קרדיט לאתר אחר.


Corki, The Daring Bombardier





הקדמה


טוב, קצת משעמם לי פה, יש לינקייה חדשה, ובגלל שמצאתי דמות נוספת שלא משעממת אותי אחרי חודש, החלטתי לעשות עליו מדריך.
Corki הוא Ranged DPS Carry - נכון שלא מעריכים אותו מספיק, אבל כרגע הוא מבין ה-Ranged Carrys הכי טובים שיש, אם לא הטוב שביניהם.
לכל החכמולוגים שלא ראו Corki בחיים וחושבים שהוא גרוע אז הנה משחק Ranked של ELO 2100+.
http://solomid.net/videoplayer.php?v=124



יתרונות וחסרונות


+Farmer מעולה.
+Anti-Tank חזק.
+Burst Damage עצום.



- Shquishy.
-עלול להיות מטרה ראשונה ב-Team Fights.
-זללן Mana.
-אין לו CC בכלל.
-דמות קשה, דורשת זמן כדי לשחק אותה טוב.



סקילים

Hextech Shrapnel Shells - Passive - ההתקפות של Corki עושות 10% True Damage.
-ה-Passive מעולה - הוא לא יהיה עד כדי כך מועיל, אבל ה-10% True Damage יכולים להוסיף ל-Corki דמג' טוב עם החפצים הנכונים.




Phosphorus Bomb - Active - ה-Q של Corki.
Corki עושה דמג' של 80 / 130 / 180 / 230 / 280 (+50% AP) ב-Magic Damage באיזור המסומן.
האיזור המסומן לא מגלה Stealth, אבל האיזור יתגלה ל-3 שניות.
האויב שנפגע מה-Phosphorus Bomb יקבל Reduce Chance to Hit ב-35%.
-זה הסקיל הראשון שממקססים עם Corki מסיבה פשוטה - הדמג'.
הדמג' שהסקיל הזה עושה ב-Early-game הוא עצום, וככה אפשר לעשות איתו Harras, Farm, וגם להרוג בקלות בתחילת המשחק.


Valkyrie - Active - ה-W של Corki.
Corki מתפרץ לאיזור המסומן, ומשאיר אחריו שביל אש שעושה דמג' של 60 / 90 / 120 / 150 / 180 (+40% AP) ב-Magic Damage על כל שנייה שהאויב עומד בשביל.
-הדרך בריחה של Corki - יציל אותך מהרבה מצבים ויעזור לך גם לרדוף/להפתיע את האויב.
אל תזלזו בדמג' של השביל אש, הוא יכול להיות יותר קטלני ממה שאתם חושבים.
אפשר לעשות Farm טוב גם עם הסקיל הזה, אבל עדיף לשמור את זה ל-Ganks(אם זה עליך או Ganks של הקבוצה שלך).
הסקיל האחרון שממקססים עם Corki.


Gatling Gun - Active - ה-E של Corki.
Corki מפעיל את ה-Gatling Gun שלו, ועושה דמג' של רבע מה-AD שלו כל שנייה למשך 3 / 3.5 / 4 / 4.5 / 5 שניות ב-Attack Damage.
כל יריה תוריד את ה-Armor של היריב ב-1 / 2 / 3 / 4 / 5 Armor.
-הסקיל השני שממקססים עם Corki מסיבה אחת - הדמג' של הסקיל יהיה טוב רק מה-Mid-game.
הסקיל הזה בסה"כ מוריד 50 Armor שממקססים אותו, ו-50 Armor זה המון.
גם הסקיל הזה הוא מעולה ל-Farming.
החסרון של הסקיל הזה - הוא דורש ממכם להיות קרובים ליריב כדי שזה יפגע, ולכן אתם צריכים להזהר שאתם משתמשים בזה.


Missile Barrage - Ultimate - ה-R של Corki.
Corki יורה טיל לאיזור המסומן שפוגע באויב הראשון ש"נפגש" עם הטיל.
כל טיל עושה דמג' של 125 / 200 / 275 (+20% AD) ו-(+30% AP) ב-Magic Damage.
Corki מקבל טיל כל 10 שניות, ויכול להחזיק עד 7 טילים.
כל טיל רביעי ש-Corki ירה, יהיה ה-Big One - הטיל הזה עושה 70% דמג' יותר, והאזור פגיעה של הטיל יהיה יותר גדול מטיל רגיל.
לכל טיל יש Cooldown של 1.2 שניות.
-Ultimate מעולה - גם איתו אפשר לעשות Farm טוב, הוא מעולה ב-Team Fight, יש לו Range עצבני, ויש לו דמג' חזק.


Corki צריך לקחת Solo Lane, תמיד - Corki הוא Farmer טוב, וכדי לאסוף הרבה Minion Kills, הוא חייב Solo Lane, רק ככה הוא יהיה יותר יעיל בהמשך המשחק.
אם אתם לא תוכלו להשיג Solo Lane, אז קרוב למדי שיהיה משהו אחר בתור ה-Carry של הקבוצה, אבל עדיין אפשר להיות יעיל בהמשך, רק יהיה יותר קשה לעשות Farm בהתחלה.
Dual Lane יכול להיות שימושי עבור Corki רק כאשר יש איתך Support טוב ב-Lane שיתן לך לעשות Farm ל-Minions בלי בעיה(Janna, Soraka, Sona למשל) - זה אפילו יכול להיות יותר טוב מ-Solo Lane כי יכול להיות שתצליח להשיג גם Kills, משום שב-Solo Lane אני לא חושב שתרוויח הרבה Kills אלא אם כן האויב נוב, או שעשו Gank ב-Lane שלך.
המקסימום שתוכל לעשות ברוב המשחקים בהתחלה זה Harras חזק.

איך לשחק את Corki ב-Lane - צריך לשחק אותו אגרסיבי, אבל לא יותר מדי אגרסיבי כדי לאסוף גם Minion Kills :
להפעיל את ה-Q על היריב כדי לעשות לו Harras(ואפילו מכות רגילות פה ושם כדי לנסות להרחיק אותו כמה שיותר), ולעשות Last Hits על כמה שיותר Minions.
אין טעם להפעיל על היריב את ה-E כי קרוב למדי שב-Solo Lane הוא לא יהיה כ"כ קרוב אליך שזה יפגע בו במשך כל הזמן של ה-E.
ברמה 6 ה-Farm יתחיל להיות הרבה יותר קל - עם שילוב של R+Q אתם תוכלו לחסל Minion Waves בקלות.
תנסו גם לפגוע עם ה-R ביריב כדי להרוס לו את ה-Laning.


Masteries


אולי זה ישמע לכם מוזר, אבל ה-Masteries הכי טובים ל-Corki זה 2/7/21:





למה 2/7/21 הכי טוב בשבילו? פשוט, 2 נקודות ב-Offense בשביל 1% Crit Chance(נשמע מצחיק, אבל גם עם 1% יהיה לך Critical ואתה תודה שיהיה לך Critical) שיתווספו אליו עוד Crit Chance בהמשך, 7 נקודות ב-Defense יעזרו לך לעשות Laning בלי הפסקה בגלל הגנה ובגלל תוספת ה-1% HP Regen מכמות ה-Mana, ככה שעם Manamune תוכל להשאר ב-Lane להמון זמן.
ה-21 נקודות ב-Utility יוסיפו לך Mana Regen, Move Speed, EXP, Natural Buff Duration, ו-Summoner Spells CDR.
Corki לא כ"כ צריך את ה-Offense מפני שאין לו צורך ברוב הדברים שם.
נכון שיש דברים ב-Offense שיכולים להיות שימושים עבורו כמו ה-Havoc, אבל לעלות בשביל זה 20 נקודות ב-Offense זה פשוט חבל.



Runes





כפי שאתם רואים - Armor Pen Runes באדומים ובגדולים, Armor בצהובים, ו-Magic Resist Per Lvl בכחולים - ה-Runes האלו יעזרו לכם לשחק אגרסיבי ב-Lane, לעשות CS גבוה(CS = Creep Score), וביחד עם ה-E, לגרום ל-Squishys לבכות.


Summoner's Spells


ה-Summoner's Spells שלדעתי הכי טובים על Corki הם Ghost+Flash - בעזרתם הסיכוי שתמותו הוא קלוש(אם תשתמשו בהם נכון כמובן), וגם קרוב למדי שלא יצליחו לברוח ממכם.
בסה"כ, אני רואה את ה-Summoner's Spells האלו כה-Summoner's Spells הכי טובים לכל Ranged Carry.
אפשר לוותר על ה-Ghost לעומת Exhaust, Teleport, ו-Ignite, אבל אני לא רואה סיבה לוותר על Flash משום שהוא ממש טוב על Corki.



Item Build

תתחילו עם Doran Shield - אם יש לכם את ה-Masteries של 2/7/21, את ה-Runes שלי, ו-Doran Shield, יהיה מאוד קשה להפיל אותכם ב-Lane - יהיה לכם יחסית Armor ו-Magic Resist טובים ל-Early-game, בסביבות ה-570 HP ברמה 1, ו-HP Regen טוב שיגרום לכם להשאר ב-Lane בלי שיפריעו לכם.
תנסו לחזור לבסיס עם מספיק Gold בשביל Tear of the Goddess ובשביל נעליים רמה 1 - ברגע שהשגתם את שלושת החפצים האלו, ה-HP Regen יתחיל לעלות בצורה ניכרת בגלל ה-Masteries, לא יהיו לך בעיות של Mana(אולי קצת ממש לאחר שקנית Tear of the Goddess), ובנתיים גם ההגנה והחיים יתחילו לעלות.
עכשיו, ש-Farm זה ממש לא בעיה, וגם להשאר ב-Lane המון זמן זה לא בעיה, תעשו Rush ל-Manamune, Sheen ו-Banshee's Veil.
*הערה - לפעמים אתם תרצו לדלג על ה-Sheen ועל ה-Manamune(תשאירו את ה-Tear) וליצור BF Sword ישר. תעשו את זה רק כאשר ההתחלה שלכם לא טובה או שההתחלה שלכם יותר מדי טובה - אם ההתחלה לא טובה אתם תרצו BF Sword כדי לצמצם פערים, ואם ההתחלה שלכם טובה מדי, תגרמו להם לשלם על הטעות הזאת ותקנו BF Sword כדי לנצח את המשחק כמה שיותר מהר. בנתיים ה-Tear יעשה ת'עבודה שלו ויוסיף כמות טובה של AD ברגע שתקנו Manamune.
טוב, זה ה-Core Item, והוא נראה ככה :






לאחר שסיימתם עם ה-Core Item, אתם תרצו לבנות The Black Cleaver ולשפר את ה-Sheen ל-Trinity Force(לא משנה עם מה תתחילו).
למה Trinity Force? טוב, Trinity Force מביא לכם Slow(ואל תשכחו של-Corki אין CC בכלל), הוא מביא לכם Stats שטובים ל-Corki כמו Attack Speed, Move Speed, Critical Chance, ו-AD, ובעצם, אותו דבר כמו אצל ה-Sheen, רק שה-Trinity יוסיף 50% דמג' להתקפה הבאה אחרי Spell Cast.



למה The Black Cleaver? ה-Item הזה פשוט... נבנה בשביל Corki - מוסיף Attack Speed, AD וגם 45 Armor Pen, ככה שעם ה-E שלך אתה יכול להוריד 95 Armor ליריב, ועם Armor Pen Runes באדומים, אתה יכול להוריד 110 Armor ליריב, וזה לא קצת.


ה-Item האחרון יכול להיות כל דבר(תמכרו את ה-Doran Shield) - הוא יכול להיות Frozen Heart למקרה שאתה צריך Armor, או שליריב יש Carry עם Attack Speed גבוה.
בנוסף לכך, בגלל ש-Frozen Heart מוסיף Mana, ה-Manamune יביא לך עוד AD.
ה-Item האחרון יכול להיות גם חפץ התקפתי כמו Bloodthister, כדי לחזק את ה-Passive ואותך.



דוגמא לבילד :



Skills Order


ברמה 1 מעלים נקודה ל-Q.
ברמה 2 מעלים נקודה ל-W.
ברמה 3 מעלים נקודה ל-Q.
ברמה 4 מעלים נקודה ל-E.
ברמה 5 מעלים נקודה ל-Q.



אחר כך זה פשוט - ממקססים את ה-Q קודם, אחר כך את ה-E ואז את ה-W.
כמובן שמעלים נקודה ב-R מתי שאפשר.



Corki ב-Ranked Games


בסה"כ - Corki יכול להיות בחירה מעולה ב-Ranked - נכון של-Corki אין CC בכלל, אבל יש לו את ה-Burst Damage הכי גבוה מבין כל ה-Ranged Carrys, כלומר שבמקרה שהקבוצה שלך כוללת מספיק CC, אני יכול להגיד ש-Corki יכול להיות הבחירה הכי טובה מבין ה-Ranged Carries.
מצד שני, הבחירה של Corki ב-Ranked תלויה גם ב-Elo שאתה משחק בו - ב-Elo נמוך לא תראה הרבה Corki, ואם תראה אז קרוב למדי ש:
א. הקבוצה תזלזל בו.
ב. ה-Corki לא יהיה כ"כ טוב.
במשחקים של Elo גבוה Corki נתפס ברוב המשחקים כה-Ranged Carry של הקבוצה, ולרוב הם גם טובים.
ב-Elo גבוה, Corki נחשב כ-Ranged Carry חזק, לעומת Elo נמוך.



בהצלחה! .