למה הכוונה במסגרות?
הכוונה היא שבמקום החלון השחור(הלא כל-כך יפה..) אפשר להחליף את זה לחלון תכלת ויותר יפה.
עושים את זה באובייקט הנקרא Frame
אוקיי, נשמע נחמד, איך מתחילים?
בשביל להתחיל נרשום קודם כל את הקטע הזה:
קוד:
import java.awt.*;
public class test extends Frame{
public test(String caption) {
super(caption);
setLayout(new GridLayout(10,1));
setSize(700,500);
setVisible(true);
}
public static void main(String[] args){
test window = new test("Hello Java!");
}
}
ניקח קטע קטע ונבין אותו.
מייבא את הספרייה awt, הספרייה אשר נותנת את אופצית המסגרות.
public class test extends Frame{
פותח את הקלאסס(class) שלנו ויורד מהאוייקט Frame, אם לא ניצור ירושה אז נצטרך להגדיר בהתחלה את האובייקט Frame.
זה עיניין של נוחות. תלוי למה אתם רגילים.
public test(String caption) {
יוצר פונקציה ראשית ומקבלת מחרוזת אשר נגדיר בהתחלה.
יוצר את הכותרת של החלון, אנחנו הגדרנו את זה מהמתודה הראשית. אפשר להגיד כבר ישר מתוך הקוד, אך אני מעדיף ככה.
עיניין של נוחות.
setLayout(new GridLayout(10,1));
מגדיר את זה כשריג, 10 על 1. ברור שאפשר לשחק איך זה יראה, אך עכשיו זה לא כ"כ חשוב כי אנחנו לא שמים כלום בחלון.
מגדיר את גודל החלון, אפשר לשחק עם הערך כמובן.
עושה את החלון נראה, אם לא נשים את השורה הזאת לא נראה כלום.
נסגור את הפונקציה.
public static void main(String[] args){
test window = new test("Hello Java!");
}
המתודה הראשית.
פה אנו קובעים את כותרת החלון(בין הגרשיים)
סוגרים את ה-class
שימו לב!
שם הקובץ חייב להיות test.
אם נרצה לשנות את שם הקובץ כך גם נשנה את הקוד בהתאם.