היום מוקדש סיורינו בתערוכת המשחקים GC לחברת Activision, האחראית על כמה מהלהיטים הגדולים של תעשיית הגיימינג. מיכאל ספיר, נציג גיימר בתערוכה, זכה לראות את Call of Duty החדש, את הכותר הבא בסדרת Guitar Hero, וגם משחק פעולה מקורי ומסקרן בשם Fractureביום השלישי של תערוכת GC, זכיתי להדגמות של שלושה משחקים בביתן יחסי הציבור של הענקית Activision. הראשון מביניהם היה הכותר הבא בסדרת Call of Duty המוצלחת: World at War.
במשחק החדש חוזרת הסדרה לשורשיה – מלחמת העולם השנייה. השאיפה של Treyarch המפתחת היא להסיק מסקנות מ-Call of Duty 4 והצלחתו הפנומנאלית, וליצור משחק על מלחמת העולם השנייה שהוא הרבה יותר ריאליסטי ובוגר מהמשחקים הקודמים בסדרה, ומכל מה שהכרנו בשוק משחקי המלחמה.
World at War יכיל שתי מערכות לשחקן יחיד, הראשונה תכניס אתכם לנעלי נחת אמריקאי הנלחם – יחד עם חבריו ליחידה, כמובן – נגד הצבא היפני הקיסרי. השחקן נחשף במערכה זו לאכזריותו של הצבא הקיסרי ולסגנון הלחימה שלו, השונה מאוד מזה של האמריקאים והאירופאים.
בסצנה מתוסרטת שזכינו לראות, גילה אחד מחברינו ליחידה גופה של טייס קרב אמריקאי. כשהתקרב וניגש לקחת את תג השם של הטייס, גילה שהגופה ממולכדת. חברי היחידה קפצו מיד לכל עבר, אך חברנו לא הספיק להתרחק מהפיצוץ ונהרג. בערך מאותו הרגע, כמעט שלא הייתה הפסקה במתח האינטנסיבי של המשימה. המציגים הבטיחו שאותה תחושה רצופה לכל אורך המשחק, מלבד במשימות שקטות יותר פה ושם.
המערכה השנייה, אותה לא זכינו לראות, מציבה את השחקן במגפיו של חייל סובייטי הנלחם עבור ברית המועצות כנגד הנאצים בחזית המזרחית. המפתחים הבינו ששחקנים רבים לא נוגעים בכלל במערכות לשחקן היחיד מכיוון שהם מעדיפים לשחק עם חבריהם, וכדי לתת גם להם הזדמנות ליהנות, תהיה בכותר אפשרות למשחק Co-Op מרובה-שחקנים בקמפיינים המיועדים במקור לשחקן היחיד. הניסיון והרמות שניתן לצבור במצב מרובה-שחקנים – כפי שהיה ב- Call of Duty 4 – נצברים כעת גם במצב שיתוף-הפעולה, כך ששחקן שמשחק הרבה ומצליח במצב אחד, יוכל להתגאות בדירוג הגבוה שלו ובהטבות הנלוות גם במצב השני.
Call of Duty: World at War צפוי לצאת בנובמבר 2008 למחשב האישי ולקונוסלות הדור הנוכחי.
לאחר ההדגמה המרשימה של Call of Duty עצרתי לנוח קצת בביתן, ושמתי לב למשחק לא מוכר עם מציג פנוי. שאלתי אותו אם הוא יוכל לתת לי הדגמה והוא שמח לספר לי קצת על המשחק ולהראות לי אותו. מדובר ב- Fracture של Day 1 Studios, משחק פעולה עתידני מגוף ראשון עם גימיק חביב במיוחד: אפשר להפוך כל משטח של אדמה לגבעה בלחיצת כפתור.
Fracture
לשחקן יש מכשיר מיוחד המעוות את הקרקע. בכל מקום שבו יש קרקע טבעית, אפשר פשוט לכוון אל הקרקע ולגרום לה להפוך לגבעה קטנה. במקום לברוח ממחסה למחסה, יכול השחקן ליצור לעצמו מחסה בעת הצורך. נשקים נוספים מעוותים את הקרקע בדרכים נוספות – נשק אחד, למשל, גורם לפיסה קטנה של קרקע להפוך ל"מעלית", חתיכת אדמה שעולה למעלה במהירות ומאפשרת לשחקן להגיע בקלות למקומות גבוהים. המדגים סיפר שבמצב מרובה-המשתתפים נוהגים שחקנים רבים להשתמש ב"מעליות" האלה כדי להקים חומה בתור הגנה זמנית. דוגמה נוספת היא רימון שיוצר מכתש באדמה (ויכול לשטח גבעות קיימות). באמצעות כלים אלו ואחרים נלחם השחקן בבני-אדם משופרים גנטית ושלל מפלצות שהם יצרו.
לצערי הייתה ההדגמה קצרה ולא זכיתי לשחק במשחק בעצמי, אבל נראה שהוא יספק משחקיות בלתי-רגילה לשחקן יחיד כמו גם במשחק מרובה-משתתפים. עליי רק לתהות אם הגימיקים שלו מספיק מעניינים ומגוונים לספק הנאה לאורך זמן. את זאת נוכל לגלות כנראה רק כשיצא בתחילת אוקטובר לאקס-בוקס 360 ולפלייסטיישן 3.
Credit to Gamer
![]()




ציטוט ההודעה

