אני מעתיק לכם חלק מתוך הקונטרס "אפשר לתקן" של רבי נחמן מברסלב.
מקווה שתתחזקו
"יחזק ויעודד את כל בר ישראל, איך שלא יתיאש בשום
פנים ואופן. אלא יאמין שאת הכל יכולים לתקן - כל
זמן שאדם חי, כי אין הקדוש-ברוך-הוא חפץ לחייב שום
בריה, אלא רוצה שאדם יחזור אליו והוא יקבלו"
"קונטרס זה בנוי על פי דברי
רבנו הקדוש והנורא אור גנוז והצפון
אדונינו מורינו ורבנו רבי נחמן מברסלב
ועל פי דיברי תלמידו רבי נתן מברסלב
ומשולב בפסוקי התנ"ך ומאמרי חז"ל
ומהגמרא מהמדרשים ומהזוהר הקדוש"
-----------------------------------------
בני ובנותי היקרים ! עלכם להתחזק בכל
אשר עובר עליכם. כי רבנו ז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן,
חלק ב', סימן קיב): אם אתה מאמין שיכולים לקלקל,
תאמין שיכולים לתקן; בדרך כלל אנחנו רואים
בני אדם שנכשלים בגשמיות, שהם כשלון
בחייהם, רצו לפתוח עסק ולא עלה בידם, חפצו
להשתלב בחברה, ולהשיג מעמד חברתי גבוה
ונכשלו, עד שנשברים לגמרי, והם רצוצים
ומיואשים, ונדמה להם שאין שום תקוה
ותוחלת, כמו כן ברוחניות , אם אדם, חס ושלום,
לא קיבל חינוך תורני, וגדל רחוק מהתורה והיהדות,
מנותק מתורה ומצוות, או שקיבל חינוך תורני,
ונכשל במה שכשל, בעבירות חמורות אזי הוא
נופל בדעתו, ונדמה לו כאילו אין תקוה בחיים.
בא רבנו ז"ל ואומר: לאו! תמיד "אפשר לתקן"
את הכל. כי כל זמן שאדם חי, יכול לתקן ! כי
הקדוש-ברוך-הוא חפץ חסד, ורוצה רק בתשובתן
של רשעים, ואינו חפץ במיתתן, הקדוש-ברוך-הוא
רצה רק בטובת בני-אדם. ואם רואים בני-אדם
שנסתבכו בסיבוכים שונים בגשמיות - נכנסו
בעסקים מפוקפקים, ונפלו בחובות אדירים,
הסתכסכו עם בני-אדם, וברוחניות- נכשלו
בעברות חמורות, בפגם הברית, בר מינן, ובכל
מיני עריות, חילול שבת ואכילת טרפות ונבלות,
חס ושלום, אזי נשברים, ונדמה להם, כאילו
הקדוש-ברוך-הוא בכעס עליהם, ולא ימחל להם
כלל. ובאמת אין זה נכון כלל, אלא זה בא מן
היצר הרע, כי מי הוא יצר הרע? שמיצר את הרע,
כאילו אתה כולך רע, ואי אפשר לך לתקן כלום
ובאמת חכמינו הקדושים אומרים (תנחומא בראשית
ח'): אין מכה בעולם, שאין לה רפואה; רפואתו
של יצר הרע - תשובה. כשאדם חוזר בתשובה
שלמה, בזה הוא מבטל את היצר הרע שלו,
שמיצר לו את הרע, מדמה בדעתו כאילו אבד מנוס
ותקוה ממנו, מציר לו ציור, שכביכול, הקדוש-
ברוך-הוא בכעס עליו ואבדה תוחלתו, ובאמת
הכל דימיון ושקר, והראיה - שיש לאדם עינים
לראות, אזנים לשמוע, פה לדבר ואף לנשום, ידים
להתנועע ורגלים ללכת, אזי אנו רואים רחמנותו
יתברך, שנמצא בתוך תוכינו, וכיצד יכול היצר
הרע לציר לנו תמונה אפורה וכוזבת כזו, כאילו
הקדוש-ברוך-הוא בכעס ובקפידות עלינו, והולך
עימנו ברשעות, חלילה, בשעה שהוא יתברך אב
הרחמן.
אני ימשיך עוד קצת את החלק השני
________________________________
אבל כפי שבגשמיות - מכל מחלה יכולים
לצאת, וישנה תרופה, אם רק מוצאים את הרופא
הנכון, היכול לרפאותו. מכל שכן קל וחמר מכל
מחלה ברוחניות יכולים לצאת, אם רק מוצאים את
הצדיק האמת היכול ללמדו דרך איך לשוב אליו
יתברך.







ציטוט ההודעה