
פרק 10: קישור לקובץ JS.
מכירים את זה שלפעמים קובץ ה-JS שלכם יכול להיות
מאוד ארוך?
לדוגמה יש לכם 8 פונקציות, 59 משתנים ועוד אלפי פקודות והדף שלכם נראה מבולגן מאוד?
בדיוק בשביל זה, אפשר לעשות קישור דף חיצוני.
בדיוק כמו שאפשר לעשות ב-CSS (ראה
פה בפרק "קישור חיצוני ל-CSS")
אפשר לעשות ב-JS, אבל איך?
קודם כל ניצור תיקייה בשם codes ואז נפתח קובץ טקסט חדש ונרשום:
window.alert("Its work!"); //we make a pop-up message
ואז נעשה שמירה בשם ונכתוב bla.js
אחרי שיצרנו את קובץ ה-JS (בשם bla.js) בתוך תיקייה בשם codes
נצא מהתיקייה ואז נפתח קובץ HTML חלק ובוא נרשום:
קוד HTML:
<!DOCOTYPE html><html><head><script type="text/javascript" src="codes/bla.js"></script></head></html>
נשמור את הקובץ באיזה שם שאנו רוצים ונפתח את הקובץ.
אם יצאה לכם הודעת JS פשוטה שבה כתוב "Its work!" אז הצלחנו לעשות קובץ JS עם קישור מקובץ אחר
פרק 11: פונקציות עם JS.
קודם כל לכל אלה שלמדו קצת, אל חשש, זה לא מה שלמדתם בשיעורי מתמטיקה על
פונקציות. אחרי שתקראו את הפרק הזה עד הסוף הכל יראה יותר פשוט ויותר קל
איך עושים פונקציה?
אחרי שהבנו (בערך) מהי פונקציה אפשר להתחיל לעבוד.
"איך מכריזים על פונקציית JS?" אתם שואלים, אז זהו צריך להוסיף בהתחלה את המילה function שם הפונקציה ושני סוגריים כמו כך:
קוד PHP:
function myfunction(){}
שים לב!
גם בשמות פונקציה אסור לשים את שם הפונקציה בתור מילה שמורה (ראה בסוף הפרק תחת השם מילים שמורות)
אז מה רשמנו?
קודם רשמנו "הכרזת" פונקציה (function) ואז את שם הפונקציה (במקרה הזה: myfunction) ואז סוגריים פתוחים ואח"כ סגורים "()"
(נלמד עליהם עוד בהמשך)
ואז סוגריים מסולסלים, שמה שיהיה בתוך הפונקציה.
בואו נעשה דוגמה קטנה.
נכתוב את הקוד הבא בתוך תגית ה-head:
קוד PHP:
<script>function my function(){window.alert("My function work!"); //we make a pop-up message}</script>
ואז את הקוד הבא איפה שהוא בתוך תגית ה-body:
קוד HTML:
<a href="javascript:void(0)" onclick="myfunction()">Click me to see pop-up message</a>
אז מה עשינו פה אתם שואלים?
קודם כל עשינו קישור רגיל.
שרשמנו בקישור javascript:void(0) התכוונו שזה לא יעשה כלום שלוחצים על זה. פשוט כמשמעו.
למה? אתם שואלים, יש כל מיני סיבות, סיבה אחת זה שלאט ידעו איך אתה קורא לפונקציה.
אח"כ שכתבנו onclick="myfunction()" אמרנו שיטפל באירוע
onclick ואז יעשה את הפונקציה myfunction() שנמצאת בתגית ה-head.
עכשיו שימרו, תלחצו על הקישור שיצרנו, אם יצאה לכם הודעת pop-up קופצת ברכותי הצלחתם 
אם לא הצלחתם תנסו לעשות את קטע זה עוד פעם מהתחלה.
אם אני רוצה לעשות פונקציה אחת אבל בכל קריאה לפונקציה אני רוצה לעשות שינויים קטנים, מה עליי לעשות?
אם ברצונכם לעשות כך אז הכניסו משהו כזה לפונקציה:
קוד PHP:
<script>function myfunction(alertsomthing){window.alert(alertsomthing);//we make a pop-up message}</script>
ואז במקום הקישור האחד שעשינו בתגית ה-body נעשה כמה קישורים מאותה פונקציה כך:
קוד HTML:
<a href="javascript:void(0)" onclick="myfunction('Its work!(1)')">Click me to see pop-up message</a><a href="javascript:void(0)" onclick="myfunction('Its work!(2)')">Click me to see pop-up message</a><a href="javascript:void(0)" onclick="myfunction('Its work!(3)')">Click me to see pop-up message</a><a href="javascript:void(0)" onclick="myfunction('Its work!(4)')">Click me to see pop-up message</a>
אז נלחץ על כל קישור ומה קרה? כל לחיצה נתנה משהו אחר אך כולם "נשענים" על אותה פונקציה איך?
זה קרה בגלל שכתבנו כך: function myfunction(alertsomthing) וזה אמר אותו דבר בדיוק רק שאם יהיה משהו בסוגריים זה מה לשנות.
כלומר כתבתי בסוגריים של הפונקציה ובהודעת alert אותו דבר (alertsomthing [ללא סוגריים או גרשיים!]) ואז אם יהיו שני דברים תואמים אז זה יגיד לדפדפן לעשות מה שהגדרנו בקישור.
כלומר בקישור שרשמנו את הפונקציה בקישורים רשמנו לכל אירוע onclick משהו אחר, כך שזה מה שרם את זה בסוף
פרק 12: זמן והצגתו.
מהו זמן?
זוהי שאלה טיפה פילוסופית, אבל בואו נחשוב עליה לעומק.
זמן זה מה שאנחנו רוצים בשביל לדייק, כלומר אתה לא מגיע בזמן לבית ספר, למה? בגלל שעבר הזמן
איך מציגים את הזמן?
מציגים את הזמן בעזרת האפשרות הנחמדה של-JS השיטה Date()
איך?
בעזרת שנכתוב כך:
קוד HTML:
<script language="JavaScript" type="text/javascript"> document.write(Date()); </script>
נעתיק את הקוד ונדביק מה יצא?
לי יצא כך:
Sun Jan 15 2012 17:16:14 GMT+0200 (Jerusalem Standard Time)
אבל זה אצלי כך מכיוון שהזמן מתעדכן.
עכשיו אנחנו הצגנו זמן 
הצגת זמן המשתמש.
איך נוכל להציג למשתמש למשל:
בוקר טוב השעה היא: X?
איך עושים את זה?
באילו פקודות וכ'ו.
בשביל לכתוב תוכנית כזאת נכתוב כך:
קוד PHP:
<script language="JavaScript" type="text/javascript"><!--var d = new Date() ;var time = d.getHours();document.write("<span style='color: red;'>");document.write("<div style='text-align: center;'>");if ((time >= "5") && (time <= "10" )){document.write("Good Morning! ");}else if ((time >= "11") && (time <= "16")){document.write("Good afternoon! ");}else if ((time >= "17") && (time <= "20")){document.write("Good Evening! ");}else if ((time >= "20") && (time <= "24")){document.write("Good Night! ");}document.write("</span>");document.write("<span style='color: orange;'>");switch (time){case 1:document.write("The time now is: 1:00");break;case 2:document.write("The time now is: 2:00");break;case 3:document.write("The time now is: 3:00");break;case 4:document.write("The time now is: 4:00");break;case 5:document.write("The time now is: 5:00");break;case 6:document.write("The time now is: 6:00");break;case 7:document.write("The time now is: 7:00");break;case 8:document.write("The time now is: 8:00");break;case 9:document.write("The time now is: 9:00");break;case 10:document.write("The time now is: 10:00");break;case 11:document.write("The time now is: 11:00");break;case 12:document.write("The time now is: 12:00");break;case 13:document.write("The time now is: 13:00");break;case 14:document.write("The time now is: 14:00");break;case 15:document.write("The time now is: 15:00");break;case 16:document.write("The time now is: 16:00");break;case 17:document.write("The time now is: 17:00");break;case 18:document.write("The time now is: 18:00");break;case 19:document.write("The time now is: 19:00");break;case 20:document.write("The time now is: 20:00");break;case 21:document.write("The time now is: 21:00");break;case 22:document.write("The time now is: 22:00");break;case 23:document.write("The time now is: 23:00");break;case 24:document.write("The time now is: 24:00");break;}document.write("</span>");document.write("</div>");//--></script>
אז מה בעצם רשמנו פה?
קודם כל כתבנו שני משתנים: המשתנה d והמשתנה time, במשתנה d הכנסנו תאריך כמו שלמדנו מקודם ובמשתנה time הכנסנו את המשתנה t ועשינו ספירה ע"פ השעות.
אחרי זה עשינו בדיקה:
אם זה בוקר אז זה ירשום: Good Morning!
אם זה צהריים זה ירשום: Good afternoon!
אם זה ערב זה ירשום: Good Evening!
אם זה לילה זה ירשום: Good Night!
אחרי זה ביצענו בדיקת switch שבודקת כל שעה ואז זה ירשום (לדוגמה):
The time now is: 1:00
זה יקרה אם המשתמש יכנס לדף באחת לפנות בוקר.
אם תכנס לתוכנית עכשיו (5 בערב אצלי) זה ירשום כך:
Good Evening! The time now is: 17:00
פרק 13: מילים שמורות.
כפי שהסברתי בפרק 7, אסור להשתמש בשמות משתנים בעזרת שם שמור, בשביל למנוע בילבול מיותר להלן המילים השמורות:
abstract boolean break byte case catch char class const continue debugger defult delete do
double else enum export extends false final finally float for function goto if implements import in
instanceof int interface long native new null package private protected public return short static
super switch synchronized this throw throws transient true try typeof var volatile while with
שימו לב ששמתי מילים שמורות כמו: int שאין בהם צורך לשים כך, אך אם אתם רוצים לשים בבחירה כזאת זוהי בחירתכם.
כל הזכויות שמורות לי ובלעדיות לאטרף!