קהילות פורומים, הורדות, יעוץ ותמיכה


אשכולות דומים

  1. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 17-01-2011, 13:48
  2. [הלכה יומית] דברים הבאים בתוך הסעודה
    על ידי Old Lady בפורום יהדות
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 16-01-2011, 14:50
  3. [דיון]הלכה יומית
    על ידי אלעד88 בפורום יהדות
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 16-12-2008, 20:04
  4. בין אדם לחברו (הלכה יומית)
    על ידי breslev2u בפורום יהדות
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 21-08-2007, 22:01
+ תגובה לנושא
מציג תוצאות 1 עד 1 מתוך 1

[הלכה יומית] ל"ג ול"ד בעומר

  1. #1
    הקב"ה אני אוהב אותך!!! האוואטר של srvi12
    שם פרטי
    יעקב
    תאריך הצטרפות
    06/2010
    גיל
    28
    הודעות
    1,165
    לייקים
    24
    נקודות
    0
    משפט מחץ
    מי שפוחד מאחד - לא פוחד מאף אחד!!!
    מין: זכר

    ברירת מחדל [הלכה יומית] ל"ג ול"ד בעומר

    בס"ד

    קרדיט לאתר "ההלכה היומית" מפי הרב הגאון מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א

    יום ראשון הקרוב הבא עלינו לטובה, הוא יום ל"ג לעומר, שעושים בו שמחה יתירה, ולא אומרים בו תחנון, משום שהוא יום שנתגלו בו סתרי תורה, ובו ניצול רבי שמעון בר יוחאי מעונש מיתה, ובו התחיל רבי עקיבא ללמד את חמשת תלמידיו שהפיצו את התורה בכל העולם, וכמו שהארכנו בביאור הדברים בשנים עברו, מדברי הפוסקים, רבינו האר"י ומרן החיד"א.

    כל מנהגי האבלות שנוהגים בהם בימי העומר (מחמת פטירתם של תלמידי רבי עקיבא), וכגון מה שנהגו שלא לשאת אשה, ושלא להסתפר ולהתגלח, נחלקו הפוסקים אם יש להזהר בדברים אלה עד יום ליל ל"ג לעומר, או שיש להזהר בכל אלו עד ליום ל"ד לעומר (כלומר, ביום ל"ד לעומר בבוקר).

    ומנהג האשכנזים, שהם נושאים נשים החל מליל ל"ג לעומר, מפני שהם סוברים שתלמידי רבי עקיבא פסקו למות ביום ל"ג לעומר, וכך פסק הרמ"א (סימן תצ"ג), שכך כתבו כמה ראשונים (ומהם בעל ספר המנהיג), שקבלה בידם שביום ל"ג פסקו מלמות, ואף בליל ל"ג לעומר יש מהאשכנזים שנוהגים להקל לשאת אשה.
    אבל מנהג הספרדים ובני עדות המזרח, שאין נושאין נשים, ולא מסתפרים, עד ליום ל"ד לעומר בבוקר, כלומר, בשנה זו (תשע"א), ביום שני הבא עלינו לטובה בבוקר.

    והטעם שאנו נזהרים בזה עד ליום ל"ד לעומר, מבואר על פי מה שכתב בספר המנהיג (דף עב עמוד ב, חיברו רבי אברהם ברבי נתן הירחי הראב"ן, שחי בלוניל ונפטר בשנת תתקע"ה 1215) בשם רבינו זרחיה הלוי (הרז"ה בעל המאור) שמצא כתוב בספר קדמון הבא מספרד, שכל תלמידי רבי עקיבא מתו מפסח ועד פרוס עצרת, ומאי פרוס, פורסא פלגא (דהיינו "פרוס" פירושו חצי מהתקופה שקודמת לשבועות) כדתנן, (כמו ששנינו), שואלין בהלכות הפסח קודם הפסח שלושים יום, ופלגא דידהו, דהיינו ט"ו יום קודם עצרת. וכן כתבו עוד מרבותינו הראשונים, וביארו שאם נסיר חמשה עשר מארבעים ותשעה יום שבין פסח לעצרת נשארו שלושים וארבעה ימים, ומכל מקום ביום ל"ד לעומר בבוקר, כבר מותר לשאת אשה משום שמקצת היום ככולו לענין אבילות, וכיון שכבר עבר קצת מיום ל"ד אין צריך יותר לנהוג אבילות.
    נערך לאחרונה על ידי srvi12; 19-05-2011 בשעה 16:10.

  2. קישורים ממומנים

+ תגובה לנושא


הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך


כל הזמנים הם לפי GMT +3. השעה כרגע היא 22:12.
מופעל על ידי vBulletin™ © גרסה 4.1, 2011 vBulletin Solutions, Inc. כל הזכויות שמורות.
פעילות הגולשים
אומנות וגרפיקה
מוזיקה
ספורט
סדרות טלוויזיה
סרטים וקולנוע
קנייה ומכירה
רשתות חברתיות
הבורר 3
פורומי פנאי ובידור
סרטים
סדרות
משחקים
דיבורים
אקטואליה
בעלי חיים
בדיחות והומור
משחקי ספורט
הבורר
מחשבים וטכנולוגיה
תמיכה טכנית
חומרה ומודינג
תוכנות להורדה
סלולארי וגאדג'טים
רקעים למחשב
ציוד הקפי למחשב
אבטחת מידע
תכנות ובניית אתרים
כסף ברשת
אייפון
בריאות ואורח חיים
כושר ופיתוח גוף
דיאטה
צבא וגיוס
יעוץ מיני
מה שבלב
אומנות הפיתוי
יהדות
מיסטיקה ורוחניות
אתאיזם ודתות

נושאים: 2,449,818 | הודעות: 8,150,400 | משתמשים: 315,603 | המשתמש החדש ביותר: upizijoj | עיצוב גרפי: סטודיו עודד בביוף | קידוד: rellect