נתחיל מהקטנה. שהוצגה מחליפת האטוס,i10, בסוף שנה שעברה, לא היה ברור אם תתאים לשוק הישראלי. הסיבה כמובן, היתה העדרה של תיבה אוטומטית וזו הכתיבה כי הקטנה של יונדאי תישאר מחוץ לגבולות הארץ המובטחת. אך מאז המצב השתנה ותיבה אוטומטית בעלת ארבעת יחסי העברה מצאה את מקומה בין 356 הסנטימטרים הפזורים לאורכה של ה-i10.
שיווקה של ה-i10 יחל במהלך 2009 כאשר בחרטומה מנוע בנפח 1.2 ליטר והיא מצוידת כסטנדרט ארבע כריות אויר ומערכת בקרת יציבות.
לצידה בביתן יונדאי, יעמוד הוורה קרוז (VERACRUZ), כביש-שטח-פנאי גדול ויוקרתי המציע בתוכו שבעה מקומות ישיבה. עם ממדים של 484 ס"מ אורך, 194 ס"מ רוחב, 180 ס"מ גובה ו-280 ס"מ בין הסרנים, מציע הוורה קרוס מרחב עדיף לעומת זה של אחיו, הסנטה פה. לתערוכה יגע וורה קרוז עם מנוע בנזין בנפח 3.8 ליטר (260 כ"ס), אך כאשר יעלה על האספלט הישראלי בסוף שנה זו, יימכר עם מנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר (240 כ"ס ומומנט של 46 קג"מ) ותיבה אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה. הסיבה, זהו המנוע היחיד שמגיע לאירופה ולשאר המדינות שאמצו לעצמם את התקינה האירופית.
אבל ללא ספק, את אור הזרקורים תגנוב מכונית אחרת של היצרנית, ג'נסיס. אותו דגם מעניין שטרם הובהר אם הוא דגם בפני עצמו או שהוא מותג חדש מבית יונדאי.
לאוטומוטור תגיע ג'נסיס סדאן שממדיה מציבים אותה בקטגורית דגמי הסאלון: 500 ס"מ אורך, 186 ס"מ רוחב, 149 ס"מ גובה ו-294 ס"מ בין הסרנים. בחרטומה ימצא אחד משני המנועים הקיימים בהיצע: V6 בנפח של 3.3 ליטר (262 כ"ס) או 3.8 ליטר (290 כ"ס). ביונדאי מבטיחים כי בעתיד מתחת למכסה המנוע ישכון גם V8 בנפח 4.8 ליטר המפיק 375 כ"ס. עדר הסוסים יעבור לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה. כיאה למעמדה, הג'נסיס מצוידת בכל טוב: תשע כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת מולטימדיה עם נפח אחסון של 30 ג'יגה, 17 רמקולים ועוד.
נראה לי התערוכה השנה, תהיה התערוכה הכי טובה שהייתה בישראל..
חייב ללכת לשם...
"מוטוקאר"






ציטוט ההודעה