קהילות פורומים, הורדות, יעוץ ותמיכה


אשכולות דומים

  1. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 19-01-2015, 15:49
  2. מילון המושגים הגדול של טרוויאן
    על ידי Drugster בפורום Travian
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 23-02-2011, 16:26
  3. לינקיית ומילון מושגים של פורום האבקות.
    על ידי -Max- בפורום היאבקות/WWE
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 03-07-2010, 16:37
  4. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 04-07-2009, 00:27
  5. [משפטים]מילון הפיפי הגדול
    על ידי - iNFerNo - בפורום הומור וצחוקים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 15-06-2007, 10:32
נושא נעול
מציג תוצאות 1 עד 5 מתוך 5

מילון המושגים הגדול.

  1. #1
    משתמש ותיק האוואטר של -עדי-
    תאריך הצטרפות
    11/2004
    הודעות
    6,053
    לייקים
    1
    נקודות
    0
    משפט מחץ
    אדם אכל בישביל חווה תפוח, בישבילך אני יאכל פרדס שלם

    ברירת מחדל מילון המושגים הגדול.

    dual channel - בקר זיכרון שהתפקיד שלו בעצם הוא לקבל משני כרטיסי זיכרון תדרים ובעצם הוא מקבל כפול וככה בעצם המחשב עובד בצורה מהירה יותר
    ההבדל בין הטכנולגיה הרגילה החט שאם אתה לוקח רק כרטיס זיכרון אחד אז הבקר מקבל רק ממנו תדר והוא עובד לאט
    למשל במידה ותשימו כרטיס זיכרון של ג'יגה הוא יעבוד כמו 512MHZ
    כל העניין של הdual channel זה שיהיה שלו שני כרטיסי זיכרון מאותו מהירות שהתמיכה של הdual channel יעבוד בצורה נכונה

    ממשק AGP - מיועד לכרטיסי מסך,נמצא בלוחות היותר חדשים, (שמתחילים להיות ישנים אם כניסת חריץ ה-PCI EXPRESS לשוק) שתוכנן במיוחד עבור הדרישות הגבוהות (וההולכות וגוברות) להעברת גרפיקה תלת מימדית.
    נ.ב. יש לו ערוץ גישה, המוקדש לו במיוחד, לזכרון הפנימי של המחשב!

    אפיק PCIX- קיצור של PCI-EXTENDED, הוא בעצם הרחבה (שדרוג) לאפיק ה-PCI הישן ומטרתו היא לספק הרבה יותר רוחב פס (אפיק ה-PCI הישן יכול להעביר 133MB/S בעוד PCI-X מספק 1GB/S ויותר) ובאותו זמן להיות תואם באופן מלא לכרטיסי ה-PCI הישנים..כרגע הוא נמצא אך ורק בלוחות לשרתים והומצא על מנת לספק עוד רוחב להתקנים בעלי מהירות גבוהה כגון GIGABIT ETHERNET,FIBER CHANNEL,SCASI CARDS וכדומה...

    אפיק PCI-EXPRESS - טכנולוגיה חדישה, המבוססת על מערכת ה-PCI הקיימת, ששני היתרונות הבולטים ביותר שלה הוא היכולת לספק רוחב פס רחב מאוד (עד 8GB/S) ושכל רכיב, המותקן במערכת, מקבל ערוץ גישה המוקדש במיוחד בשבילו (רוחב פס ענק לכל רכיב!) בעוד שבמערכת ה-PCI הרגילה כל הרכיבים נמצאים כולם על ערוץ אחד קטן... הטכנולוגיה זאת תחליף את ה-PCI,PCI-X ו-AGP באופן הדרגתי במשך השנים.. כרגע מציגים את הטכנולוגיה זאת כתחליף ל-AGP8X בצורת PCI EXPRESS 16X...

    Random Access Memory - RAM
    מאפשר שליפת קריאה או כתיבה אליו מכל מקום אקראי בזיכרון, ללא צורך לעבור על כל שאר הנתונים.
    אבל הRAM סבל מבעיה מסויימת, היייתה לא בעיה שמידע היה פשוט נעלם כלא היה וזה היה קורה שהספקת המתח שלו הייתה נגמרת. זה קרה הרבה בסוג הזיכרון הזה ואז נכנס לתקפיד ה DRAM מה שנקרא Dynamic RAM
    אבל אחרי מספר מחזורי הרענון הוא נעשה איטי יותר לכן הוציאו את הSRAM מה שנקרא Static ram שפשוט רענן את עצמו לכל יחידת זיכרון בנפרד ואז זה היה מהיר יותר אבל מחירו היה גבוה בהרבה. לכן הוציאו בעצם את תקן הSDRAM עם טכנלוגית הCache שהטכנולגיה הזו מלווה אותנו עד היום. היא פשוט מוציאה את המידע במהירות עם שני הסוגים

    DDR- פירושו הוא Double Data Rate
    דומה לSDRAM ואגב היה זמן שהרבה כינו אותו כSDRAM2
    הוא פשוט מהיר יותר וזה בגלל שהוא בעצם מעביר מידע פי שתיים ממהירות השעון שזה בעצם ה(CACHE) שדובר עליו מקודם

    זכרון DDR2 - זיכרון שעובד במהירות גבוהה יותר, ותזמונים גבוהים יותר, לא ניתן להתקין על לוחות AMD כי הם לא תומכים בזכרונות אלו כרגע

    AMD -(ראשי תיבות של Advanced Micro Devices) חברה אמריקאית ותיקה המייצרת מעבדים לפלטפורמת x86 (בדומה לפנטיום מבית אינטל), ומהווה המתחרה העיקרית, אך הקטנה, של חברת אינטל

    ATA-Advanced Technology Attachment תקן לחיבור כונני IDE, שמכון התקנים הלאומי של ארה"ב משתמש בו. בדרך כלל מציינים את מהירות העברת הנתונים ליד השם ATA, למשל - ATA-100 פירושו - אפיק במהירות 100 מגבייט לשנייה, ATA-133 - אפיק של 133 מגבייט לשנייה וכן הלאה

    Athlon -זהו שם גנרי לסדרת מעבדים מסוד X86 המתוכננים ומיוצרים ע"י חברת AMD.
    המעבד הראשון בסדרה זו, שכונה Athlon Classic, היה המעבד הראשון של AMD, שביצועיו עלו על אלה של מתחריו מחברת אינטל, פער שנמשך תקופה ארוכה למדי. AMD המשיכה בפיתוח המעבד במעבד: Athlon 64, בו מיושמת הטכנולוגיה הנקראת AMD64.
    כללית, מעבד זה נועד להתחרות במעבדי הפנטיום של אינטל

    CD-R - זו המדיה הנפוצה וזולה ביותר. ניתן לכתוב עליה פעם אחת בלבד, אך אפשר למלא את כל הנפח בכמה צריבות, כאשר צורבים ב-MultiSession. הצורבים החדישים ביותר מסוגלים לצרוב מדיות כאלו במהירות של עד 52X (7800 MB/S). נפחיהם הסטנדרטיים של מדיות אלו הם 650 או 700 מ"ב, אך ניתן להגיע אף ל-900 מ"ב כאשר עושים Overburn.

    IDE - תקן מודרני של חיבור כוננים למחשב. מאפשר חיבור כוננים קשיחים,כונן תקליטורים צורבים, נגן DVD ועוד בקלות גם לחסרי ידע טכני. כאשר מחברים כונן כלשהו לIDE נעשה שימוש בתקן להעברת מידע, הפופולרי ביותר הוא ATA ואחריו נמצא הSerial ATA שהוא תקן חדש שמבוסס על תקן הATA אשר מציג מהירות גבוהה יותר, צריכת חשמל נמוכה יותר וכבלים יותר דקים. אך מכיוון שטכנולוגיה זו עוד חדשה היא לא זמינה כל כך, למרות ש לוחות אם חדשים רבים באים עם תמיכה בתקן זה וכך גם כוננים קשיחים רבים. ישנו גם צורך בבקר IDE.
    יש להזכיר כי ברוב המקרים הכוננים המחוברים לתקן הATA או Serial ATA אפילו לא מתקרבים למהירות המקסימלית התיאורטית שהתקן תומך בה.

    SATA הוא קיצור של Serial ATA. ממשק חדש לחיבור התקנים כגון דיסקים קשיחים וכוננים אופטיים (למרות שעדיין אין הרבה כוננים אופטיים בממשק הזה).
    היתרונות שלו בינתיים (יש לו הרבה יתרונות פוטנציאליים לעתיד אבל מה שבא לידי ביטוי כרגע) הם בעיקר הכבלים. במקום הכבלים המסורבלים של ה IDE הרגיל, יש לו כבל קטן דק וגמיש, שגם קל בהרבה לעבוד איתו, וגם הוא לא חוסם את זרימת האוויר במארז כמו הכבל הרגיל.
    יש לו throughput מקסימלי של 150MB/S בהשוואה למקסימום של 133MB/S ב IDE הרגיל, אבל זה לא ממש משנה כי לא מגיעים אפילו ל 100MB/S (מלבד אולי ב RAIDs מסויימים), יש דברים כמו hotswapping שמאפשרים להכניס ולהוציא את הכוננים כמו USB drives. הנקודה החשובה היא שזה התקן החדש ולאט לאט עוברים אליו, וה IDE הישן יעלם לגמרי.

    Universal Serial Bus USB או בקיצור USB היא יציאה מודרנית הנפוצה בעיקר במחשבי פנטיום שתיים ומעלה ומקינטושים מדגם G3 ומעלה. מאפשרת חיבור מספר רב של התקנים (עד 127) למחשב, כאשר ניהול המשאבים הוא אוטומטי. היציאה תומכת בהעברת נתונים מהירה מאוד וכן מאפשרת לחבר ולנתק התקנים ללא צורך בהפעלת המחשב מחדש.

    USB 2.0 תקן משופר ל-USB 1.1 הישן יותר מאפשר מהירות העברת מידע גבוהה במיוחד של עד MBps480. הוא תומך בכל רכיבי USB 1.1 ומשתמש באותם מחברים מתאמים וכבלים. תקן זה מתחרה בתקן ה FireWire הנפוץ במחשבי מקינטוש, אם כי אפשר כבר להשיג כיום מחשבים הבאים עם תמיכה בשני התקנים.

    פילטרים- פילטרים הם מסננים שיוכלים לשפר את איכות התמונה המוצגת בהמהלך משחק או תוכנת 3D, ברמות שונות ובהיבטים שונים. ישנם 2 סוגים של פילטרים:
    Anisotropic Filtering) AF): השיטה הסטנדרטית למיפוי טקסטורות מניחה שכל דגימה של טקסטורה תמופה למרובע בתמונה הסופית. אך הדבר בד"כ לא נכון. טקסטורות ממופות לגופים בצורות שונות, וההנחה הזו גורמת לעיוותים שונים בתמונה הסופית. על מנת לפתור את הבעיה, פיתחו אמצעי שדוגם פיקסלים נוספים מהטקסטורה על מנת לנסות להתגבר על הבעיה. הבעיה לא נפתרת, אבל מקבלים תוצאה קרובה יותר לפתרון האולטימטיבי. דגימת הפיקסלים הנוספים, כמובן, דורשת העברת יותר מידע מהזיכרון של הכרטיס מסך ומאיטה את הביצועים.
    Anti Aliasing) AA): התצוגה על המסך מורכבת ממספר סופי של נקודות. כאשר מנסים לצייר קווים שהם לא מאונכים או מאוזנים באמצעות מספר סופי של נקודות מקבלים צורה של מדרגות. פותח אמצעי שנקרא Anti Aliasing שתפקידו לנסות להחליק את המדרגות ולהפוך אותן למשהו יותר קרוב לקו. אמצעים אלה דורשים חישוב של יותר פיקסלים, דבר שדורש זמן רב יותר והעברה של יותר נתונים בזיכרון של הכרטיס מסך. כתוצאה מכך הביצועים קטנים.

    Chipset- ערכת שבבים בעברית. שבב המכיל מספר בקרים שתפקידם לנהל את זרימת המידע בין המעבד לבין שאר רכיבי המחשב (כגון הזיכרון והתקנים אחרים).

    GPU- בדומה ל-CPU זהו שבב שתפקידו לעבד נתונים, אך בעיקר פונקציות תלת מימדיות. השבב נמצא ברוב המקרים על הכרטיס הגראפי. עוזר למחשב לפעול ביעילות בזמן שהוא מריץ תוכנות גרפיות שונות (בין היתר גם משחקים).

    OverClock- נקרא בקיצור גם OC. המהרת רכיב כלשהו ע"י העלאת מהירות השעון שלו אל מעבר לתדר המומלץ על ידי היצרן. ניתן לבצע OC גם לרכיבים אלקטרוניים שונים במספר דרכים שונות.

    Bundle- תוספות וציוד המגיע עם המוצר בחבילתו המקורית.

    OEM- הוא ראשי תיבות של Original Equipment Manufacturer, כלומר, המוצר מגיע בצורה הבסיסית ביותר. כאשר קונים כרטיס OEM מקבלים את הכרטיס עצמו, דיסק דרייברים ומפצלים\חיבורים בלבד. הכל יארז בתוך שקית אנטיסטטית.

    Retial- יגיע בתוך קופסא מהודרת ויכלול בתוכו (תלוי ביצרן) משחקים מקוריים, דמואים ותוכנות עזר, בנוסף לכל מה שכבר בא בגרסת הOEM. בגלל סיבות אלו גרסת הRETAIL תהיה יקרה יותר מגרסת הOEM ולכן על הקונים להחליט האם ישנה העדפה לעלות או לבאנדל (כל מה שבא עם הכרטיס).

    OpenGL- מהווה הגדרה לפונקציות ומבני נתונים שונים המשמשים ליצירת גראפיקה תלת ממדית אינטראקטיבית. התקן מגדיר באופן מדויק וחד משמעי מה משמעותה של כל פקודה, איזה קלט היא מקבלת, ומה התוצאה שיש לצפות ממנה. המימוש של הספציפיקציות נעשה באמצעות שילוב של שבב שמשמש כיחידת העיבוד ודרייבר המתאם בין מערכת ההפעלה לכרטיס המסך, שמספק יצרן השבב/הכרטיס.

    Direct 3D- נולד כרכיב בלתי נפרד של סביבת הפיתוח למשחקים, DirectX, של חברת Microsoft. כמו עבור OpenGL, כך גם עבור Direct3D הוגדרו ספציפיקציות מדויקות של פקודות ומבני נתונים שונים. נכון להיום המימוש שלהם נעשה על ידי שילוב של תוכנה מבית Microsoft (שאנו מורידים אותה מדי פעם, וקוראים לה DirectX), שבב שמשמש כיחידת העיבוד ודרייבר.

    HDR- ראשי תיבות של High Dynamic Range, נותן אפשרות לטווח דינמי יותר של אור וחושך בהצגת התמונה (הקצנה של הבהירות והכהות בהצגת התמונה והגדלת כמות הפרטים המוצגים באזורים אלו). טכנולוגיה זו אמורה לדמות בצורה טובה יותר את המציאות, איך שעין אנושית תראה ותגיב אליה, ע"י בניית מודלים הקשורים לאור והחזרתו בצורה טובה יותר. השימוש בHDR באפליקציות גרפיות במחשב הועלה ב1985 ובשנת 2003 הוצג מנוע הסורס של חברת VALVE שהיה הראשון שתמך בו.
    במקור HDR תוכנן להתאים לSM3, אך בהמשך הורד המינימום לSM2 וכתוצאה מכך, כל כרטיס התומך בSM2 תומך גם בHDR.

    DirectX 10- ההמשך של אוסף הAPIs הקודם - הDX9. בקצרה, גרסא חדשה זו אמורה לשפר את רמת המציאות במשחקים ע"י כניסה לשימוש של הצללות חדשות (מנוע הצללה גיאומטרי חדש) והגדלת מורכבות ההצללות הקימות, מיפוי חדש, הסרת ההגבלה למס' עצמים שירונדרו בו זמנית ועוד, אך בעיקר ייעול ושיפור מהירות העיבוד ע"י כרטיסי המסך שיתמכו בסט פקודות זה (ישנם מקורות בחברת מייקרוסופט הטוענים שהמשחקים ירוצו עד פי 4 יותר מהר בDX10 מאשר על DX9C!).

    מערך SLI- טכנלוגיה, שפותחה במקור ע"י 3DFX שמאוחר יותר נרכשה ע"י NVIDIA, שבה המשתמש מחבר שני כרטיסים זהים או כרטסי בעל 2 ליבות על לוח אחד (שכמובן מיועד ותומך בטכנולוגיה). ישנם שני מודים, אחד שמחלק את המסך לשניים וכל כרטיס מרנדר חצי מהעומס של הסצנה (נקראת SFR) ומוד שני שכרטיס אחד מרנדר פריים ראשון והכרטיס השני את הפריים השני (AFR). יש לציין שעל מנת לבצע פעולת סנכרון בין שני הכרטיסים שחיונית לפעולה בSLI יש צורך במחבר (מין גשר קטן, שמגיע עם לוחות אשר תומכים בSLI) שיחבר את שני הכרטיסים. ישנם גם כמה כרטיסים אשר מכילים 2 ליבות על אותו הכרטיס. למרות שהם על כרטיס אחד הם עדיין נחשבים מערך SLI מפני שישנו שימוש ב-2 ליבות. כעקרון, שני כרטיסי מסך במצב SLI חלשים מכרטיס אחד חזק.

    מערך crossfire- טכנולוגיה זו של חברת ATI, נועדה להתחרות בSLI של NVIDIA. הרעיון העקרוני דומה - 2 כרטיסים נותנים יותר ביצועים מאחד. היישום טיפה שונה. ישנם 4 מודים שונים לAMR שמציעים ביצועים שונים ואיכות תמונה שונה. כאמור, ישנם 4 מודים שונים לAMR :
    מוד ראשון הוא הSFR (ר"ת של Split Frame Rendring) או Scissor שמחלק את המסך לשני חצאים וכל כרטיס מרנדר את החצי שלו, הדרייבר יכול לקבוע יחס של 60-40 או 70-30 לפי כמות העומס בכל צד. "הדבקת" כל חצי ביחד יבוצע דרך הצ'יפ היעודי.
    מוד שני הואAFR (ר"ת של Alternete Frame Rendering), שבו כרטיס אחד מרנדר פריים זוגי וכרטיס שני פריים אי זוגי, סנכרון הפריימים יבוצע על ידי הצ'יפ היעודי.
    מוד שלישי הוא הST (ר"ת של Super Tiling), המחלק את המסך ל32 ריבועים, אפשר לדמות זאת ללוח שחמט שבו כרטיס אחד מרנדר את המשבצות השחורות וכרטיס שני את הלבנות. אין צורך בסנכרון.
    המוד הרביעי ואולי המעניין ביותר הוא ה Super Anti Aliasing, מוד שמאפשר השמת רמות מטורפות של AA עד ל14X, למה זה טוב? זה טוב למשחקים (בעיקר ישנים) שאינם תומכים בשאר המודים, הרעיון מאחורי זה זה ששני הכרטיסים מרנדרים את הפריים, אך כרטיס אחד יבצע רמת AA של Multi Sampling AA ברמה של 10 וכרטיס שני Super Sampling ברמה של 4X, הצ'יפ היעודי ידביק ויסנכרון את שני הפריימים לקבלת AA גבוה במיוחד (הרמות מתיחסות לשימוש של 14X). ראוי לציין שלא יהיה איבוד ביצועים גבוה במיוחד אפילו ברמה של 14X (!).


    אשמח אם האשכול יינעץ

  2. קישורים ממומנים

  3. #2

    ברירת מחדל

    תודה אחי, תן קרדיט..
    אני אקרא את זה במוצאי יום כיפור!

    קרדיט ענק ל-LiOrsB10 על החתימה למעלה!!!


  4. #3
    משתמש אטרף האוואטר של CoreOxide
    שם פרטי
    אלכס
    תאריך הצטרפות
    12/2005
    גיל
    35
    הודעות
    4,251
    לייקים
    0
    נקודות
    206
    משפט מחץ
    Life is a biatch, but its my biatch
    מין: זכר

    ברירת מחדל

    תן קרדיט לפחות :\




  5. #4
    מורחקים
    תאריך הצטרפות
    07/2007
    הודעות
    973
    לייקים
    0
    נקודות
    0
    משפט מחץ
    מה עושה התפסן בשדה השיפון?

    ברירת מחדל

    יעזור להרבה כאן.

  6. #5
    משתמש כבוד האוואטר של Haviv
    שם פרטי
    חביב
    תאריך הצטרפות
    10/2004
    גיל
    36
    הודעות
    7,699
    לייקים
    2
    נקודות
    1,840
    משפט מחץ
    פורום צבא וגיוס הפורום שיעשה לכם את זה

    ברירת מחדל

    נעול אין קרדיט אין כלום
    וגם לא שמים בנעוץ דברים מועתקים

נושא נעול


הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך


כל הזמנים הם לפי GMT +3. השעה כרגע היא 21:46.
מופעל על ידי vBulletin™ © גרסה 4.1, 2011 vBulletin Solutions, Inc. כל הזכויות שמורות.
פעילות הגולשים
אומנות וגרפיקה
מוזיקה
ספורט
סדרות טלוויזיה
סרטים וקולנוע
קנייה ומכירה
רשתות חברתיות
הבורר 3
פורומי פנאי ובידור
סרטים
סדרות
משחקים
דיבורים
אקטואליה
בעלי חיים
בדיחות והומור
משחקי ספורט
הבורר
מחשבים וטכנולוגיה
תמיכה טכנית
חומרה ומודינג
תוכנות להורדה
סלולארי וגאדג'טים
רקעים למחשב
ציוד הקפי למחשב
אבטחת מידע
תכנות ובניית אתרים
כסף ברשת
אייפון
בריאות ואורח חיים
כושר ופיתוח גוף
דיאטה
צבא וגיוס
יעוץ מיני
מה שבלב
אומנות הפיתוי
יהדות
מיסטיקה ורוחניות
אתאיזם ודתות

נושאים: 2,449,811 | הודעות: 8,150,393 | משתמשים: 315,603 | המשתמש החדש ביותר: upizijoj | עיצוב גרפי: סטודיו עודד בביוף | קידוד: rellect