ל- 911 יש גרסת על חדשה המשלבת מנוע משופר מהגרסה המוגדשת עם המרכב קל המשקל של ה- GT3. ביצועים? ובכן, היא מאוד מהירה
אחרי דגמי הקאררה, GT וטורבו ומרכבי הקופה והקבריולה (וכמובן כל השילובים שלהם), חשבנו שכבר ראינו את כל הגרסאות של פורשה 911. אחרי הכל, הדור הנוכחי של ה- 911 (המכונה 997), הוצג ב- 2004 וכבר עבר כנראה את מחצית חייו. בשבוע שעבר התבשרנו שהדגם כבר שבר את שיאי המכירות של פורשה ו- 100 אלף עותקים יוצרו ממנו (נתון שהופך אותו לדור הנמכר ביותר של ה- 911) והיום נוכל לספר כי הדגם שובר גם שיאים חדשים- של תאוצה ומהירות.
ל- 911 שתי גרסאות על: טורבו, המתהדרת במנוע 3.6 ליטר כפול מגדשים עם 480 כ"ס וב- 310 קמ"ש מרבים. הגרסה הבכירה השנייה היא ה- GT3: גרסה קלת משקל וממוקדת מסלול (אף שהיא חוקית גם לכביש). הספקה עומד על 415 כ"ס, ובזכות משקל קל יחסית של 1,395 ק"ג, היא מזנקת למאה הקמ"ש ב- 4.3 שניות בלבד, ממש כמו הטורבו.
אך כל זה מתגמד לעומת הגרסה החדשה, GT2, שמשלבת בין המשקל המינימלי של ה-GT3 והכוח של הטורבו. למעשה, המנוע אפילו חזק עוד יותר וכעת הוא מפיק 530 כ"ס: כפל המגדשים מאפשר מומנט גבוה במיוחד, 69.7 קג"מ בכל הטווח שבין 2,200 ו- 4,500 סל"ד. נתון המשקל עומד על 1,441 ק"ג, 50 ק"ג יותר מה- GT3 החלשה יותר והרבה פחות מ- 1,585 הקילוגרמים של הטורבו. נתונים חשובים נוספים הם תיבת הילוכים ידנית בת 6 הילוכים וכמובן הביצועים. ה- 911 האולטימטיבית תגיע ל- 96 קמ"ש (60 מייל לשעה) תוך 3.6 שניות, ותרשום 160 קמ"ש על השעון 7.1 שניות בלבד אחרי הזינוק. המהירות המירבית היא 326 קמ"ש. נשמע מבטיח מאוד.
על העיצוב אין צורך להכביר מילים, מדובר בהכלאה בין המאפיינים החיצוניים של גרסאות הטורבו וה- GT3, ממש כמו הדגם עצמו.


תמונה:

קרדיט: MOTOCAR