על מנת לעסוק במאגיה חשוב לדעת לשמור על ריכוז,
ריכוז ניתן לאמן ולשפר והמטרה היא להגיע ליכולת ריכוז מספקת על מנת להתרכז באותו הדבר הרבה זמן, אני אתן כאן מספר רעיונות אך זוהי הבחירה שלך כיצד אתה תבחר לאמן את הריכוז שלך, אלה רק המלצות.

הרגע, שכב או שב בנוח, חשוב שיהיה לך נוח, שקט ורגוע כך שתוכל להתרכז הרבה זמן.
לאחר שתתאמן במצב של שקט ונוחות חשוב שתעלה בהדרגתיות את רמת ההפרעות ככה שתוכל להשאר מרוכז במטרה שלך בכל מצב, אפילו אם הוא מלחיץ - כשיש מוזיקה ברקע, כשאתה נוסע באוטובוס או ברכבת, כשאתה נמצא בחברת אנשים, כשהשכנים עושים שיפוצים וכו'
במאגיה לפעמים יש צורך להגיב באופן מיידי או לבצע משהו כשאין לך את תנאי השקט והנוחות המיטביים לכך, חשוב שזה לא יגביל אותך.

ריכוז בנשימה -
תהיה מודע לכל אוויר שנכנס ויוצא מהריאות שלך, תשאר מודע ומרוכז רק בזה כמה שיותר זמן.

ריכוז בחפץ -
תהיה מודע לחפץ, רכז את כולך בו, תהיה החפץ.

ריכוז בתקתוק של שעון -
קח שעון מתקתק והתרכז אך ורק בתקתוקים שלו.

ריכוז במראה מדומיין -
כאן ניתן לחבר את התרגיל הראשון של הדמיון, תוך כדי שמירה על ריכוז ודמיון של אותו הדבר.
דמיין סמל, דמיין צורה, דמיין דמות, כל מה שתבחר, חשוב שתתרכז רק בו כמה שיותר זמן ולא תתפזר. מומלץ לבחור במשהו חיובי כי לדמיון ולריכוז שלך יש השפעה.

ריכוז ברצון -
בחר חלום או רצון כלשהו שיש לך, התרכז בו כמה שיותר זמן, אל תתפזר ואל תתן לעצמך לחלום עליו יותר מידי ולהעלות דברים נוספים, התרכז אך ורק ברעיון עצמו באופן ממוקד ומופשט.


מכיוון שאתה לא רגיל להיות מרוכז בדבר אחד בלבד באימון אתה תחווה הפרעות, וכמו כן הרגישות שלך במצב כזה מתחדדת וההפרעות האלה נהייות יותר משמעותיות עבורך,
יכול להיות שהגוף שלך פתאום יתחיל לגרד איפשהו, מחשבות יקפצו לך על כל מיני דברים, ייתכן שתתחיל לשפוט את הריכוז שלך או יכולת אחרת, במידה ותופרע מרעש או ממשהו חיצוני אתה עלול להתפזר גם לשם. אתה צריך ללמוד לבטל את כל זה,
להתמודד עם מחשבות שקופצות אפשר בדרך פשוטה - שים עליהן איקס בדמיון שלך בידיעה ובכוונה שאתה מבטל אותן כרגע, או שתקח תיבה עם מפתח או פח גדול וזרוק אותם שם.
מההפרעות החיצוניות תצתרך ללמוד להתמודד או לבטל אותן באותה צורה כמו המחשבות, בסה"כ ההפרעות הן הפרעות כי אתה מתייחס אליהן בתור הפרעות.

"ריכוז" בדרך שאני למדתי אותו הוא מן "הסחת דעת" שאמורה להביא אדם למצב של שליטה אפשר לומר.

מה שהרבה אנשים שמלמדים את זה עושים זה לומר לתלמיד להתחיל מהסחת דעת "פנמית",תתרכז על מנטרה, סמל או כול דבר פנמי. יש את ההסחת דעת החצונית כמו: נשימה או רעש או כול דבר שהוא חצוני ולהתרכז עלו שהיא פשוטה ל"מתחילים".

הרבה אנשים מוותרים בהתחלה כי הם אומרים "אני לא יכול" זה כי הם מנסים להגיע ל"
ריכוז" ישר, למי שלא מאומן בזה יקח זמן, מה שדורש סבלנות.

זה פשוט, אם הדעת של האדם שמנסה להגיע לריכוז מתרחקת ממה שהוא רוצה להתרכז עלו, הוא צריך פשוט לנסות שוב.

ואם קשה אז פשוט לתת למחשבות לרוץ (לא חובה בעניים עצומות או פקוחות זה לא משנה) שזו גם דרך אחרת....

בעקרון זה תלוי בצורך של הבן אדם ב"ריכוז" כי אם יש לו משהו יותר טוב לעשות אז הוא פשוט יפסיק, אבל אם הצורך שלו דורש את הריכוז (למשל העיסוק במגיה שדורש את זה) אז הוא לא יכנע לרצון להפסיק לנסות להתרכז.

אן כאן דרך להכשל פשוט צריך לנסות להמשיך להיות ממוקדים על אותה הסחת דעת.

קרדיט לאתר מאגיה.