בס"ד
בעז"ה בלי נדר אני יפרסם פה פירושים ברורים כמה שאני יכול למשניות(לא לכולם).
נתחיל...
ברכות - פרק א'
משנה ד'
בַּשַּׁחַר מְבָרֵךְ שְׁתַּיִם לְפָנֶיהָ וְאַחַת לְאַחֲרֶיהָ, וּבָעֶרֶב שְׁתַיִם לְפָנֶיהָ וּשְׁתַּיִם לְאַחֲרֶיהָ . אַחַת אֲרֻכָּה וְאַחַת קְצָרָה. מְקוֹם שֶׁאָמְרוּ לְהַאֲרִיךְ, אֵינוֹ רַשַּׁאי לְקַצֵּר. לְקַצֵּר, אֵינוֹ רַשַּׁאי לְהַאֲרִיךְ. לַחְתֹּם, אֵינוֹ רַשַּׁאי שֶׁלֹּא לַחְתֹּם. וְשֶׁלֹּא לַחְתֹּם, אֵינוֹ רַשַּׁאי לַחְתֹּם:
פירוש:
לפניה לפני ק"ש:אחריה אחרי ק"ש:שתים לפניה יוצר אור ואהבת עולם:אחת לאחריה אמת ויציב(ברכת הגאולה,"גאל ישראל"):בערב מברך שתים לפניה מעריב ערבים ואהבת עולם:שתים אחריה אמת ואמונה(גאולה) והשכיבנו:אחת ארוכה כמו יוצר האור שפותחת בברוך ומסיימת בברוך וגם מעריב ערבים:ואחת קצרה אהבת עולם,שפותחת באהבת עולם ללא ברכה ומסיימת בברוך:לחתום שבסיום הברכה אומרים ברוך אתה השם וכו':שלא לחתום כגון הברכה על הפירות והמצוות שרק בהתחלה יש ברוך ובסוך אין ברוך לדוגמא,ברוך אתה השם אלוקינו מלך העולם שהכל ניהיה בדברו,יש רק ברוך אחת בהתחלה ובסוף הברכה לא נגמת בברוך:



ציטוט ההודעה