אז כמו שאתם יודעים אני עושה מפות מהיום שהיה אפשר.
אני נחשב ותיק בלעשות מפות ואני יודע כל דבר שהוציאו על זה.
אני כתבתי מדריך לאיך לעשות מפות באנגלית לפני חצי שנה ומלא אנשים ביקשו ממני לתרגם אותו לעברית כי הם לא יודעים אנגלית.
אז זה התרגום של המדריך שלי (Annihilation/omerrok) על איך לעשות מפות.
המקור של המדריך הוא הפורום GZMAP.
המדריך פורסם בעבר ע"י המשתמש הישן שלי, omerrok, אני מפרסם אותו מחדש עם המשתמש החדש.
==========================
לעשות מפות משלך ולהשתמש בתוכנה GTKRadiant
==========================
על ידי Omerrok/Annihilation
דבר ראשון, תורידו את התוכנה GTKRadiant ואת כל הקבצים שאתם צריכים בשביל המדריך הזה כאן:
http://gzmap.sourceforge.net/forums/viewtopic.php?t=317
עכשיו אחרי שהורדתם והתקנתם הכל ושמתם את הכל בתיקייה C:\Program Files\GtkRadiant 1.5.0, כנסו לתוכנה GTKRadiant.
עכשיו זה ישאל אותכם איזה משחק, תבחרו Gunz Online.
http://img122.imageshack.us/my.php?i...9704025yq7.jpg
עכשיו כשזה ישאל את הדרך (Path) תבחרו C:\GunzMaps
עכשיו כשאתם בתוכנה, תלחצו edit > preferences > layout ועכשיו תבחרו את השלישי ותלחצו אוקי.
http://img122.imageshack.us/my.php?i...9261714ri3.jpg
עכשיו תכנסו שוב לתוכנה.
עכשיו תראו איך GTKRadiant נראה.
בתוכנה יש 3 אורתוגרפים (ריבועים עם משבצות):
XY, YZ, XZ ואת המצלמה.
http://img122.imageshack.us/my.php?i...8140685vg0.jpg
בניית חדר:
בכדי לבנות חדר, לחצו על המקש Q ועם העכבר, תמתכו מלבן על האורתוגרפי.
קחו את העכבר קצת מעל המלבן ותלחצו לחיצה ארוכה על המקש השמאלי בעכבר, בזמן הלחיצה, הזיזו את העכבר לכיוון המלבן והחוצא מהמלבן בכדי לקבוע את גודלו.
אנחנו בונים חדר, לכן אנחנו מתחילים עם הריצפה, לכן המלבן יהיה דק באורתוגפים XZ, YZ ויהיה גדול (בגודל החדר) על האורתוגרפי XY.
http://img512.imageshack.us/my.php?i...6202up0rj9.jpg
אחרי שבניתם את הריצפה, לחצו ESC בשביל לא לבחור את הריצפה (כדי לבחור את הריצפה שוב, לחצו לחיצה ארוכה על SHIFT ולחצו עם העכבר על הריצפה).
עכשיו כשלמדתם להכין אובייקטים, תעשו גם קירות.
לקירות יהיה אינטראקציה (מגע) עם הריצפה כדי שלא יהיה רווח ביניהם במשחק.
הקירות יהיו דקים באורתוגרפים XY,YZ או XY,XZ ויהיו גדולים באורתוגרף XZ או YZ.
עכשיו כשעשיתם קיר 1, תעתיקו אותו (CTRL+C) ותדביקו (CTRL+P) ואז יהיה לכם עוד קיר, שימו אותו במקומו.
עכשיו תוכלו לסובב את הקירות.
http://img512.imageshack.us/my.php?image=79204779pz1eb0.jp g
עכשיו תוסיפו גם תיקרה, פשוט תעתיקו ותדביקו את הריצפה ותזיזו אותה למעלה באורתוגרף XZ.
מזל טוב! עשיתם חדר.
הוספת טקסטורות למפה שלכם:
בכדי להוסיף טקסטורות למפה, ראשית בדקו שיש לכם טקסטורות בתיקייהC:\GunzMaps\data \textures.
עכשיו בGTKRadiant בחרו את האובייקט שברצונכם להוסיף לו טקסטורה.
עכשיו לחצו T ובחרו את הטקסטורה שאתם רוצים להוסיף לו ולחצו עליה.
http://img122.imageshack.us/my.php?i...2219858gw1.jpg
לפעמים אתם רוצים שהטקסטורה תופיע רק פעם 1 על האובייקט, במקרה כזה, בחרו את האובייקט ולחצו S ולחצו FIT.
http://img171.imageshack.us/my.php?i...0827748mo8.jpg
מזל טוב! הוספתם טקסטורות למפה שלכם.
הוספת שיגורים\HP\AP\כדור� �ם למפה שלכם:
בכדי לשחק במפה אתם חייבים שיהיה בה שיגורים.
בכדי להוסיף שיגור, לחצו לחיצה ימנית עם העכבר על האורתוגרף ובחרו INFO, אם אתם רוצים להוסיף שיגור לDM לחצו על INFO_PLAYER_DEATHMATCH ותזיזו את המלבן הורוד שקיבלתם למקום שבו אתם רוצים שיהיה השיגור.
בכדי להוסיף שיגור של TDM לחצו במקום על INFO_PLAYER_DEATHMATCH על INFO_PLAYER_TEAMDEATHMATCH_0 או INFO_PLAYER_TEAMDEATHMATCH_1 ותזיזו את המלבן שקיבלתם אל איפה שאתם רוצים שהשיגור יהיה.
כל אחד מהINFO_PLAYER_TEAMDEATHMATCH הוא לקבוצה אחרת.
0 זה לקבוצה הכחולה ו1 זה לקבוצה האדומה.
אותו דבר עם הHP\AP\כדורים.
פשוט כשאתם לוחצים לחיצה ימנית תעשו SELECT ITEM.
http://img122.imageshack.us/my.php?i...6810352tx9.jpg
http://img122.imageshack.us/my.php?i...2563841ym4.jpg
Caulk
כשאתם עושים אובייקט, יש לו פנים, בכל ריבוע יש 6 פנים (כמו בקוביה).
ככל שיש יותר פנים במפה, יהיה יותר לאגים במפה.
יש טקסטורה הנקראת CAULK, זה טקסטורה בלתי נראית שלא נחשבת בפנים.
אני ממליץ על להשתמש בCAULK במפות גדולות כדי שלא יהיה בהם לאגים.
בחרו אובייקט, לחצו F, ותבחרו את הFACES שלא אמורים לראות במשחק.
http://img401.imageshack.us/my.php?image=20fk1ba8.jpg
עכשיו לחצו T ואז לתיקיה COMMON ותבחרו בטקסטורה CAULK.
עכשיו הפנים שיש בהם CAULK יהיו בלתי נראיים במשחק ולא יחשבו כפנים במפה.
http://img122.imageshack.us/my.php?image=11di5.jpg
סיבובים:
בכדי לסובב אובייקט,
בחרו את האובייקט שאתם רוצים לסובב ולחצו R או לחצו על ROTATE בסרגל הכלים של התוכנה.
http://img122.imageshack.us/my.php?image=12rz2.jpg
עכשיו תסובבו את האובייקט כמה שאתם רוצים
http://img88.imageshack.us/my.php?image=13zg6.jpg
אור:
בכדי להוסיף אור למפה, לחצו במקש הימיני עם העכבר על האורתוגרף ובחרו LIGHT.
http://img88.imageshack.us/my.php?image=14qr5.jpg
עכשיו יהיה חלון חדש, תבחרו בו מספר בין 5000 ל40000 (עוצמת האור)
http://img401.imageshack.us/my.php?image=26jr4he9.jpg
עכשיו יופיע לכם קריסטל קטן, תזיזו אותו לאן שאתם רוצים שיהיה בו אור.
חצייה:
לפעמים תרצו לחצות אובייקטים בשביל לשנות את צורתם.
בחרו את האובייקט אותו אתם רוצים לחצות ולחצו C או לחצו CLIPPER בסרגל כלים.
עכשיו באורתוגרף לחצו על 2 נקודות שביניהם אתם רוצים לחצות את האובייקט, לחצו CTRL + אנטר וSHIFT + אנטר.
http://img122.imageshack.us/my.php?image=16ug4.jpg
עכשיו האובייקט יחולק ל2, בחרו את הצד אותו אתם רוצים
http://img171.imageshack.us/my.php?image=17qm2.jpg
גליל:
בכדי ליצור אובייקט בצורת גליל, תעשו ריבוע ותלחצו על POLYGONS בסרגל הכלים של התוכנה.
עכשיו תלחצו 32 במקום של מספר הצדדים.
http://img171.imageshack.us/my.php?image=18co9.jpg
לחצו אוקי והריבוע יהפוך לגליל.
הפיכת המפה שלכם לקובץ MRS:
בכדי להפוך את המפה שלכם לקובץ MRS ולגרום לה לעבוד בגאנז:
כשסיימתם לבנות את המפה, בסרגל הכלים של התוכנה בחרו BUILD ואז NOLIGHT אם אין לכם אורות במפה ואם יש אז FASTLIGHT.
חכו שזה יטען, כשזה מסיים לטעון יהיה לכם קובץ MRS של המפה שלכם בתיקיה c:\gunzmaps\date\maps.
שימו לב: לא בכל השרתים הפרטיים אפשר להשים מפות פרטיות!!!!
טקסטורות שקופות:
1. תבחרו את הטקסטורה שאתם רוצים שהיא תהיה שקופה ותקראו לה "XXX.tga" וXXX זה איך שאתם רוצים, יעני אתם יכולים לקרוא לה נגיד Wall.tga.
2. לכו לC:\GunzMaps\data\textures ותעשו תיקיה ותקראו לה shader1.
3. שימו את הטקסטורות שאתם רוצים שיהיו שקופות (חייב שהשמות שלהם יהיו XXX.tga) בתיקיה C:\GunzMaps\data\textures\shad er1.
4. לכו לC:\GunzMaps\data\scripts ותעשו שם קובץ פנקס רשימות חדש.
תכתבו בפנקס רשימות את זה:
textures/shader1/additivematerial
{
surfaceparm additive
qer_trans 0.8
qer_editorimage "textures/shader1/texture.tga"
}
5. תשמרו את הפנקס רשימות בC:\GunzMaps\data\scripts ותבחרו All Files ותקראו לו shader1.
6. בתיקיה C:\GunzMaps\data\scripts תפתחו את הקובץ Shaderlist ותוסיפו שם shader1 ותשמרו.
7. עכשיו תכנסו לGTKRadiant ותעשו מפה, ולאובייקט שאתם רוצים שיהיה שקוף, תבחרו לו טקסטורה שנמצאת בתיקיה C:\GunzMaps\data\textures\shad er1 והוא יהיה שקוף (לא לגמרי, יראו קצת את הטקסטורה).
שימו לב:
- לא יהיה אפשר לטפס על האובייקט!
- יהיה אפשר ללכת עליו.
- יהיה אפשר לירות דרכו באנשים!
http://img381.imageshack.us/my.php?i...z026qu5cv8.jpg
ערפל:
בכדי להוסיף ערפל אל המפה, עשו את הצעדים הבאים:
1. תעשו Compile למפה שלכם ככה שיהיה לכם את המפה בקובץ .mrs
2. הורידו והתקינו את הMrs Unpacker בתיקייה C:\Documents and Settings\User
(יש הורדה בסוף המדריך).
3. קחו את המפה (הקובץ mrs) אל התיקיה C:\Documents and Settings\User
4. לחצו התחל > הפעלה > cmd > ואז תכתבו ככה:
mrs.exe d xxx.mrs
xxx = שם המפה
5. עכשיו הופיע לכם תיקייה עם השם של המפה, כנסו אליה.
6. פתחו את xxx.rs עם פנקס רשימות (xxx = שם המפה).
7. לכו לסוף אך לפני ה /xml
וכתבו שם את זה:
<FOG min="0" max="4000">
<R>233</R>
<G>246</G>
<B>255</B>
</FOG>
עכשיו הקוד אמור להראות ככה:
(...)
<MATERIAL name="GunzBmpTextures_EuroGunz ">
<DIFFUSE>1.00000000 1.00000000 1.00000000</DIFFUSE>
<AMBIENT>1.00000000 1.00000000 1.00000000</AMBIENT>
<SPECULAR>1.00000000 1.00000000 1.00000000</SPECULAR>
<DIFFUSEMAP>GunzBmpTextures/EuroGunz.bmp</DIFFUSEMAP>
</MATERIAL>
</MATERIALLIST>
<DUMMYLIST>
<DUMMY name="spawn_solo_101">
<POSITION>-311.00000000 488.00000000 372.00000000</POSITION>
<DIRECTION>-1.00000000 0.00000000 0.00000000</DIRECTION>
</DUMMY>
<DUMMY name="spawn_solo_102">
<POSITION>-312.00000000 824.00000000 368.00000000</POSITION>
<DIRECTION>-1.00000000 0.00000000 0.00000000</DIRECTION>
</DUMMY>
</DUMMYLIST>
<FOG min="0" max="4000">
<R>233</R>
<G>246</G>
<B>255</B>
</FOG>
</XML>
עכשיו תשנו את R(אדום), G(ירוק) וB(כחול) לאיזה מספר שאתם רוצים בשביל ליצור את צבע הערפל שאתם רוצים (כמה שהמספר יותר גבוהה ככה יראו יותר את הצבע).
עכשיו לשורה הזאת:
<FOG min="0" max="4000">
שנו את הmax לפי כמה ערפל אתם רוצים, כמה שהמספר יהיה גבוהה יותר ככה יהיה פחות ערפל, כמה שהמספר יהיה נמוך יותר ככה יהיה יותר ערפל.
(כמה שפחות ערפל ככה אפשר לראות יותר רחוק במפה).
8. עכשיו לחצו התחל > הפעל > cmd > וכתבו:
mrs.exe c xxx
xxx = השם של המפה
עכשיו התיקייה של המפה הפכה לקובץ .mrs שהשם שלו הוא השם של המפה.
תהנו, עכשיו יש לכם ערפל בקובץ .mrs שנוצר.
בהצלחה,
קרדיט לפורום אחר.
תהנו.![]()



ציטוט ההודעה



