קהילות פורומים, הורדות, יעוץ ותמיכה


אשכולות דומים

  1. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 27-06-2006, 17:13
  2. נגיד ואני רוצה להיות DJ..
    על ידי איתי המאגניב בפורום אלקטרונית
    תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 07-06-2006, 23:00
  3. פתחתי שחקן ואני רוצה להיות קוסם אבל...
    על ידי motomix בפורום Maple Story
    תגובות: 53
    הודעה אחרונה: 28-03-2006, 21:15
  4. אני רוצה להיות מהל ראשי
    על ידי Sof בפורום דיבורים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 13-03-2006, 23:41
  5. מי רוצה להיות מיליונר?
    על ידי hai60 בפורום דיבורים
    תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 22-01-2006, 16:24
מציג תוצאות 1 עד 4 מתוך 4

רוצה להיות טייס? זה המקום

  1. #1
    מורחקים האוואטר של Jason
    שם פרטי
    Jason
    תאריך הצטרפות
    04/2007
    הודעות
    741
    לייקים
    0
    נקודות
    260
    משפט מחץ
    אם לא היית מוכן להאבק על האהבה שלך, הרי שלא היית ראוי לה
    מין: זכר

    ברירת מחדל רוצה להיות טייס? זה המקום

    אם תמיד חלמתם להיות טייסים ולשייט בין שמיים וארץ אך לא ידעתם כיצד להתחיל, כאן תוכלו למצוא תשובות לכל שאלותיכם. זהו. החלטתם שאתם הולכים על החלום. אתם לומדים טיס. לא תאמינו אצל כמה אנשים החלום הזה...

    אם תמיד חלמתם להיות טייסים ולשייט בין שמיים וארץ אך לא ידעתם כיצד להתחיל, כאן תוכלו למצוא תשובות לכל שאלותיכם.

    זהו. החלטתם שאתם הולכים על החלום. אתם לומדים טיס. לא תאמינו אצל כמה אנשים החלום הזה קיים בלי שהם יעיזו ויממשו אותו במהלך חייהם. ההגשמה דורשת פינוי זמן רב, כח רצון, התמדה וכן - גם כסף.
    במאמר זה, אנסה להקל עליכם את תחילת הדרך על ידי מענה לשאלות הנפוצות:

    היכן יש בארץ בתי ספר לטיסה?


    שדה התעופה הרצליה:

    בשדה נמצא לב ליבה של התעופה האזרחית בארץ, ובו נמצאים רוב בתיה"ס לטיס:


    1) חברת א.י.מ http://www.flyaim.com/
    טלפון: 09-9550148

    2) חברת אף. אנ. תעופה http://www.fna.co.il/ :
    טלפון: 099577717

    3) חברת מונאייר http://www.moonair.co.il/ :
    טלפון: 099587280

    שדה התעופה חיפה:

    1) חברת כנפי פז:
    טלפון: 048476188

    מנחת מגידו:

    1) מגידו תעופה http://www.megido-air.co.il/ :
    טלפון: 046528847

    מנחת באר שבע (שדה תימן):

    1) חברת עיט http://www.ayit.co.il/ayit/ :
    טלפון: 086104488

    מנחת תנובות (בי"ס לטיסה באולטרלייט):

    1) בי"ס אומני הורייזן:
    טלפון: 098986187

    שדה תעופה דב הוז (ת"א):

    1) שפירית (לימוד טיסה במסוקים):
    טלפון: 036996115



    כמה שעות טיסה יש לטוס לפני קבלת רשיון הטיס?

    רשיון הטיס הבסיסי אותו מקבלים, נקרא רשיון טיס פרטי.
    על מנת להיות כשיר לגשת למבחן ולהוציא רשיון פרטי, עליך לטוס מינימום של 40 שעות טיסה, מתוכן, לפחות 15 שעות טיסת יחיד (סולו) בה אתה מטיס את המטוס לבדך, ללא נוכחות מדריך.
    עם זאת, מעטים המקרים בהם חניך מקבל את רשיון הטיס בפחות מ 50 שעות טיסה.

    מהן הדרישות המקדימות ללימוד טיס?

    על חניכי הטיס לעבור בדיקה אצל רופא תעופתי מוסמך ולקבל תעודה, המעידה כי בריאותם תקינה. הפנייה לרופאים התעופתיים, ניתן לקבל בכל בי"ס לטיסה.
    יש להוציא תעודת יושר מהמשטרה. הסבר על ההליך תוכלו לקבל ממנהל התעופה האזרחית או מבתי בספר לטיסה.
    לפני קבלת רשיון הטיס, יש לעבור מספר בחינות תאוריה. על כך בתשובה הבאה...

    אילו בחינות תאוריה יש לעבור וכיצד לומדים לקראתן?

    תלמיד לרשיון טיס פרטי, המבקש להוציא רשיון טיס, נדרש לעבור תוך כדי הקורס אותו הוא מבצע, 7 בחינות תאוריה. הבחינות הן:

    ידע טכני, מטאורולוגיה, עקרונות הנווטות, חוקת אויר, ספר מטוס פתוח, ספר מטוס סגור, רדיו טלפון.

    כל הבחינות נערכות ע"י מנהל התעופה האזרחית מלבד בחינת הרדיו טלפון, הנערכת ע"י משרד התקשורת. יש לעבור את כל הבחינות לפני שחניך הטיס מעוניין לצאת לניווט בטיסת יחיד (לקראת סוף הקורס המעשי).

    לבחינות תוכלו ללמוד, בד"כ, בבתי הספר לטיסה או לקבל מהם הפנייה לבית ספר לתאוריה המומלץ על ידיהם. אין הכרח ללמוד לבחינות התאוריה ולבחינות המעשיות באותו בית ספר. עירכו מחקר משל עצמכם והחליטו.
    הלימוד לבחינות אורך כחצי שנה (בהנחה של פגישה פעם בשבוע) ועולה כ3000 עד 3500 ש"ח.

    נוסף על בתי הספר לטיסה המלמדים תאוריה, ישנם גם בתי ספר עצמאיים לתאוריה:

    1) בי"ס כנפיים (Wings Ground School):

    טלפון: 099572497

    אתר: www.wings-gs.co.il

    2) בי"ס שירגל:

    טלפון: 099516864

    אתר: www.shirgal.co.il



    כמה בחינות מעשיות יש?

    יש שתי בחינות מעשיות: בחינה באזור שדה התעופה ובחינת ניווט טיסה.

    כמה יעלה לי קורס הטיס כולו?

    מחיר שעת טיסה הוא כ 700-600 ש"ח ומחיר שעת הדרכה הוא כ 180-200 ש"ח.
    מקובל לומר כי עלותו הכוללת של הקורס (כולל הלימוד לבחינות התאוריה, אגרות למיניהן וכו´) מסתכמת בכ 40,000 עד 50,000 ש"ח.

    תוך כמה זמן אני יכול לסיים את קורס הטיס?

    כתלות בזמן אותו תקדיש לטיסות. בד"כ מה שמעכב את ההתקדמות הוא הלימוד הארוך לבחינות התאוריה, אך ניתן לומר שהזמן הממוצע הוא כשנה. ישנם רבים שסיימו את הקורס גם בחצי שנה.

    האם ניתן ללמוד טיסה גם בחו"ל?

    ניתן לעשות זאת.
    המדינה הפופולרית ביותר לכך היא ארה"ב, בגלל מחירי הטיסה הנמוכים (חצי מעלות הקורס בישראל ואף פחות), הזמן הקצר בו ניתן להשיג רשיון והאפשרות לשלב את לימוד הטיסה בטיול מהנה.
    על מנת לקבל את זכויותיו של טייס בעל רשיון ישראלי, צריך בעל הרשיון הפרטי האמריקאי לבצע שתי בחינות תאוריה (חוקת אויר ורדיו טלפון) ואת הבחינות המעשיות.

    בית ספר ללימוד טיס בארה"ב המתמחה בלימוד ישראלים:

    Washington Flying Club הנמצא ליד וושינגטון הבירה, ואתר האינטרנט שלו:

    www.fly-club.com

    סיכום:

    הינכם רואים כי לימוד הטיס הוא עניין מורכב, אך אל תתנו לכך להרתיע אתכם, כי ברגע שתאחזו בהגאי המטוס לבדכם ותביטו מטה על נוף מדהים, לא תחשבו כלל על הקשיים הללו...

    שאלות נוספות תוכלו לשאות בפורום של הקהילה או לשלוח אל:
    zurb@netvision.net.il

    המטוסים הפופולארים ביותר לרשיון הטייס הם:
    ססנה 152:


    ססנה 152 הוא המטוס הפופולארי ביותר ללימוד לרשיון פרטי בארץ עליו בגלל מחירו
    ססנה 172:



    הוא המטוס הפופולארי ביותר בעולם (בעיקר בארה"ב) ללימוד בגלל הנוחות והגודל שלו.

    פרטים טכנים:

    קוד:
     
    כוח סוס:
    ססנה 152 -110 כ"ס
    ססנה 172 - 160 כ"ס
    קוד:
     
    מרחקים:
    ססנה 152 - טווח של עד 400 מייל ימי.
    ססנה 172 - טווח של עד 550 מייל ימי.
    רשיון אז"מ:
    אזמ"ים (אווירון זעיר משקל), או בשמם האחר אולטרליט (Ultralight - Lighter Then Air), הם מטוסים, או טרקטורנים מעופפים אשר נותנים ביטוי אחר לתעופה.
    הנה תמונה של אז"מ מסוג ג'ט פוקס:


    מכיוון שאחרי הוצאת הרשיון על אז"מ (הדרישות הם אותם דרישות מלבד השעות, 16 שעות מודרכות מהם 6 בטיסת יחיד) לא ניתן לשכור אותו לכמה ימים או להשכיר לשעות, חייבים לקנות אחד או מה שרוב האנשים עושים; קונים עם שותפים.
    היתרון המוחץ של האז"מים בישראל הם שישנם שטחים שבהם אין צורך של האז"מ לשמור על קשר עם המגדל פיקוח, ובנוסף, הם יכולים לנחות כמעט על כל משטח ישר ומחירם הזול מאוד: בין 250 ש"ח לשעת טיסה.

    תעופה ספורטיבית.
    תעופה זו דורשת סיבולת וכוח לב חזק.
    המטוסים המשמשים למטרות האלו הם בדר"כ מטוסים אשר מבנם האווירודינמי מאפשר להם למשוך אף למצב של 90 מבלי להזדקר.
    הנה תמונה של המטוס Extra 300s, המטוס של אלופת העולם בתעופה זה שלוש פעמים ברציפות פטי ווגסטאף:



    אגב, זה אכן מטוסה של האלופה שהיא אכן מטיסה אותו בצילום זה.

    הדרישות לתעופה זו הם גם אותם דרישות. הדרישות הרפואיות יכולת להיות מחמירות יותר.

    אין הרבה אתרים בנושא התעופה הספורטיבית אבל ישנם בארץ אנשים שימחו לעזור לכם בנושא. שמות : מיקי גולן - הטייס היחיד בארץ שברשותו Extra 300a...

    ההבדל היחידי בין הExtra 300a שרשותו של מר. מיקי גולן לבין הExtra 300s שברשותה של פטי ווגסטף הוא שגירסת ה-s היא גירסה חד משובית באילו הa ושאר הגירסאות הם דו מושביות.

    עכשיו נשאלת השאלה "האם יש מקום בחו"ל בו ניתן לעשות את הרשיון"? אכן יש כזה מקום והמדינה הפופולארית ביותר לכך היא ארה"ב בשל המרחבים העצומים, המחירים הזולים והזמן הקצר מאוד שניתן לעשות בו את הרשיון (בין 30-40 יום לעומת שנה בישראל).

    יתרונות הרשיון האמריקאי
    היתרון הוא שרשיון אמריקאי דורש מבחן תיאוריה אחד עם 60 שאלות כשלכל שאלה 3 תשובות אפשריות. כמו במבחן הישראלי, גם פה השאלות ידועות מראש.
    גם מחברי ספרי התיאוריה לרשיון האמריקאי מסכימים ביניהם שאין הרשיון מספיק על מנת לדעת את כל מה שצריך בתור טייס פרטי. האמריקאים מלמדים (או יותר נכון אתם תלמדו למבחן לבד.. זה לא נכלל בבתי הספר הרגילים בדר"כ) אותכם רק את מה שקריטי וחייבים לדעת.. הם מניחים שאת השאר תשלימו לבד מתוך סקרנות.. וכך קורה ברוב המקרים..
    תעודה רפואית ניתן להוציא בארץ על ידי רופא המוסמך לכך מטעם הFAA (רופא התעופה הראשי הוא המקובל ללכת אליו - דר' אבינועם בר לב).
    הדרישות הנוספות בארה"ב הם 40 שעות טיסה, מתוכם; 20 שעות סולו מתוכם 10 סולו ניווט ועוד 10 שעות לימודי קרקע.
    במבחן המעשי האמריקאי, בשונה מהישראלי, נשאלים 20 שאלות בע"פ שגם אותם אתה יודע מילה במילה מה יאומר, אחרי שעברת בהצלחה אתה עולה אוויר. זה מבחן שמתחלק לשניים; חצי שאלות בע"פ וחצי טיסה.
    אחרי שאתם תשמעו את אנאבל (הבוחנת של ביה"ס WFC) אומרת לכם: "Congratulations You passed!" או "Well done you passed!" אתם תהיו בשמיים.


    חנות שתוכלו לקנות בה את כל ציוד הטייס שלכם היא Sporty's, חנות מאוד מומלצת שאנוכי קנה ממנה את הספר תיאוריה לרשיון פרטי..


    מקווה שעזרתי לחלק מכם.
    אם יש שאלות, כתבו כן ואשמח לענות.
    אם אתם רוצים לדעת יותר על השלבים או על איך הם מבוצעים בארץ, כיתבו\שאלו ואענה לכם.

    המשך יום שקט,
    Jay.
    נערך לאחרונה על ידי Jason; 06-06-2007 בשעה 17:19.


    If everyone cared and nobody cried
    If everyone loved and nobody lied
    If everyone shared and swallowed their pride
    We'd see the day when nobody died

  2. קישורים ממומנים

  3. #2
    משתמש מתחיל
    תאריך הצטרפות
    05/2007
    גיל
    43
    הודעות
    59
    לייקים
    0
    נקודות
    0

    ברירת מחדל

    יש לי מספר שאלות,לאחרונה אני מתענין ברישיון לאז"מ... ביררתי עם הבית ספר שנמצא בחוות רונית,לרישיון לטרייק.
    עכשיו התברר לי שאם יש לי רישיון לטרייק,כדי להטיס SUPER DRIFTER למשל (= Fixed wing ultralight) צריך לעשות איזו הסבה,כמה עולה ההסבה הזו בד"כ??

    ועוד משהו,מה המחיר הממוצע של טרייק משומש בארץ?

  4. #3
    מורחקים האוואטר של Jason
    שם פרטי
    Jason
    תאריך הצטרפות
    04/2007
    הודעות
    741
    לייקים
    0
    נקודות
    260
    משפט מחץ
    אם לא היית מוכן להאבק על האהבה שלך, הרי שלא היית ראוי לה
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    בדר"כ כשקונים אז"מ מעדיפים לקנות אותו חדש.. גם המחיר שלו לא יקר (ססנה 172 מסוגל להגיע ל350,000$).
    כעיקרון, אם אתה רוצה רשיון רק בשביל הכיף, אז התשובה היא - אז"מ (לפחות בארץ).

    סופר דריפטר (כמו טרייק), מוגדר בתקנות כאז"מ ולכן רק תצטרך כמה שעות הסבה עם מדריך מוסמך על הסופר דריפטר.. הסבה לא עולה הרבה.. קח בחשבון שרוב מדריכי אז"מים לוקחים על שעת טיסה 250 ש"ח (בGA זה מתחיל ב750 ומעלה..).
    הנה אתר לאוהבי הדריפטר(נלקח במקור מאתר האגודה הישראלית לתעופה זעירה..)

    באתר של האגודה הישראלית לתעופה זעירה, אם היית מסתכל, היית רואה חלק שלם של מוכרי וקוני האז"מים למיניהם.. הנה קישור.

    מקווה שעזרתי.. אם יש עוד בעיות אשמח לעזור..
    אגב, לאחרונה שינו את תקונות הטייס לאנגלית.. אם תתקל בחיפושך במילה "Taknot hattuis" הכוונה ל"תקונות הטייס".. כנראה שברת"א עדיין לא למדו אנגלית...................

    המשך יום מהנה,
    Jay.


    If everyone cared and nobody cried
    If everyone loved and nobody lied
    If everyone shared and swallowed their pride
    We'd see the day when nobody died

  5. #4
    מורחקים האוואטר של Jason
    שם פרטי
    Jason
    תאריך הצטרפות
    04/2007
    הודעות
    741
    לייקים
    0
    נקודות
    260
    משפט מחץ
    אם לא היית מוכן להאבק על האהבה שלך, הרי שלא היית ראוי לה
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    הפוסט היחידי שלי שאני משאיר הוא זה.
    אם יש משהו שלמדתי על בשרי, זה לא להרוס לאנשים את החלום.

    המשך לילה שקט,
    Jay.


    If everyone cared and nobody cried
    If everyone loved and nobody lied
    If everyone shared and swallowed their pride
    We'd see the day when nobody died



הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך


כל הזמנים הם לפי GMT +3. השעה כרגע היא 09:06.
מופעל על ידי vBulletin™ © גרסה 4.1, 2011 vBulletin Solutions, Inc. כל הזכויות שמורות.
פעילות הגולשים
אומנות וגרפיקה
מוזיקה
ספורט
סדרות טלוויזיה
סרטים וקולנוע
קנייה ומכירה
רשתות חברתיות
הבורר 3
פורומי פנאי ובידור
סרטים
סדרות
משחקים
דיבורים
אקטואליה
בעלי חיים
בדיחות והומור
משחקי ספורט
הבורר
מחשבים וטכנולוגיה
תמיכה טכנית
חומרה ומודינג
תוכנות להורדה
סלולארי וגאדג'טים
רקעים למחשב
ציוד הקפי למחשב
אבטחת מידע
תכנות ובניית אתרים
כסף ברשת
אייפון
בריאות ואורח חיים
כושר ופיתוח גוף
דיאטה
צבא וגיוס
יעוץ מיני
מה שבלב
אומנות הפיתוי
יהדות
מיסטיקה ורוחניות
אתאיזם ודתות

נושאים: 2,450,588 | הודעות: 8,151,170 | משתמשים: 315,603 | המשתמש החדש ביותר: upizijoj | עיצוב גרפי: סטודיו עודד בביוף | קידוד: rellect