קהילות פורומים, הורדות, יעוץ ותמיכה


אשכולות דומים

  1. [דיון] למה אתם מאמינים באלוהים?
    על ידי SoL בפורום תאולוגיה ודתות
    תגובות: 61
    הודעה אחרונה: 26-09-2011, 17:58
  2. [סקר] האם אתם מאמינים באלוהים ?
    על ידי GazieL בפורום סקרים
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 17-12-2010, 17:44
  3. [דיון]** האם אתם מאמינים באלוהים? כנסו**
    על ידי imakandizx בפורום דיבורים
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 23-06-2010, 21:27
  4. [סקר] האם אתם מאמינים באלוהים ?
    על ידי Elegant בפורום סקרים
    תגובות: 29
    הודעה אחרונה: 09-02-2010, 19:38
  5. סקר|האם אתם מאמינים באלוהים?
    על ידי Daniel בפורום דיבורים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 06-08-2007, 20:32
+ תגובה לנושא
עמוד 1 מתוך 3 123 אחרון >>
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 31

אז אתם מאמינים באלוהים ?

  1. #1
    ילד בן 10 שמנהל את דיבורים האוואטר של Silver
    שם פרטי
    אמיר
    תאריך הצטרפות
    06/2008
    גיל
    30
    הודעות
    12,104
    לייקים
    120
    נקודות
    1,555
    מין: זכר

    ברירת מחדל אז אתם מאמינים באלוהים ?

    שווה קריאה,ממש שווה,זה ממש מעניין,תתחילו לקרוא ולא תצליחו להפסיק.

    הפרופסור: אתה יהודי, נכון, בן?

    הסטודנט: כן, אדוני.

    הפרופסור: אז אתה מאמין באלוהים?

    הסטודנט: בהחלט, אדוני.

    הפרופסור: האם אלוהים הוא טוב?

    הסטודנט: בוודאי.

    הפרופסור: האם אלוהים הוא כל יכול?

    הסטודנט: כן.

    הפרופסור: אחי מת מסרטן למרות שהוא התפלל לאלוהים לרפא אותו. רובנו היינו מנסים לעזור לאחרים חולים. אבל אלוהים לא. איך זה מראה שהוא טוב אז? הממ?

    (הסטודנט שתק.)

    הפרופסור: אינך יכול לענות, נכון? נתחיל שוב, בחור צעיר. האם אלוהים הוא טוב?

    הסטודנט: כן.

    הפרופסור: האם השטן טוב?

    הסטודנט: לא.

    הפרופסור: מאיפה הגיע השטן?

    הסטודנט: מ ... אלוהים ...

    הפרופסור: נכון. אמור לי, בני, האם יש רוע בעולם הזה?

    הסטודנט: כן.

    הפרופסור: הרוע נמצא בכל מקום, לא? ואלוהים ברא הכל.אני צודק?

    הסטודנט: כן.

    הפרופסור: אז מי ברא את הרע?

    (הסטודנט לא ענה.)

    הפרופסור: האם יש מחלות? חוסר מוסריות? שנאה? כיעור? כל הדברים הללו קיימים בעולם, נכון?

    הסטודנט: כן, אדוני.

    הפרופסור: אז מי ברא אותם?

    (לסטודנט לא היתה תשובה.)

    הפרופסור: המדע אומר שיש לך 5 חושים בהם אתה משתמש לזהות ולשרת את העולם סביבך. אמור לי, בני, האם ראית את אלוהים?

    הסטודנט: לא, אדוני.

    פרופ ': ספר לנו אם שמעת אי פעם את האלוהים שלך?

    הסטודנט: לא, אדוני.

    הפרופסור: האם אי פעם הרגשת את אלוהייך,את טעם אלוהייך,או את ריח האלוהים שלך? האם אי פעם היתה לך איזושהי תפיסה חושית של אלוהים לצורך העניין?

    הסטודנט: לא, אדוני. לצערי אין לי.

    הפרופסור: אך אתה עדיין מאמין בו?

    הסטודנט: כן.

    פרופ ': על פי פרוטוקול אמפירי, לבדוק בדיקה להוכחה, המדע אומר שאלוהים אינו קיים. מה אתה אומר על זה, בני?

    הסטודנט:כלום. יש לי רק את האמונה שלי.

    הפרופסור: כן, האמונה. וזו הבעיה שיש למדע...
    עכשיו הסטודנט שואל את הפרופסור.

    הסטודנט: פרופסור, האם יש דבר כזה חום?

    הפרופסור: כן.

    הסטודנט: והאם יש דבר כזה קור או קרה?

    הפרופסור: כן.

    הסטודנט: לא, אדוני. אין.

    (אולם ההרצאות הפך שקט מאוד עם מהפך זה של האירועים.)

    הסטודנט: אדוני, אתה יכול לקבל הרבה חום, סופר חום,חום בוער, מגה חום, מעט חום או ללא חום כלל. אבל אין לנו שום דבר שנקרא קר. אנחנו יכולים לפגוע ל 458 מעלות מתחת לאפס, ואז נגרמת העדרות מוחלטת של חום כלשהו לא תהיה מציאות של חום כלל, אבל אי אפשר לרדת מתחת לכך. אין דבר כזה קר. הקור הוא רק מילה בה אנחנו מתארים את העדרו של החום. אי אפשר למדוד קור. חום הוא אנרגיה. קור הוא לא ההיפך מחום, אדוני, רק העדרו.

    (שררה דממה באולם ההרצאות.)

    הסטודנט: מה עם חושך, פרופסור? האם יש דבר כזה חושך?

    הפרופסור: כן. מהו הלילה אם לא חושך?

    הסטודנט: טעית שוב, אדוני. החושך הוא העדרו של משהו. יכול להיות לך אור חלש, אור רגיל, אור בוהק, אור מהבהב. אבל אם אין לך אור באופן רצוף, אין לך כלום וזה נקרא חושך, לא? במציאות, החושך אינו קיים. אם הוא כן קיים אתה תוכל לעשות אותו חשוך יותר, נכון?

    הפרופסור: אז מה הטענה שלך, בחור צעיר?

    הסטודנט: אדוני, הטענה שלי היא שהנחת היסוד הפילוסופית שלך פגומה.

    הפרופסור: פגומה? אתה יכול להסביר איך?

    הסטודנט: אתה עובד מתוך הנחת יסוד של דואליות. אתה טוען שיש חיים ויש מוות, אלוהים טוב, אלוהים רע. אתה רואה את מושג האלוהים כמשהו סופי, משהו שאתה יכול למדוד. אדוני, המדע לא יכול להסביר אפילו מחשבה. הוא משתמש בחשמל ומגנטיות אך הוא מעולם לא ראה, כל שכן לא הבין לחלוטין אף אחד מהם. לראות את המוות כניגוד לחיים משמעו להתעלם מהעובדה שהמוות לא יכול להתקיים כדבר מהותי.

    מוות אינו ההיפך לחיים, רק העדרו. עכשיו אמור לי, פרופסור, האם אתה מלמד את תלמידיך שהם התפתחו מהקוף?

    הפרופסור: אם אתה מתייחס לתהליכי האבולוציה הטבעיים, כן, כמובן שכן.

    הסטודנט: האם אי פעם ראית אבולוציה במו עיניך, אדוני?

    (הפרופ' נד בראשו בחיוך כשהוא מבין לאן הטיעון הולך.)

    הסטודנט: מכיוון שאף אחד לא צפה אי פעם בתהליך האבולוציה בפעולה ואינו יכול להוכיח כי תהליך זה הוא מאמץ מתמשך. אתה לא מלמד את דעתך, אדוני? האם אתה לא מדען אלא מטיף?

    (הכיתה היתה כמרקחה.)

    הסטודנט: האם יש מישהו בכיתה שאי פעם ראה את מוחו של הפרופסור?

    (הכיתה פרצה בצחוק.)

    הסטודנט: האם יש כאן מישהו ששמע את מוחו של הפרופסור, חש אותו, נגע או הריח אותו? אף אחד לא נראה עושה זאת. אז, על פי הכללים שנקבעו ע"י אמפירית של פרוטוקול, יציב להוכחה, המדע אומר שאין לך מוח, אדוני. עם כל הכבוד, אדוני, איך נוכל לסמוך אם כך על הרצאותייך?

    (החדר היה שקט. הפרופ 'בהה בתלמיד, פניו נדהמים.)

    הפרופסור: אני מניח שאתה צריך לקחת אותם באמונה.

    הסטודנט: זהו זה, אדוני ... בדיוק! הקשר בין אדם אלוהים הוא אמונה. זה כל מה ששומר על דברים בחיים ומורגשים....אמונה!.

    נערך לאחרונה על ידי Silver; 19-04-2012 בשעה 01:40.
    CR7 + MANCHESTER UNITED = MACHINE
    CR7 + REAL MADRID = GAY


  2. קישורים ממומנים

  3. #2
    משתמש באטרף האוואטר של Super Pippo
    שם פרטי
    הייד
    תאריך הצטרפות
    05/2010
    הודעות
    11,972
    לייקים
    1623
    נקודות
    4
    פוסטים בבלוג
    1
    משפט מחץ
    אין דבר חזק יותר מאהבת אם, חוץ מבעיטת אב.
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    אם המטרה שלך כאן לשכנע אתאיסטים אז אתה לא תצליח.
    אני מקלל את היום שנולדתי כיהודי ואקלל כל חיי את היום בו הומצאו הדתות.



    pippo inzaghi segna per noi



  4. #3
    PUNK'S NOT DEAD!! האוואטר של VeilSide
    תאריך הצטרפות
    11/2004
    הודעות
    21,139
    לייקים
    460
    נקודות
    70
    משפט מחץ
    P = F/A
    מין: נקבה

    ברירת מחדל

    תבין, בנאדם שבחר להיות אטאיסט הוא בנאדם חכם שחושב יותר ממך

    נראה לך שהסיפור מופלץ מהתחת הזה יגרום לו להאמין?

    bitch please its all youve got?
    נערך לאחרונה על ידי VeilSide; 19-04-2012 בשעה 03:53.

  5. #4
    משתמש כבוד האוואטר של פראגער
    שם פרטי
    אלי
    תאריך הצטרפות
    02/2011
    הודעות
    7,296
    לייקים
    1999
    נקודות
    454
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי VeilSide צפיה בהודעה
    תבין, בנאדם שבחר להיות אטאיסט הוא בנאדם חכם שחושב יותר ממך

    נראה לך שהסיפור מופלץ מהתחת הזה יגרום לו להאמין?

    bitch please its all youve got?
    לא חושב יותר, חושב אחרת.

    "אהוב את הבקורת כי היא תעמידך על הגובה האמיתי"
    * * *
    מתוך הבנה הדדית, אשמח שלא תגיבו על הודעותי בשבתות וחגי ישראל.
    בכל עניין, אשמח לעזור בפורום תמיכה טכנית / יהדות
    גלישה נעימה ומטורפת :-)

  6. #5
    משתמש ותיק
    שם פרטי
    גיא
    תאריך הצטרפות
    09/2009
    הודעות
    5,696
    לייקים
    78
    נקודות
    305
    משפט מחץ
    One Love
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    הסטודנט משווה פה את אלוהים לדברים אחרים אותם כביכול אי אפשר להוכיח בעזרת הסתכלות על הטבע.
    זוהי טעות קלאסית משום שלמשל את האבולוציה אף אחד לא ניסה להוכיח משום שהוא ראה אותה אלה כי היא ההסבר הכי טוב למספר עובדות או ליתר דיוק למספר עצום של עובדות אשר נתגלו על ידנו .
    הקטע הזה הוא דמוגוגיה פשוטה משום שברור לחלוטין שהוא לא קרה הנה הסיבה לכך :
    הסטודנט: האם יש מישהו בכיתה שאי פעם ראה את מוחו של הפרופסור?


    (הכיתה פרצה בצחוק.)


    הסטודנט: האם יש כאן מישהו ששמע את מוחו של הפרופסור, חש אותו, נגע או הריח אותו? אף אחד לא נראה עושה זאת. אז, על פי הכללים שנקבעו ע"י אמפירית של פרוטוקול, יציב להוכחה, המדע אומר שאין לך מוח, אדוני. עם כל הכבוד, אדוני, איך נוכל לסמוך אם כך על הרצאותייך?
    דימות תהודה מגנטית (באנגלית: Magnetic Resonance Imaging, בראשי תיבות: MRI) הוא סוג של סריקה לא-פולשנית המשמשת להמחשת אברים פנימיים בגוף ללא שימוש בקרני רנטגן, למטרות אבחון רפואי, חקר המוח, פסיכיאטריה, מחקר ביולוגי ועוד. בשיטה זו משתמשים בשילוב של קרינת רדיו ושדה מגנטי חזק (גבוה מ-1 טסלה) כדי להשפיע על הספין של הפרוטונים באטומי המימן שנמצאים במולקולות המים בגוף. שינוי תכונות הספין תלוי ברקמה בה הוא נמצא (למשל חומר לבן או חומר אפור במוח) וכך, בעזרת מדידת שינוי הספין, ניתן לקבל הפרדה ברורה בין הרקמות השונות.



  7. #6
    משתמש משקיע האוואטר של MosheSee
    שם פרטי
    משה
    תאריך הצטרפות
    03/2011
    גיל
    29
    הודעות
    4,338
    לייקים
    521
    נקודות
    -131
    פוסטים בבלוג
    1
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי Heracles צפיה בהודעה
    אם המטרה שלך כאן לשכנע אתאיסטים אז אתה לא תצליח.
    ציטוט נכתב במקור על ידי VeilSide צפיה בהודעה
    תבין, בנאדם שבחר להיות אטאיסט הוא בנאדם חכם שחושב יותר ממך

    נראה לך שהסיפור מופלץ מהתחת הזה יגרום לו להאמין?

    bitch please its all youve got?
    זה רק מראה את הבורות שלכם...מה שהוא בא להראות פה זה לא שיש ה' או לא? זה למה אנשים ממשיכים להאמין בה' למרות שלא ראו או הרגישו אותו...
    זה יותר כדי להסביר לאנשים כמוכם למה יש אנשים מאמינים..
    אז בלי לשחק אותה גאונים כי להגיד:'' אף אחד לא ראה את ה' אז הוא לא קיים '' זה לא מעשה גאונות או מחשבה עמוקה זה הגיון פשוט..וגם אנשים שמאמינים יודעים שהם לא יראו או ירגישו אותו אבל הם בכל זאת יאמינו בו...
    הבנת הנקרא אנשים הבנת הנקרא...
    הקשר בין אדם אלוהים הוא אמונה. זה כל מה ששומר על דברים בחיים ומורגשים....אמונה!. זה מה שהוא ניסה להסביר פה..לא להוכיח שיש ה' לא לשכנע את הפרופסור או אותכם להאמין בכך רק כדי להסביר לכם מה מחזיק אנשים מאמינים...
    נערך לאחרונה על ידי MosheSee; 19-04-2012 בשעה 10:02.

  8. #7
    משתמש ותיק האוואטר של EnBlack
    תאריך הצטרפות
    06/2006
    הודעות
    9,273
    לייקים
    366
    נקודות
    0
    משפט מחץ
    "Excuse me while I kiss that guy..."
    מין: נקבה

    ברירת מחדל

    כל כך הרבה דברים פסולים באנקדוטה הדבילית הזאת שזה כואב

  9. #8
    משתמש כבוד
    Maccabi FaNtic-Aatraf Lover
    האוואטר של xSellize
    תאריך הצטרפות
    05/2007
    הודעות
    6,161
    לייקים
    1035
    נקודות
    4,574
    פוסטים בבלוג
    1
    משפט מחץ
    "ניצחון אוהב הכנה מוקדמת." "האמת נמדדת על פי התוצאות."
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי פראגער צפיה בהודעה
    לא חושב יותר, חושב אחרת.
    מי שבחר בדרך התורה ממקום מושכל ומחושב זוכה ממני למלוא הערכה והכבוד הראויים לו ולאמונתו, אך ישנם אנשים שמאמינים מכוח האינרציה. כאלו שמאמינים כי חונכו כך, כאלו שמאמינים מתוך הרגל, כאלו שמאמינים כי לא נחשפו לאופציות שונות, כאלו בעלי תפיסת עולם מקובעת שמפנים את מבטם בלגלוג מכל דעה אחרת.

    אני מאמין שבזה הוא התכוון ב"חושב יותר".

    ציטוט נכתב במקור על ידי MosheSee צפיה בהודעה
    זה רק מראה את הבורות שלכם...מה שהוא בא להראות פה זה לא שיש ה' או לא? זה למה אנשים ממשיכים להאמין בה' למרות שלא ראו או הרגישו אותו...
    זה יותר כדי להסביר לאנשים כמוכם למה יש אנשים מאמינים..
    אז בלי לשחק אותה גאונים כי להגיד:'' אף אחד לא ראה את ה' אז הוא לא קיים '' זה לא מעשה גאונות או מחשבה עמוקה זה הגיון פשוט..וגם אנשים שמאמינים יודעים שהם לא יראו או ירגישו אותו אבל הם בכל זאת יאמינו בו...
    הבנת הנקרא אנשים הבנת הנקרא...
    הקשר בין אדם אלוהים הוא אמונה. זה כל מה ששומר על דברים בחיים ומורגשים....אמונה!. זה מה שהוא ניסה להסביר פה..לא להוכיח שיש ה' לא לשכנע את הפרופסור או אותכם להאמין בכך רק כדי להסביר לכם מה מחזיק אנשים מאמינים...
    אני לא מכיר אף אדם בר דעת שטוען שבגלל שלא ראו את אלוהים הוא לא קיים, אני פשוט אומר שבגלל אוסף עובדות ותאוריות מדעיות שנבעו מהן שיש בידינו קיום אולם לא בלתי אפשרי לחלוטין שישנו בורא ותכנון תבוני, אלא שזו פשוט הערכה בלתי סבירה.

    ציטוט נכתב במקור על ידי Silver צפיה בהודעה
    שווה קריאה,ממש שווה,זה ממש מעניין,תתחילו לקרוא ולא תצליחו להפסיק.

    עירפול סמנטי ומשחקי מילים הם לא בדיוק הדרך הטובה ביותר להבהיר נקודה, כי אפילו אנקדוטה די דבילית שכל ילד יחשוב עליה כגון "אלוהים הוא כל יכול? הוא יכול ליצור אבן שהוא לא מסוגל להרים?" אם התשובה תענה בשלילה אזי הוא לא כל יכול, אם התשובה תענה בחיוב אזי לאחר יצירת אותה אבן הוא לא יוכל להרים אותה כך שגם בתרחיש הזה הוא לא כל יכול.
    נערך לאחרונה על ידי xSellize; 19-04-2012 בשעה 15:27.


    http://up353.siz.co.il/up3/twnmmtzu3exo.jpg

  10. #9
    משתמש מתקדם האוואטר של firya
    תאריך הצטרפות
    01/2009
    הודעות
    782
    לייקים
    97
    נקודות
    50
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    או, אתם לא מפסיקים מה?!
    טוב חסל סדר בולשיט!!!
    זאת התגובה שנתן יומירם ניסן לשטות הזאת:

    Yomiran Nissan התגובה שלי על קיר של מאמינה כלשהי שפרסמה זאת, תהנו :-)

    טוב, סיפור משעשע, חבל רק שאינו אמין בשיט, אלא אם נלמד במאה ה19...בואי נראה כמה כשלים לוגיים ומדעיים שמופיעים כאן, בסדר?

    נתחיל, אם יש פרופסור אמיתי למדעים, שלא יודע שקור זוהי רק הגדרה פילוסופית, ושכן האפס המוחלט בפיזיקה הוא 0 מעלות **קלווין** ולא צלזיוס, הרי שאינו מדען כלל, וככל הנראה לא היה מעולם בכיתת פיזיקה/כימיה או ביולוגיה- שם מדברים אך ורק בשפה המדעית.
    זהו פשוט שקר.
    יש שם גם טעות מדעית אדירה (!!!) שכן האפס המוחלט הינו מינוס 273.15 מעלות צלציוס שהן 0 קלווין, והכי נמוך שאני יודע שאי פעם הגענו ומדדנו זה 3 מעלות קלווין. הפרש של כמה מאות מעלות ממה שהשקרן שכתב את הפוסט שלך אמר- תבדקי אותי, גוגל הוא חברך.

    לגבי אבולוציה- בתור סטו' לביולוגיה, אנחנו רואים אבולוציה כל הזמן. ניתן לדבר על אבולוציה במובן של התפתחות המינים לאורך הרבה מאוד שנים (כמו בבעלי חיים מפותחים כמו יונקים) ברמת המליוני שנים, ואז חיינו אמנם קצרים מלראות זאת. אבל ביצורים קטנים יותר, בעלי זמן דור קצר מאוד כמו חיידקים, לטאות, פטריות, חרקים, צמחים ועוד, אנו רואים זאת באופן קבוע ואף משחזרים זאת במעבדה (!!!)- ראי ניסוי לוריא- דלברוק עליו קיבלו פרס נובל לפיזיולוגיה ורפואה לשנת 1969 (לא דבר שבא בקלות) על שהיו הראשונים לבנות ניסוי שישחזר וידגים את מנגנון הברירה הטבעית בחיידקים באמצעות שימוש בבקטריו-פאג'ים.

    אבולוציה היא זו שמחזיקה את וירוס האיידס בחיים (על ידי מוטציות המוניות) וכן גם מאפשרת קיום של משהו (שאני בטוח שמעת עליו- חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה, הסבר על עמידות אבולוציונית לתרופות מוסברת הלכה למעשה בקורס מיקרוביולוגיה כללית בפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה בטכניון).

    אבולוציה=ביולוגיה. אם את מנסה להגיד שזה לא נכון, את פשוט נבערת- דבר שניתן לשינוי ע"י לימוד מהנה באינטרנט. האבולוציה הינה הקו המנחה של כלל הביולוגים בעולם. מי שיצליח להפריך אפילו חלק קטן ממנה יזכה בפרס נובל, ושמו ירשם לצד שמות גדולי המדענים בהיסטוריה.

    הדוג' של המוח היא פשוט טיפשית, שכן, את גם לא רואה את הכבד שלך, וגם לא את הכליות, ואת לא מרגישה את הטחול, נכון? אבל את יודעת שיש לך אותם, כי את יכולה בקלות להיכנס לכל בית חולים, להיכנס לאולטרא-סאונד, רנטגן או MRI שהמציאו האתאיסטים הכופרים- ולראות את כל האיברים הפנימיים שלך, מדהים לא?!
    או אם תרצי, פשוט אפשר להרוג מישהו ולעקור את המוח שלו החוצה.

    לגבי מחשבה, נראה לי שאני אתן למישהו יותר חכם ומשכיל ממני להסביר לך על "מחשבה", פרופ' חיים סומפולינסקי, ראש המחלקה לחישוביות עיצבית במכון לחקר המוח באונ' העברית (מספיק מבין במה שהוא עושה?!)-

    "ככל שחקר המוח מתקדם מתבררת המסקנה החד-משמעית, שהפעולות הקוגניטיביות הגבוהות ביותר שלנו - בחירה, החלטה, העדפות מוסריות, שיערוך של תרחישים אפשריים, וכולי - כולם הם תוצר של מנגנונים פיזיקליים וכימיים במוחנו שהם עצמם מונעים על-פי חוקיות פיזיקלית וכימית שהיא זהה לאותה חוקיות שקיימת בתאי גוף אחרים שלנו או אפילו במערכות לא-חיות"

    לא נורא, ניסית לשקר לחבורת בורים, שאני בטוח שחלקם הסכימו איתך. אבל קשה לי להאמין שיש איזשהו בעל השכלה מינימלית במדע שיקבל איזשהו פרט ממה שנאמר שם.
    סורי על הקטילה, אבל מה שכתוב שם זה פשוט בולשיט אחד גדול שפוגע בכל רציונל ואמת קיימת.
    נערך לאחרונה על ידי firya; 20-04-2012 בשעה 19:49.
    "One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad"
    יצאתי מדעתי... מיד אשוב.

  11. #10
    משתמש מתקדם האוואטר של moshe7007
    שם פרטי
    משה
    תאריך הצטרפות
    05/2010
    גיל
    29
    הודעות
    550
    לייקים
    63
    נקודות
    74
    משפט מחץ
    "החכמה - אבידת המאמין, צריך שיבקשנה אפילו בדברי הכופרים." (ר' שלמה אבן גבירול)
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי Silver צפיה בהודעה
    הסטודנט: האם יש מישהו בכיתה שאי פעם ראה את מוחו של הפרופסור?
    (הכיתה פרצה בצחוק.)
    הסטודנט: האם יש כאן מישהו ששמע את מוחו של הפרופסור, חש אותו, נגע או הריח אותו? אף אחד לא נראה עושה זאת. אז, על פי הכללים שנקבעו ע"י אמפירית של פרוטוקול, יציב להוכחה, המדע אומר שאין לך מוח, אדוני. עם כל הכבוד, אדוני, איך נוכל לסמוך אם כך על הרצאותייך?
    (החדר היה שקט. הפרופ 'בהה בתלמיד, פניו נדהמים.)
    הפרופסור: אני מניח שאתה צריך לקחת אותם באמונה.
    הסטודנט: זהו זה, אדוני ... בדיוק! הקשר בין אדם אלוהים הוא אמונה. זה כל מה ששומר על דברים בחיים ומורגשים....אמונה!.

    אם אתה באמת "לוקח את המוח שלך באמונה" אז אתה בבעיה רצינית.
    כדי לדעת שמשהו קיים לא צריך לראות או לחוש אותו בצורה ישירה, אפשר להסתכל על ההשלכות ולנסות להבין אם הוא קיים או לא.
    אני מגיע למסקנה שיש לי מוח לא ע"י אמונה, אלא ע"י הבנה. אם לא היה לי מוח, לא הייתי חי. פשוט מאוד.
    לא תהיה לך שום דוגמא למשהו שאנחנו לוקחים באמונה ובאמת אי אפשר להגיע למסקנה שהוא קיים ע"י חשיבה.
    דרך אגב, ההיתיחסות למוח כאל שכל הורסת את כל הנוסח היפה הזה... חבל..

    קרדיט לי

    "אם חפץ אתה בשלוות נפש ובאושר - האמן, אם נוהה אתה אחרי האמת - חקור..."
    פרידריך ניטשה.

  12. #11
    משתמש מתחיל
    תאריך הצטרפות
    01/2012
    גיל
    45
    הודעות
    4
    לייקים
    0
    נקודות
    0
    משפט מחץ
    תן חיוך הכל לטובה
    מין: זכר

    ברירת מחדל באמונתו יחיה ....

    לא משנה איך ובמה את או אתה מאמינים, העיקר והחשוב הוא שכל אחד מאיתנו ידע לכבד את השני ורק ע"י כך ניתן לקיים עולם עפ"י המשפט הידוע : " איש איש באמונתו יחיה " והעולם שלנו פשוט יהיה יותר טוב .

    דרך אגב תבואו ללימודי שוק ההון במכללת שיא ברוקר ותראו כיצד יושבים שם אנשים מכלל הקשת הרחבה, חרדים לצד ערבים, צעירים לצד מבוגרים ואנשים משכילים לצד עקרות בית .

  13. #12
    משתמש מכור
    תאריך הצטרפות
    09/2011
    גיל
    40
    הודעות
    1,134
    לייקים
    56
    נקודות
    160
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי Silver צפיה בהודעה
    שווה קריאה,ממש שווה,זה ממש מעניין,תתחילו לקרוא ולא תצליחו להפסיק.

    הפרופסור: אתה יהודי, נכון, בן?

    הסטודנט: כן, אדוני.

    הפרופסור: אז אתה מאמין באלוהים?

    הסטודנט: בהחלט, אדוני.

    הפרופסור: האם אלוהים הוא טוב?

    הסטודנט: בוודאי.

    הפרופסור: האם אלוהים הוא כל יכול?

    הסטודנט: כן.

    הפרופסור: אחי מת מסרטן למרות שהוא התפלל לאלוהים לרפא אותו. רובנו היינו מנסים לעזור לאחרים חולים. אבל אלוהים לא. איך זה מראה שהוא טוב אז? הממ?

    (הסטודנט שתק.)

    הפרופסור: אינך יכול לענות, נכון? נתחיל שוב, בחור צעיר. האם אלוהים הוא טוב?

    הסטודנט: כן.

    הפרופסור: האם השטן טוב?

    הסטודנט: לא.

    הפרופסור: מאיפה הגיע השטן?

    הסטודנט: מ ... אלוהים ...

    הפרופסור: נכון. אמור לי, בני, האם יש רוע בעולם הזה?

    הסטודנט: כן.

    הפרופסור: הרוע נמצא בכל מקום, לא? ואלוהים ברא הכל.אני צודק?

    הסטודנט: כן.

    הפרופסור: אז מי ברא את הרע?

    (הסטודנט לא ענה.)

    הפרופסור: האם יש מחלות? חוסר מוסריות? שנאה? כיעור? כל הדברים הללו קיימים בעולם, נכון?

    הסטודנט: כן, אדוני.

    הפרופסור: אז מי ברא אותם?

    (לסטודנט לא היתה תשובה.)

    הפרופסור: המדע אומר שיש לך 5 חושים בהם אתה משתמש לזהות ולשרת את העולם סביבך. אמור לי, בני, האם ראית את אלוהים?

    הסטודנט: לא, אדוני.

    פרופ ': ספר לנו אם שמעת אי פעם את האלוהים שלך?

    הסטודנט: לא, אדוני.

    הפרופסור: האם אי פעם הרגשת את אלוהייך,את טעם אלוהייך,או את ריח האלוהים שלך? האם אי פעם היתה לך איזושהי תפיסה חושית של אלוהים לצורך העניין?

    הסטודנט: לא, אדוני. לצערי אין לי.

    הפרופסור: אך אתה עדיין מאמין בו?

    הסטודנט: כן.

    פרופ ': על פי פרוטוקול אמפירי, לבדוק בדיקה להוכחה, המדע אומר שאלוהים אינו קיים. מה אתה אומר על זה, בני?

    הסטודנט:כלום. יש לי רק את האמונה שלי.

    הפרופסור: כן, האמונה. וזו הבעיה שיש למדע...
    עכשיו הסטודנט שואל את הפרופסור.

    הסטודנט: פרופסור, האם יש דבר כזה חום?

    הפרופסור: כן.

    הסטודנט: והאם יש דבר כזה קור או קרה?

    הפרופסור: כן.

    הסטודנט: לא, אדוני. אין.

    (אולם ההרצאות הפך שקט מאוד עם מהפך זה של האירועים.)

    הסטודנט: אדוני, אתה יכול לקבל הרבה חום, סופר חום,חום בוער, מגה חום, מעט חום או ללא חום כלל. אבל אין לנו שום דבר שנקרא קר. אנחנו יכולים לפגוע ל 458 מעלות מתחת לאפס, ואז נגרמת העדרות מוחלטת של חום כלשהו לא תהיה מציאות של חום כלל, אבל אי אפשר לרדת מתחת לכך. אין דבר כזה קר. הקור הוא רק מילה בה אנחנו מתארים את העדרו של החום. אי אפשר למדוד קור. חום הוא אנרגיה. קור הוא לא ההיפך מחום, אדוני, רק העדרו.

    (שררה דממה באולם ההרצאות.)

    הסטודנט: מה עם חושך, פרופסור? האם יש דבר כזה חושך?

    הפרופסור: כן. מהו הלילה אם לא חושך?

    הסטודנט: טעית שוב, אדוני. החושך הוא העדרו של משהו. יכול להיות לך אור חלש, אור רגיל, אור בוהק, אור מהבהב. אבל אם אין לך אור באופן רצוף, אין לך כלום וזה נקרא חושך, לא? במציאות, החושך אינו קיים. אם הוא כן קיים אתה תוכל לעשות אותו חשוך יותר, נכון?

    הפרופסור: אז מה הטענה שלך, בחור צעיר?

    הסטודנט: אדוני, הטענה שלי היא שהנחת היסוד הפילוסופית שלך פגומה.

    הפרופסור: פגומה? אתה יכול להסביר איך?

    הסטודנט: אתה עובד מתוך הנחת יסוד של דואליות. אתה טוען שיש חיים ויש מוות, אלוהים טוב, אלוהים רע. אתה רואה את מושג האלוהים כמשהו סופי, משהו שאתה יכול למדוד. אדוני, המדע לא יכול להסביר אפילו מחשבה. הוא משתמש בחשמל ומגנטיות אך הוא מעולם לא ראה, כל שכן לא הבין לחלוטין אף אחד מהם. לראות את המוות כניגוד לחיים משמעו להתעלם מהעובדה שהמוות לא יכול להתקיים כדבר מהותי.

    מוות אינו ההיפך לחיים, רק העדרו. עכשיו אמור לי, פרופסור, האם אתה מלמד את תלמידיך שהם התפתחו מהקוף?

    הפרופסור: אם אתה מתייחס לתהליכי האבולוציה הטבעיים, כן, כמובן שכן.

    הסטודנט: האם אי פעם ראית אבולוציה במו עיניך, אדוני?

    (הפרופ' נד בראשו בחיוך כשהוא מבין לאן הטיעון הולך.)

    הסטודנט: מכיוון שאף אחד לא צפה אי פעם בתהליך האבולוציה בפעולה ואינו יכול להוכיח כי תהליך זה הוא מאמץ מתמשך. אתה לא מלמד את דעתך, אדוני? האם אתה לא מדען אלא מטיף?

    (הכיתה היתה כמרקחה.)

    הסטודנט: האם יש מישהו בכיתה שאי פעם ראה את מוחו של הפרופסור?

    (הכיתה פרצה בצחוק.)

    הסטודנט: האם יש כאן מישהו ששמע את מוחו של הפרופסור, חש אותו, נגע או הריח אותו? אף אחד לא נראה עושה זאת. אז, על פי הכללים שנקבעו ע"י אמפירית של פרוטוקול, יציב להוכחה, המדע אומר שאין לך מוח, אדוני. עם כל הכבוד, אדוני, איך נוכל לסמוך אם כך על הרצאותייך?

    (החדר היה שקט. הפרופ 'בהה בתלמיד, פניו נדהמים.)

    הפרופסור: אני מניח שאתה צריך לקחת אותם באמונה.

    הסטודנט: זהו זה, אדוני ... בדיוק! הקשר בין אדם אלוהים הוא אמונה. זה כל מה ששומר על דברים בחיים ומורגשים....אמונה!.

    סיפור נחמד אבל אני בספק אם הוא אמיתי,

    שלא תבין לא נכון - אני מאמין באלוהים!

    אבל הסיפור הזה לא יעזור לאמונה של אף אחד..

  14. #13
    משתמש מתקדם האוואטר של firya
    תאריך הצטרפות
    01/2009
    הודעות
    782
    לייקים
    97
    נקודות
    50
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    ​באדום, הגרסא המתוקנת.
    ציטוט נכתב במקור על ידי Silver צפיה בהודעה
    הפרופסור: אתה יהודי, נכון, בן?

    הסטודנט: כן, אדוני.

    הפרופסור: אז אתה מאמין באלוהים?

    הסטודנט: בהחלט, אדוני.

    הפרופסור: האם אלוהים הוא טוב?

    הסטודנט: בוודאי.

    הפרופסור: האם אלוהים הוא כל יכול?

    הסטודנט: כן.

    הפרופסור: אחי מת מסרטן למרות שהוא התפלל לאלוהים לרפא אותו. רובנו היינו מנסים לעזור לאחרים חולים. אבל אלוהים לא. איך זה מראה שהוא טוב אז? הממ?

    (הסטודנט שתק.)

    הפרופסור: אינך יכול לענות, נכון? נתחיל שוב, בחור צעיר. האם אלוהים הוא טוב?

    הסטודנט: כן.

    הפרופסור: האם השטן טוב?

    הסטודנט: לא.

    הפרופסור: מאיפה הגיע השטן?

    הסטודנט: מ ... אלוהים ...

    הפרופסור: נכון. אמור לי, בני, האם יש רוע בעולם הזה?

    הסטודנט: כן.

    הפרופסור: הרוע נמצא בכל מקום, לא? ואלוהים ברא הכל.אני צודק?

    הסטודנט: כן.

    הפרופסור: אז מי ברא את הרע?

    (הסטודנט לא ענה.)

    הפרופסור: האם יש מחלות? חוסר מוסריות? שנאה? כיעור? כל הדברים הללו קיימים בעולם, נכון?

    הסטודנט: כן, אדוני.

    הפרופסור: אז מי ברא אותם?

    (לסטודנט לא היתה תשובה.)

    הפרופסור: המדע אומר שיש לך 5 חושים בהם אתה משתמש לזהות ולשרת את העולם סביבך. אמור לי, בני, האם ראית את אלוהים?

    הסטודנט: לא, אדוני.

    פרופ ': ספר לנו אם שמעת אי פעם את האלוהים שלך?

    הסטודנט: לא, אדוני.

    הפרופסור: האם אי פעם הרגשת את אלוהייך,את טעם אלוהייך,או את ריח האלוהים שלך? האם אי פעם היתה לך איזושהי תפיסה חושית של אלוהים לצורך העניין?

    הסטודנט: לא, אדוני. לצערי אין לי.

    הפרופסור: אך אתה עדיין מאמין בו?

    הסטודנט: כן.

    פרופ ': על פי פרוטוקול אמפירי, לבדוק בדיקה להוכחה, המדע אומר שאלוהים אינו קיים. מה אתה אומר על זה, בני?

    הסטודנט:כלום. יש לי רק את האמונה שלי.

    הפרופסור: כן, האמונה. וזו הבעיה שיש למדע...
    עכשיו הסטודנט שואל את הפרופסור.

    הסטודנט: פרופסור, האם יש דבר כזה חום?

    הפרופסור: כן.

    הסטודנט: והאם יש דבר כזה קור או קרה?

    הפרופסור: כן.

    הסטודנט: לא, אדוני. אין.

    (אולם ההרצאות הפך שקט מאוד עם מהפך זה של האירועים.)

    הסטודנט: אדוני, אתה יכול לקבל הרבה חום, סופר חום,חום בוער, מגה חום, מעט חום או ללא חום כלל. אבל אין לנו שום דבר שנקרא קר. אנחנו יכולים לפגוע ל 458 מעלות מתחת לאפס, ואז נגרמת העדרות מוחלטת של חום כלשהו לא תהיה מציאות של חום כלל, אבל אי אפשר לרדת מתחת לכך. אין דבר כזה קר. הקור הוא רק מילה בה אנחנו מתארים את העדרו של החום. אי אפשר למדוד קור. חום הוא אנרגיה. קור הוא לא ההיפך מחום, אדוני, רק העדרו.

    (שררה דממה באולם ההרצאות.)

    הסטודנט: מה עם חושך, פרופסור? האם יש דבר כזה חושך?

    הפרופסור: כן. מהו הלילה אם לא חושך?

    הסטודנט: טעית שוב, אדוני. החושך הוא העדרו של משהו. יכול להיות לך אור חלש, אור רגיל, אור בוהק, אור מהבהב. אבל אם אין לך אור באופן רצוף, אין לך כלום וזה נקרא חושך, לא? במציאות, החושך אינו קיים. אם הוא כן קיים אתה תוכל לעשות אותו חשוך יותר, נכון?

    הפרופסור: אז מה הטענה שלך, בחור צעיר?

    הסטודנט: אדוני, הטענה שלי היא שהנחת היסוד הפילוסופית שלך פגומה.

    הפרופסור: פגומה? אתה יכול להסביר איך?

    הסטודנט: אתה עובד מתוך הנחת יסוד של דואליות. אתה טוען שיש חיים ויש מוות, אלוהים טוב, אלוהים רע. אתה רואה את מושג האלוהים כמשהו סופי, משהו שאתה יכול למדוד. אדוני, המדע לא יכול להסביר אפילו מחשבה. הוא משתמש בחשמל ומגנטיות אך הוא מעולם לא ראה, כל שכן לא הבין לחלוטין אף אחד מהם. לראות את המוות כניגוד לחיים משמעו להתעלם מהעובדה שהמוות לא יכול להתקיים כדבר מהותי.

    מוות אינו ההיפך לחיים, רק העדרו. עכשיו אמור לי, פרופסור, האם אתה מלמד את תלמידיך שהם התפתחו מהקוף?

    הפרופסור: אם אתה מתייחס לתהליכי האבולוציה הטבעיים, כן, כמובן שכן.

    הסטודנט: האם אי פעם ראית אבולוציה במו עיניך, אדוני?

    (
    הפרופ' נתן בתלמיד מבט ספק נדהם ספק זועם,
    מחכה להמשך מו
    צא פיו
    )

    הסטודנט: מכיוון שאף אחד לא צפה אי פעם בתהליך האבולוציה בפעולה ואינו יכול להוכיח כי תהליך זה הוא מאמץ מתמשך. אתה לא מלמד את דעתך, אדוני? האם אתה לא מדען אלא מטיף?

    (הכיתה היתה כמרקחה.)

    הסטודנט: האם יש מישהו בכיתה שאי פעם ראה את מוחו של הפרופסור?

    (הכיתה פרצה בצחוק.)

    הסטודנט: האם יש כאן מישהו ששמע את מוחו של הפרופסור, חש אותו, נגע או הריח אותו? אף אחד לא נראה עושה זאת. אז, על פי הכללים שנקבעו ע"י אמפירית של פרוטוקול, יציב להוכחה, המדע אומר שאין לך מוח, אדוני. עם כל הכבוד, אדוני, איך נוכל לסמוך אם כך על הרצאותייך?

    החדר היה שקט.


    הפרופסור מחייך אל הסטודנט, ושואל אותו: "אמור לי, האם קראת אי פעם משהו בנוגע למדע?"

    "לא" אמר התלמיד "אני רק יודע מה שלמדתי בשיעורי תורה".

    "זה מסביר את הבורות שלך בנושא, איש צעיר" אמר הפרופסור. "ידע אמפירי לא בהכרח מגיע רק מצפיה ישירה. אנחנו יכולים לצפות בהשפעות של משהו ולדעת שהוא חייב להיות שם. אף אחד לא ראה את הלב שלי, אבל אנחנו יכולים לשמוע אותו פועם. אנחנו גם יודעים שבני אדם לא יכולים לחיות ללא לב, אמיתי או מכני, לפחות ללא ציוד רפואי. אז אני יכול לדעת שיש לי לב, למרות שלא ראיתי אותו".

    "כן, אני מבין. זה הגיוני" אמר הסטודנט.

    "לפי אותו הגיון, אני יודע שיש לי מוח. אחרת לא הייתי יכול ללכת או לדבר, נכון"? שאל הפרופסור.

    "אני מניח שלא."

    "למען האמת, אם לא היה לי מוח, לא הייתי יכול לעשות שום דבר. חוץ מאולי להיות מחזיר בתשובה!"

    הכיתה התפקעה מצחוק, אפילו הסטודנט צחק איתם.

    "אנחנו יודעים שאבולוציה נכונה בגלל עובדות" המשיך הפרופסור. "זה ההסבר ההגיוני ביותר לעדויות המאובנים. גם בריאתנים מודים שאפשר לראות שינוי במאובנים מזוחלים ליונקים. ידעת את זה?"

    "לא" אמר הסטודנט בקול שקט.

    "אבל מעבר לכך, אבולוציה היא גם ההסבר הטוב ביותר לתופעות שצפינו בהן".

    הסטודנט אמר, בקול מופתע "אתה מתכוון שבאמת ראינו אבולוציה?!"

    "כמובן. אבולוציה קרתה במהלך התקופה המודרנית, וממשיכה לקרות. למשל, ציפורים וחרקים שהגיעו להאוואי במאות השנים האחרונות התפתחו והתאימו את עצמם לצמיחה המקומית. אז היא גם מתרחשת עכשיו, ולאחרונה. ידעת זאת?"

    "אה, לא".

    "וירוסים, למשל, התפתחו והפכו לחסינים לתרופות. לא רק שצפינו בכך, אלא זאת גם בעיה קשה שהמדע נאבק בה מדי יום. יתושים במערות ברכבת התחתית בלונדון הפכו למין נפרד בגלל שהם נפרדו משאר היתושים בעיר. אבל מספיק על אבולוציה. זה לא באמת קשור לנושא המרכזי שלנו, רוע, נכון?"

    "ובכן..."

    "איך זה קשור לנושא?" שאל הפרופסור.

    "ובכן, אם אתה לא מאמין באלוהים, אתה בוודאי מאמין שבאנו מקופים".

    הפרופסור צחק. "תומכי אבולוציה לא חושבים שבני אדם באו מקופים או קופי אדם. הם מאמינים שלבני אדם ולקופים יש אב קדמון משותף."

    "באמת?" שאל הסטודנט. "זה לא מה שלימדו אותי בשיעורי תורה".

    "אני בטוח שלא. הם לא יכולים לבטל את האבולוציה אז הם מפיצים מידע כוזב. אבל אתה בטח לא יודע שהרבה יהודים ואנשי דת מאמינים שאלוהים יצר את בני האדם דרך אבולוציה?"

    "לא ידעתי את זה".

    "למען האמת, גם האפיפיור קרא לדיון בנושא האבולוציה ורבנים אמריקאיים תומכים בתיאוריה למעלה ממאה שנה."

    "באמת?"

    "באמת. הרבה זרמים בדת היהודית אימצו את האבולוציה. אז היא לא רלוונטית לנושא הדיון, נכון?"

    "אני מניח שלא.", נראה היה שהתלמיד מתחיל להפנים.

    "גם אם זה היה נכון שאתה חייב להיות אתאיסט על מנת להאמין באבולוציה, וגם אם אבולוציה לא היה נתמכת בעובדות, היא לא הייתה קשורה לנושא של טוב ורע"

    "אני מבין את זה עכשיו. אני לא יודע למה העלתי את זה. אני מניח שזאת הייתה דוגמה לאיך אתה יכול להאמין במשהו בלי עדויות".

    "טוב, כפי שאתה יכול לראות, זה לא המצב. אבל בחזרה לנושא. בוא נניח שאם טסונמי מחריב עיר ומאה אלף איש מתים, זה רע?", שאל הפרופסור.

    "זה העדר טוב" אמר הסטודנט.

    "אבל למה אלוהים לא מנע את האסון? אם הוא כל יכול, הוא יכול היה למנוע אותו. אם הוא כל יודע, הוא ידע שהוא עומד לקרות. זה לא משנה אם הוא יצר את הטסונמי או לא. השאלה שלנו היא למה הוא לא מנע אותו".

    "אנחנו לא יכולים לשפוט את מעשי אלוהים" אמר הסטודנט.

    "אם לבן אדם היה יכולת לעצור את הגל, ולא היה עושה זאת, לא היינו אומרים שהוא אדם טוב. אז אם אלוהים לא מונע את הגל, אנחנו צריכים להגיד שהוא לא טוב, לפי אותו הגיון. למען האמת, נוכל להגיד שאלוהים הוא מרושע".

    "אבל אתה משתמש במונחים אנושיים. אלוהים עומד בפני מוסריות גבוהה יותר. אנחנו לא יכולים לשפוט אותו", השיב הסטודנט.

    הפרופסור צחק. "אז בדיוק הפסדת את הנקודה שלה. אם אתה מודה שאלוהים לא מתאים להגדרה האנושית שלנו לטוב, אז הוא לא יכול להיות טוב."

    "אני לא מבין", השיב הסטודנט.

    "אם אני אצא החוצה ואראה רכב עם ארבע גלגלים, הגה ומנוע, והוא מתאים להגדרה של מכונית, האם הוא מכונית?"

    "כמובן."

    "אבל אם מישהו יבוא ויגיד לי שהוא מתאים להגדרה אחרת של מטוס. האם זה אומר שהרכב לא מכונית?"

    "לא."

    "בדיוק. אם משהו מתאים להגדרה, זה מה שהוא. אם אלוהים היה מתאים להגדרה של טוב, אז הוא טוב. אם הוא לא, אז הוא לא. זה לא משנה אם אתה אומר שהוא טוב במובן אחר. אנחנו רוצים לדעת האם הוא טוב במונחים שלנו."

    "אבל חכה רגע" אמר הסטדונט. "אלוהים עדיין יכול להיות טוב לפי הגדרה אחרת, גם אם אנחנו לא קוראים לו טוב. בלי קשר למה שאנחנו חושבים, לאלוהים יש את כללי המוסר שלו, ואת ההגדרות שלו. הוא עדיין יכול להיות טוב".

    "אני ממש לא חושב שאתה רוצה לקדם את התפיסה הזאת" אמר הפרופסור.

    "למה?"

    "כי אם לאלוהים יש הגדרה אחרת משלנו, אולי יש לו הגדרה אחרת להרבה דברים. אולי הוא התכוון למשהו אחר לחלוטין שאמר אל תאכל גדי בחלב אימו. אולי ישראל אינה הארץ המובטחת. אולי שהוא התכוון לפרו רבו, הוא התכוון רק לדור אחד?", אמר הפרופסור כשהוא מישיר מבט לתלמיד.

    "אתה... צודק! אם אלוהים יכול להגדיר מחדש כל מילה, אז הכל אפשרי!". ניתן היה לשמוע את האסימון נופל.

    "זה מה ששיעור בפילוסופיה יכול לעשות" אמר הפרופסור, מחייך קלות.

    "אלוהים אמר שאנחנו העם הנבחר, אבל אולי הוא מעולם לא התכוון לכך! אנחנו לא יודעים למה הוא התכוון בכך שהוא בחר אותנו!"

    "כן, כן" אמר הפרופסור.

    "אני לא מאמין שנפלתי לתוך הסיפורים הדתיים האלו. אחרי כמה דקות וכל הסיפורים שהרב סיפר לי מתפרקים לחלוטין".

    והסטודנט ישב שוב, כאתאיסט. והחל להשתמש במוח שלו, כי בשביל זה הוא שם (המוח בראש והתלמיד באוניברסיטה). שאר התלמידים ישבו המומים, למספר דקות. הם הבינו שהם ראו איך תפיסה מודרנית של המציאות דורסת תפיסה ארכאית, מיושנת ולא מתאימה, אפשר לומר שראו אבולוציה רעיונית בפעולה.

    התלמיד התיישב בשקט במקומו, עיניו אל הלוח - כשמבט חדש בעיניו. מבט של הערכה ולא זלזול. של הבנה שהוא במקום בו הדברים שנאמרים עוברים בדיקה, ולא נבדים מדמיונם של אנשים.

    והפרופסור? הוא המשיך בשיעור, שהפך להיות אחד הקורסים העמוסים ביותר באותה שנה.



    נערך לאחרונה על ידי firya; 04-05-2012 בשעה 02:26.
    "One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad"
    יצאתי מדעתי... מיד אשוב.

  15. #14
    משתמש מכור
    תאריך הצטרפות
    01/2012
    הודעות
    1,773
    לייקים
    435
    נקודות
    250
    משפט מחץ
    One With Life
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    לי אישית כבר נמאס לראות את הדיונים האלו,זה לא ייגמר אף פעם...למה אי אפשר להשאיר את כל אחד בשקט ולסלוח אחד לשני?ואני לא מדבר אל המחשבה שלכם(לאגו שלכם) אני מדבר א-ל-י-כ-ם,כי רק אתם באמת יכולים לסלוח אחד לשני,אני יודע שהאגו מתנגד,אבל תשאירו אותו בצד,תסלחו אחד לשני ובואו נחייה ביחד בשלום!!!!
    אין זה בלתי אפשרי,מה זה משנה מי צודק או לא,אתם הולכים למות גם אם תדעו אם הוא קיים או לא ובכל מקרה לא תדעו יותר שום דבר...

  16. #15
    משתמש מתקדם האוואטר של firya
    תאריך הצטרפות
    01/2009
    הודעות
    782
    לייקים
    97
    נקודות
    50
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    בגלל שאמונה נובעת מבורות וחוסר ידע. ויש איזהשהו תפיסה שזה בסדר להיות כזה ועוד להכריז על זה. אז זה ממש לא! ואני פה להגיד לאנשים האלה בפנים את האמת, שהם מפגרים.
    דוגמא: חצי מהדברים שאמרת לא הגיוניים ומטומטמים לגמרי.
    "One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad"
    יצאתי מדעתי... מיד אשוב.

+ תגובה לנושא
עמוד 1 מתוך 3 123 אחרון >>


הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך


כל הזמנים הם לפי GMT +3. השעה כרגע היא 23:31.
מופעל על ידי vBulletin™ © גרסה 4.1, 2011 vBulletin Solutions, Inc. כל הזכויות שמורות.
פעילות הגולשים
אומנות וגרפיקה
מוזיקה
ספורט
סדרות טלוויזיה
סרטים וקולנוע
קנייה ומכירה
רשתות חברתיות
הבורר 3
פורומי פנאי ובידור
סרטים
סדרות
משחקים
דיבורים
אקטואליה
בעלי חיים
בדיחות והומור
משחקי ספורט
הבורר
מחשבים וטכנולוגיה
תמיכה טכנית
חומרה ומודינג
תוכנות להורדה
סלולארי וגאדג'טים
רקעים למחשב
ציוד הקפי למחשב
אבטחת מידע
תכנות ובניית אתרים
כסף ברשת
אייפון
בריאות ואורח חיים
כושר ופיתוח גוף
דיאטה
צבא וגיוס
יעוץ מיני
מה שבלב
אומנות הפיתוי
יהדות
מיסטיקה ורוחניות
אתאיזם ודתות

נושאים: 2,449,570 | הודעות: 8,150,152 | משתמשים: 315,603 | המשתמש החדש ביותר: upizijoj | עיצוב גרפי: סטודיו עודד בביוף | קידוד: rellect