פורשה מצהירה רשמית כי בכוונתה להציג מכוניות כלאיים ידידותיות לסביבה, אך באותה נשימה מסבירה כי זה לא יקרה לפני סוף העשור
קרוב לשנתיים לפני שהיא מגיעה לייצור סדרתי, חשפה פורשה את עיקרי תוכנית הכלאיים (בנזין-חשמל) שתשמש בקאיין (Cayenne) ובפנמרה (Panamera). רכב השטח יוצג בגרסת כלאיים לקראת סוף 2009, בעוד שפנמרה - מכונית סאלון ספורטיבית - היברידית תיחשף בשנת 2010.

מפורשה נמסר כי מערכת הכלאיים תשתלב במערכת הבנזין הקיימת, ללא צורך בהתאמה מחדש של מנוע הבעירה הפנימית. זאת בניגוד למרבית מכוניות הכלאיים, שדורשות שינויים מקיפים - כך פורשה. בשלב ראשון יוצע קאיין עם מנוע בנזין (V6) בנפח 3.6 ליטר, ובשידוך למנוע עזר חשמלי עם כ-46 כ"ס.
מנוע זה יוכל להחליף את מנוע הבנזין בנסיעה איטית, תוך שהוא לא מייצר זיהום אוויר ולא צורך דלק. מהנדסי פורשה מאמינים כי הקאיין יוכל תודות לכך לנסוע יותר מ-11 ק"מ לכל ליטר בנזין, לעומת בין 5.5 ל-10 ק"מ לליטר בלבד במנוע ה-V6 לבדו.
בפורשה מספרים כי הצגת מכוניות כלאיים, היא חלק מתוכנית מקיפה לצמצום זיהום האוויר ממכוניות היצרנית. לדבריהם, עד 2012 יפחת הממוצע של פליטת CO2 (פחמן דו-חמצני) ב-20%. את מערכת הכלאיים החדשה מפתחת פורשה בסיוע פולקסווגן, שתעשה בה שימוש בטוארג ובאודי Q7, המבוססות על פלטפורמה זהה לזו של פורשה קאיין.



תמונה:



קרדיט: YNET